AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #781 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, waco skrev: Du er for avansert for det jevne mennesket. Mennesker flest er motivet av hat,- straffelyst, avsky, aversjon og forakt mot mennesker. Aller helst liker mennesker å skade mennesker de synes fortjener det. Det gir dem en nytelse de ikke klarer å forklare annet enn at det er godt. Du er nok inne på noe her, ja. Anonymkode: f43d7...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #782 Del Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, waco skrev: Du er for avansert for det jevne mennesket. Mennesker flest er motivet av hat,- straffelyst, avsky, aversjon og forakt mot mennesker. Aller helst liker mennesker å skade mennesker de synes fortjener det. Det gir dem en nytelse de ikke klarer å forklare annet enn at det er godt. Disse naboskrullingene har nok som du nevner en indre drivkraft som ikke har noe med det «noble formålet» å gjøre, men rett og slett hevn- straffelyst, sadisme og bruker godtroende folk for å rettferdiggjøre dette. Dette er det dessverre ikke alle som evner å se. Anonymkode: f43d7...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. september 2020 #783 Del Skrevet 26. september 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse naboskrullingene har nok som du nevner en indre drivkraft som ikke har noe med det «noble formålet» å gjøre, men rett og slett hevn- straffelyst, sadisme og bruker godtroende folk for å rettferdiggjøre dette. Dette er det dessverre ikke alle som evner å se. Anonymkode: f43d7...3ac Folk her er ikke bare straffelystne, - de er også overtroiske, - les hva jeg leste, - 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du da ikke vært glad for det om noen hindret at det skjedde før det skjedde? Anonymkode: ce931...c04 De innrømmer selv at de er tankepoliti,- de skal forhindre overgrep FØR det skjer! Snakk om å være proaktiv! jøye meg så nobelt. Så edelt. Så overvåket og godt dette samfunnet blir! Jeg elsker at noen skal bestemme over meg, og straffe meg hvis jeg ikke er lydig. Så glad jeg er i formyndere og som jeg beundrer mennesker som skal korrigere meg og bestemme over meg. Å forhindre en hendelse før det skjer! Selvsagt klarer jeg ikke å la være. Endret 26. september 2020 av waco 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. september 2020 #784 Del Skrevet 26. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det siste du sier der er også stråmannsargument. Det er ingen her som vil ha pedofile overgripere gående rundt. Anonymkode: 313bd...c37 Det er jo det som blir konsekvensen om vi ikke gjør noe for å beskytte barna mot disse overgriperne. (!!). Slik rettssystemet fungerer nå er ikke barn i tilstrekkelig grad beskyttet mot å oppleve overgrep. Tenk på det at 1/7 barn utsettes for seksuelle overgrep før fylte 18 år. I tillegg tar det i gjennomsnitt 17 år å fortelle om det. De fleste anmelder aldri, mange tilfeller blir ikke fanget opp, og av de som anmelder så blir 80 % av sakene henlagt. De få som blir dømt kommer ut igjen etter kort tid og er igjen til fare for andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. september 2020 #785 Del Skrevet 26. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan skal denne "mannegruppen" egentlig forhindre noe som helst? Dersom noen ønsker å begå overgrep, så kommer de garantert til å gjøre dette uansett hva denne gjengen holder på med. Anonymkode: 3078e...393 Ved å fortelle hvem overgriperne er og hvor de bor kan man hindre at barn kommer i kontakt med disse menneskene. Det skjønner du vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #786 Del Skrevet 26. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og nok engang, de som henges ut har en dom. Så disse personene du følger på some er nok like skyldig som dommen deres tilsier. For å snu litt på flisa, hva mener du man skal gjøre for å verne om nye overgrep på barn? Du er bekymret for at feil personer kan bli hengt ut og mener mange personer har blitt det, selv om det foreligger en dom. Jeg er bekymret for barn som kan bli nye ofre for overgrep, og det skjer konstant. 🤷♀️ Og nabovarsel jobber for å endre lovverket og belyse et enormt stort problem i Norge, de har ingen hensikt med å fortsette det de gjør. Hadde vi hatt et godt nok rettssystem på plass når det kommer til overgripere så hadde ikke de trengt å gjøre det de gjør, men noe må gjøres. Vi kan ikke lengre stå å se på at barn blir nye ofre, der vi kan forhindre det. Det er ikke en velfungerende rettstat. Anonymkode: d6dff...71b Jeg er ikke så opptatt av om det foreligger dom eller ikke, det er rettssikkerheten som er det viktige her. At de noen ganger har utpekt feil person gjør det bare ennå mer alvorlig. Man kan f. eks. se på virkemidler som kjemisk kastrering eller lignende, da selvsagt etter at det foreligger en dom/soning. Det har vært skriverier om at det har vært pekt ut feil person ja, og den ene var en næringslivsdrivende. Da er det selvfølgelig ekstra belastende å bli feilaktig utpekt som pedofil, siden det ikke bare går utover familien, men også kan ha konsekvenser for ryktet som bedriftseier. "Hadde man hatt et godt nok rettssystem" - Den klassiske unnskyldningen. Ok, så jeg mener f. eks. at når noen mobber meg, så kan jeg bare drepe dem siden rettsysstemet ikke virker uansett. Kan MGO bruke unnskyldninger, så kan hvem som helst påberope seg det. Og det er heller ikke slik at MGO er beskyttet, for som skrevet er det bare et tidsspørsmål før de kødder med feil person, og som vil gå langt i å hevne seg. Anonymkode: 0bfa3...ecb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #787 Del Skrevet 26. september 2020 42 minutter siden, Uatskillelig skrev: Ved å fortelle hvem overgriperne er og hvor de bor kan man hindre at barn kommer i kontakt med disse menneskene. Det skjønner du vel? Du tror virkelig at MGO eller noen andre greier å holde styr på hvor reelle overgripere befinner seg til enhver tid? Hvis man vet man er overgriper, så er nok en del ganske øvet i å holde seg under radaren. Hvis man leser litt om det, så er det f. eks. ikke uvanlig at de opererer langt fra hjemmet/sitt kjente nærmiljø for enklere å gå under radaren. MGO kommer ikke til å forhindre noe som helst, tvert imot risikerer de heller å sette i gang et blodbad den gangen de kødder med feil person eller grupper personer. Anonymkode: 0bfa3...ecb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. september 2020 #788 Del Skrevet 26. september 2020 44 minutter siden, Uatskillelig skrev: Det er jo det som blir konsekvensen om vi ikke gjør noe for å beskytte barna mot disse overgriperne. (!!). Slik rettssystemet fungerer nå er ikke barn i tilstrekkelig grad beskyttet mot å oppleve overgrep. Tenk på det at 1/7 barn utsettes for seksuelle overgrep før fylte 18 år. I tillegg tar det i gjennomsnitt 17 år å fortelle om det. De fleste anmelder aldri, mange tilfeller blir ikke fanget opp, og av de som anmelder så blir 80 % av sakene henlagt. De få som blir dømt kommer ut igjen etter kort tid og er igjen til fare for andre mennesker. Du er overtroisk og full av innbilninger dersom du tror for alvor at du kan forhindre hva mennesker gjør i sine egne senger. Du kan ikke det, - og at du ikke forstår det selv gjør at jeg ikke helt forstår deg? Eller mener du at med nok overvåking så kan du forhindre mennesker å gjøre hva en selv ønsker i sine egne senger? Fortell? Jeg er livredd sånne autoritære formyndere som deg, og derfor er det viktig å si ifra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. september 2020 #789 Del Skrevet 26. september 2020 1 minutt siden, waco skrev: Du er overtroisk og full av innbilninger dersom du tror for alvor at du kan forhindre hva mennesker gjør i sine egne senger. Du kan ikke det, - og at du ikke forstår det selv gjør at jeg ikke helt forstår deg? Eller mener du at med nok overvåking så kan du forhindre mennesker å gjøre hva en selv ønsker i sine egne senger? Fortell? Jeg er livredd sånne autoritære formyndere som deg, og derfor er det viktig å si ifra. Det er snakk om BARN. Barn som IKKE kan samtykke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. september 2020 #790 Del Skrevet 26. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror virkelig at MGO eller noen andre greier å holde styr på hvor reelle overgripere befinner seg til enhver tid? Hvis man vet man er overgriper, så er nok en del ganske øvet i å holde seg under radaren. Hvis man leser litt om det, så er det f. eks. ikke uvanlig at de opererer langt fra hjemmet/sitt kjente nærmiljø for enklere å gå under radaren. MGO kommer ikke til å forhindre noe som helst, tvert imot risikerer de heller å sette i gang et blodbad den gangen de kødder med feil person eller grupper personer. Anonymkode: 0bfa3...ecb Ikke nødvendigvis, men man har i alle fall mulighet til å i større grad beskytte barna, f.eks., ved å flytte om man har en overgriper i nabolaget. Om alle vet hvem de er så er det lettere å holde seg unna enn om ingen vet hvem de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. september 2020 #791 Del Skrevet 26. september 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Det er snakk om BARN. Barn som IKKE kan samtykke. Du kan ikke forhindre to syttenåringer å ha sex. Du kan ikke forhindre en fjortenåring å onanere med en annen fjortenåring. Du kan ikke forhindre at en femtenåring blir forelsket i en som er tjueto. Skjønner du ikke dette her selv? På 60-tallet skulle de forhindre mennesker i å ha analsex! For å beskytte barn! På 1900-tallet var onani forbudt for å beskytte barn! Bare det at du ønsker deg et overvåkingssamfunn som ikke fungerer for å forhindre at barn skal ha sex er for meg beviset for overtro? Er du enig eller uenig i at du er overtroisk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #792 Del Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Ikke nødvendigvis, men man har i alle fall mulighet til å i større grad beskytte barna, f.eks., ved å flytte om man har en overgriper i nabolaget. Om alle vet hvem de er så er det lettere å holde seg unna enn om ingen vet hvem de er. Og da oppnår man lite med å flytte, for som sagt, så opererer mange av overgriperne utenfor nærområdet. Nei, MGO er ikke annet enn en borgervernsgrupper, det er ingen vits i å pynte brura og late som de er noe annet. Men en dag treffer de på feil person, og når medlem X av MGO blir banket kraftig opp, så skal jeg gosse meg litt. Anonymkode: 0bfa3...ecb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #793 Del Skrevet 26. september 2020 55 minutter siden, Uatskillelig skrev: Ved å fortelle hvem overgriperne er og hvor de bor kan man hindre at barn kommer i kontakt med disse menneskene. Det skjønner du vel? Og ved å forby alle menn fra å jobbe med barn, kan man også hindre en hel haug med overgrep. Men det skjønner av en eller annen grunn ikke du. Lille venn. Anonymkode: 313bd...c37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #794 Del Skrevet 26. september 2020 Finnes det virkelig så mange trangsynte mennesker i samfunnet våres 😶🙄 Anonymkode: 6dce6...a00 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #795 Del Skrevet 26. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette viser bare hvor lite du er villig til å forstå av motargumenterer. Du tror faktisk at det er noen her i tråden som mener og argumenterer for at overgripere er uskyldige. Du argumenter og argumenterer og argumenter for nettopp disse nabovarselskrullingene, men så sier du at vi ikke kan ha borgervern? Hva er det egentlig du mener?? Og det siste du sier der er også stråmannsargument. Det er ingen her som vil ha pedofile overgripere gående rundt. Anonymkode: 313bd...c37 Les nå hele samtalen våres og hva denne personen har skrevet før du kommer med at jeg ikke forstår motargumentet, så vil du nok forstå hvorfor jeg skrev det jeg skrev. Personen jeg siterte har lest på some om mange som mener de er feilaktig hengt ut av nabovarsel. Hva slags gruppe og mennesker har da denne personen på some? Det er ikke akkurat mange prosentene av befolkningen som er hengt ut hittil. Litt urovekkende, synes du ikke? Ringer det ingen bjeller? Tydeligvis er det mange her som ikke har noe imot at overgripere vandrer rundt i samfunnet vårt, også blant barn. Har du ikke fått med deg det, så er det bare å bla seg bakover i diskusjonen. Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #796 Del Skrevet 26. september 2020 11 timer siden, waco skrev: Folk her er ikke bare straffelystne, - de er også overtroiske, - les hva jeg leste, - De innrømmer selv at de er tankepoliti,- de skal forhindre overgrep FØR det skjer! Snakk om å være proaktiv! jøye meg så nobelt. Så edelt. Så overvåket og godt dette samfunnet blir! Jeg elsker at noen skal bestemme over meg, og straffe meg hvis jeg ikke er lydig. Så glad jeg er i formyndere og som jeg beundrer mennesker som skal korrigere meg og bestemme over meg. Å forhindre en hendelse før det skjer! Selvsagt klarer jeg ikke å la være. Er du en dømt overgriper siden du bruker, "meg" i ironien din? 11 timer siden, waco skrev: Og hvordan er det bra? En trettenåring og en femtenåring har sex. Ja jeg vet at du hater at mindreårige har sex, men ønsker du å skade mennesker for det? Hvorfor det? Kanskje du er like straffelysten som en pedofil, - er det derfor du har vanskeligheter med å begrense deg? Kanskje du fantaserer om en stat uten et rettssystem, - er det slik du rettferdiggjør angiveri, provokasjoner og det å være skadelysten? Den lysten du har til å skade mennesker, - er det en lyst du har vanskeligheter med å kontrollere? 9 timer siden, waco skrev: Du kan ikke forhindre to syttenåringer å ha sex. Du kan ikke forhindre en fjortenåring å onanere med en annen fjortenåring. Du kan ikke forhindre at en femtenåring blir forelsket i en som er tjueto. Skjønner du ikke dette her selv? På 60-tallet skulle de forhindre mennesker i å ha analsex! For å beskytte barn! På 1900-tallet var onani forbudt for å beskytte barn! Bare det at du ønsker deg et overvåkingssamfunn som ikke fungerer for å forhindre at barn skal ha sex er for meg beviset for overtro? Er du enig eller uenig i at du er overtroisk? Skjønner du ikke at det er snakk om voksne mennesker som forgriper seg på barn? Er jo ikke rart du har såpass fjerne meninger når du ikke engang forstår hva diskusjonen handler om. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d6dff...71b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #797 Del Skrevet 26. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Og da oppnår man lite med å flytte, for som sagt, så opererer mange av overgriperne utenfor nærområdet. Nei, MGO er ikke annet enn en borgervernsgrupper, det er ingen vits i å pynte brura og late som de er noe annet. Men en dag treffer de på feil person, og når medlem X av MGO blir banket kraftig opp, så skal jeg gosse meg litt. Anonymkode: 0bfa3...ecb Så du gosser deg over at en dømt overgriper kraftig banker opp en som varsler, men ikke når noen henger ut dømte overgripere som har forgrepet seg på et barn? Dobbeltmoralske og faen meg helt sykt. Men takk for oppklaringen, da skjønner man jo hvordan du tenker. Anonymkode: d6dff...71b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #798 Del Skrevet 26. september 2020 10 timer siden, waco skrev: Du kan ikke forhindre to syttenåringer å ha sex. Du kan ikke forhindre en fjortenåring å onanere med en annen fjortenåring. Du kan ikke forhindre at en femtenåring blir forelsket i en som er tjueto. Skjønner du ikke dette her selv? På 60-tallet skulle de forhindre mennesker i å ha analsex! For å beskytte barn! På 1900-tallet var onani forbudt for å beskytte barn! Bare det at du ønsker deg et overvåkingssamfunn som ikke fungerer for å forhindre at barn skal ha sex er for meg beviset for overtro? Er du enig eller uenig i at du er overtroisk? Hva i all verden er det som feiler deg? Det er snakk om overgrep mot barn - altså, voldtekt mot barn! Du sitter å argumenterer om hva tenåringer gjør seksuelt som er totalt urelevant for denne diskusjon, og sammenligner dét med analsex i samme slengen. Jeg blir rett og slett litt skremt av måten du prøver å bagatellisere VOLDTEKT av barn med å sammenligne det med at det tross alt «var forbudt med analsex før i tia, for å beskytte barn». fysj. Anonymkode: 75796...b61 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #799 Del Skrevet 26. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så opptatt av om det foreligger dom eller ikke, det er rettssikkerheten som er det viktige her. At de noen ganger har utpekt feil person gjør det bare ennå mer alvorlig. Man kan f. eks. se på virkemidler som kjemisk kastrering eller lignende, da selvsagt etter at det foreligger en dom/soning. Det har vært skriverier om at det har vært pekt ut feil person ja, og den ene var en næringslivsdrivende. Da er det selvfølgelig ekstra belastende å bli feilaktig utpekt som pedofil, siden det ikke bare går utover familien, men også kan ha konsekvenser for ryktet som bedriftseier. "Hadde man hatt et godt nok rettssystem" - Den klassiske unnskyldningen. Ok, så jeg mener f. eks. at når noen mobber meg, så kan jeg bare drepe dem siden rettsysstemet ikke virker uansett. Kan MGO bruke unnskyldninger, så kan hvem som helst påberope seg det. Og det er heller ikke slik at MGO er beskyttet, for som skrevet er det bare et tidsspørsmål før de kødder med feil person, og som vil gå langt i å hevne seg. Anonymkode: 0bfa3...ecb Kjemisk kastrering er helt klart noe man bør forske mer på, men samtidig ville det vært svært vanskelig å gjennomføre i praksis. Konsekvensen av at et barn blir forgrepet seg på er langt større og mer omfattende. USKYLDIGE barn! Hvis du har følgt med på nabovarsel så gjør de dette for å endre lovverket, legge press på og belyse. "vi er et velfungerende rettssystem" klassisk unnskyldning for å stikke hue i sanden å ikke gjøre en dritt. 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tror virkelig at MGO eller noen andre greier å holde styr på hvor reelle overgripere befinner seg til enhver tid? Hvis man vet man er overgriper, så er nok en del ganske øvet i å holde seg under radaren. Hvis man leser litt om det, så er det f. eks. ikke uvanlig at de opererer langt fra hjemmet/sitt kjente nærmiljø for enklere å gå under radaren. MGO kommer ikke til å forhindre noe som helst, tvert imot risikerer de heller å sette i gang et blodbad den gangen de kødder med feil person eller grupper personer. Anonymkode: 0bfa3...ecb Det finnes flere typer overgrep og overgripere. De fleste opererer ganske åpenlyst rett foran nesa på folk, andre går som du sier mer under radaren. De aller aller fleste overgrep begås av en barnet kjenner og har tillitt til. Enten innad i familien, av venner av familien, i idretten eller at overgriperen bygger opp tiliten til barnet og eventuelt foreldrene. Det er mye vanskeligere å forgripe seg på barn hvor hverken barnet eller foreldrene har tillitt til overgriperen. I slike tilfeller hvor det er tillitt får også overgriperen holde på lenge. Og det er sjeldnere at et barn er utsatt for kun et overgrep, men ofte flere. I enkelte tilfeller vet også den ene foreldre om overgrepene og barnet sitter uten noe som helst vern. Det kan være stefar, venner etc. Dette har vi desverre flere dommer på hvor dette har skjedd. Ved å varsle nærmiljøet omså andre, så kan de melde dette videre til politiet og/eller barnevernet hvis de har kunnskapen om at personen er en overgriper og at de omgås barnet. En annen ting er at visst noen av disse dømte overgriperene setter igang et blodbad som du og flere her tror, så burde de ihvertfall ikke få være ute i samfunnet vårt blant barna våres. Anonymkode: d6dff...71b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #800 Del Skrevet 27. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du gosser deg over at en dømt overgriper kraftig banker opp en som varsler, men ikke når noen henger ut dømte overgripere som har forgrepet seg på et barn? Dobbeltmoralske og faen meg helt sykt. Men takk for oppklaringen, da skjønner man jo hvordan du tenker. Anonymkode: d6dff...71b Nei, det var egentlig ikke det jeg mente. Men at du tror det viser bare din egen mentalitet, og jeg har ut fra det ingen problemer med å forstå at du støtter bøllene i MGO. Rednecks som deg er jo typisk blant de første til å ty til borgervern når samfunnet ikke fungerer akkurat som du ønsker. Det jeg mente var at jeg kommer til å gosse meg den dagen de igjen henger ut feil person og som tilfeldigvis også er en person de ikke burde ha bråkt med, og som svarer på "tiltalen" med de samme midlene som MGO bruker - nemlig med å ta loven i egen hånd. Er en viss søt ironi over det hele. Eller har du problemer med at andre enn MGO tar loven i egne hender kanskje? Anonymkode: 0bfa3...ecb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå