Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte mer på hvordan dere kjører på med "Er dere ikke enig med meg, forsvarer du overgrep mot barn". 

Anonymkode: e58e0...a71

Som sagt det er ganske store forskjeller her og kan ikke sammenlignes. Vi driver ikke å sier at er du ikke enig med meg, forsvarer du du overgrep mot barn. Men enkelte her fokuserer enormt mye på overgriperen, hans rettigheter og hans liv, samt ikke forstår barnas rettigheter, skadeomfanget av overgrep og sannsynligheten for at en dømt overgriper begår nye overgrep. Det er en grunn til at vi har vandelsattest for å bli ansatt i f.eks barnehage, pga gjentagelsefare og at vi ikke har god nok reabilitering av overgripere. 

Vi må beskytte barna våres, ikke overgriperene. De har tatt det valget om å forgripe seg på et eller flere barn. Et barn har ikke tatt eller tar et slikt valg, de er uskyldige. 

Anonymkode: d6dff...71b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ta en titt på dette før dere uttaler dere, for det er ikke så svart hvitt som dere skal ha det til. https://barneombudet.no/dine-rettigheter/venner-kjaerester-og-seksualitet/seksuell-lavalder/

https://www.overgrep.no/hva-er-den-seksuelle-lavalderen-i-norge/

"Viktig unntak der partene er jevnbyrdige i alder

Seksuell omgang med noen under 16 år er imidlertid ikke alltid straffbart. Dette følger av straffeloven at den eldre part kan bli fritatt fra straff der partene er er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. Hva som ligger i omtrent jevnbyrdig alder må bero på en konkret vurdering. En regner ut fra rettspraksis at terskelen vil ligge et sted mellom 3/4 år i aldersforskjell. Domstolene vil godta større forskjeller der parten for eksempel er 15 år enn der parten er 13 år."

Jeg skrev 

Sitat

Her tar du feil. Skjer ofte at 14-15 åringer har sex med noen over 16 eller 18 frivillig. Bare se til Tyskland der seksuell lavalder er 14. Eller i Sverige der man er "byxmyndig" når man er 15. Så din påstand er beviselig feil. 

Nei, jeg sikter ikke nødvendigvis til der de er jevnbyrdige i alder. 
Ei/en på 14 kan ha frivillig sex med en på 25, og vite at vedkommende ønsker dette. Det er ikke nødvendigvis makt i bildet, det er ikke nødvendigvis voldtekt (Da ville det vært  voldtekt iTyskland også) og det er ikke nødvendigvis et overgrep! 

Er så feil å ta alle ting under en kam. 

La folk ha seg med hvem de vil, så lenge det er frivillig, ikke under tvang. Er det ikke voldtekt i Tyskland der seksuell lavalder er 14 er det ikke voldtekt her i Norge heller. 

Anonymkode: 7eb3b...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev 

Nei, jeg sikter ikke nødvendigvis til der de er jevnbyrdige i alder. 
Ei/en på 14 kan ha frivillig sex med en på 25, og vite at vedkommende ønsker dette. Det er ikke nødvendigvis makt i bildet, det er ikke nødvendigvis voldtekt (Da ville det vært  voldtekt iTyskland også) og det er ikke nødvendigvis et overgrep! 

Er så feil å ta alle ting under en kam. 

La folk ha seg med hvem de vil, så lenge det er frivillig, ikke under tvang. Er det ikke voldtekt i Tyskland der seksuell lavalder er 14 er det ikke voldtekt her i Norge heller. 

Seriøst? Virkelig skremmende. 

Du har tydeligvis ikke lest alt om den seksuelle lavalderen i Tyskland? Det er ikke fritt frem for en 25 åring å ha sex med en over 14 og under 18 år. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Virkelig skremmende. 

Du har tydeligvis ikke lest alt om den seksuelle lavalderen i Tyskland? Det er ikke fritt frem for en 25 åring å ha sex med en over 14 og under 18 år. 

Ikke skremmende.. Helt vanlig. Skjer hele tiden. Uten varige skader for noen av partene. 
Italia er 14, ingen slik begrensing du nevner. Liechtenstein er 14. Motenegro er 14. San Marino er 14. 
Mange voldtekter som foregår der ja ?? Og overgrep? 

Nei selvfølgelig ikke, fordi 14 åringer kan tenke, de kan resonnere og de kan komme fram til hva de ønsker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 1.05, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit 😊

Skjønner ikke helt hva du mener med uskyldige? 

Tviler veldig sterkt på at det finnes uskyldig dømte voldtektsmenn, når nesten alle voldtektsmenn ender opp med å gå fri. Det skal ekstremt mye til for å bli dømt for voldtekt her i Norge. 

Anonymkode: 2d286...6aa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke skremmende.. Helt vanlig. Skjer hele tiden. Uten varige skader for noen av partene. 
Italia er 14, ingen slik begrensing du nevner. Liechtenstein er 14. Motenegro er 14. San Marino er 14. 
Mange voldtekter som foregår der ja ?? Og overgrep? 

Nei selvfølgelig ikke, fordi 14 åringer kan tenke, de kan resonnere og de kan komme fram til hva de ønsker. 

Kanskje lese deg litt opp om landene du refererer til før du uttaler deg? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ages_of_consent_in_Europe

Som du ser så er det ikke fritt frem for en 25 åring eller en 30 åring å ha sex med en 14 åring. Og jo, det er helt sykt at du tror og tenker det er normalt og greit. Det er en grunn til at man har disse lovene, for å forhindre overgrep.

Mentaliteten til en 14 åring er så inni granskauen forskjellig fra en 25/30 åring, så lett å manipulere 14 åringen til å ha sex med en, i tillegg til å tro at det er frivillig. Hva slags miljø er du vokst opp i som både mener det er helt normalt og at det skjer heletiden? Faen meg sykt! 

Du får komme med noen linker til at en 14 åring er både fysisk og mentalt klar for å ha sex med en 25 åring eller 30 åring. 

Hva tenker du om de landene som ikke har en seksuell lavalder? Vil du sammenligne de også? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler veldig sterkt på at det finnes uskyldig dømte voldtektsmenn, når nesten alle voldtektsmenn ender opp med å gå fri. Det skal ekstremt mye til for å bli dømt for voldtekt her i Norge. 

Anonymkode: 2d286...6aa

Ja, det skal ekstremt mye til og nei, er nok ikke mange voldtektsmenn eller overgripere som er uskyldige dømt. Men veldig mange overgripere som aldri blir dømt. Men ikke alle som forstår det eller har den kunnskapen desverre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 2.34, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at barn må beskyttes fra overgrep. Den beste måten å gjøre det på er å forby den gruppe mennesker som i størst grad står i fare for å begå overgrep.

Du vil at denne gruppen som er de som begår de aller aller aller fleste overgrep burde jobbe med barn.

Er du sikker på at du er glad i barna?

Anonymkode: ce931...c04

Har du hørt om Alvdalkvinnen? Og vet du at pedofile kvinner dreper barn oftere enn pedofile menn? MGO har forresten hengt ut en kvinne også. 

Anonymkode: fd171...148

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om Alvdalkvinnen? Og vet du at pedofile kvinner dreper barn oftere enn pedofile menn? MGO har forresten hengt ut en kvinne også. 

Har du link til at pedofile kvinner dreper barn oftere enn pedofile menn? Hadde vært interessant å lese. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Ja, kvinner begår også overgrep mot barn, men menn begår langt, langt oftere overgrep mot barn. Ved å forby alle menn fra å jobbe med barn vil man selvsagt ikke kunne forhindre absolutt alle overgrep, men man vil kunne redusere antall overgrep noe voldsomt. Allikevel er blant annet @Uatskilleligog AnonymBruker (d6dff...71b) noe voldsomt mot dette. De ønske altså ikke, ifølge deres egen bakvendte retorikk, å redusere antall overgrep mot barn. Man kan derfor videre kun trekke den konklusjon at de støtter overgrep mot barn.

Eller står kanskje menns rettighet til å jobbe med barn sterke enn barns rettighet til å ikke bli voldtatt??? 😠

Anonymkode: 313bd...c37

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kvinner begår også overgrep mot barn, men menn begår langt, langt oftere overgrep mot barn. Ved å forby alle menn fra å jobbe med barn vil man selvsagt ikke kunne forhindre absolutt alle overgrep, men man vil kunne redusere antall overgrep noe voldsomt. Allikevel er blant annet @Uatskilleligog AnonymBruker (d6dff...71b) noe voldsomt mot dette. De ønske altså ikke, ifølge deres egen bakvendte retorikk, å redusere antall overgrep mot barn. Man kan derfor videre kun trekke den konklusjon at de støtter overgrep mot barn.

Eller står kanskje menns rettighet til å jobbe med barn sterke enn barns rettighet til å ikke bli voldtatt??? 😠

Jeg skjønner hva du prøver på, men her har du bomma veldig. Du forstår tydeligvis ikke hva vi skriver hvis du i det heletatt har lest det. 

Vi har heller ikke sagt at andre her inne støtter overgrep, ingen friske personer gjør det. Ei heller vi. 

Dette var virkelig lavmål. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner hva du prøver på, men her har du bomma veldig. Du forstår tydeligvis ikke hva vi skriver hvis du i det heletatt har lest det. 

Vi har heller ikke sagt at andre her inne støtter overgrep, ingen friske personer gjør det. Ei heller vi. 

Dette var virkelig lavmål. 

Ved å forby alle menn fra å jobbe med barn, vil antallet overgrep reduseres. Dette er et uomtvistelig faktum du ikke kan nekte for.

Det er allikevel en såpass stor fordel at menn får lov til å jobbe med barn, at vi som samfunn har bestemt at vi har "råd til" å ofre disse barna, for at menn skal få jobbe med barn. Dette er også et uomtvistelig faktum, og så lenge du synes det er greit at menn jobber med barn, så er du også enig i at det er greit å akseptere denne lille, økte risikoen for overgrep.

Videre har vi som samfunn også bestemt at en viss rettssikkerhet, som blant annet går ut på at befolkningen ikke kan ta loven i egne hender, er viktigere enn den marginalt økte sjansen for overgrep mot barn. 

Så da spør jeg deg, skjønner du virkelig ikke at du er en j***a hykler når du er fullstendig for den ene formen for økt risiko for overgrep, men så brennende mot den andre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ved å forby alle menn fra å jobbe med barn, vil antallet overgrep reduseres. Dette er et uomtvistelig faktum du ikke kan nekte for.

Det er allikevel en såpass stor fordel at menn får lov til å jobbe med barn, at vi som samfunn har bestemt at vi har "råd til" å ofre disse barna, for at menn skal få jobbe med barn. Dette er også et uomtvistelig faktum, og så lenge du synes det er greit at menn jobber med barn, så er du også enig i at det er greit å akseptere denne lille, økte risikoen for overgrep.

Videre har vi som samfunn også bestemt at en viss rettssikkerhet, som blant annet går ut på at befolkningen ikke kan ta loven i egne hender, er viktigere enn den marginalt økte sjansen for overgrep mot barn. 

Så da spør jeg deg, skjønner du virkelig ikke at du er en j***a hykler når du er fullstendig for den ene formen for økt risiko for overgrep, men så brennende mot den andre?

At du ikke forstår at det er en enorm stor forskjell på en dømt overgriper og "alle menn" er ganske utrolig. 

En dømt overgriper HAR FORGREPET seg på et barn, og har stor gjentagelsefare. En overgriper kan ha mange ofre, noen flere hundre ofre. Disse kan vi med sikkerhet si at ikke skal jobbe med barn. Alle menn (og kvinner) er ikke overgripere, de færreste faktisk. 

Og ja, jeg skulle ønske at vi kunne forhindre hvert eneste overgrep, men det er fysisk umulig og en helt annen diskusjon. Men det er ikke fysisk umulig å stanse allerede dømte overgripere. Hvis vi skulle tatt bort alle menn som jobber med barn, måtte vi også tatt bort alle kvinner, alle fedre, alle mødre, alle naboer, alle besteforeldre...... Egentlig bare la roboter være rundt barn. Du forstår vel at ikke det går? At det er stor forskjell på å tro alle i samfunnet er overgriper og de som faktisk er dømt for det! 

Og marginal økning av overgrep? Please, få deg litt mer kunnskap! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke forstår at det er en enorm stor forskjell på en dømt overgriper og "alle menn" er ganske utrolig. 

En dømt overgriper HAR FORGREPET seg på et barn, og har stor gjentagelsefare. En overgriper kan ha mange ofre, noen flere hundre ofre. Disse kan vi med sikkerhet si at ikke skal jobbe med barn. Alle menn (og kvinner) er ikke overgripere, de færreste faktisk. 

Det som er utrolig er at du leser noe helt annet det som faktisk står i innlegget mitt. Jeg har aldri hevdet at "alle menn" er overgripere. Hvorfor tror du det? Og i den andre delen der er du jo helt enig med meg 🙈

Og ja, jeg skulle ønske at vi kunne forhindre hvert eneste overgrep, men det er fysisk umulig og en helt annen diskusjon. Men det er ikke fysisk umulig å stanse allerede dømte overgripere. Hvis vi skulle tatt bort alle menn som jobber med barn, måtte vi også tatt bort alle kvinner, alle fedre, alle mødre, alle naboer, alle besteforeldre...... Egentlig bare la roboter være rundt barn. Du forstår vel at ikke det går? At det er stor forskjell på å tro alle i samfunnet er overgriper og de som faktisk er dømt for det! 

Hvorfor i alle dager tror du det er automatikk i at hvis vi "skulle tatt bort alle menn som jobber med barn" så måtte vi også "tatt bort alle kvinner, alle fedre, alle mødre, alle naboer, alle besteforeldre...... Egentlig bare la roboter være rundt barn."? Haha, du finner jo bare på dine egne argumenter som du leser inn i posten, og så argumenterer du mot dem. Sannheten er at de aller, aller fleste overgrep begås av menn, da sier det seg selv at man vil kunne minimere antall overgrep ved å minimere kontakt mellom menn og barn. Det er helt simpel matematikk. Synd for deg hvis du ikke greier å regne det ut. 

Og marginal økning av overgrep? Please, få deg litt mer kunnskap! 

Haha, skal JEG få meg mer kunnskap? Okei, gi meg litt kunnskap da, professor emeritus i overgrep mot barn; Hvor mange overgrep har egentlig blitt avverget på grunn av tullinger som tar loven i egne hender, sånn som han fra Mannegruppa Ottar? Her forventer jeg et konkret tall, siden du tydeligvis har så innmari masse kunnskap. Takk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som er utrolig er at du leser noe helt annet det som faktisk står i innlegget mitt. Jeg har aldri hevdet at "alle menn" er overgripere. Hvorfor tror du det? Og i den andre delen der er du jo helt enig med meg 🙈

Hvorfor i alle dager tror du det er automatikk i at hvis vi "skulle tatt bort alle menn som jobber med barn" så måtte vi også "tatt bort alle kvinner, alle fedre, alle mødre, alle naboer, alle besteforeldre...... Egentlig bare la roboter være rundt barn."? Haha, du finner jo bare på dine egne argumenter som du leser inn i posten, og så argumenterer du mot dem. Sannheten er at de aller, aller fleste overgrep begås av menn, da sier det seg selv at man vil kunne minimere antall overgrep ved å minimere kontakt mellom menn og barn. Det er helt simpel matematikk. Synd for deg hvis du ikke greier å regne det ut. 

Haha, skal JEG få meg mer kunnskap? Okei, gi meg litt kunnskap da, professor emeritus i overgrep mot barn; Hvor mange overgrep har egentlig blitt avverget på grunn av tullinger som tar loven i egne hender, sånn som han fra Mannegruppa Ottar? Her forventer jeg et konkret tall, siden du tydeligvis har så innmari masse kunnskap. Takk. 

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å forstå meg, om det er fordi jeg er dårlig til å uttrykke meg eller hva det er vet jeg ikke, men du misforstår noe voldsomt. 

Ja, du forventer konkrete tall som faktisk er fysisk umulig å gi uansett hvordan man vrir og vender på det? 

Ja, jeg har desverre både mye kunnskap og erfaring samt andres erfaringer, ikke akkurat noe å håne meg på og komme med slike slengbemerkninger. Skulle gjerne vært foruten. 

Og nei, jeg er ikke enig med deg i noe av det du skriver. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Disse er bare ute etter å tjene penger på folks sympati, og folk bør ta avstand fra virksomheten.

Rettssamfunnet tar seg av dette på en folkevalgt måte som bør respekteres av alle, ellers får vi anarki i dette landet.

Anonymkode: f43d7...3ac

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Jeg synes det de gjør er helt fantastisk! Håper de kommer hit hvor vi bor. Det er bare en pedo som jeg vet om i nabolaget men tenk på alle de jeg ikke vet om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse er bare ute etter å tjene penger på folks sympati, og folk bør ta avstand fra virksomheten.

Rettssamfunnet tar seg av dette på en folkevalgt måte som bør respekteres av alle, ellers får vi anarki i dette landet.

Anonymkode: f43d7...3ac

Så du tenkte at rettssystemet beskytter barna våre? Det var dagens 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
På 11.9.2020 den 2.05, AnonymBruker skrev:

@UatskilleligHvorfor vil du ikke kommentere saken om at MGO hengte ut en uskyldig?

Anonymkode: 3bb49...354

Som om rettssystemet vårt aldri begår en feil? Tror du virkelig det? Alle dommer/frikjennelsen er til en hver tid 100% kortet?

Skal vi bli handlingslammet da tenker du? Folk fornekter seksuell vold mer enn nok som det allerede er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...