Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må innrømme at rettferdighetssansene i  meg lyser opp når noen sier at de i ettertid har funnet ut at det ikke var frivillig.

Anonymkode: 3bb49...354

I tillegg: et barn kan ikke samtykke til sex med en voksen, eller bli tatt naken bilder eller lignende. Har en voksen sex med et barn eller gjør andre seksuelle ting, så baserer dette ikke på gjensidig samtykke, omså barnet tror det. 

Sex eller andre seksuelle hendelser mellom en voksen og et barn er ALDRI frivillig. 

Anonymkode: d6dff...71b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herremin, det er snakk om barn. Hvis du ikke forstår det så kanskje les deg opp, blant annet grooming.

I dag er heldigvis barn mer opplyst om temaet, men fortsatt blir barn manipulert til å tro noe annet. Og vet du,  oppegående utdannede voksne kan også bli manipulett av andre. Blant annet har politiet blitt kritisert for måten de avhøret folk på tidligere, hvor offeret tilslutt tror en har gjort en kriminell handling uten å ha gjort det. Manipulering er ganske skremmende og kraftfullt "våpen". 

Det er heller ikke sånn at de psykiske skadene plutselig kommer ETTER overgrepene. De kommer mens det pågår. Det finnes en del artikler om faresignaler voksne må være oppmerksomme på. 

"What is grooming and how does it work?

Grooming is a process used by people with a sexual interest in children to prepare a child for sexual abuse. It is often very carefully planned and it can take place over weeks, months or even years.

Building a relationship

Grooming is about making a child think that sex with the offender is normal or that they have no choice. Offenders do this by building a relationship and emotional connection with the child.

This relationship can take different forms.

• They could try to convince the young person that they are in a loving relationship as boyfriend or girlfriend.
  • They might become a mentor to the young person, making them think they are someone who can help them or teach them things.
  • Sometimes they will become a dominant figure in a young person’s life, perhaps by having a relationship with their parent or caregiver.
  • They may also build a relationship with the child’s family, making them think that they are someone who can be trusted with the child."https://www.thinkuknow.co.uk/parents/articles/what-is-sexual-grooming/

Jeg kan forstå det hvis det er snakk om barn. Jeg mener voksne som skifter mening etterpå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå det hvis det er snakk om barn. Jeg mener voksne som skifter mening etterpå.

Det er bra du forstår. Men hvor kommer voksne inn i bildet? Er vel ingen her som snakker om voksne? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode ord 💕 

Godt forklart. Det er godt at noen forstår, samtidig som man ikke ønsker at andre måtte gå igjennom noe slikt. Veldig glad for at du lever i dag 💪 Og håper du får den hjelpen du trenger til å få et så godt liv som bare mulig, det fortjener du virkelig ❤️🤗 

De som ikke forstår burde egentlig bare være svært glad for at de ikke har den erfaringen. Jeg har blitt ganske hardhudet med årene, ikke bare her man finner usympatiske mennesker desverre. Det er jo selvsagt leit når man leser her inne enkekte kommentarer. Er jo ikke rart at mange ikke tør å stå frem med det de har opplevd eller når de først står frem så blir de knekt 💔 Utrolig trist. 

Sender masse gode tanker til deg også ❤️❤️

Jeg håper du også får all den hjelpen du trenger. Det skulle bare mangle. ❤️

Enig. De som ikke har opplevd traumer eller levd med psykiske lidelser bør prise seg lykkelig. 

Overhodet ikke rart at folk ikke står frem, nei. Mange er jo redd for å ikke bli trodd eller for å bli beskyldt for ting. Det er ikke slik det skal være. :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra du forstår. Men hvor kommer voksne inn i bildet? Er vel ingen her som snakker om voksne? 

Det var nok en liten misforståelse. Det jeg er sterkt imot er uthenging av uskyldige, og det kan skje.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok en liten misforståelse. Det jeg er sterkt imot er uthenging av uskyldige, og det kan skje.

Ingen i tråden er for uthenging av uskyldige. MGO varsler kun om de som har fått en dom, og for å få en dom må det foreligge bevis. Om ikke overgrep har skjedd så vil det heller ikke ligge bevis i saken, ergo kan de ikke dømmes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Ingen i tråden er for uthenging av uskyldige. MGO varsler kun om de som har fått en dom, og for å få en dom må det foreligge bevis. Om ikke overgrep har skjedd så vil det heller ikke ligge bevis i saken, ergo kan de ikke dømmes.

Så det er aldri noen som har blitt uskyldig dømt?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit 😊

Skjønner ikke helt hva du mener med uskyldige? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Du vet jo ikke hva du snakker om! MGO uthengte jo en annen enn den skyldige!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at nesten ingen overgripere blir dømt i det hele tatt, så er sjansen omtrent ikke-eksisterende for at de som sitter inne er uskyldig dømt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit 😊

Skjønner ikke helt hva du mener med uskyldige? 

Se artikkelen lenket til lengre opp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal svært mye til for å bli dømt for overgrep mot barn i Norge. Uansett, det er faktisk bedre at en blir uskyldig dømt, enn barn som opplever overgrep når det kunne forhindres. 

Her ser dere en artikkel hvor MGO uthengte feil person: https://www.nrk.no/nordland/mannegruppa-ottar-henger-ut-overgrepsdomte-menn-pa-nettet-_-straffbart_-mener-politiet-1.15058964

Dette er helt sykt, og derfor kan ikke amatører drive med dette!

Det gikk bra, og nabovarsel har gått ut å sagt det var feil. 

Hvorfor tenker du ikke på alle barna som kan bli misbrukt av overgripere som har sonet? Skadeomfanget er langt større for disse, og ved å varsle kan det i mange tilfeller forhindres. Forstår du ikke skadeomfanget av overgrep? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal svært mye til for å bli dømt for overgrep mot barn i Norge. Uansett, det er faktisk bedre at en blir uskyldig dømt, enn barn som opplever overgrep når det kunne forhindres. 

Hvorfor tenker du ikke på alle barna som kan bli misbrukt av overgripere som har sonet? Skadeomfanget er langt større for disse, og ved å varsle kan det i mange tilfeller forhindres. Forstår du ikke skadeomfanget av overgrep? 

Jeg tenker på barna, og det er helt forferdelig hva de blir utsatt for. Men vi kan ikke ha borgervern og folk som tar saken i egne hender. Da vil det skje situasjoner som den som ble linket til ovenfor. Kanskje det til og med ender med selvmord.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gjøre alt for å forhindre at folk blir uskyldig dømt. Og det å dømme usyldige hjelper ikke barn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe at dere bagateliserer at en uskyldig ble hengt ut av MGO!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på barna, og det er helt forferdelig hva de blir utsatt for. Men vi kan ikke ha borgervern og folk som tar saken i egne hender. Da vil det skje situasjoner som den som ble linket til ovenfor. Kanskje det til og med ender med selvmord.

Det er forferdelig, men tydeligvis ikke forferdelig nok for deg. 

Svært mange barn som blir misbrukt, tar selvmord! Du lager et scenario om at personen kan ta selvmord, noe som er svært usannsynlig kun basert på den feilen. Du lager noe utav en fantasi, ikke realitet for å understreke poenget ditt. Det blir feil. 

Når Norge svikter barna våres så får vi fanden meg ta loven i egne hender. Noe annet burde vært uhørt!! Ingenting er mer viktig enn barna våres. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gjøre alt for å forhindre at folk blir uskyldig dømt. Og det å dømme usyldige hjelper ikke barn.

Vi skal gjøre ALT for å forhindre overgrep. Det burde være fokuset. 

Jeg kan ikke fatte og begripe at dere bagateliserer at en uskyldig ble hengt ut av MGO!

Jeg kan ikke fatte og begripe at du tar så lett på overgrep mot barn 😠 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forferdelig, men tydeligvis ikke forferdelig nok for deg. 

Svært mange barn som blir misbrukt, tar selvmord! Du lager et scenario om at personen kan ta selvmord, noe som er svært usannsynlig kun basert på den feilen. Du lager noe utav en fantasi, ikke realitet for å understreke poenget ditt. Det blir feil. 

Når Norge svikter barna våres så får vi fanden meg ta loven i egne hender. Noe annet burde vært uhørt!! Ingenting er mer viktig enn barna våres. 

Vi skal gjøre ALT for å forhindre overgrep. Det burde være fokuset. 

Jeg kan ikke fatte og begripe at du tar så lett på overgrep mot barn 😠 

Dette er veldig slemt av deg å si! Jeg tar ikke lett på overgrep mot barn! Men jeg tar heller ikke lett på overgrep mot uskyldige mennesker som dere. Du bortforklarer jo bare det at MGO hengte ut en uskyldig!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2020 den 8.28, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Derfor er jeg motstander av at menn får jobbe med barn, uavhengig av omstendigheter. Tenk så mange overgrep som da ville ha blitt forhindret.

Anonymkode: ce931...c04

Dette syns jeg var skremmende å lese. Her har man mistet totalt gangsyn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg håper du også får all den hjelpen du trenger. Det skulle bare mangle. ❤️

Enig. De som ikke har opplevd traumer eller levd med psykiske lidelser bør prise seg lykkelig. 

Overhodet ikke rart at folk ikke står frem, nei. Mange er jo redd for å ikke bli trodd eller for å bli beskyldt for ting. Det er ikke slik det skal være. :( 

❤️❤️❤️ 

Nei, ikke sånn det skal være 😞 Er så utrolig leit og urettferdig. 💔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...