Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er jo at en kan være uskyldig dømt. Så folk uten førstehåndskunnskap skal ikke blande seg inn. Og hvis noen har sonet ferdig dommen sin så skal man la de leve livet sitt, hvis det er fare for gjenntak skal politiet ta seg av det!

Anonymkode: 3bb49...354

Du har tydeligvis svært liten kunnskap når det kommer til slikt. POLITIET tar jo ikke seg hånd om overgripere som har fare for gjentagelse. Ofte må de faktisk gjenta handlingen for at det i det heletatt skal "være fare for gjentagelse". Naivt! 

Anonymkode: d6dff...71b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis svært liten kunnskap når det kommer til slikt. POLITIET tar jo ikke seg hånd om overgripere som har fare for gjentagelse. Ofte må de faktisk gjenta handlingen for at det i det heletatt skal "være fare for gjentagelse". Naivt! 

Men vi kan ikke ha situasjoner hvor vi risikerer at uskyldige blir rammet. Da kan f. eks. en bitter eks legge ut falske anklager på nett og få folk til å trakassere en uskyldig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du sannsynligvis har opplevd noe veldig ille, og jeg sier ikke at du lyver. Men vi kan ikke ha situasjoner som når @Uatskillelig begynner å trakassere mennesker på grunn av det andre skriver på forum. Grunnen til det er at da vil det garantert oppstå situasjoner hvor noen uskyldige blir rammet.

Tror du ikke jeg kunne ha gitt henne dommen? Eller korrespondansen jeg har hatt med politiet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke jeg kunne ha gitt henne dommen? Eller korrespondansen jeg har hatt med politiet? 

Hvorfor skal alle andre blande seg inn i dette? Det er ikke rett!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror deg 100 % uansett om du hadde sendt meg dommen eller ikke, og du må gjerne ta kontakt med meg på PM om du ønsker det. Jeg engasjerer meg, som sagt, gjerne for en god sak. ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du sannsynligvis har opplevd noe veldig ille, og jeg sier ikke at du lyver. Men vi kan ikke ha situasjoner som når @Uatskillelig begynner å trakassere mennesker på grunn av det andre skriver på forum. Grunnen til det er at da vil det garantert oppstå situasjoner hvor noen uskyldige blir rammet.

Hvor har jeg trakassert et menneske? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men vi kan ikke ha situasjoner hvor vi risikerer at uskyldige blir rammet. Da kan f. eks. en bitter eks legge ut falske anklager på nett og få folk til å trakassere en uskyldig.

Det er akkurat derfor vi må ha et system på det, å slutte å stikke hue i sanden å tro ting er slik som du beskriver det. 

I dag er det fritt frem for overgripere! Og det er ikke greit. Og nei, rettsystemet og politiet gjør ikke nok, de gjør alt for lite og politiet har alt for lav kapasitet. Folk har ropt etter lovendringer, blant annet et register, men ingen blir hørt!

Saker blir henlagt før de i det heletatt er undersøkt, før avhør, pga kapasitetmangel hos politiet. Ufattelig mange barn får ødelagt livene sine hver j**** dag, og alt det du tenker på er hva om, hvis atte, en overgriper tar livet sitt! Hvor er barnas sikkerhet hen? Er det ikke så viktig, så lenge pedofile overgripere har et godt liv etter endt soning 🤦‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal alle andre blande seg inn i dette? Det er ikke rett!

Nei, for all del. Vi må slutte å bry oss, engasjere oss og stå opp for barna i Norge. Er så himla glad de færreste tenker sånn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg tror deg 100 % uansett om du hadde sendt meg dommen eller ikke, og du må gjerne ta kontakt med meg på PM om du ønsker det. Jeg engasjerer meg, som sagt, gjerne for en god sak. ❤️

❤️❤️❤️❤️ Gode du 💕

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg trakassert et menneske? 

Du tilbydde deg å blande deg inn i en sak du ikke har førstehåndskunnskap om. For alt du vet kan det var en som er uskyldig dømt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Dette er farlig og beviser deg jeg sa. En bitter eks kan lage en historie på nett, og få andre til å engasjere seg i saken.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2020 den 1.44):

Nettopp. Politiet driver ikke forebyggende arbeid, dessverre. De tar bare tak i saker som allerede har skjedd. Det er jo ikke et system som fungerer i det hele tatt. Slik er det i mange overgrepssaker, politiet gjør ikke noe for å forhindre at overgrep skjer. De bare tar tak når det først har skjedd, men da er det jo for sent fordi skaden allerede har skjedd.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der sa du det! Takk. Eller tenkte du kun på voksne menn og ikke barn? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️❤️❤️❤️ Gode du 💕

Er det noe som ligger meg nært til hjertet så er det å forhindre seksuelle overgrep mot barn. Du kan ta kontakt på PM for en prat om du vil. Jeg kan også tilby å legge deg til på sosiale medier om du vil. Om du ikke ønsker at jeg skal vite hvem du er så er det også helt greit. Alt på dine premisser, men jeg kommer ikke til å avsløre identiteten din om jeg får vite hvem du er. Om du vil lufte tanker eller at jeg skal engasjere meg. Uansett. Tilbudet står åpent, hvis du vil. Ingen tvang. Hvis du ikke vil så respekterer jeg det også, men du har mulighet. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Nettopp. Politiet driver ikke forebyggende arbeid, dessverre. De tar bare tak i saker som allerede har skjedd. Jeg har opplevd alvorlige traumer i barndommen, og ønsket hemmelig adresse, men politiet svarte at de ikke kunne gjøre noe med mindre de menneskene begynte å oppsøke meg igjen. Finner de ut hvor jeg bor og begynner å oppsøke meg, så kan politiet gjøre noe, men da er det jo allerede for sent og jeg vil måtte flytte igjen for å komme meg bort. Det er jo ikke et system som fungerer i det hele tatt. Slik er det i mange overgrepssaker også, politiet gjør ikke noe for å forhindre at overgrep skjer. De bare tar tak når det først har skjedd, men da er det jo for sent fordi skaden allerede har skjedd.

💔 Så leit å høre, men desverre ikke overraskende. Det er helt hull i hodet og sier nok om systemet vi har. Er jo folk som har blitt drept med lignende historier som din. Håper de ikke oppsøkte deg igjen og at du har fått fred. Å gå med en slik utrygghet er virkelig ikke bra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som ligger meg nært til hjertet så er det å forhindre seksuelle overgrep mot barn. Du kan ta kontakt på PM for en prat om du vil. Jeg kan også tilby å legge deg til på sosiale medier om du vil. Om du ikke ønsker at jeg skal vite hvem du er så er det også helt greit. Alt på dine premisser, men jeg kommer ikke til å avsløre identiteten din om jeg får vite hvem du er. Om du vil lufte tanker eller at jeg skal engasjere meg. Uansett. Tilbudet står åpent, hvis du vil. Ingen tvang. Hvis du ikke vil så respekterer jeg det også, men du har mulighet. ❤️

Tusen takk 💕 Kanskje jeg tar kontakt med deg 🤗🥰 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der sa du det! Takk. Eller tenkte du kun på voksne menn og ikke barn? 

Interessant det der.. Det er greit å voldta unger, men Gud forby dersom det får konsekvenser for voldtektsmannen. For det er jo voldtektsmannen det tydeligvis er synd på her. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk 💕 Kanskje jeg tar kontakt med deg 🤗🥰 

:klem:

Alltid forferdelig trist at barn utsettes for slike traumer av voksne som skulle ha vært en trygghet for de yngre. Også trist at folk i tråden er mer opptatt av overgriperne enn ofrene. Overgriperne har valgt å ødelegge livet sitt. Ofrene har ikke valgt situasjonen, og hensynet overfor dem må derfor overgå hensynet til overgriperen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, clyde skrev:

Interessant det der.. Det er greit å voldta unger, men Gud forby dersom det får konsekvenser for voldtektsmannen. For det er jo voldtektsmannen det tydeligvis er synd på her. 

Helt skada logikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...