Silva Pluvialis Skrevet 8. september 2020 #621 Del Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan ikke lene deg på et tilfelle, og du sa dette var greit før hun kom med den historien. Hva om personen er uskyldig dømt og du presser han/hun til selvmord? Du skrev også at du ikke syntes de skulle kunne leve som vanlig, så det er ikke bare snakk om å beskytte barn. Tenker du over at disse handlingene kan føre til at uskyldige tar selvmord? Anonymkode: 3bb49...354 Nei. Hun delte allerede tidlig i tråden at hun hadde gjort mye for å forhindre at han skulle jobbe med barn. Jeg tilbydde meg til og med å skrive brev og engasjere meg i saken for å få stoppet han fra å begå nye overgrep. Dette kan du se om du leser tilbake i tråden. For å bli dømt for seksuelle overgrep må det ligge svært sterke bevis. Har det ikke skjedd overgrep, så vil det heller ikke være bevis for det. 80 % av alle voldtektsanmeldelser blir henlagt og 99/100 overgripere går fri. Så strenge beviskrav som rettssystemet stiller så er nok svært, svært få, uskyldig dømt. Hvordan presser jeg noen til selvmord? Ikke avslører jeg folk. Ikke oppsøker jeg personen jeg vet er en overgriper. Ikke trakasserer jeg vedkommende. Jeg gjør ingenting annet enn å holde meg unna og beskytte meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. september 2020 #622 Del Skrevet 8. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du gi deg. Hvis det er straffbart skal man varsle politiet. Det er ikke straffbart å ikke varsle sivile. Anonymkode: 3bb49...354 Så du mener at man ikke skal varsle arbeidsplassen om man vet at en overgriper jobber med barn et sted det ikke kreves politiattest, som f.eks., fotballtrener som var tilfellet for (d6dff...71b)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #623 Del Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Nei. Hun delte allerede tidlig i tråden at hun hadde gjort mye for å forhindre at han skulle jobbe med barn. Jeg tilbydde meg til og med å skrive brev og engasjere meg i saken for å få stoppet han fra å begå nye overgrep. Dette kan du se om du leser tilbake i tråden. For å bli dømt for seksuelle overgrep må det ligge svært sterke bevis. Har det ikke skjedd overgrep, så vil det heller ikke være bevis for det. 80 % av alle voldtektsanmeldelser blir henlagt og 99/100 overgripere går fri. Så strenge beviskrav som rettssystemet stiller så er nok svært, svært få, uskyldig dømt. Hvordan presser jeg noen til selvmord? Ikke avslører jeg folk. Ikke oppsøker jeg personen jeg vet er en overgriper. Ikke trakasserer jeg vedkommende. Jeg gjør ingenting annet enn å holde meg unna og beskytte meg selv. Hvorfor ta saken i egne hender, hvorfor ikke gå til politiet? Du mener virkelig ikke at du ikke ser hvordan dette er å presse til selvmord? Anonymkode: 3bb49...354 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #624 Del Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Så du mener at man ikke skal varsle arbeidsplassen om man vet at en overgriper jobber med barn et sted det ikke kreves politiattest, som f.eks., fotballtrener som var tilfellet for (d6dff...71b)? Du skrev at det var straffbart å ikke varsle, hvor har du det i fra? Jeg mener man skal varsle politiet! Anonymkode: 3bb49...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. september 2020 #625 Del Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skrev at det var straffbart å ikke varsle, hvor har du det i fra? Jeg mener man skal varsle politiet! Anonymkode: 3bb49...354 Det er straffbart å ikke melde ifra om man mistenker at barn utsettes for seksuelle overgrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #626 Del Skrevet 8. september 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det tåpelig å spørre om? Når @Uatskillelig synes det er greit å trakassere mennesker, er det ikke da greit å spørre hva hun synes om konsekvensene av holdningene sine? Anonymkode: 3bb49...354 Hvor har hun sagt det er greit å trakassere folk? 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå snakket jeg om holdningene dine hvor du syntes det var greit å oppsøke kollegaer osv.. Dette kan faktisk føre til selvmord, hva tenker du om det? Anonymkode: 3bb49...354 Det var jeg som oppsøkte kollegaer, og med veldig god grunn. Om overgriperen tar selvmord så får det være, da har vi en mindre overgriper i verden. Dog er han for stolt til å gjøre noe slikt. Jeg er mer bekymret for de uskyldige barna som blir hans neste offer eller er. Rart at du ikke klarer å se den siden, men gjør overgriperen til et offer. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du gi deg. Hvis det er straffbart skal man varsle politiet. Det er ikke straffbart å ikke varsle sivile. Anonymkode: 3bb49...354 Ha ha, du skulle bare visst. Jeg har varslet politiet flere ganger. Ingen ting har blitt gjort. Jeg stikker ikke bare hodet mitt i sanden som deg. Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. september 2020 #627 Del Skrevet 8. september 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ta saken i egne hender, hvorfor ikke gå til politiet? Anonymkode: 3bb49...354 Hvordan tar jeg saken i egne hender? Endret 9. september 2020 av Uatskillelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #628 Del Skrevet 8. september 2020 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Nei. Hun delte allerede tidlig i tråden at hun hadde gjort mye for å forhindre at han skulle jobbe med barn. Jeg tilbydde meg til og med å skrive brev og engasjere meg i saken for å få stoppet han fra å begå nye overgrep. Dette kan du se om du leser tilbake i tråden. For å bli dømt for seksuelle overgrep må det ligge svært sterke bevis. Har det ikke skjedd overgrep, så vil det heller ikke være bevis for det. 80 % av alle voldtektsanmeldelser blir henlagt og 99/100 overgripere går fri. Så strenge beviskrav som rettssystemet stiller så er nok svært, svært få, uskyldig dømt. Hvordan presser jeg noen til selvmord? Ikke avslører jeg folk. Ikke oppsøker jeg personen jeg vet er en overgriper. Ikke trakasserer jeg vedkommende. Jeg gjør ingenting annet enn å holde meg unna og beskytte meg selv. Jeg er målløs. 😯 Du tilbyr deg å engasjere deg i en sak du ikke har førstehåndskunnskap om. For alt du vet kan han være uskyldig dømt. Det er ikke din jobb å gå etter folk! Dette skal politiet gjøre! Anonymkode: 3bb49...354 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #629 Del Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Hvordan tar jeg saken i egne hender? Du argumenterer jo for at det er greit at folk tar saken i egne hender og oppsøker arbeidsplasser. Anonymkode: 3bb49...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #630 Del Skrevet 8. september 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Det er straffbart å ikke melde ifra om man mistenker at barn utsettes for seksuelle overgrep. Og hvem står det i loven at man er pliktig å varsle? Anonymkode: 3bb49...354 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. september 2020 #631 Del Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er målløs. 😯 Du tilbyr deg å engasjere deg i en sak du ikke har førstehåndskunnskap om. For alt du vet kan han være uskyldig dømt. Det er ikke din jobb å gå etter folk! Dette skal politiet gjøre! Anonymkode: 3bb49...354 Jeg har ingen grunn til å betvile (d6dff...71b). For å bli dømt for seksuelle overgrep så må det ligge sterke bevis, noe det også gjør i hennes sak. Hun har store fysiske og psykiske skader som følge av overgrepene, noe som er dokumentert av lege og psykolog. Fyren er IKKE uskyldig dømt, og det koster meg ikke en kalori å engasjere meg i saken om det kan forhindre at andre barn blir utsatt for samme jævelskapen som henne. Hvorfor driver du og forsvarer overgripere og mistror de som forteller at de har vært utsatt for overgrep? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #632 Del Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Jeg har ingen grunn til å betvile (d6dff...71b). For å bli dømt for seksuelle overgrep så må det ligge sterke bevis, noe det også gjør i hennes sak. Hun har store fysiske og psykiske skader som følge av overgrepene, noe som er dokumentert av lege og psykolog. Fyren er IKKE uskyldig dømt, og det koster meg ikke en kalori å engasjere meg i saken om det kan forhindre at andre barn blir utsatt for samme jævelskapen som henne. Hvorfor driver du og forsvarer overgripere og mistror de som forteller at de har vært utsatt for overgrep? Du kan jo ikke vite at det er sant? Hvorfor skal du blande deg inn og potensielt skade en uskyldig mann? Dette er påtalemyndigheten sin oppgave! Anonymkode: 3bb49...354 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. september 2020 #633 Del Skrevet 8. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du argumenterer jo for at det er greit at folk tar saken i egne hender og oppsøker arbeidsplasser. Anonymkode: 3bb49...354 Så om du kjente til en overgriper som jobbet med barn, og politiet ikke gjorde noe, mener du seriøst at du ikke ville tatt kontakt med arbeidsplassen for å få han sparket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. september 2020 #634 Del Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan jo ikke vite at det er sant? Hvorfor skal du blande deg inn og potensielt skade en uskyldig mann? Dette er påtalemyndigheten sin oppgave! Anonymkode: 3bb49...354 Han er IKKE uskyldig! Slutt og forsvare et monster som har voldtatt et barn. Bare slutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #635 Del Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Så om du kjente til en overgriper som jobbet med barn, og politiet ikke gjorde noe, mener du seriøst at du ikke ville tatt kontakt med arbeidsplassen for å få han sparket? Poenget er jo at en kan være uskyldig dømt. Så folk uten førstehåndskunnskap skal ikke blande seg inn. Og hvis noen har sonet ferdig dommen sin så skal man la de leve livet sitt, hvis det er fare for gjenntak skal politiet ta seg av det! Anonymkode: 3bb49...354 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #636 Del Skrevet 8. september 2020 9 minutter siden, Uatskillelig skrev: Så du mener at man ikke skal varsle arbeidsplassen om man vet at en overgriper jobber med barn et sted det ikke kreves politiattest, som f.eks., fotballtrener som var tilfellet for (d6dff...71b)? Bare noen endringer på fakta 😅: Han jobber ikke med barn på selve arbeidsplassen, men blant annet passer et barn til en kollega. Men etter jobb reiser han rundt å tar 100 hvis av bilder (som frilanser) av barn innenfor en idrett, samt kjører de til treninger og kamper, er veldig involvert med spillerene, tar de med på Sverige tur etc - slik han startet med meg. 😊 I tillegg bor han rett ved en barneskole og barnehage, i et boligfelt med mange barn. Anonymkode: d6dff...71b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #637 Del Skrevet 8. september 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Han er IKKE uskyldig! Slutt og forsvare et monster som har voldtatt et barn. Bare slutt. Slutt å la deg styre av følelser! Det er påtalemyndighetens oppgave å straffe, vi kan ikke ha borgervern! Anonymkode: 3bb49...354 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #638 Del Skrevet 8. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bare noen endringer på fakta 😅: Han jobber ikke med barn på selve arbeidsplassen, men blant annet passer et barn til en kollega. Men etter jobb reiser han rundt å tar 100 hvis av bilder (som frilanser) av barn innenfor en idrett, samt kjører de til treninger og kamper, er veldig involvert med spillerene, tar de med på Sverige tur etc - slik han startet med meg. 😊 I tillegg bor han rett ved en barneskole og barnehage, i et boligfelt med mange barn. Anonymkode: d6dff...71b Hvorfor har du de smilefjesene i det innlegget? Anonymkode: 5c4e7...bc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #639 Del Skrevet 8. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er målløs. 😯 Du tilbyr deg å engasjere deg i en sak du ikke har førstehåndskunnskap om. For alt du vet kan han være uskyldig dømt. Det er ikke din jobb å gå etter folk! Dette skal politiet gjøre! Anonymkode: 3bb49...354 Han innrømmet det jo selv i avhøret (etter noen runder) og jeg hadde ganske mange bevis. Så uskyldig, NEI! Og hvorfor i pokker skal jeg lyve om noe slik? Tror du folk har for vane å gjøre det? Med så mange detaljer i tillegg. 🤦♀️ Anonymkode: d6dff...71b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #640 Del Skrevet 8. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han innrømmet det jo selv i avhøret (etter noen runder) og jeg hadde ganske mange bevis. Så uskyldig, NEI! Og hvorfor i pokker skal jeg lyve om noe slik? Tror du folk har for vane å gjøre det? Med så mange detaljer i tillegg. 🤦♀️ Anonymkode: d6dff...71b Jeg forstår at du sannsynligvis har opplevd noe veldig ille, og jeg sier ikke at du lyver. Men vi kan ikke ha situasjoner som når @Uatskillelig begynner å trakassere mennesker på grunn av det andre skriver på forum. Grunnen til det er at da vil det garantert oppstå situasjoner hvor noen uskyldige blir rammet. Anonymkode: 3bb49...354 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå