Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at jeg mener det? Eller at noen her i denne tråden mener det? Du og ...71b tillegger meg og andre dere er uenige med meninger og holdninger som vi slett ikke har, og heller aldri har gitt uttrykk for, og angriper så dette. Det er jo helt idiotisk slik dere holder på. Det er ingen her som verken forsvarer overgrep eller overgripere, så slutt med de jævla stråmannsgreiene. Sånn, nå fikk du meg til å banne også, er du fornøyd nå ditt troll? 

Anonymkode: 313bd...c37

Beklager hvis jeg sa noe galt. Jeg siktet ikke til at du personlig mente dette, men til at rettsstaten er slik i praksis. Rettsstaten er lagt opp sånn at overgripere får mer vern enn ofrene, så sånn sett så bryter rettsstaten menneskerettighetene. Det må være greit å diskutere det på et generelt grunnlag og sette spørsmål til om dette er greit. Det betyr ikke at jeg tror at du har disse meningene. Jeg konstaterer bare hvordan systemet fungerer i praksis og stiller meg kritisk til systemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg har tvert imot sagt det motsatte. Det ser du om du leser hva jeg skriver. 

Når noe ikke funker som det skal så må noen protestere. MGO nabovarsel gjør det kanskje på feil måte, men de gjør i alle fall noe. Det har aldri skjedd endring ved at folk sitter på rumpa. De får en ball til å rulle og folk blir mer oppmerksomme på urettferdigheten. Det kan bidra til endringer på sikt. Bare det jenta i filmen opplevde med advokaten som ba henne tenke på noe annet viser hvor utrolig mange inkompetente folk som finnes i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Beklager hvis jeg sa noe galt. Jeg siktet ikke til at du personlig mente dette, men til at rettsstaten er slik i praksis. Rettsstaten er lagt opp sånn at overgripere får mer vern enn ofrene, så sånn sett så bryter rettsstaten menneskerettighetene. Det må være greit å diskutere det på et generelt grunnlag og sette spørsmål til om dette er greit. Det betyr ikke at jeg tror at du har disse meningene. Jeg konstaterer bare hvordan systemet fungerer i praksis og stiller meg kritisk til systemet.

Okei, litt rart å bruke det som retorisk virkemiddel bare, når ingen er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, litt rart å bruke det som retorisk virkemiddel bare, når ingen er uenig.

Men det er ingen her som har skrevet at vi skal ’’legge ned hele greia’’ og ikke ha en rettsstat, men på dette punktet (i denne saken om overgrep) så er det noe stein hakkende galt med systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at jeg mener det? Eller at noen her i denne tråden mener det? Du og ...71b tillegger meg og andre dere er uenige med meninger og holdninger som vi slett ikke har, og heller aldri har gitt uttrykk for, og angriper så dette. Det er jo helt idiotisk slik dere holder på. Det er ingen her som verken forsvarer overgrep eller overgripere, så slutt med de jævla stråmannsgreiene. Sånn, nå fikk du meg til å banne også, er du fornøyd nå ditt troll? 

Jeg vil gjerne se innleggene hvor du mener jeg tillegger deg meninger du ikke har. 

Anonymkode: d6dff...71b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Uatskillelig said:

Når noe ikke funker som det skal så må noen protestere. MGO nabovarsel gjør det kanskje på feil måte, men de gjør i alle fall noe. Det har aldri skjedd endring ved at folk sitter på rumpa. De får en ball til å rulle og folk blir mer oppmerksomme på urettferdigheten. Det kan bidra til endringer på sikt. Bare det jenta i filmen opplevde med advokaten som ba henne tenke på noe annet viser hvor utrolig mange inkompetente folk som finnes i systemet.

De protesterer ikke. De kjøre gapestokk.

Jeg er mye mer fan av diverse bikerklubber som beskytter overgrepsofre o.l. Dette er ikke protestering eller et ønske om å endre systemet (det er mange organisasjoner og mennesker som jobber for det, nevnt tidligere i tråden. Dette er reklame, og et emosjonelt frieri.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg er mye mer fan av diverse bikerklubber som beskytter overgrepsofre o.l. Dette er ikke protestering eller et ønske om å endre systemet (det er mange organisasjoner og mennesker som jobber for det, nevnt tidligere i tråden. Dette er reklame, og et emosjonelt frieri.

Hva gjør disse biker klubbene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Hvilke organisasjoner jobber for å beskytte overgrepsofre? De vil jeg gjerne melde meg inn i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uatskillelig skrev:

Hvilke organisasjoner jobber for å beskytte overgrepsofre? De vil jeg gjerne melde meg inn i.

Du kan blant annet bli barneretts fadder hos stine sofies stiftelse. 

De jobber for at barn og unge skal få en barndom uten vold og overgrep. 

Anonymkode: 23b3a...327

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hva skjedde med snapchat kontoen? Er de kun på Instagram nå? 

Anonymkode: 1c5dd...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de begynt å henge ut folk som er siktet. Synes ikke det er greit. Dessuten trodde jeg det skulle handle om pedofile når man går så langt å henger ut folk.

Anonymkode: 67b9d...ac6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med snapchat kontoen? Er de kun på Instagram nå? 

Anonymkode: 1c5dd...513

De er kun på insta nå. Den ble lagt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle også legge ut bilde av en dame som hadde drept sine barn. Hun også siktet... 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skulle også legge ut bilde av en dame som hadde drept sine barn. Hun også siktet... 😡

Bildet av henne ble lagt ut, men slettet igjenn ganske fort. 

Han unnskylder seg med at siden media legger ut bilde av Tom Hagen som også kun er siktet, så kan han gjøre det samme. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Nå har de begynt å henge ut folk som er siktet. Synes ikke det er greit. Dessuten trodde jeg det skulle handle om pedofile når man går så langt å henger ut folk.

Hva forventer du av folk som har fått slått ned IQ til under 80?

Anonymkode: 24f00...e64

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hab har virkelig mistet sporet sitt no. 

Etter 5min of fame på tv, så er mye annet enn vipps, bygderykter og sin egen ego.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er selvfølgelig ikke greit, vi kan ikke ha amatører som tar loven i egne hender, det sier seg selv, tenk over hvor galt dette kan gå, uskyldige personer kan bli uthengt, dette er ikke en privat mann sin oppgave, uansett hvor mye en misliker noe så kan man ikke ta loven i egne hender.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, jentegutt skrev:

Det er selvfølgelig ikke greit, vi kan ikke ha amatører som tar loven i egne hender, det sier seg selv, tenk over hvor galt dette kan gå, uskyldige personer kan bli uthengt, dette er ikke en privat mann sin oppgave, uansett hvor mye en misliker noe så kan man ikke ta loven i egne hender.

Men det er greit at overgripere gjør som de vil? Tenk deg hvor galt dét går..... Barn som blir misbrukt seksuelt fordi Norge ikke gjør jobben sin å beskytte barna mot overgrep. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, jentegutt skrev:

Nei. Uskyldige kan ikke bli uthengt om de kun utleverer de som har fått en dom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2020 den 1.39, AnonymBruker skrev:

Jeg kan faktisk ikke fatte at så mange ønsker å beskytte pedofile overgripere. Dette gjenspeiler jo rettsystemet vårt. Ufattelig leit, eller rettere sagt tragisk. 

Enig med deg. Blir skremt av å se hvor mange som mener at pedofile overgripere må beskyttes. Har vippset nabovarsel slik at de kan fortsette med å varsle naboer. Håper at alle som støtter aksjonen kan sende et lite bidrag. 

Anonymkode: 2d286...6aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...