Gå til innhold

Uten bh på stranda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjeldent jenter/kvinner gjør det i dag, og de som gjør det blir som regel sett på som av den "billige sorten". Det er egentlig ingen grunn til at man skal gå halvnaken i offentligheten, og alle skjønner at det kun er for å vise seg fram, og ikke fordi man er så bekymret for ikke å bli brun på brystene. Vil man absolutt sole brystene kan man gjøre det året rundt i et solarium, uten en gjeng gamle griser som glor.

Anonymkode: 57d21...bce

Endelig er tidsmaskinen oppfunnet! For du kommer vel fra fra 1950, ikke sant?

Anonymkode: 61159...053

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt pussig at dette som egentlig er helt naturlig, og ikke noe å bry seg om (at noen går toppløs på stranden) blir lagt inn under emnet "Seksualitet" da har man jo allerede lagt fokus på at dette har noe med seksualitet å gjøre.
Jeg var ung i en tid da det var helt vanlig å ligge toppløs på stranda, og ser ikke noe problem med det, forskjellen fra en minimal bikini topp til toppløs er at man ser brystvortene?
Om kvinnen liker å ligge toppløs er det helt greit, ikke gjør det til en seksual greie, da blir automatisk "halvgamle" menn som meg, betegnet som griser og mistenkt for å gå på stranda for å kikke på alle damene..

Så må jeg innrømme at i ungdommen når damene gikk toppløse forbi deg på stranda på vei til eller fra vannet, ja så hadde jeg vel noen ganger problem med hvor jeg skulle feste øya...
Men det er det samme i dag, du kan bli like mye beskyldt/mistenkt for å kikke om dama går med eller uten BH.Det handler om hvor man fester blikket og hvor lenge det blir der.

Anonymkode: de4a8...3e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Men hva syntes dere nå om jenter i 20åra som ikke bruker bh på stranda 

Anonymkode: cf341...1f7

Hvorfor må de være i 20 åra? Har en følelse av at det er mer runkefantasi på gang her enn en seriøs debatt om nakehent.

Anonymkode: de80a...df0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grinete kommentarer... Jeg ser an. Er det masse barnefamilier har jeg toppen på, men veldig ofte går jeg uten,så lenge det ikke er fare for å møte mye kjentfolk... Har ikke så fine bryter, men mye mer behagelig å bade osv uten. Er alltid noen som snur seg og ser, men unner dem synet hvis dem ikke har sett det før 😊

Anonymkode: dbf0c...c99

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 26.6.2020 den 3.37, AnonymBruker skrev:

Sjeldent jenter/kvinner gjør det i dag, og de som gjør det blir som regel sett på som av den "billige sorten". Det er egentlig ingen grunn til at man skal gå halvnaken i offentligheten, og alle skjønner at det kun er for å vise seg fram, og ikke fordi man er så bekymret for ikke å bli brun på brystene. Vil man absolutt sole brystene kan man gjøre det året rundt i et solarium, uten en gjeng gamle griser som glor.

 

Anonymkode: 57d21...bce

Du er imam i hvilken moské, sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.6.2020 den 12.28, draug 75 skrev:

For oss som kan huske tilbake til åttitallet, så er det faktisk litt bekymringsfullt at dette i det hele tatt er et tema. Den gang var kvinner gjerne toppløse på stranda og ferdig med det. Men så kom det en sånn nyprippen rekyl en gang rundt årtusenskiftet.

Yes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Hva syntes dere om jenter og kvinner som ikke bruker bh på stranda jeg personlig pleier å ta av bhen noen ganger og merker ofte at folk ser på men bryr meg ikke om at de ser.

Anonymkode: cf341...1f7

Jeg går nesten alltid toppløs på stranda. Ja, mange kikker, men tror ikke noen er negative til det. Bare hyggelig at de kikker. Kan puppene mine gjøre noen andres dag litt bedre, så er det gull. 

Endret av 3lis3
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2020 den 12.28, draug 75 skrev:

Men så kom det en sånn nyprippen rekyl en gang rundt årtusenskiftet.

Ja. «Mobiltelefon» heter det visst. 

Anonymkode: 88ad9...587

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tranma

Ser an litt på stranda, men er oftere uten enn med. Er noen som ser, men det er vel sånn naturen er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Bos43 skrev:

Jeg nyter synet av vuggende og dansende pupper i fri. Vi naturbarn har det greit slik......😉

Mine hverken vugger eller danser så mye. De er ganske små og stramme. 
Men free the nipple. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2020 den 3.37, AnonymBruker skrev:

Sjeldent jenter/kvinner gjør det i dag, og de som gjør det blir som regel sett på som av den "billige sorten". Det er egentlig ingen grunn til at man skal gå halvnaken i offentligheten, og alle skjønner at det kun er for å vise seg fram, og ikke fordi man er så bekymret for ikke å bli brun på brystene. Vil man absolutt sole brystene kan man gjøre det året rundt i et solarium, uten en gjeng gamle griser som glor.

Anonymkode: 57d21...bce

"ingen grunn til at man skal gå halvnaken i offentligheten"? Kan ikke du heller forklare hvorfor man skal ha på seg klær når man bader og det er varmt på stranda? Den eneste grunnen er at det er slik moten er nå. Hadde du vokst opp et sted hvor det var vanlig at kvinner gikk toppløse (som har faktisk vært det mest vanlige jorden rundt) eller hvor folk var helt nakne (slik de fleste var i Østtyskland) så ville du også gjort det. At moten er slik nå er ikke en god grunn for alle skal gjøre det slik eller at det alltid skal være slik. Når det eneste argumentet er at moten er slik nå og man ikke kan støtte opp med "vitenskapelige fakta" så står argumentet egentlig veldig svakt.

Anonymkode: ac8ba...ded

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2020 den 2.01, AnonymBruker skrev:

Hva med 16 åringer uten bh på stranda, eller evnt 14 åring? Er det ulovlig?

Anonymkode: cbfa3...493

Hvorfor skulle det være ulovlig? Dette høres veldig ut som seksualisering av barn.

Anonymkode: ac8ba...ded

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.6.2020 den 3.37, AnonymBruker skrev:

Sjeldent jenter/kvinner gjør det i dag, og de som gjør det blir som regel sett på som av den "billige sorten". Det er egentlig ingen grunn til at man skal gå halvnaken i offentligheten, og alle skjønner at det kun er for å vise seg fram, og ikke fordi man er så bekymret for ikke å bli brun på brystene. Vil man absolutt sole brystene kan man gjøre det året rundt i et solarium, uten en gjeng gamle griser som glor.

 

Anonymkode: 57d21...bce

Man bør ikke spekulere i andres motiver. Det er trolig at andre har helt andre motiver og tenker annerledes enn en selv. Selv ditt motiv for å være toppløs er å vise seg frem så er det mange som vil gjøre det for de det er mer behagelig, at de ikke ser poenget med å ha på seg klær, at de bør ha samme rettigheter som menn eller at de har vokst opp med det.

Anonymkode: ac8ba...ded

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. «Mobiltelefon» heter det visst. 

Anonymkode: 88ad9...587

Ja. Hadde det bare vært toppløssoling så hadde mobiltelefonen forklart det. Men det var ikke bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2020 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Endelig er tidsmaskinen oppfunnet! For du kommer vel fra fra 1950, ikke sant?

Anonymkode: 61159...053

Tror faktisk det er motsatt. Tror folk var mer liberale på 50-tallet når det gjelder toppløshet og (ikke-seksuell) nakenhet enn det man er i dag, (Unntak er seksualisert nakenhet. Der er man nok veldig mye mer liberal i dag. Seksualisert nakenhet i film, blader og reklame forekom nesten ikke tidligere mens det nå er veldig vanlig. Nå er det faktisk lite nakenhet som ikke blir presentert i et seksuelt perspektiv i dag.)

Anonymkode: ac8ba...ded

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. «Mobiltelefon» heter det visst. 

Anonymkode: 88ad9...587

Mobiltelefon er bare et dumt verktøy uten egen selvstendig moral. Man kan ikke legge skylden på mobilkamera for moralske endringer. I beste fall kan man si at det kan forsterke moralske forestillinger som allerede er i samfunnet. Bikinier var fullstendig uakseptable før 1948. Når kvinner fortsetter å bruke de nå selv om kameraene har kommet så er det fordi de har såpass stor aksept i majoritetskulturen.

Anonymkode: ac8ba...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit så lenge puppene ikke henger og slenger. Stramme fine pupper skal gjerne vises.

Anonymkode: ac7d8...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror faktisk det er motsatt. Tror folk var mer liberale på 50-tallet når det gjelder toppløshet og (ikke-seksuell) nakenhet enn det man er i dag,

Du har sett mange toppløsbilder fra norske familiestrender på 50-tallet? #ikkedetnei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alterego666 skrev:

Du har sett mange toppløsbilder fra norske familiestrender på 50-tallet? #ikkedetnei

Stemmer nok det du skriver Jeg er født på 50-tallet og vokst opp på hippie-tiden (sent 60-tall) og da var det ikke bare toppløst som gjaldt. Det var mange "bunnløse" også i denne tiden, både menn og kvinner 🤗.

Hvorfor denne bluferdigheten har kommet kan man lure på, men kanskje du også har rett i din tidligere kommentar. Det finnes nok de som helst hadde sett at vi alle solte oss og badet i heldekkende drakter. Om de ikke tåler litt naken hud får de heller holde seg borte. Uten sammenlikning for øvrig holder jeg meg borte fra restauranter i Spania der de viser tyrefekting på skjerm i lokalet.

Anonymkode: 84b9c...6f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...