AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #61 Skrevet 21. juni 2020 23 minutter siden, Maleficenta skrev: Klarer en mann å få den opp når han er så dritings? Tviler Siden alkohol ikke hindrer blodtilførsel, kan selvfølgelig en mann få stå selv om han er dritings. Akkurat som at penis blir stiv flere ganger om natten mens mannen sover. Anonymkode: fa4f9...e3c 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #62 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det.. Men treneren min på 30 hadde sex med meg vaginalt, analt og oralt jevnt over et halvår når jeg var 15. Jeg trodde vi var kjærester. Det var vi ikke. Er 29 år i dag, og det tok mange år før jeg skjønte at dette ikke var «min feil». Han var en syk fyr på steroider, som seksuelt misbrukte et lett bytte på 15 år. Enkelt og greit. Kan man kalle det voldtekt? Jeg ville jo ikke ha sex analt som 15-åring, men jeg sa ikke nei? Det ville jeg ikke turt. Gråsonevoldtekt er mer dekkende i mitt hode. Anonymkode: 66508...c38 Seksuelt overgrep og seksuelt misbruk er kanskje mest riktig? Veldig trist å høre at du ble utsatt for dette. 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner. Da får jeg vel bare slå meg til ro med at jeg aldri har blitt voldtatt, da. Ikke når jeg var fire, ikke når jeg var 7, ikke når jeg var 13, 19 eller 36. Anonymkode: 9153c...d73 Så grusomt at du har blitt utsatt for overgrep så hyppig. Jeg ville kalt i hvert fall de tre første episodene seksuelle overgrep og misbruk. Hva som skjedde da du var 19 og 36 aner jeg jo ikke, men det er tydelig at du ble utsatt for noe du ikke ønsket. Nå husket jeg forresten at da jeg var 20 puttet en fyr MDMA i drinken min, sa til vennen min som kom og lette etter meg at jeg ikke var der, sa til meg at vennen min ikke ville snakke med meg, kledde av meg og hadde sex med meg mens jeg var helt ute av det, så farger som ikke finnes, og hadde full kjevelås (hah, en kroppsåpning mindre for drittsekken!). Juridisk sett er det vel en voldtekt, men for meg føles det søkt at det skal være i samme kategori som venninnen min som ble banket opp, kneblet, bundet fast med nylonstrømper og voldtatt med skarpe gjenstander... Jeg hadde jo ingen skader etterpå. Anonymkode: 82142...2d4
Maleficenta Skrevet 21. juni 2020 #63 Skrevet 21. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden alkohol ikke hindrer blodtilførsel, kan selvfølgelig en mann få stå selv om han er dritings. Akkurat som at penis blir stiv flere ganger om natten mens mannen sover. Anonymkode: fa4f9...e3c Om han da var så dritings at han sover så må han jo bevege seg for å voldta noen. Om offeret ikke klarer å lee på seg fordi hun er syndens, hvordan skal han, om han Er like snydens klare det da? 2
Purple_Pixiedust Skrevet 21. juni 2020 #64 Skrevet 21. juni 2020 (endret) 18 minutter siden, Maleficenta skrev: Om han da var så dritings at han sover så må han jo bevege seg for å voldta noen. Om offeret ikke klarer å lee på seg fordi hun er syndens, hvordan skal han, om han Er like snydens klare det da? Heldigvis er det jo slik at å være ruset ikke gjør at man er strafferettslig utilregnelig. Ikke er det en formildende omstendighet heller. Endret 21. juni 2020 av Purple_Pixiedust 1
Maleficenta Skrevet 21. juni 2020 #65 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev: Heldigvis er det jo slik at å være ruset ikke gjør at man er strafferettslig utilregnelig. Ikke er det en formildende omstendighet heller. Jeg snakker om graden av beruselse jeg og hva man fysisk blir i stand til når man er så full at man sovner av
Purple_Pixiedust Skrevet 21. juni 2020 #66 Skrevet 21. juni 2020 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Jeg snakker om graden av beruselse jeg og hva man fysisk blir i stand til når man er så full at man sovner av Ja, men jeg vil da tro at en som er såpass full heller ikke er i stand til å voldta. Altså er den som voldtar mindre beruset enn den som blir voldtatt siden hn ikke klarer å motsette seg det. Mulig jeg misforstod deg. Ble litt usikker på hva du mente nå.
Maleficenta Skrevet 21. juni 2020 #67 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev: Ja, men jeg vil da tro at en som er såpass full heller ikke er i stand til å voldta. Altså er den som voldtar mindre beruset enn den som blir voldtatt siden hn ikke klarer å motsette seg det. Mulig jeg misforstod deg. Ble litt usikker på hva du mente nå. My lord. Det er jo nettopp det jeg sier
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #68 Skrevet 21. juni 2020 Jeg hadde sex med en mann en gang, jeg var litt full og han virka litt full Vi begge deltok likt den natten og hadde kjempebra sex. Da han våknet om morgenen, så husket han ingenting. Ikke hvor han var engang. Det husket jeg føltes skikkelig ekkelt.. Heldigvis så kjente jeg han og dette var noe han ønsket fra før natten. Men har tenkt i etterkant om visst jeg var mann, og hun var kvinne, så kunne hun kanskje anmeldt meg for voldtekt, siden hun ikke da hadde husket noe.. Anonymkode: 005f9...21b 2
Maleficenta Skrevet 21. juni 2020 #69 Skrevet 21. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sex med en mann en gang, jeg var litt full og han virka litt full Vi begge deltok likt den natten og hadde kjempebra sex. Da han våknet om morgenen, så husket han ingenting. Ikke hvor han var engang. Det husket jeg føltes skikkelig ekkelt.. Heldigvis så kjente jeg han og dette var noe han ønsket fra før natten. Men har tenkt i etterkant om visst jeg var mann, og hun var kvinne, så kunne hun kanskje anmeldt meg for voldtekt, siden hun ikke da hadde husket noe.. Anonymkode: 005f9...21b Han kunne anmeldt deg for voldtekt selv om han er mannen... Ikke at han hadde blitt tatt alvorlig... For slik er det jo fortsatt, dessverre. Men likevel 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #70 Skrevet 21. juni 2020 Har opplevd dette som gutt, hvor det var en jevnaldrende jente som forgrep seg på meg. Anonymkode: 08c22...e5a 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #71 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det.. Men treneren min på 30 hadde sex med meg vaginalt, analt og oralt jevnt over et halvår når jeg var 15. Jeg trodde vi var kjærester. Det var vi ikke. Er 29 år i dag, og det tok mange år før jeg skjønte at dette ikke var «min feil». Han var en syk fyr på steroider, som seksuelt misbrukte et lett bytte på 15 år. Enkelt og greit. Kan man kalle det voldtekt? Jeg ville jo ikke ha sex analt som 15-åring, men jeg sa ikke nei? Det ville jeg ikke turt. Gråsonevoldtekt er mer dekkende i mitt hode. Anonymkode: 66508...c38 Det der er helt klart ordentlig voldtekt av værste sort. Anonymkode: 226bc...acf 4
Purple_Pixiedust Skrevet 21. juni 2020 #72 Skrevet 21. juni 2020 (endret) 1 time siden, Maleficenta skrev: My lord. Det er jo nettopp det jeg sier Trenger vel ikke svare på den måten bare fordi jeg ikke hang helt med. Jeg har store konsentrasjonsproblemer for tiden og jeg misset visst bare hva du mente. Endret 21. juni 2020 av Purple_Pixiedust 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #73 Skrevet 22. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der er helt klart ordentlig voldtekt av værste sort. Anonymkode: 226bc...acf Det er akkurat det som er så spesielt.. når man sier voldtekt så tenker man automatisk at det er vold i bildet. At man er «tatt» med vold. I mitt tilfelle var det aldri vold, men et ekstremt skjevt maktforhold. Både fysisk mtp fyren var en svær type på nærmere 2 meter, og jeg ei ung nett jente på 1,5. Men også ved at han var en voksen mann - og var treneren min. Jeg turte aldri si nei til det han foreslo, og jeg var smigret over oppmerksomheten fra han. Det er en farlig kombinasjon. Det var han som både innledet og avsluttet «forholdet.» Jeg var knust når jeg skjønte at han hadde fått seg samboer. Det sier litt om den barnslige naiviteten til ei 15 år gammel jente som ikke skjønner at hun blir brukt for å tilfredsstille fantasiene til en «gammel» gris. I dag jobber han på barnevernsinstitusjon, og har nylig utdannet seg som sosionom. 🤮 Aner ikke hva jeg kan gjøre med det. Det er 15 år siden han misbrukte meg, og jeg aner ikke om han er sånn enda. Eller om han skjønte at det ble feil. Anonymkode: 66508...c38 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #74 Skrevet 22. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste saken, og at noen menn benytter seg av fulle kvinner er en gammel sannhet. Avskum. Men når en jente forteller at hun deltok frivillig på sexen fordi hun ikke ville ødelegge stemningen, da lugger det kraftig for meg. Det bør være barnelærdom at man ikke har sex på et sånt grunnlag. Voldttekt kan det ihvertfall ikke kalles. Anonymkode: 9f9fa...d1c Dette. Av og til blir jeg flau på vegne av eget kjønn - enkelte jenter og kvinner må rett og slett skaffe seg litt ryggrad. Men såklart er det voldtekt om den ene parten er mindreårig eller bevisstløs full, det er noe helt annet, og ikke gråsone i det hele tatt. Anonymkode: 7629c...8a5 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #75 Skrevet 22. juni 2020 På 21.6.2020 den 0.12, Maleficenta skrev: Er mann så dritings at man ikke får med seg hva som skjer, er man ikke samtykkekompetent uansett. Og da er det voldtekt uansett Promille er en glidende skala. Det er en glidende overgang fra å være samtykkekompetent til å ikke være det. Ergo må det finnes gråsoner. På 21.6.2020 den 0.15, Maleficenta skrev: Om mannen er så dritings at han ikke vet hva som skjer, er han ikke i stand til å voldta, så tviler sterkt på at begge er like drita i en slik situasjon Dette er bare feil. Menn flest mister ikke potensen uansett hvor fulle de er. I alle fall gjør ikke jeg det. Man kan utmerket godt ha vært aktiv og utagerende selv om man har blackout. Dette er noe du konstruerer opp for at mannen alltid skal regnes som skyldig når to kanonfulle mennesker har frivillig sex og ingen husker noe. Det er ikke likestilling før vi dømmer tenåringsjenter til lange fengselsstraffer for å ha sex i fylla. Det er ingen unnskyldning av hun er full selv og at han er aktiv hvis han ikke er samtykkekompetent. Anonymkode: 8ab4f...e00 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #76 Skrevet 22. juni 2020 På 21.6.2020 den 1.10, AnonymBruker skrev: TS her igjen Min erfaring er: For 27 år siden skjedde det meg noe-og deh har siden vært vanskelig å forklare/kategorisere hva. Jeg sa nei , to ganger sa jeg nei. Jeg ble ikke hørt. Jeg var 16 år. Han 5-7 år eldre. Jeg husker at jeg forsvant ut av kroppen, at det var min første gang, at jeg følte meg som en tøydukke, at følelsene forsvant fra kroppen, at jeg ikke vet om det gjorde vondt fordi jeg « hadde forlatt kroppen min» og ikke hadde blitt hørt. At jeg etterpå latet som ingenting. Koblet meg av og på som en tøydukke. At vi kysset og sa »ha det bra» og at jeg i lengre tid etterpå sluttet å bry meg om hva som skjedde med kroppen min. At jeg lot andre menn utnytte kroppen min etterpå fordi jeg « ikke brydde meg». At venninnene mine ikke forstod og midlertidig foraktet meg og forlot meg pga dette. At jeg fremdeles 27 år etterpå får påminnelser om det som skjedde. At jeg har MANGE venninner som har lignende opplevelser. Anonymkode: 0eee5...d68 Her diskuterer vi gråsone, og så kommer du med et eksempel som ikke er gråsone. Du ble utsatt for voldtekt. Mitt poeng er bare: Det finnes gråsoner. Rus skaper gråsoner. Promille er en glidende skala "Tør ikke si nei" skaper gråsoner. En mann er ikke tankeleser, men noen ganger er det åpenbart at hun ikke vil. "Lot seg overtale" er gråsone. Det er tross alt mulig å ombestemme seg og tenke at kona har rett i at man bør prioritere sex foran fotballkamp i kveld. "Ble presset" er en gråsone. Det kan være et press som bare finnes i "offerets" hode, eller ekkel og truende oppførsel fra partneren. Anonymkode: 8ab4f...e00 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #77 Skrevet 22. juni 2020 På 21.6.2020 den 2.03, AnonymBruker skrev: Helt uenig. Jeg hadde masse god sex da jeg var 16-17 år. Med gutter over 18. Vel, ikke så mange, men det var mer enn en i løpet av de to årene fra jeg var 16 til jeg fylte 18. Eller har både jeg og de fleste kvinner jeg kjenner vært utsatt for ufrivillig sex. Som i at man sier nei, men ikke orker å direkte sloss i mot, fordi det kanskje er noen man kjenner og det blir bare så kleint og ubehagelig. Så får man det overstått, føler på et ubehag, og kommer over det. Andre ganger har man skikkelig lyst, men føler man ikke burde. Så man sier nei, men hele kroppsspråket sier ja, her betyr nei «press meg litt så jeg har en «unnskyldning» for å gi etter». Det er veldig stor forskjell på kroppspåk og stemning i disse to scenarioene, men for en mann med dårlige sosiale antenner kan de kanskje oppfattes likt. Nei betyr ikke alltid nei. Jeg tror alle mennene i scenario 1 ville ha gitt seg om man begynte å slå, hylgråte, prøve desperat å rive seg løs etc. De ønsker nemlig ikke å voldta, men de ønsker sex, selv om de innerst inne skjønner at dama ikke vil. Det er som forskjellen på å mase på foreldre om å få penger selv om de har sagt nei og man vet de ikke ønsker å gi deg penger, og å faktisk stjele de penger. Både kvinner og menn kan forøvrig ønske å ha sex selv om de snøvler og er så fulle at de snubler rundt og ikke helt klarer å gå. Man er neppe samtykke-kompetent i den tilstanden, men hvem voldtok hvem om begge er like driting? Det er bare ikke voldtekt, det vannet ut begrepet når all sex man egentlig ikke hadde lyst på plutselig skal kalles voldtekt. Jeg kaller det kun voldtekt hvis det har vært brukt vold, trussel om vold eller implisitt trussel om vold. Anonymkode: 82142...2d4 Jeg er enig i det mye av det du skriver, bortsett fra din definisjon av voldtekt. Det trenger ikke være snakk om vold eller trussel om vold, men også store forskjeller i maktforhold, for eksempel. Men jeg syns vi kvinner godt kan ta litt mer ansvar for oss selv, og bli litt tøffere. Å hele tiden fortelle oss selv at vi er ofre, og alltid har null ansvar for situasjoner vi setter oss selv i, er ikke bra. Og da snakker jeg (selvfølgelig) ikke om de som har blitt misbrukt som barn, som har blitt voldtatt, dopet osv. Jeg tror det er mange menn som ville ha blitt forskrekket over å bli kalt overgriper og voldtektsmann over det de har trodd har vært gjensidig fyllesex, som plutselig ikke er det likevel. Anonymkode: 959b3...9ba 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #78 Skrevet 22. juni 2020 13 timer siden, Maleficenta skrev: Det er ikke gråsone en gang, siden du var mindreårig. Men hva ville du tenkt om jeg nettopp var fylt 16? Jeg ble 16 år i perioden dette pågikk. Anonymkode: 66508...c38
Gjest theTitanic Skrevet 22. juni 2020 #79 Skrevet 22. juni 2020 På 20.6.2020 den 23.56, AnonymBruker skrev: At du er så full selv at du ikke husker om du sa nei eller ja til sex. Anonymkode: 226bc...acf Da er det ikke voldtekt, ettersom du ikke husker om du sa ja. En kan ikke anklage mannen for all fyllesex man angrer på. Det er ikke riktig.
Silva Pluvialis Skrevet 30. juni 2020 #80 Skrevet 30. juni 2020 (endret) Offeret har aldri skyld i voldtekt. ALDRI! Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå