AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #21 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Offeret har selvfølgelig ikke skylden for at de blir utsatt for en kriminell handling. Men det er rimelig dumt å utsette seg for økt risiko for å bli voldtatt gang på gang. På samme måte som damer som har voldelige kjærester dessverre ofte ender opp med samme type gang på gang. Da er det lov å gå i seg selv og tenke kanskje bad Boys ikke er så lurt. Og kanskje ikke å dele seng med en mann når man er full er så lurt. Må du drikke deg full gjør det hjemme alene eller med veninnene dine. Ikke på byen og fest. Norsk fyllakultur er helt tragisk. Anonymkode: 226bc...acf Ikke skyld på hverken jentene eller fyllekulturen, det er de psykoene som voldtar som er problemet. Og de er det altfor mange av. Anonymkode: 9f192...490 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #22 Skrevet 20. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke skyld på hverken jentene eller fyllekulturen, det er de psykoene som voldtar som er problemet. Og de er det altfor mange av. Anonymkode: 9f192...490 Jeg vil tro at minst 50% av menn har gråsone voldtatt noen på fylla. De psykoene som voldtar edru tipper jeg er ca 10% av menn. Anonymkode: 226bc...acf 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #23 Skrevet 20. juni 2020 Alle sier at voldtekt er noe av det verste man kan oppleve, men i disse gråsonesakene, hvor man ikke engang husker det selv, så lurer jeg på hvor ille det egentlig er. Altså, hvor jævlig kan det være når du ikke husker noe? Eneste grunnen til at det føles fælt er jo fordi venninner sitter og hauser hverandre opp om hvor traumatisert man må være 🤷♂️ Anonymkode: 55d8b...5f0 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #24 Skrevet 20. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle sier at voldtekt er noe av det verste man kan oppleve, men i disse gråsonesakene, hvor man ikke engang husker det selv, så lurer jeg på hvor ille det egentlig er. Altså, hvor jævlig kan det være når du ikke husker noe? Eneste grunnen til at det føles fælt er jo fordi venninner sitter og hauser hverandre opp om hvor traumatisert man må være 🤷♂️ Anonymkode: 55d8b...5f0 Det er sikkert mange som blir voldtatt og ikke husker noen ting. Da lurer man ikke på om man ble voldtatt. De som husker bare litt synes det er ubehagelig forståelig nok. Siden de ikke husker om de var med på sexen eller ikke velger de fleste å ikke anmelde. Når det er folk man har en relasjon til fea før blir det ofte mye værre for offeret. Anonymkode: 226bc...acf 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #25 Skrevet 20. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle sier at voldtekt er noe av det verste man kan oppleve, men i disse gråsonesakene, hvor man ikke engang husker det selv, så lurer jeg på hvor ille det egentlig er. Altså, hvor jævlig kan det være når du ikke husker noe? Eneste grunnen til at det føles fælt er jo fordi venninner sitter og hauser hverandre opp om hvor traumatisert man må være 🤷♂️ Anonymkode: 55d8b...5f0 TS her igjen Min erfaring er: For 27 år siden skjedde det meg noe-og deh har siden vært vanskelig å forklare/kategorisere hva. Jeg sa nei , to ganger sa jeg nei. Jeg ble ikke hørt. Jeg var 16 år. Han 5-7 år eldre. Jeg husker at jeg forsvant ut av kroppen, at det var min første gang, at jeg følte meg som en tøydukke, at følelsene forsvant fra kroppen, at jeg ikke vet om det gjorde vondt fordi jeg « hadde forlatt kroppen min» og ikke hadde blitt hørt. At jeg etterpå latet som ingenting. Koblet meg av og på som en tøydukke. At vi kysset og sa »ha det bra» og at jeg i lengre tid etterpå sluttet å bry meg om hva som skjedde med kroppen min. At jeg lot andre menn utnytte kroppen min etterpå fordi jeg « ikke brydde meg». At venninnene mine ikke forstod og midlertidig foraktet meg og forlot meg pga dette. At jeg fremdeles 27 år etterpå får påminnelser om det som skjedde. At jeg har MANGE venninner som har lignende opplevelser. Anonymkode: 0eee5...d68 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #26 Skrevet 20. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen Min erfaring er: For 27 år siden skjedde det meg noe-og deh har siden vært vanskelig å forklare/kategorisere hva. Jeg sa nei , to ganger sa jeg nei. Jeg ble ikke hørt. Jeg var 16 år. Han 5-7 år eldre. Jeg husker at jeg forsvant ut av kroppen, at det var min første gang, at jeg følte meg som en tøydukke, at følelsene forsvant fra kroppen, at jeg ikke vet om det gjorde vondt fordi jeg « hadde forlatt kroppen min» og ikke hadde blitt hørt. At jeg etterpå latet som ingenting. Koblet meg av og på som en tøydukke. At vi kysset og sa »ha det bra» og at jeg i lengre tid etterpå sluttet å bry meg om hva som skjedde med kroppen min. At jeg lot andre menn utnytte kroppen min etterpå fordi jeg « ikke brydde meg». At venninnene mine ikke forstod og midlertidig foraktet meg og forlot meg pga dette. At jeg fremdeles 27 år etterpå får påminnelser om det som skjedde. At jeg har MANGE venninner som har lignende opplevelser. Anonymkode: 0eee5...d68 Men da husker du jo tydeligvis hva som skjedde, og du sa klart nei. Da er det jo ikke noe gråsonetilfelle i det hele tatt, da Anonymkode: 55d8b...5f0 13
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #27 Skrevet 20. juni 2020 Hvis du faktisk sa nei ble du jo voldtatt. Ikke noe gråsone der. Skulle vært ett stoff i alkohol som deaktiverte penis. Anonymkode: 226bc...acf 13
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #28 Skrevet 20. juni 2020 1 hour ago, Maleficenta said: Er mann så dritings at man ikke får med seg hva som skjer, er man ikke samtykkekompetent uansett. Og da er det voldtekt uansett Men hva når begge parter er like dritings? Voldtar de hverandre? Anonymkode: cb0d1...9c5 9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #29 Skrevet 20. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva når begge parter er like dritings? Voldtar de hverandre? Anonymkode: cb0d1...9c5 Tenisk sett gjør de det. Det som ofte skjer er at damen angrer dagen derpå og anmelder. Mannen ender i fengsel. Anonymkode: 226bc...acf 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #30 Skrevet 20. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du faktisk sa nei ble du jo voldtatt. Ikke noe gråsone der. Skulle vært ett stoff i alkohol som deaktiverte penis. Anonymkode: 226bc...acf Ja, men jeg savner et aspekt i denne diskusjonen. Hvis en er 16 (som jeg var) og mannen er 5-7 år eldre, er i tillegg maktforholdet helt hinsides feilfordelt. TS Anonymkode: 0eee5...d68
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #31 Skrevet 20. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenisk sett gjør de det. Det som ofte skjer er at damen angrer dagen derpå og anmelder. Mannen ender i fengsel. Anonymkode: 226bc...acf Angrer? Herlighet, hvor ignorant kan man bli. Anonymkode: 9f192...490 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #32 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men jeg savner et aspekt i denne diskusjonen. Hvis en er 16 (som jeg var) og mannen er 5-7 år eldre, er i tillegg maktforholdet helt hinsides feilfordelt. TS Anonymkode: 0eee5...d68 Sorry altså, men tviler på at du får noen gode reflekterte svar. Det er jo tross alt KG. Anonymkode: 9f192...490 1
jarodslaviata Skrevet 20. juni 2020 #33 Skrevet 20. juni 2020 Joda, vi vet at det er voldtektsmennene som er problemet. Men går de ikke an å være litt smart også da kvinner? Når samfunnet engang er som det er og det finnes slike menn, hvorfor må dere drikke dere drita full på en fest med folk du ikke kjenner godt nok? I en perfekt verden, så ville man kunne gjort hva som helst uten fare for liv og helse. Men slik er det ikke. Og det må alle bare forholde seg til. Å syte over å bli voldtatt i etterkant er helt idiotisk. Vi har så mye informasjon og det står så klart og tydelig i media at det finnes ikke noen unnskyldning. Du har selv valgt å sette deg i fare. 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #34 Skrevet 20. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men jeg savner et aspekt i denne diskusjonen. Hvis en er 16 (som jeg var) og mannen er 5-7 år eldre, er i tillegg maktforholdet helt hinsides feilfordelt. TS Anonymkode: 0eee5...d68 Jo selvfølgelig helt enig. Anonymkode: 226bc...acf 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #35 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sorry altså, men tviler på at du får noen gode reflekterte svar. Det er jo tross alt KG. Anonymkode: 9f192...490 For å understreke mitt poeng 👇🏼 2 minutter siden, jarodslaviata skrev: Joda, vi vet at det er voldtektsmennene som er problemet. Men går de ikke an å være litt smart også da kvinner? Når samfunnet engang er som det er og det finnes slike menn, hvorfor må dere drikke dere drita full på en fest med folk du ikke kjenner godt nok? I en perfekt verden, så ville man kunne gjort hva som helst uten fare for liv og helse. Men slik er det ikke. Og det må alle bare forholde seg til. Å syte over å bli voldtatt i etterkant er helt idiotisk. Vi har så mye informasjon og det står så klart og tydelig i media at det finnes ikke noen unnskyldning. Du har selv valgt å sette deg i fare. Anonymkode: 9f192...490 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #36 Skrevet 20. juni 2020 2 minutter siden, jarodslaviata skrev: Joda, vi vet at det er voldtektsmennene som er problemet. Men går de ikke an å være litt smart også da kvinner? Når samfunnet engang er som det er og det finnes slike menn, hvorfor må dere drikke dere drita full på en fest med folk du ikke kjenner godt nok? I en perfekt verden, så ville man kunne gjort hva som helst uten fare for liv og helse. Men slik er det ikke. Og det må alle bare forholde seg til. Å syte over å bli voldtatt i etterkant er helt idiotisk. Vi har så mye informasjon og det står så klart og tydelig i media at det finnes ikke noen unnskyldning. Du har selv valgt å sette deg i fare. Det skremmer meg at det fortsatt finnes slike holdninger i samfunnet. En 16-åring er ikke ennå moden nok til å kunne ta en slik vurdering fullt ut dessverre (all hjerneforskningen om kognitiv utvikling viser dette). De som har levd noen år lengre har et helt annet ansvar! TS Anonymkode: 0eee5...d68 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #37 Skrevet 20. juni 2020 Kjenner veldig igjen dette med å prøve og innlede et slags forhold til overgriper etter hendelsen. Jeg har blitt voldtatt to ganger før jeg fylte 18. I mine øyne ikke gråsonetilfeller, fordi jeg sa tydelig nei begge gangene. Jeg kjente gjerningsmennene godt fra før og det var menn jeg i utgangspunktet stolte på. For utenforstående kan det nok lett tolkes som gråsone likevel. «Du var jo så full, sikker på at du sa nei og prøvde å dytte de vekk?» osv.. Men uansett, han første kuttet jeg kontakt med, han hadde virkelig presset seg på og forstod nok at han hadde voldtatt meg også. Han andre prøvde jeg å innlede et seksuelt forhold til fordi jeg nektet å være "offeret hans". Vi hadde et slags seksuelt forhold i noen måneder, før jeg til slutt også kuttet all kontakt med han. Skal sies at jeg ga etter mye fortere med nr to enn med første.. jeg hadde jo allerede erfart at når nei ikke betyr nei så er det bare å få det overstått fortest mulig. Vet ikke om det kan ha hatt en betydning for min reaksjon i ettertid, eller om jeg bare følte at han skyldte meg noe. Jeg er fremdeles usikker. Det er over 10 år siden begge hendelse skjedde nå. Anonymkode: 4450b...db2 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #38 Skrevet 20. juni 2020 Det er helt jævlig at mindreårige sjal oppleve sånt. Burde være forbudt for noen over 18 å ha sex med noen under 18. Anonymkode: 226bc...acf
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #39 Skrevet 20. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt jævlig at mindreårige sjal oppleve sånt. Burde være forbudt for noen over 18 å ha sex med noen under 18. Anonymkode: 226bc...acf Helt enig med deg der👍 TS Anonymkode: 0eee5...d68 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #40 Skrevet 21. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt jævlig at mindreårige sjal oppleve sånt. Burde være forbudt for noen over 18 å ha sex med noen under 18. Anonymkode: 226bc...acf Helt uenig. Jeg hadde masse god sex da jeg var 16-17 år. Med gutter over 18. Vel, ikke så mange, men det var mer enn en i løpet av de to årene fra jeg var 16 til jeg fylte 18. Eller har både jeg og de fleste kvinner jeg kjenner vært utsatt for ufrivillig sex. Som i at man sier nei, men ikke orker å direkte sloss i mot, fordi det kanskje er noen man kjenner og det blir bare så kleint og ubehagelig. Så får man det overstått, føler på et ubehag, og kommer over det. Andre ganger har man skikkelig lyst, men føler man ikke burde. Så man sier nei, men hele kroppsspråket sier ja, her betyr nei «press meg litt så jeg har en «unnskyldning» for å gi etter». Det er veldig stor forskjell på kroppspåk og stemning i disse to scenarioene, men for en mann med dårlige sosiale antenner kan de kanskje oppfattes likt. Nei betyr ikke alltid nei. Jeg tror alle mennene i scenario 1 ville ha gitt seg om man begynte å slå, hylgråte, prøve desperat å rive seg løs etc. De ønsker nemlig ikke å voldta, men de ønsker sex, selv om de innerst inne skjønner at dama ikke vil. Det er som forskjellen på å mase på foreldre om å få penger selv om de har sagt nei og man vet de ikke ønsker å gi deg penger, og å faktisk stjele de penger. Både kvinner og menn kan forøvrig ønske å ha sex selv om de snøvler og er så fulle at de snubler rundt og ikke helt klarer å gå. Man er neppe samtykke-kompetent i den tilstanden, men hvem voldtok hvem om begge er like driting? Det er bare ikke voldtekt, det vannet ut begrepet når all sex man egentlig ikke hadde lyst på plutselig skal kalles voldtekt. Jeg kaller det kun voldtekt hvis det har vært brukt vold, trussel om vold eller implisitt trussel om vold. Anonymkode: 82142...2d4 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå