AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #41 Skrevet 21. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kaller det kun voldtekt hvis det har vært brukt vold, trussel om vold eller implisitt trussel om vold. Anonymkode: 82142...2d4 Jeg skjønner. Da får jeg vel bare slå meg til ro med at jeg aldri har blitt voldtatt, da. Ikke når jeg var fire, ikke når jeg var 7, ikke når jeg var 13, 19 eller 36. Anonymkode: 9153c...d73 8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #42 Skrevet 21. juni 2020 Nei, det skal du ikke slå deg til ro med! Glem alle ignorante bedreviteres innlegg! Fokuser heller på hvordan få et bedre liv fremover-og søk hjelp om du ikke har gjort det enda. Jeg tror på deg - og heier på deg! TS Anonymkode: 0eee5...d68 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #43 Skrevet 21. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner. Da får jeg vel bare slå meg til ro med at jeg aldri har blitt voldtatt, da. Ikke når jeg var fire, ikke når jeg var 7, ikke når jeg var 13, 19 eller 36. Anonymkode: 9153c...d73 ❤ Anonymkode: 2f901...385 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #44 Skrevet 21. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt uenig. Jeg hadde masse god sex da jeg var 16-17 år. Med gutter over 18. Vel, ikke så mange, men det var mer enn en i løpet av de to årene fra jeg var 16 til jeg fylte 18. Eller har både jeg og de fleste kvinner jeg kjenner vært utsatt for ufrivillig sex. Som i at man sier nei, men ikke orker å direkte sloss i mot, fordi det kanskje er noen man kjenner og det blir bare så kleint og ubehagelig. Så får man det overstått, føler på et ubehag, og kommer over det. Andre ganger har man skikkelig lyst, men føler man ikke burde. Så man sier nei, men hele kroppsspråket sier ja, her betyr nei «press meg litt så jeg har en «unnskyldning» for å gi etter». Det er veldig stor forskjell på kroppspåk og stemning i disse to scenarioene, men for en mann med dårlige sosiale antenner kan de kanskje oppfattes likt. Nei betyr ikke alltid nei. Jeg tror alle mennene i scenario 1 ville ha gitt seg om man begynte å slå, hylgråte, prøve desperat å rive seg løs etc. De ønsker nemlig ikke å voldta, men de ønsker sex, selv om de innerst inne skjønner at dama ikke vil. Det er som forskjellen på å mase på foreldre om å få penger selv om de har sagt nei og man vet de ikke ønsker å gi deg penger, og å faktisk stjele de penger. Både kvinner og menn kan forøvrig ønske å ha sex selv om de snøvler og er så fulle at de snubler rundt og ikke helt klarer å gå. Man er neppe samtykke-kompetent i den tilstanden, men hvem voldtok hvem om begge er like driting? Det er bare ikke voldtekt, det vannet ut begrepet når all sex man egentlig ikke hadde lyst på plutselig skal kalles voldtekt. Jeg kaller det kun voldtekt hvis det har vært brukt vold, trussel om vold eller implisitt trussel om vold. Anonymkode: 82142...2d4 Kall det hva du vil, men din definisjon er ikke den riktige. Anonymkode: 9f192...490 4
The Kitten Skrevet 21. juni 2020 #45 Skrevet 21. juni 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle sier at voldtekt er noe av det verste man kan oppleve, men i disse gråsonesakene, hvor man ikke engang husker det selv, så lurer jeg på hvor ille det egentlig er. Altså, hvor jævlig kan det være når du ikke husker noe? Eneste grunnen til at det føles fælt er jo fordi venninner sitter og hauser hverandre opp om hvor traumatisert man må være 🤷♂️ Anonymkode: 55d8b...5f0 Jeg fikk også høre hvor traumatisert jeg måtte være etter å ha blitt voldtatt. Som regel av folk som aldri har opplevd det selv, Ja, jeg slet med noen ting en periode (som søvn, at jeg kvapp ved brå bevegelser mot meg, siden han slo meg og at jeg syns jeg så ham over alt) men jeg ble ikke traumatisert for livet. Han ble dømt i to rettsinnstanser og sitter nå i fengsel, og har ødelagt uendelig mye mer for seg selv enn han gjorde for meg. Alle opplever voldtekt forskjellig, men jeg er litt lei av at den eneste akseptable reaksjonen er å slite i lange tider. 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #46 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, The Kitten skrev: Jeg fikk også høre hvor traumatisert jeg måtte være etter å ha blitt voldtatt. Som regel av folk som aldri har opplevd det selv, Ja, jeg slet med noen ting en periode (som søvn, at jeg kvapp ved brå bevegelser mot meg, siden han slo meg og at jeg syns jeg så ham over alt) men jeg ble ikke traumatisert for livet. Han ble dømt i to rettsinnstanser og sitter nå i fengsel, og har ødelagt uendelig mye mer for seg selv enn han gjorde for meg. Alle opplever voldtekt forskjellig, men jeg er litt lei av at den eneste akseptable reaksjonen er å slite i lange tider. Det er en merkelig ting å henge seg opp i. Kan du ikke bare være glad for at du har det såpass bra og ikke sliter, i stedet for å være irritert fordi folk forventer at du har det vanskelig etter en voldtekt? Noe som absolutt er det mest normale. Vær glad det går bra med deg. Anonymkode: 2f901...385 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #47 Skrevet 21. juni 2020 Jeg var veldig full en gang. Var på besøk hos en venninne i en annen by. Da hun gikk på do sa hun til noen venner at de skulle passe på meg. Onkelen til han vennen, som visstnok er en slags lokal fotballstjerne fra gamledager, lurte meg ut løy og sa at venninna mi hadde stukket fra meg. Han skulle «hjelpe» meg hjem. Det var helt åpenbart hva han prøvde på. Han holdt meg hardt i handa og skulle finne taxi. Heldigvis var jeg ikke så sørpe full at jeg ikke klarte å ringe venninna mi, og hun kom da løpende til meg. Han var en gammel mann som jeg overhodet ikke hadde seksuelle interesser i. Jeg så på han som en forelderkompis fordi han var i den alderen. Denne hendelsen har skremt meg. Anonymkode: bb4b0...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #48 Skrevet 21. juni 2020 Om en har frivillig sex i fylla og angrer dagen etter eller husker lite er ikke det voldtekt.. hva med mannen ? Mulig han kan ha sex i fylla og angret også. Er ikke voldtekt av den grunn Anonymkode: 33202...70a 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #49 Skrevet 21. juni 2020 Ang traumer etter voldtekt er det veldig individuelt hvordan folk reagerer.. de fleste får nok en reaksjon på ett eller annet tidspunkt. Hvilke nettverk man har, hvilke hjelp man får, om man føler skyld eller ei har mye å si.. smiso er et sted en kan kontakte om en er usikker på om man har blitt voldtatt, dit kan en ringe hvis en trenger det. uansett- snakk med noen om det, og uansett hvor skamfull du føler deg eller føler det er din skyld så snakk med noen Anonymkode: 33202...70a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #50 Skrevet 21. juni 2020 Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det.. Men treneren min på 30 hadde sex med meg vaginalt, analt og oralt jevnt over et halvår når jeg var 15. Jeg trodde vi var kjærester. Det var vi ikke. Er 29 år i dag, og det tok mange år før jeg skjønte at dette ikke var «min feil». Han var en syk fyr på steroider, som seksuelt misbrukte et lett bytte på 15 år. Enkelt og greit. Kan man kalle det voldtekt? Jeg ville jo ikke ha sex analt som 15-åring, men jeg sa ikke nei? Det ville jeg ikke turt. Gråsonevoldtekt er mer dekkende i mitt hode. Anonymkode: 66508...c38 1
Purple_Pixiedust Skrevet 21. juni 2020 #51 Skrevet 21. juni 2020 Jeg innså for ca to år siden at jeg mistet jomfrudommen min på den måten. Jeg var 4 dager unna å bli 16 år. Feiret bursdagen min med venner og en fyr jeg var forelsket i (første mann som har gitt meg positiv oppmerksomhet, før har jeg kun blitt mobbet, men vet jo nå at han ikke er grei), han var 21. Jeg drakk for første gang, sett bort fra et par cider da. Drakk sprit. Ble etter hvert veldig, veldig full. Så dårlig. Husker jeg kastet opp og en venninne holdt håret mitt. Så fikk de meg til sengs. Venninnene dro hjem, mens han kom inn på rommet. Vi hadde kysset en gang en uke tidligere. Jeg var så full og ute av stand til å ta vare på meg selv. Han la an på meg og utnyttet meg for sex. Har bare to glimt av det hele. Etterpå dro han og jeg følte meg skikkelig skitten. Dagen to dager senere dro jeg på skolen og jeg fortalte om det til venninnene, men jeg forstod ikke da hva dette gjorde med meg. Min første positive oppmerksomhet fra en gutt og min første seksuelle erfaring var at jeg ble "tatt" da jeg var så full at jeg ikke kunne ta vare på meg. Han var 5 år eldre enn meg. Jeg var veldig umoden fortsatt. I tiden etterpå lot jeg bare alle som la an på meg få meg. Jeg følte ikke, og turte ikke si nei. Dette gjorde meg fryktelig deprimert. Det var ikke før jeg i voksen alder, ble utsatt for en sovevoldtekt, hvor jeg først på tredje forsøk når jeg kom til meg selv klarte å dytte han av meg, og han deretter røsket fra meg klærne før jeg røsket de tilbake, kledde på meg og sprang hjem, forstod. Det vil si jeg forstod selv ikke da. Men da pappa kom til meg samme dag og spurtd meg hvor blåmerket på kjeven kom fra, jeg oppdaget blåmerker mellom lårene og blod på trusa, og jeg fortalte pappa om dette, at jeg forstod det. Fordi pappa fikk meg til å forstå at dette var et overgrep. Voldtektsmottaket sa det samme. Og først da, i dagene etter, kom reaksjonen på det som hendte meg da jeg var nesten 16 år. Det ble en tung periode. Både mtp de to overgrepene, men også hvordan jeg som 16-åring hadde latt mange bruke kroppen min fordi på et underbevisst nivå så var allerede grensene utvisket. På toppen av det har jeg levd i et 9 års langt forhold hvor jeg etter hvert ble truet og tvunget til sex. Totalt sett er mitt forhold til sex ødelagt. Jeg takler ikke tanken på sex. Det gir meg angst, skam, føler meg skitten. Vil ikke! Hva feiler det folk som gjør slikt. Egoister alle mann enten det er kvinner eller menn. Takk til de som har gjort at jeg ikke klarer sex lenger. 2
isbre Skrevet 21. juni 2020 #52 Skrevet 21. juni 2020 (endret) Jepp :- ) var black out etter en drink han spanderte (flere bekjente og jeg tror han hadde noe oppi det i og med jeg ble alt for borte for fort med ikke alt for mye drikke i utg) og våknet til at en jeg fant ut var småbarnsfar med fingerenhans i ræva mi, mens jeg prøvde å sove :- ) Han ordnet taxi for meg og han når venninna mi gikk på do, og siden jeg var for full kan jeg huske små fragmenter - men når jeg våknet var jeg ikke OK med tanke på at han tok på meg slik når jeg sovnet. Føler mange opplevd lignende, og det føles som en form for gråsone. Jeg synes fortsatt det er utnyttelse av situasjon for det var åpenbart at jeg var helt borte (med tanke på hvordan jeg svarte folk på tlf som prøvde å finne meg). Det skulle ikke ha skjedd. Jeg var meget ung og han var mye eldre, og nå idag føler meg sterk nok til å kontakte vedkommende angående det her. For det ligger litt traumer. Gjør utrolig vondt å lese at mange er i samme situasjon. Endret 21. juni 2020 av isbre 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #53 Skrevet 21. juni 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det skal du ikke slå deg til ro med! Glem alle ignorante bedreviteres innlegg! Fokuser heller på hvordan få et bedre liv fremover-og søk hjelp om du ikke har gjort det enda. Jeg tror på deg - og heier på deg! TS Anonymkode: 0eee5...d68 Jeg vet selvfølgelig at jeg ble voldtatt og at definisjonen på voldtekt er annerledes enn den jeg siterte mener, jeg bare prøvde å få fram et poeng. Takk for gode ord ❤️ Anonymkode: 9153c...d73
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #54 Skrevet 21. juni 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: ❤ Anonymkode: 2f901...385 Takk ❤️ Anonymkode: 9153c...d73
Maleficenta Skrevet 21. juni 2020 #55 Skrevet 21. juni 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det.. Men treneren min på 30 hadde sex med meg vaginalt, analt og oralt jevnt over et halvår når jeg var 15. Jeg trodde vi var kjærester. Det var vi ikke. Er 29 år i dag, og det tok mange år før jeg skjønte at dette ikke var «min feil». Han var en syk fyr på steroider, som seksuelt misbrukte et lett bytte på 15 år. Enkelt og greit. Kan man kalle det voldtekt? Jeg ville jo ikke ha sex analt som 15-åring, men jeg sa ikke nei? Det ville jeg ikke turt. Gråsonevoldtekt er mer dekkende i mitt hode. Anonymkode: 66508...c38 Det er ikke gråsone en gang, siden du var mindreårig. 9
Maleficenta Skrevet 21. juni 2020 #56 Skrevet 21. juni 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva når begge parter er like dritings? Voldtar de hverandre? Anonymkode: cb0d1...9c5 Klarer en mann å få den opp når han er så dritings? Tviler 2
Maleficenta Skrevet 21. juni 2020 #57 Skrevet 21. juni 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenisk sett gjør de det. Det som ofte skjer er at damen angrer dagen derpå og anmelder. Mannen ender i fengsel. Anonymkode: 226bc...acf Ofte skjer det ikke. Voldtekt anmeldes sjelden. Og om det anmeldes, blir det ofte henlagt. 3
Purple_Pixiedust Skrevet 21. juni 2020 #58 Skrevet 21. juni 2020 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Ofte skjer det ikke. Voldtekt anmeldes sjelden. Og om det anmeldes, blir det ofte henlagt. Det stemmer. Jeg anmeldte etter sterk oppfordring av voldtektsmottaket, og etter samtale med en venn som sa at han visste om fyren og at dette hadde skjedd før. Ett år senere fikk jeg tlf om henleggelse pga bevisets stilling. Politimannen understreket at det var ikke fordi de ikke trodde meg, men fordi de fleste slike saker dessverre er vanskelig å bevise. Det var uansett godt for meg å ha klart å stå opp for meg selv. Men selvsagt synd det ikke fikk noen konsekvenser for han annet enn et avhør hos politiet. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #59 Skrevet 21. juni 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Så kvinner skal ikke drikke seg fulle fordi det er en fare for at menn voldtar? Hva med å si til menn at de ikke skal voldta??!!!? Anonymkode: 754bf...156 Feil vinkling. Kvinner og menn skal ikke drikke seg fulle, for da kan man ikke ta vare på seg selv. Anonymkode: fa4f9...e3c 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #60 Skrevet 21. juni 2020 Leste saken, og at noen menn benytter seg av fulle kvinner er en gammel sannhet. Avskum. Men når en jente forteller at hun deltok frivillig på sexen fordi hun ikke ville ødelegge stemningen, da lugger det kraftig for meg. Det bør være barnelærdom at man ikke har sex på et sånt grunnlag. Voldttekt kan det ihvertfall ikke kalles. Elefanten i rommet nevner ingen. Den seksuelle frigjøringen, det alle gamle HMS-regler rundt sex ble hivd ut av vinduet. Siden de kun var «kvinneundertrykking». Når det kanskje var motsatt? Når ble det egentlig en god ide at to ungdommer legger seg fulle i samme seng om sex skal unngås? 🤷♀️ Anonymkode: 9f9fa...d1c 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå