AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #1 Skrevet 20. juni 2020 Er det flere her som har opplevd lignende? (Se NRK.no). Jeg har snakket med mine nærmeste venninner og vi er mange som tilhører den gruppen (meg inkludert). Hvor mange kan vi egentlig være? Anonymkode: 0eee5...d68 1
Maleficenta Skrevet 20. juni 2020 #2 Skrevet 20. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det flere her som har opplevd lignende? (Se NRK.no). Jeg har snakket med mine nærmeste venninner og vi er mange som tilhører den gruppen (meg inkludert). Hvor mange kan vi egentlig være? Anonymkode: 0eee5...d68 Hva vil det si? Gråsonevoldtekt?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 At du er så full selv at du ikke husker om du sa nei eller ja til sex. Anonymkode: 226bc...acf
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det flere her som har opplevd lignende? (Se NRK.no). Jeg har snakket med mine nærmeste venninner og vi er mange som tilhører den gruppen (meg inkludert). Hvor mange kan vi egentlig være? Anonymkode: 0eee5...d68 Jeg leste samme artikkel nå, og jeg må bare si at pass godt på dere selv jenter. Jeg er voksen og har opplevd slik grenseoverskridende atferd 2 ganger i voksen alder. Det skjedde også 2 ganger i ungdomsalderen. Når man først har opplevd dette en gang i livet, er sjangsen for at man opplever det flere ganger i løpet av livet større. Ta vare på hverandre på fest og følg magefølelsen. Anonymkode: 9f192...490 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Enkelt å unngå ikke drikk deg full og ikke legg deg med noen du ikke vil ha sex med. Anonymkode: 226bc...acf 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enkelt å unngå ikke drikk deg full og ikke legg deg med noen du ikke vil ha sex med. Anonymkode: 226bc...acf Nei, så enkelt er det ikke! Anonymkode: 9f192...490 17
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 Jo for hvis du likevel ender opp med å ha sex med noen du ikke vil etter å ha fulgt disse to rådene. Har du enten blitt voldtatt eller hatt frivillig sex. Anonymkode: 226bc...acf 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo for hvis du likevel ender opp med å ha sex med noen du ikke vil etter å ha fulgt disse to rådene. Har du enten blitt voldtatt eller hatt frivillig sex. Anonymkode: 226bc...acf 🤦🏼♀️ Anonymkode: 9f192...490 9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #9 Skrevet 20. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelt å unngå ikke drikk deg full og ikke legg deg med noen du ikke vil ha sex med. Anonymkode: 226bc...acf Så kvinner skal ikke drikke seg fulle fordi det er en fare for at menn voldtar? Hva med å si til menn at de ikke skal voldta??!!!? Anonymkode: 754bf...156 31
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #10 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så kvinner skal ikke drikke seg fulle fordi det er en fare for at menn voldtar? Hva med å si til menn at de ikke skal voldta??!!!? Anonymkode: 754bf...156 Nei jeg synes verken kvinner eller menn skal drikke seg fulle. Men nå vet man at det er slik at de mennene som ikke tar nei for ett svar voldtar. De jakter på dritafulle damer på fest og vet de stort sett slipper unna med det. Da bør man ikke sette seg i en situasjon der man står i fare for å bli voldtatt. Hvis man har blitt utsatt for gråsone voldtekt flere ganger bør man justere sin egne handlinger. Slutt å drikk seg full og ikke sov med fremmede menn. Anonymkode: 226bc...acf 8
Maleficenta Skrevet 20. juni 2020 #11 Skrevet 20. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo for hvis du likevel ender opp med å ha sex med noen du ikke vil etter å ha fulgt disse to rådene. Har du enten blitt voldtatt eller hatt frivillig sex. Anonymkode: 226bc...acf Er mann så dritings at man ikke får med seg hva som skjer, er man ikke samtykkekompetent uansett. Og da er det voldtekt uansett 12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #12 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Er mann så dritings at man ikke får med seg hva som skjer, er man ikke samtykkekompetent uansett. Og da er det voldtekt uansett Hvis både man og dame er like dritings. Hva er det da? Jo gråsone voldtekt Anonymkode: 226bc...acf 4
Maleficenta Skrevet 20. juni 2020 #13 Skrevet 20. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis både man og dame er like dritings. Hva er det da? Jo gråsone voldtekt Anonymkode: 226bc...acf Om mannen er så dritings at han ikke vet hva som skjer, er han ikke i stand til å voldta, så tviler sterkt på at begge er like drita i en slik situasjon 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #14 Skrevet 20. juni 2020 Fullt mulig å ha sex dritafull. De har jeg hatt mange ganger med madammen. Og nei det var ikke gråsone voldtekt, helt frivillig fra begge parter. Anonymkode: 226bc...acf 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #15 Skrevet 20. juni 2020 5 minutter siden, Maleficenta skrev: Er mann så dritings at man ikke får med seg hva som skjer, er man ikke samtykkekompetent uansett. Og da er det voldtekt uansett Hvem har sagt at man må være full? Mange voldtekter skjer i nære relasjoner. Din tolkning er altfor lettvint og naiv Anonymkode: 9f192...490 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #16 Skrevet 20. juni 2020 Om man blir voldtatt av noen man kjenner fra før som man føler seg trygg på er det selvsagt en annen sak. Men regel nummer 1 må være ikke bli drita og ikke sov i samme seng som en mann du ikke vil ha sex med. Da minimere du risikoen for å bli voldtatt. Om du blir black out full på fest med fremmede er det som å be om å bli utsatt for ubehagelige hendelser. På samme måte som at du ikke vil gå langs en mørk landevei uten refleks eller oppholde deg ute i tordenvær. Risiko = sannsynlighet * konsekvens Sannsynlighet for å bli voldtatt på fest om man blir drita full ganske stor. Konsekvensen er for de fleste ganske stor. Så lenge vi lever i ett samfunn der menn voldtar på fylla vil det alltid være sånn dessverre. Anonymkode: 226bc...acf 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #17 Skrevet 20. juni 2020 10 minutter siden, Maleficenta skrev: Om mannen er så dritings at han ikke vet hva som skjer, er han ikke i stand til å voldta, så tviler sterkt på at begge er like drita i en slik situasjon Fordi en mann kan ikke bli voldtatt, det går bare én vei? Sånn generelt er det jo en vanskelig situasjon om kvinnen har lyst på sex der og da (jeg snakker ikke om så full at hun snøvler og ikke kan gå, men godt nok full), men så husker hun ikke dagen etter at hun har sagt ja, og derfor «føler seg voldtatt». Det går an å være drita full men selv ta et valg, for så å ha blackout dagen etter. Anonymkode: 25f32...29d 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #18 Skrevet 20. juni 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg synes verken kvinner eller menn skal drikke seg fulle. Men nå vet man at det er slik at de mennene som ikke tar nei for ett svar voldtar. De jakter på dritafulle damer på fest og vet de stort sett slipper unna med det. Da bør man ikke sette seg i en situasjon der man står i fare for å bli voldtatt. Hvis man har blitt utsatt for gråsone voldtekt flere ganger bør man justere sin egne handlinger. Slutt å drikk seg full og ikke sov med fremmede menn. Anonymkode: 226bc...acf Dette er BS. Det er som at man legger skylden på offeret og ikke den som er overgriper. Man skal da for søren kunne være på fest uten at man kan regne med å bli voldtatt. Anonymkode: 9f192...490 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #19 Skrevet 20. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er BS. Det er som at man legger skylden på offeret og ikke den som er overgriper. Man skal da for søren kunne være på fest uten at man kan regne med å bli voldtatt. Anonymkode: 9f192...490 Offeret har selvfølgelig ikke skylden for at de blir utsatt for en kriminell handling. Men det er rimelig dumt å utsette seg for økt risiko for å bli voldtatt gang på gang. På samme måte som damer som har voldelige kjærester dessverre ofte ender opp med samme type gang på gang. Da er det lov å gå i seg selv og tenke kanskje bad Boys ikke er så lurt. Og kanskje ikke å dele seng med en mann når man er full er så lurt. Må du drikke deg full gjør det hjemme alene eller med veninnene dine. Ikke på byen og fest. Norsk fyllakultur er helt tragisk. Anonymkode: 226bc...acf 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #20 Skrevet 20. juni 2020 Har vært i samme situasjon selv. Ikke husket.. men føler ikke det har vært voldtekt.. selv om jeg skulle hatt det ugjort! Tenker jo at den gutten/mannen ikke hadde sex med meg for di han ville meg vondt?.. Da hadde det jo vært feil av meg å beskylde han for voldtekt... Anonymkode: 830f9...8ba 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå