Gå til innhold

Sommer/soling og bleie (voksen)

inc88

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du har nevnt dette et par ganger, at kun den modellen du pleier å bruke føles trygg og at du ikke klarer å stole på andre modeller. Er det fordi du tidligere har prøvd andre modeller, og erfarte at de ikke fungerer for deg? Eller er det mest det at du er vant med den modellen og derfor er det litt skummelt å skulle prøve noe nytt fordi du ikke har nok kjennskap til hvor godt andre modeller fungerer? Tenker at det kanskje er litt som å bruke et stort og tykt nattbind selvom man bare blør bittelitt, fordi man er så redd for å blø gjennom?

e: fa1ea...38d

tipper TS har testet det meste av bleiemodeller, og kommet frem til hvilken modell som passer vedkommende best. 

selv har jeg erfaring med diverse ulke modeller og kan skrive under på at noen av dem kan lekke,  og det ganske katastrofalt. lekkasjer, "våt flekk" på baken, være det shortsen, jeansen eller bikiniunderdelen, det kan være pinlig på en solskinnsdag når det ikkje kan logisk bortforklares ved at man har sittet i en våt flekk på en benk eller ett vått sykkelsete. spesielt når man har en tykk full bleiekant som viser. ha med en jakke eller noe som du kan knytte rundt livet om uhellet skulle være for ille og du blir forlegen. ;)

bruker selv bleie nå, grunnet flere medisinsk problem, som vi ikke trenger å gå inn på. mannen min tenner faktisk på sånt, så han hadde bare syntest du var kjempesøt om han såg deg ;) og i starten, før jeg hadde behov for sånt i det hele tatt, syntes jeg det var ekkelt og ga han ganske mye dritt for det. men etter hvert er eg blitt ganske takknemmelig for det egentlig, det kunne jo kanskje vert et problem for noen, og han har jo hjelpt meg masse gjennom det, pluss at det er greit å vite at han syns eg ser sexy ut. faktisk opplever eg komplemanger hele tiden, bleie på og synlig eller ei.
tror det TS er mest ute etter her, mer en bleiemodeller og hva som går ann å ha på seg for å "skjule" de mest mulig, er tips for åssn å faktisk komme over kneike og drite i tabuet som desverre uheldigvis ligger rundt slike medisinske problem. sjønner eg ekstremt godt, måtte bare vise denne tråden til mannen min, og vi mimret litt om at han sa en gang i tiden at  han ALDRI hadde turt å gå med synlig bleie ute noen sinne, kanskje det faktisk hadde vert verre for han en for "oss" med medisinske problem. etterhvert har han hatt på seg også ett par ganger for å "støtte" meg, for at eg skal føle meg bedre og ta vekk litt oppmerksomhet fra meg. han sier han ikkje hadde klart det uten at eg også hadde på meg. og det hjalp meg veldig mye faktisk. liksom ikkje fult så farlig om man er to om det. før jeg faktisk begynte bruke, så tror eg aldri eg hadde turt det heller, både pga tabu og pga heile greia med mannen min, gjorde saken faktisk verre for meg i begynnelsen. husker selv veldig godt første gangene jeg skulle ligge på stranda i bleie så syntes jeg det var for flaut og måtte å  dekke meg til. helt greit, man må alltid ta et første steg uansett. tok en god stund før alle stemmene i hodet mitt om alle de som såg på meg og dømte meg stilnet, men fy FLATE så utrolig befriende. så deilig når man begynner å merke at folk flest tenker kanskje ikkje tenker særlig over eller engang legger merke til sånne ting, er faktisk mest oss som må bruke eller liker det som er sensitive på sånne ting, og "vanlige" folk ikke engang enser, eller tenker at det er helt naturlig. alle vet jo at noen har litt mindre kontroll over blære og sånt.

vi hadde heldigvis privat eiendom med strand som svigerfamilien eier. der var det ingen andre i mils omkrets, så jeg kunne sole meg ganske rolig og trygt på stranda uten andre nyskjerrige øyne. bli vandt med det. svigerfamilien har lenge vist om mine plager og det virker som den mest naturlige ting i hele verden for dem. var faktisk eg som var mest ille berørt og flau når svigerfar måtte på apoteket og kjøpe inn en pakke med bleier for ett par år siden, da eg hadde drukket meg litt full, og var "litt uheldig". skulle trodd det var helt vanlig og noe som skjedde hele tiden for dem, men jeg holdt på og dø. etter hvert så begynte jeg å gå på litt mer offentlige strender med litt flere folk, hadde på meg sånne "drynites" bleier man får for sengevætere. var forberedt på at de kom til å lekke, men tisser uansett i bikinien min i havet, så tenkte at litt lekkasjer må vel gå ann. bråker og knitrer kanskje litt mer en de som du bruker, men ingen som merker om du går med en plastpose i hendene, og kan skjules under en litt stor bikini. selvfølgelig lakk de ett par ganger når eg begynte å bli uforsiktig med dobesøk, men ting er jo vått på stranden uansett. graver bare ned den våte sanden og ekstra håndkle bør man jo ha med. skiftet uansett når eg hadde badet, og sa til meg sjølv at det bare var greit å slippe å kaste bort en dyr stor bleie med mye kapacitet igjen.

etterhvert har eg begynt å bruke av den typen du bruker, og gir egentlig totalt faen i hva folk mener. om noen virkelig skal dømme meg for en sånn ting, være det inkontinens eller preferanser, så er de ikke vert tiden, ordene eller tankene mine, og er i mine øyne verdiløse oksygentyver, har jeg komt frem til. nå er det blitt sånn at selv uten de plagene eg har, vet eg ikkje hvordan det hadde blitt uten bleiene, og om eg hadde valgt de bort. er blitt så vandt til de at de er enkelt og greit bare blitt en trygg del av hværdagen like it or not, og kan faktisk være ganske betryggende og praktisk av og til. er jo ganske myke, og som å ha på seg myke skyer i tilegg, om man velger de mykeste bleiene.

liker å annta at alle tenner på meg og synes eg er både sexy, hot og deilig, og mannen min har definnitivt hjelpet meg med å begynne å føle meg EKSTRA sexy faktisk når eg har de på meg. nå er det faktisk sånn at eg blir NESTEN litt skuffet når eg merker at faktum er at nesten ingen ser på meg, de fleste er optatt av sitt og sine. og om de skulle se på meg, så er det i hvertfall ikkje bleien de ser på. med mindre, som noen skrev i et inlegg over her, eg skulle ligge i bare bleie uten noe utenpå, da ligger man liksom litt mer på "display". kan faktisk være befriende det også, men greit å gjøre det på en litt diskre plass så man ikkje plager andre, om noen skulle reagere (noe som eg hittil ikkje har opplevd). soler meg ofte toppløs, faktisk oplevd at folk har stirra på puppane mine og det ikkje har virka som folk har ensa bleia i det heile tatt. liker uansett å tenke at de som ser på meg tenker "oi for ei flott rype!" uansett ;) ta det med instillingen og attituden så kan ingenting trykke deg ned! skulle blitt med oss på stranden en tur så hadde du nok ikkje tenkt over det etter veldig kort tid. 👙:bolledeig:

p.s! husk at det kan fort bli klamt i sommervarmenvarmen, og er ikkje alt undertøy som puster like godt, anbefaler å ta med babypudder! genialt også til å løsne sand fra bein og slikt når man har vert våt.

Endret av brukrnavnertatt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, brukrnavnertatt said:

tipper TS har testet det meste av bleiemodeller, og kommet frem til hvilken modell som passer vedkommende best. 

selv har jeg erfaring med diverse ulke modeller og kan skrive under på at noen av dem kan lekke,  og det ganske katastrofalt. lekkasjer, "våt flekk" på baken, være det shortsen, jeansen eller bikiniunderdelen, det kan være pinlig på en solskinnsdag når det ikkje kan logisk bortforklares ved at man har sittet i en våt flekk på en benk eller ett vått sykkelsete. spesielt når man har en tykk full bleiekant som viser. ha med en jakke eller noe som du kan knytte rundt livet om uhellet skulle være for ille og du blir forlegen. ;)

bruker selv bleie nå, grunnet flere medisinsk problem, som vi ikke trenger å gå inn på. mannen min tenner faktisk på sånt, så han hadde bare syntest du var kjempesøt om han såg deg ;) og i starten, før jeg hadde behov for sånt i det hele tatt, syntes jeg det var ekkelt og ga han ganske mye dritt for det. men etter hvert er eg blitt ganske takknemmelig for det egentlig, det kunne jo kanskje vert et problem for noen, og han har jo hjelpt meg masse gjennom det, pluss at det er greit å vite at han syns eg ser sexy ut. faktisk opplever eg komplemanger hele tiden, bleie på og synlig eller ei.
tror det TS er mest ute etter her, mer en bleiemodeller og hva som går ann å ha på seg for å "skjule" de mest mulig, er tips for åssn å faktisk komme over kneike og drite i tabuet som desverre uheldigvis ligger rundt slike medisinske problem. sjønner eg ekstremt godt, måtte bare vise denne tråden til mannen min, og vi mimret litt om at han sa en gang i tiden at  han ALDRI hadde turt å gå med synlig bleie ute noen sinne, kanskje det faktisk hadde vert verre for han en for "oss" med medisinske problem. etterhvert har han hatt på seg også ett par ganger for å "støtte" meg, for at eg skal føle meg bedre og ta vekk litt oppmerksomhet fra meg. han sier han ikkje hadde klart det uten at eg også hadde på meg. og det hjalp meg veldig mye faktisk. liksom ikkje fult så farlig om man er to om det. før jeg faktisk begynte bruke, så tror eg aldri eg hadde turt det heller, både pga tabu og pga heile greia med mannen min, gjorde saken faktisk verre for meg i begynnelsen. husker selv veldig godt første gangene jeg skulle ligge på stranda i bleie så syntes jeg det var for flaut og måtte å  dekke meg til. helt greit, man må alltid ta et første steg uansett. tok en god stund før alle stemmene i hodet mitt om alle de som såg på meg og dømte meg stilnet, men fy FLATE så utrolig befriende. så deilig når man begynner å merke at folk flest tenker kanskje ikkje tenker særlig over eller engang legger merke til sånne ting, er faktisk mest oss som må bruke eller liker det som er sensitive på sånne ting, og "vanlige" folk ikke engang enser, eller tenker at det er helt naturlig. alle vet jo at noen har litt mindre kontroll over blære og sånt.

vi hadde heldigvis privat eiendom med strand som svigerfamilien eier. der var det ingen andre i mils omkrets, så jeg kunne sole meg ganske rolig og trygt på stranda uten andre nyskjerrige øyne. bli vandt med det. svigerfamilien har lenge vist om mine plager og det virker som den mest naturlige ting i hele verden for dem. var faktisk eg som var mest ille berørt og flau når svigerfar måtte på apoteket og kjøpe inn en pakke med bleier for ett par år siden, da eg hadde drukket meg litt full, og var "litt uheldig". skulle trodd det var helt vanlig og noe som skjedde hele tiden for dem, men jeg holdt på og dø. etter hvert så begynte jeg å gå på litt mer offentlige strender med litt flere folk, hadde på meg sånne "drynites" bleier man får for sengevætere. var forberedt på at de kom til å lekke, men tisser uansett i bikinien min i havet, så tenkte at litt lekkasjer må vel gå ann. bråker og knitrer kanskje litt mer en de som du bruker, men ingen som merker om du går med en plastpose i hendene, og kan skjules under en litt stor bikini. selvfølgelig lakk de ett par ganger når eg begynte å bli uforsiktig med dobesøk, men ting er jo vått på stranden uansett. graver bare ned den våte sanden og ekstra håndkle bør man jo ha med. skiftet uansett når eg hadde badet, og sa til meg sjølv at det bare var greit å slippe å kaste bort en dyr stor bleie med mye kapacitet igjen.

etterhvert har eg begynt å bruke av den typen du bruker, og gir egentlig totalt faen i hva folk mener. om noen virkelig skal dømme meg for en sånn ting, være det inkontinens eller preferanser, så er de ikke vert tiden, ordene eller tankene mine, og er i mine øyne verdiløse oksygentyver, har jeg komt frem til. nå er det blitt sånn at selv uten de plagene eg har, vet eg ikkje hvordan det hadde blitt uten bleiene, og om eg hadde valgt de bort. er blitt så vandt til de at de er enkelt og greit bare blitt en trygg del av hværdagen like it or not, og kan faktisk være ganske betryggende og praktisk av og til. er jo ganske myke, og som å ha på seg myke skyer i tilegg, om man velger de mykeste bleiene.

liker å annta at alle tenner på meg og synes eg er både sexy, hot og deilig, og mannen min har definnitivt hjelpet meg med å begynne å føle meg EKSTRA sexy faktisk når eg har de på meg. nå er det faktisk sånn at eg blir NESTEN litt skuffet når eg merker at faktum er at nesten ingen ser på meg, de fleste er optatt av sitt og sine. og om de skulle se på meg, så er det i hvertfall ikkje bleien de ser på. med mindre, som noen skrev i et inlegg over her, eg skulle ligge i bare bleie uten noe utenpå, da ligger man liksom litt mer på "display". kan faktisk være befriende det også, men greit å gjøre det på en litt diskre plass så man ikkje plager andre, om noen skulle reagere (noe som eg hittil ikkje har opplevd). soler meg ofte toppløs, faktisk oplevd at folk har stirra på puppane mine og det ikkje har virka som folk har ensa bleia i det heile tatt. liker uansett å tenke at de som ser på meg tenker "oi for ei flott rype!" uansett ;) ta det med instillingen og attituden så kan ingenting trykke deg ned! skulle blitt med oss på stranden en tur så hadde du nok ikkje tenkt over det etter veldig kort tid. 👙:bolledeig:

p.s! husk at det kan fort bli klamt i sommervarmenvarmen, og er ikkje alt undertøy som puster like godt, anbefaler å ta med babypudder! genialt også til å løsne sand fra bein og slikt når man har vert våt.

Hei!

Du skriver veldig langt her men du treffer veldig godt på mange ting og følelser som ligger i meg. Det jeg ønsker innerst inne er jo å kunne være meg selv slik jeg er nå uten å være redd for å bli dømt for det av andre, men det er utrolig vanskelig. Det er heller ikke en del av meg selv jeg kan legge fra meg for å gå på stranden eller i parken eller hva det måtte være. Det er mulig at samfunnet egentlig ikke er like dømmende som man kan føle, men det er veldig vanskelig å psykisk komme seg over den kneiken og klare å være seg selv som man er og med de manglene man har, og kanskje spesielt på dette området. Det er noen andre områder også som jeg kan tenke meg er veldig vanskelig (f.eks. stomi) men det blir likevel litt annerledes siden det ikke er noe som forbindes med barn og babyer og denslags. Bleier er "tabu" på en annen måte. I alle fall føles det slik.

Du er veldig heldig som har funnet en partner som støtter deg fullt ut i alle fall :) Det hadde vært utrolig mye lettere dersom jeg hadde én person som jeg virkelig følte ikke brydde seg og kanskje til og med så på det som noe positivt...

Jeg må lese innlegget noen ganger til og tenke litt mer over det du har skrevet, men tusen takk :troest:

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive alt det der.... det var veldig mye å tenke over, fra noen som vet hvordan det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, inc88 skrev:

Takk for forslag, men bleiene er jo vanntette på utsiden så man kan ikke bare ha noe utenpå igjen :) lekkasjene kommer jo f.eks. ved lårene. En typisk ting som kommer til å skje (jeg vet det fordi det ofte skjer når jeg ligger i senga eller våkner om natten) er at jeg f.eks. ligger på ryggen og ingen ting skjer og jeg merker ikke at jeg må tisse, men om jeg beveger meg litt eller snur meg så kommer det plutselig og ting trekker seg sammen. Da kan det komme ganske mye og det blir garantert lekkasje med "mindre" produkter.

Jo mindre de er, jo mindre synes de, men jo bedre de dekker (og med lekkasjesperrer og slikt) jo mindre sjanse er det for at det blir en liten katastrofe :) Jeg tror jeg kommer til å prøve å bruke kjente produkter og satse på at folk ikke bryr seg så mye. I alle fall er det dit jeg heller nå, men jeg er fortsatt et stykke fra å tørre.

Litt av greia er også at jeg er så lei av å skjule det og skamme meg, om det gir noe mening. Det er mange som gir råd om at jeg kan skjule det litt bedre slik og slik, men det flytter på en måte bare problemet. 

Det kommer nok litt an på hvor nært folk er og om de skulle se dit og slikt. Det er ikke helt utenkelig at noen skulle se den veien, men jeg vet ikke. Det jeg vet er at det definitivt ER synlig, for jeg ser det lett selv. Med typiske vinterklær av riktig type er det nesten ikke synlig, men med en normal shorts er det synlig, så spørs det om folk ser dit....

54e2a750cf55b78b820a23a3ff008dd7.jpg

Bare for å illustrere, det er ikke helt samme type (ikke veldig lett å finne bilder), men det kommer nok til å være synlig, så jeg må nok uansett jobbe litt med "psyken" :)

Altså ts, her får jeg egentlig følelsen av at du oppfører deg som en trassig jentunge, ingen går med en slik shorts i parken. Kjøpe en normal shorts som dekker skikkelig, gjerne en str opp fra det du normalt bruker, så er det ingen problem. Se bilder under. Jeg har jobbet mange år i eldreomsorgen med mennesker som bruker bleier, og det er aldri noe problem å skjule det under bukse/shorts/skjørt, men de kommer heller ikke dragene med en litt liten pysjshorts og tror de skal ut blandt folk, som du gjør over.

Superdry Bukser & shorts | Dame | Nye bukser på nett hos Zalando

Oransje Shorts | Dame | Nye shorts på nett hos Zalando

Rydalen shorts dame | Stormberg

Anonymkode: 78e66...266

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at så lenge du har en shorts som dekker bleien sånn noenlunde, vil de færreste legge merke til den. Du ser den lett selv fordi du vet at den er der og vet hva du skal se etter, men det gjør ikke andre. Folk flest går ikke og glaner på andres underliv på jakt etter unaturlige bulker og kanter som stikker ut - om man skulle se et glimt av hvitt over linningen tenker de aller fleste trusekant, ikke bleie. Dessuten vil ethvert menneske med snev av empati og sosial intelligens, om de skulle se og skjønne, bare la det forbigå i stillhet og skjenke deg en vennlig tanke.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså ts, her får jeg egentlig følelsen av at du oppfører deg som en trassig jentunge, ingen går med en slik shorts i parken. Kjøpe en normal shorts som dekker skikkelig, gjerne en str opp fra det du normalt bruker, så er det ingen problem. Se bilder under. Jeg har jobbet mange år i eldreomsorgen med mennesker som bruker bleier, og det er aldri noe problem å skjule det under bukse/shorts/skjørt, men de kommer heller ikke dragene med en litt liten pysjshorts og tror de skal ut blandt folk, som du gjør over.

Anonymkode: 78e66...266

Det er selvfølgelig ikke meg på bildet, jeg googlet bare for å finne bilder som kunne illustrere men det kryr ikke akkurat av bilder som illustrerer problemet. Det var for å vise at det er en bleie og ikke et bind, og ikke "pysjen" i seg selv.

Det er en viss forskjell på å være i eldreomsorgen og å være rett over 30 også, på mange måter.

Jeg har noe som er omtrent som den siste du viser og det viser veldig godt at det er noe under siden jeg ellers er slank og slikt, men i hvilken grad folk bryr seg er noe annet...

34 minutter siden, Daria said:

Jeg tror at så lenge du har en shorts som dekker bleien sånn noenlunde, vil de færreste legge merke til den. Du ser den lett selv fordi du vet at den er der og vet hva du skal se etter, men det gjør ikke andre. Folk flest går ikke og glaner på andres underliv på jakt etter unaturlige bulker og kanter som stikker ut - om man skulle se et glimt av hvitt over linningen tenker de aller fleste trusekant, ikke bleie. Dessuten vil ethvert menneske med snev av empati og sosial intelligens, om de skulle se og skjønne, bare la det forbigå i stillhet og skjenke deg en vennlig tanke.

Ja, du har sikkert rett i dette :) Jeg ser det veldig godt selv i speilet på badet, og i alle fall i klær som jeg ellers ville brukt om sommeren (altså ganske lette og stramme klær som passer kroppsfasongen min og ikke noe som er designet for å dekke mest mulig, men man ser det nok best selv. Det er nok i all hovedsak en psykisk barriere, som mange her har vært inne på, og nå har det gått så lang tid siden jeg hadde et "normalt liv" i forhold til dette at jeg har blitt enda mer usikker. Jeg var jo helt normal til jeg var 23 og så endret ting seg nesten over natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du tar en tur på apoteket eller til bandagist og forteller behovet ditt. Det er mange unge i din situasjon som lever aktive liv, og jeg er ganske sikker på at det finnes produkter som er tilpasset dem. På sykehjemmet jeg jobber på har vi bleie-panties (av typen bleiebukse altså) som er ganske diskrete, og som kvinnelige pasienter bruker hvis de feks skal gå med tights eller shorts. Selve bleiedelen bak på rumpa er smal og tynnere enn vanlige bleier. De kan også fint brettes ned så de skjules av shortsen. Mulig også man kan klippe vekk litt av kanten rundt åpningene til beina.  De ligner på disse https://www.apotek1.no/produkter/attends-pull-ons-3-discreet-bleiebukse-str-m-12stk-922649p

Jeg håper du finner en måte å løse dette på ❤️ Klart du skal kose deg ute i sola du også, det skulle bare mangle :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje ikke den quick-fixen du var ute etter, men hva med å øve litt når du er hjemme, med slike tynne små bleier? Kjenne etter, gå på do? Du skriver at du liker de store for da trenger du ikke tenke over det, og det forstår jeg godt altså! Men det er jo normalt å måtte kjenne etter når man må på do, og kanskje med litt øving (og timing av drikke og tømming- at de små bleiene kan fungere noen timer innimellom? Tenker at det er fint å øve hjemme så du slipper å stresse for mye med det!

Anonymkode: 76abd...90f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er utfordringen din at du vil bade? For da skjønner jeg jo problemet med bleie under shortsen.

Men jeg har et forslag som vil løse akkurat den problemstillingen. Legg deg veldig nærme vannet. Slipp hele bleia(ta den av skjult bak et håndkle) . Ha på en hurtigtørkende shorts, finnes noen fantastisk gode på stormberg for eksempel. 

Tisser du, så Tisser du på håndkleet eller i sanda. Så reiser du deg bare, bretter håndkleet fint sammen eller roter litt i Tisset ditt. Ta med deg et pappkrus ned i vannet, dypp deg og svøm litt rundt, så du får skylt shortsen. Så går du tilbake og heller litt vann der du tissa og legg deg ned igjen og kos deg videre. Ingen, absolutt Ingen, vil legge merke til det eller bry seg hvis de gjør det. 

Hvis utfordringen ikke er bading, men at du er redd bleiekanten vil synes... Så bekymrer du deg virkelig unødig mye. Sykkelshorts med et litt highwaist skjørt over, og du er good to go. Bikinioverdel I tillegg til det, og du er virkelig klar for parklivet. 

Er tanken at du skal klare å ha på deg whatever, og drite I hva andre synes så må du gjøre følgende (lett for meg å si, jeg vet): Gi faen. Folk som ikke tåler å se at andre har utfordringer de ikke sliter med selv, de har du ingen interesse av å imponere. Bryr de seg om bleia, så bryr du deg ikke om deg. Sånne ignorante folk kan dra til helvete. De fortjener ikke å kjenne deg, duster.. 

Anonymkode: b2540...806

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ms og plages med urinretensjon og urgeinkontinens. Jeg selvkateteriserer ca 6 ganger hver dag, og bruker et lite innlegg i tillegg. I og med at jeg får tømt blæra fullstendig så vil det ved uhell ikke komme så mye urin.

Jeg heller i en litt annen retning enn hva mange her gjør. Ja, det burde vært slik at man bare kunne ha vist fram bleien, og ingen hadde brydd seg. Men jeg ville ikke ha utsatt meg selv for den stigmatiseringen du kan/vil komme ut for ved å «flashe» bleiebruken. Kanskje man bare må godta at den bittelille shortsen ikke er noe for seg, men å finne alternative sommerklær som allikevel er fine og som duger til formålet. 

Før jeg begynte med kateterisering så måtte jeg bruke større innlegg. Jeg valgte da klær som i størst mulig grad skjulte dette, men gikk ikke i striesekk fordet. Hadde noen stirret på bakenden min så hadde de sikkert kunne sett antydning til innlegget. Men da er det isåfall den som stirrer som har det største problemet.

Nå har jo «sykkelshorts« blitt så populært, både under skjørt og shorts, det er kanskje et alternativ? 

Lykke til uansett hva du velger, du virker som en utrolig tøff jente🧡

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Ellam said:

Har selv ms og plages med urinretensjon og urgeinkontinens. Jeg selvkateteriserer ca 6 ganger hver dag, og bruker et lite innlegg i tillegg. I og med at jeg får tømt blæra fullstendig så vil det ved uhell ikke komme så mye urin.

Jeg heller i en litt annen retning enn hva mange her gjør. Ja, det burde vært slik at man bare kunne ha vist fram bleien, og ingen hadde brydd seg. Men jeg ville ikke ha utsatt meg selv for den stigmatiseringen du kan/vil komme ut for ved å «flashe» bleiebruken. Kanskje man bare må godta at den bittelille shortsen ikke er noe for seg, men å finne alternative sommerklær som allikevel er fine og som duger til formålet. 

Før jeg begynte med kateterisering så måtte jeg bruke større innlegg. Jeg valgte da klær som i størst mulig grad skjulte dette, men gikk ikke i striesekk fordet. Hadde noen stirret på bakenden min så hadde de sikkert kunne sett antydning til innlegget. Men da er det isåfall den som stirrer som har det største problemet.

Nå har jo «sykkelshorts« blitt så populært, både under skjørt og shorts, det er kanskje et alternativ? 

Lykke til uansett hva du velger, du virker som en utrolig tøff jente🧡

Huff, så trist med de som har MS her :( Jeg var sikker på at jeg hadde det i mange måneder og det var grusomt, selv om det finnes medisiner som bremser det. Etter å ha vært gjennom den usikkerheten og alle prøvene med MR og spinalvæske og leger som snakker om demyeliniserende sykdom så fikk jeg virkelig gå gjennom en kjip periode, og jeg klarte ikke egentlig å bli skikkelig glad da de siste prøvene var negative. Det var jo noe galt der selv om det ikke var MS, men ingen av oppfølgnings-MR'ene viste noen endring noen år etter så da var det bare å akseptere at det "har skjedd noe", og prøve å være takknemlig for at det sannsynligvis ikke vil utvikle seg videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere bruke store bleier som dere klistrer sammen for å stoppe urin eller kan det fungere med tena lady eller annet inkontinensbind? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke lest alle svarene, så det er mulig dette har blitt nevnt føt, eller er uaktuelt av en eller annen grunn, men er du klar over at det finnes spesiallaget badetøy?

https://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r11x.asp?linkinfo=54281

https://www.barebade.no/products/badedrakt-dame-cameo

https://www.barebade.no/products/tankini-sett-til-dame

Anonymkode: 6cc2f...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det er kjempeleit at du ikke har venner som virkelig stiller opp / takler det bedre. Å tabubelegge en venns hverdag? Herregud. 

Krysser fingra for at du får venner som ikke lager så klein stemning / hysjer det vekk. Lover at jeg, og sikkert mange hwr i tråden, hadde sagt pytt pytt, hva kan vi gjøre sammen for at du er komfortabel / tør å pushe grenser og stått opp for deg.

Enig i at det hjelper å se for seg det absolutte worst case scenarioet for deg om noen for eks så at du lå i parken og leste bon med bleie. Hva skjer så? Og er det realistisk? 

Veeeldig mange har komplekser og er for opptatte med seg selv til å stirre på underlivet til andre. Om om de ser..... så tenker de vel bare noe og går videre i livet.

Men vet at det er kjempevanskelig å kvitte seg med slike tanker. Har en del komplekser selv om gjør at jeg ikke tør å gå gjøre alt jeg vil.

Jeg kan si at det er en person her jeg bor som går med bleie. Jeg og noen venner har sett det - men vi er jo normale folk så vi tenker ikke mer utover det enn "ser ut som denne personen kanskje bruker bleie." også fortsetter livets gang. Tenker ikke noe negativt, syns ikke det er "latterlig", peker ikke og ler eller....noe. Man bare ser det på lik linje med for eks en protese eller parykk eller hva som helst.

Håper du tør å leve livet og at du får noen venner som virkelig vet å sette pris på deg uten stigma!!!

Anonymkode: 163fa...58c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du bruke innlegg i en litt mindre bleie? 

Jeg jobber med eldre (der alle bruker bleie) og vi legger ofte et innlegg i bleia om natten hos de som trenger litt ekstra beskyttelse. 

Anonymkode: ac3ac...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/24/2020 at 8:15 AM, AnonymBruker said:

Syns det er kjempeleit at du ikke har venner som virkelig stiller opp / takler det bedre. Å tabubelegge en venns hverdag? Herregud. 

Krysser fingra for at du får venner som ikke lager så klein stemning / hysjer det vekk. Lover at jeg, og sikkert mange hwr i tråden, hadde sagt pytt pytt, hva kan vi gjøre sammen for at du er komfortabel / tør å pushe grenser og stått opp for deg.

Enig i at det hjelper å se for seg det absolutte worst case scenarioet for deg om noen for eks så at du lå i parken og leste bon med bleie. Hva skjer så? Og er det realistisk? 

Veeeldig mange har komplekser og er for opptatte med seg selv til å stirre på underlivet til andre. Om om de ser..... så tenker de vel bare noe og går videre i livet.

Men vet at det er kjempevanskelig å kvitte seg med slike tanker. Har en del komplekser selv om gjør at jeg ikke tør å gå gjøre alt jeg vil.

Jeg kan si at det er en person her jeg bor som går med bleie. Jeg og noen venner har sett det - men vi er jo normale folk så vi tenker ikke mer utover det enn "ser ut som denne personen kanskje bruker bleie." også fortsetter livets gang. Tenker ikke noe negativt, syns ikke det er "latterlig", peker ikke og ler eller....noe. Man bare ser det på lik linje med for eks en protese eller parykk eller hva som helst.

Håper du tør å leve livet og at du får noen venner som virkelig vet å sette pris på deg uten stigma!!!

Anonymkode: 163fa...58c

Takk for dette :) Det var fint å lese...

Det er nok delvis min feil også at det har blitt litt lei/klein stemning for det tok veldig lang tid før jeg begynte å føle på dette, og i begynnelsen ville jeg ikke snakke om det i det hele tatt. Ikke at noen andre tok det opp heller, men jeg gjorde det i alle fall ikke. Å endre på dette nå og ta det opp sitter ekstremt langt inne. Det er komplisert... og jeg "forsvant" også litt da ting sto på som verst. Det har ikke vært lett for min del, men en del av meg skjønner jo godt at det ikke er så lett for andre å håndtere heller, jeg vet ikke hva jeg ville gjort om jeg satt på andre siden av bordet.

Igjen, takk... det betyr mye å føle at noen forstår det litt... :)

11 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du bruke innlegg i en litt mindre bleie? 

Jeg jobber med eldre (der alle bruker bleie) og vi legger ofte et innlegg i bleia om natten hos de som trenger litt ekstra beskyttelse. 

Kanskje? Jeg har ikke vurdert det, men blir det egentlig noe særlig stor forskjell om man bruker innlegg inni i stedet? Hvilken type innlegg tenker du på? Det er jo ikke noe "problem" slik det er nå bortsett fra stigma og flauhet og slik...

:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 minutter siden, inc88 skrev:

Takk for dette :) Det var fint å lese...

Det er nok delvis min feil også at det har blitt litt lei/klein stemning for det tok veldig lang tid før jeg begynte å føle på dette, og i begynnelsen ville jeg ikke snakke om det i det hele tatt. Ikke at noen andre tok det opp heller, men jeg gjorde det i alle fall ikke. Å endre på dette nå og ta det opp sitter ekstremt langt inne. Det er komplisert... og jeg "forsvant" også litt da ting sto på som verst. Det har ikke vært lett for min del, men en del av meg skjønner jo godt at det ikke er så lett for andre å håndtere heller, jeg vet ikke hva jeg ville gjort om jeg satt på andre siden av bordet.

Igjen, takk... det betyr mye å føle at noen forstår det litt... :)

Kanskje? Jeg har ikke vurdert det, men blir det egentlig noe særlig stor forskjell om man bruker innlegg inni i stedet? Hvilken type innlegg tenker du på? Det er jo ikke noe "problem" slik det er nå bortsett fra stigma og flauhet og slik...

😕

Nå aner jeg ikke hva de innleggene vi bruker heter, men det er ikke tena som teipes fast. 

Det er et løst innlegg med kraftig suge evne. Kanskje de kan hjelpe på apoteket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Jeg svarte i denne tråden. Så dukker det opp bleiebukser for voksne i feeden min fra WISH på Face.  Helt tilfeldig? Har Google styring på hvilke tråder jeg svarer på🤔

Anonymkode: 2b47c...705

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Hei... 

En litt gammel tråd,  men jeg svarer likevel.

Jeg forstår deg veldig godt, og vi deler nok mange felles bekymringer. Jeg velger også å bruke store, sikre bleier (blant annet tena sin Maxi serie. Slip, Flex og Pants +noen andre) da det er bedre enn våte flekker på klær og møbler. Er så heldig at jeg greier å være i jobb, og det er i den sammenhengen jeg føler jeg har de største utfordringene. Jeg har akseptert at livet har blitt slik og fysisk så gjør det meg egentlig ingen verdens ting. Psykisk er det verre, frykten for at noen skal oppdage bleiene og at man blir det store samtaleemne blant kollegaene uten å vite det selv.

Jeg har valgt å fortelle det til noen nære kolleger, av begge kjønn. Og det har gjort ting lettere, samt at jeg da får "øyne og ører " som hører ting som ikke jeg gjør. Ingen av de jeg har fortalt det til har sett at jeg har bleie på før de visste om det. Men noen ganger nå når de vet det innrømmer de at det av og til kan vises. F.eks om bleiene er blitt våte så sveller de jo opp og blir ennda tykkere. Men som sagt, hadde de ikke visst, så hadde de ikke merka noe. I tillegg så er de så greie å gir meg et hint om bleien vises for godt.

Jeg løser problemet med å kle meg i litt større klær, et nummer eller to større en jeg trenger.

Når det gjelder sommer og sol, så bruker jeg tena sin Tena Pants maxi hvis jeg går på stranda. Den er ikke fullt så sikker som Slips og Flex. Men er mye lettere å skjule under lette sommerklær. 

Nå er jo jeg en mann, så jeg bruker jo ikke bikini. Men liker best litt store "Cargo shorts" sånne med sidelommer, men de er jo ofte litt lave i livet og da er Tena Pants fin, for den er lett å brette ned i livet så den ikke vises over linningen på shortsen. Om jeg vil bytte til badetøy, er det bare å ta ned shortsen og bukse buksebleien samtidig med et håndkle rundt livet. Bleien gjemmes da inne i shortsen. 

På med badetøy og ta seg en dukkert, og da er jo badebuksa våt, så om man skulle lekke litt, er det jo ingen som merker noe.

tena-pants-ucm-maxi-proskin-pack-generic.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...