Gå til innhold

Sommer/soling og bleie (voksen)


inc88

Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

inc88 skrev (På 19.6.2020 den 17.26):

I midten av 20-årene fikk jeg mange nevrologiske plager og endte opp med full utredning for MS, men det viste seg til slutt at det ikke var det. Likevel hadde jeg fått "hvite lesjoner", arrvev i hjernen. På en måte "MS" som har stoppet. Utad virker jeg 100% normal for fremmede, men jeg kommer aldri til å bli "helt frisk". En av skadene gjør at jeg ikke har normal kontroll på blærefunksjon lenger, selv om det fysisk sett er som før der nede. Jeg bruker "slip"-bleier døgnet rundt, etter å ha prøvd litt forskjellig, og det fungerer egentlig veldig bra rent praktisk, men det har virkelig ødelagt mye også, "sosialt".

Nå som det er så varmt har jeg så lyst til å kle av meg! Jeg savner mitt gamle liv med strand og sol og sommer, men bleier og badetøy er en dårlig kombinasjon og ikke akkurat diskret. Det samme gjelder egentlig sommerklær generelt, og jeg skulle virkelig ønske at jeg "turte" å ikke bry meg om reaksjoner og bare ikke bry meg om noen ser det, men jeg føler det er så stigmatisert, og jeg har aldri sett noen andre voksne som bruker bleier, selv om jeg "vet" at det gjelder ganske mange.

Er det noen som er i samme situasjon? Eventuelt hvordan hadde dere reagert/tenkt om dere så en voksen på stranden eller i parken som solte seg med synlig bleie?

Dette er smått inspirert av å ha lest om folk som har et par kg for mye som er redde for å sole seg, og jeg skulle ønske det var så "enkelt" :( Det er sikkert ikke gøy det heller, men det er i alle fall helt vanlig og noe nesten ingen tenker over. Om vinteren lever jeg et ganske vanlig liv, men sommer er vanskelig. Jeg vil gå lettkledd uten å være redd for at noe skal synes hvis jeg bøyer meg eller lignende. Egentlig hadde det ikke gjort meg noe om det syntes heller, det er bekymringer for hva folk tenker som ødelegger...

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Det beste hadde selvfølgelig vært om jeg klarte å ikke bry meg i det hele tatt om eventuelle reaksjoner eller hva folk tenker, men det er lettere sagt enn gjort :(

 

Hei eg har hatt bleie fetisj så lenge eg kan huske de er ikke noe eg har valgt har til å med prøvd alle typer hjelp for å få de bort men eg har fått beskjed om att de er noe fra barndommen som gjør att eg har behov for å bruke bleier så om eg hadde sitt deg i bikini å bleier så hadde den eneste reaksjonen min vert att du er kanskje en person som eg kunne pratet med siden vi er i samme situasjon på en måte å bruker bleier begge to å eg hadde og tenkt att du var en meget modig å tøff som ikke gjorde alt du kunne for skjule den bleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ts😊 Jeg har bar skummet gjennom noen av svarene du har fått, men jeg kan absolutt anbefale det noen av de andre anbefaler; bikini med skjørt. Jeg har et sånt selv, pga overvekt, og jeg tror det jeg har vil skjule en bleie ganske godt. Disse skjørtene har som regel bikinitruse sydd fast inni, som kan holde bleien på plass. Og de kommer i alle mulige lengder og varianter, ikke alle er trange. Du kan fint finne noen sånne som rekker opp til navlen. Evt fins det også badedrakter med skjørt. Og hvis du er på strender eller steder du ikke skal bade, hadde jeg nok bare hatt et vanlig skjørt på meg i tillegg til bikinioverdel? Akkurst langt nok til å skjule bleien med god margin? Pga overvekt så sitter ikke jeg og soler meg i bikini blant på strender, jeg soler meg i korte kjoler med spaghettiarmer, og har bikinien på under, i tilfelle bading😊

Anonymkode: 6d6a9...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg må no få lov te å si at æ forstår dæ veldig godt ang sommerklær, Strand og bade jeg må også bruke bleier med tape på begge siden jeg må også bruke bleie på mæ 24/7 & 24/7-365 pga jeg sliter med tung urin & anal Inkontinens dvs urin & avførings lekkasje å det har jeg slit med siden starten av juni 07 gikk til lege på lege men legen sa å nei, da det er bare eldre som får sånne inkontinens å det er eldre folk som bli inkontinent  enten eldre som bor hjemme med hjemmesykepleier eller på sykehjem med sykepleiere, helsefagarbeider hjelpepleier osv 
jeg har brukt bleie på helt i fra juni 07 til dags dato jeg må bleie, bleiepose, vaskeservietter, hansker, talkium, sånn derre baby puddel i hver bleieskift med meg i en sekk som jeg kaller for stelle sekken å den må jeg alltid med meg ut uansett hvor jeg ska feks til fastlegen, fysioterapaut, bekkenbunn fysioterapaut, tannlegen, sykehus og når jeg skal på DPS til psykologen pga sliter veldig med angst, sosial angst, depresjon, skam, mobbing i arbeids livet av tidligere kollegaer og asosial

men i slutten av august i 19 fikk min familie en bekreftelse på at jeg gikk med bleie på meg å det var på sykehuset min enne storesøster fikk en bekreftelse på mist tanken hennes hun ble litt satt ut men det gikk sånn 30min ish så hadde hun vent seg til tanken på at lillebroren må gå med bleie 24/7 på meg å det gjør resten av familien min også og dem aller nyeste vennene min på min nye bosted/nye by dvs at jeg forstår deg godt har en ny startet Snapchat lukket gruppe som er mellom meg og alle mine følger olufsen2021 heter jeg om det er noen som vil føller meg der kan evt snakke mere der om dette her om det er noen som vil følge meg der ❤️Velkommen  

Anonymkode: a79cd...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde sett en på stranda med bleie og bikini ville jeg ikke brydd meg hadde bare tenke kanskje den Personen jeg hadde sett så ville jeg heller bare tenke at det må jo finnes en grunn til at den og den må bruke bleie på seg jeg ville heller ha gått bort til den å den personen som må ha på seg bleie så ville jeg heller få lov til å hilse og komme i snakk med den eller dem å starte en fin samtale pga at jeg er en som må også bruke bleie på meg 24/7 pga jeg ville heller ha sånne gode venner istedenfor fint at man er evt flere om dette her temaet hva syns dere 

Anonymkode: a79cd...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes heldigvis strandskjørt, eller bikinier med mini skjørt, osv. Mange fine alternativer så du også får gå lettkledd og oppleve varmen!

Må være litt kjipt for deg å ha det sånn, men håper du klarer å gjøre det beste ut av det og nyte likevel 😊

Anonymkode: c14cf...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søkte på strandskjørt. Hva med noe sånt? Syns forøvrig ikke det er noe pent å gå rundt i en liten truse i det hele tatt, så jeg ville brukt et sånt skjørt uansett! Føler meg mer komfortabel da. Om du skal bade blir det jo litt verre da, men.

98052DC3-D93E-4344-82ED-ECB362CE6B51.jpeg

Anonymkode: c14cf...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...