Gjest _Novalie_ Skrevet 19. juni 2020 #21 Del Skrevet 19. juni 2020 Hej kjäre TS Jeg har vel ikke egentlig noe tips ang det du spör om men du er ikke alene. Jeg må selv bruke bleier 24/7 (Pga Seksuelt Missbruk og flere voldtekter) då jeg ikke har noe kontroll og det bare renner av meg og att jeg noen ganger også har uhell. Så jeg hadde ikke reagert om jeg hadde sett noen andre i bleie då jeg selv er nödt till å bruke og jeg skönner problemet så godt. Jeg ser det att du også nå i sommer også har lyst till å kle av deg, sole deg osv og jeg er på samme måte for jeg kunne også veldig gjerne tenkt meg å kle av meg, komme meg ut, få luft på kroppen og sole meg men sliter litt der selv då jeg ikke akkurat kommer meg noe särligt ut pga jeg sliter med mye så jeg har isolert meg mye og kommer meg ikke så mye ut og om jeg kommer meg ut f.eks på butikken så er det stort sett en liten litt lett joggebukse som jeg drar litt opp på bena og en kanske stor oversized hoodie for å skjule blant annet bleien men også for å skjule div arr/battlescars jeg har på armer, hals/nakke og rygg. Unnskyld for att jeg gjerne ikke har noen tips till deg men jeg så innlegget ditt og ville bare sende en mld og si det att jeg skönner deg, du er ikke alene og sende deg en ❤️STOR KLEM❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inc88 Skrevet 19. juni 2020 Forfatter #22 Del Skrevet 19. juni 2020 14 minutter siden, SilliihKitten said: Hej kjäre TS Jeg har vel ikke egentlig noe tips ang det du spör om men du er ikke alene. Jeg må selv bruke bleier 24/7 (Pga Seksuelt Missbruk og flere voldtekter) då jeg ikke har noe kontroll og det bare renner av meg og att jeg noen ganger også har uhell. Så jeg hadde ikke reagert om jeg hadde sett noen andre i bleie då jeg selv er nödt till å bruke og jeg skönner problemet så godt. Jeg ser det att du også nå i sommer også har lyst till å kle av deg, sole deg osv og jeg er på samme måte for jeg kunne også veldig gjerne tenkt meg å kle av meg, komme meg ut, få luft på kroppen og sole meg men sliter litt der selv då jeg ikke akkurat kommer meg noe särligt ut pga jeg sliter med mye så jeg har isolert meg mye og kommer meg ikke så mye ut og om jeg kommer meg ut f.eks på butikken så er det stort sett en liten litt lett joggebukse som jeg drar litt opp på bena og en kanske stor oversized hoodie for å skjule blant annet bleien men også for å skjule div arr/battlescars jeg har på armer, hals/nakke og rygg. Unnskyld for att jeg gjerne ikke har noen tips till deg men jeg så innlegget ditt og ville bare sende en mld og si det att jeg skönner deg, du er ikke alene og sende deg en ❤️STOR KLEM❤️ Huff, det var leit å høre! En helt annen bakgrunn enn meg, men sikkert en del overlappende tanker og følelser om det med bleier også! Det er ikke noe særlig å måtte skjule deler av "deg selv" hele tiden Takk for svar og klem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #23 Del Skrevet 19. juni 2020 Har ingen andre tips enn de som har kommet, men vil bare si at jeg syns du er veldig tøff som deler dette her! Og jeg er helt sikker på at andre ikke ville lagt så mye merke til det. Jeg selv hadde nok tenkt at det var en nødvendighet, og gitt deg en mental high-five. Anonymkode: 506f9...2e7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #24 Del Skrevet 19. juni 2020 Det gir kanskje for lite beskyttelse, men kan noe sånt være noe? https://www.shethinx.com/pages/speax Anonymkode: 93b07...58a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inc88 Skrevet 19. juni 2020 Forfatter #25 Del Skrevet 19. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har ingen andre tips enn de som har kommet, men vil bare si at jeg syns du er veldig tøff som deler dette her! Og jeg er helt sikker på at andre ikke ville lagt så mye merke til det. Jeg selv hadde nok tenkt at det var en nødvendighet, og gitt deg en mental high-five. Anonymkode: 506f9...2e7 Takk Det er ikke så lett å snakke om eller sette ord på. Det er noen som har vært inne på noen viktige og riktige ting som har fått meg til å tenke litt. Det sitter nok mest i hodet, men det sitter dypt. Kanskje ekstra dypt fordi jeg var "normal" til jeg ble var over 20 og det ble en stor og brå overgang som endret mye. Jeg har vel på en måte vokst opp med en slags fordommer selv Rådene om å dra en plass der jeg er "ukjent" og bare prøve å ikke bry meg er kanskje det beste, selv om det ikke akkurat er en fristende tanke. Kanskje ingen reagerer? 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det gir kanskje for lite beskyttelse, men kan noe sånt være noe? https://www.shethinx.com/pages/speax Anonymkode: 93b07...58a Det ser jo ut som et mirakel, men jeg kan ikke tenke meg at det holder... hvis man har litt dårlig muskulatur og det kommer en dråpe nå og da så fungerer de sikkert fint Spoiler Her er den typen jeg bruker vanligvis, for å ha noe å sammenligne med. Det går an å brette ned kantene litt men det viser fortsatt godt i typiske sommerklær. Det finnes også "pull-ups" men de viser godt de også, og føles ikke like trygge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #26 Del Skrevet 19. juni 2020 Har ikke lest alle svarene, men hva med å få noen av de flinke sydamene til å sy en spesial-bikini til deg? Enten en med integrert bleie eller en som dekker hele bleien? Det finnes utrolig mange dyktige der ute. Når jeg tenker over det hadde dette vært en fin oppgave for Symesterskapet. Både som en utfordring, men også for å spre mer kunnskap om det du sliter med <3. Anonymkode: a7f47...429 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #27 Del Skrevet 19. juni 2020 Jeg synes rådet over her om å se for seg det verste som kan skje.. For hva kan det egentlig være? Vi trenger jo som samfunn at folk tør å vise hvordan virkeligheten egentlig er. Selv bruker jeg ikke bleier, men jeg protesterer mot barberingskulturen som "pålegger" kvinner å barbere seg. Så jeg går med hårete legger, og kjenner ofte på den følelsen av litt skam og ubehag nå når jeg ikke orker å gå i langbukse. Men vil så gjerne at datteren min skal kunne velge selv, derfor tåler jeg skamfølelsen. Det er jo bare en følelse! God sommer til deg, dette tror jeg du vinner! Anonymkode: 3e2d0...5c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #28 Del Skrevet 19. juni 2020 Har du sett på noe av dette? https://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=09033301 Anonymkode: 07a40...a4a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inc88 Skrevet 19. juni 2020 Forfatter #29 Del Skrevet 19. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du sett på noe av dette? https://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=09033301 Anonymkode: 07a40...a4a Det ser ut som om dette er mer beregnet på å beskytte basseng og slikt "mot" folk med funksjonshemninger som vil bade? Vanskelig å si, og nei, har ikke sett det før Ser ut som at det er mest for "innendørs" bruk og at det fort kan bli veldig klamt med en bok i en park. Poenget i mitt tilfelle er ikke så mye å beskytte "omgivelsene". Hvis det blir aktuelt å bade er det nok like enkelt å ha med ekstra bleie (det gjør jeg jo uansett) og bade uten... Takk for tips likevel Jeg tror nok første steg blir å finne en park og lese en bok og bare ikke bry meg om at det viser at jeg har på meg bleie. Som noen her har sagt, hva er det verste som kan skje? Jeg vet ikke, jeg kjenner at det blir veldig ubehagelig, men jeg tror problemet først og fremst sitter i hodet mitt og at det er der jeg må begynne... Jeg tenker at det kanskje kan være like greit å ikke pakke seg for mye inn og skjule det hvis man først tar den strategien med å utsette seg for ubehag... Hvis noen har vært i samme/tilsvarende situasjon så fortell gjerne hvordan det gikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 19. juni 2020 #30 Del Skrevet 19. juni 2020 Highwaist bikinitruse med badeskjørt over? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inc88 Skrevet 19. juni 2020 Forfatter #31 Del Skrevet 19. juni 2020 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes rådet over her om å se for seg det verste som kan skje.. For hva kan det egentlig være? Vi trenger jo som samfunn at folk tør å vise hvordan virkeligheten egentlig er. Ja, jeg heller mot dette fremfor å finne bedre måter å gjemme meg på, om det gir mening. Det jeg savner er jo å kunne slappe av, og innlegg er ikke noe reelt alternativ. Jeg vet ikke helt om jet tør når det kommer til stykket, men akkurat nå føler jeg at det skal kunne gå... Endret 19. juni 2020 av inc88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #32 Del Skrevet 19. juni 2020 3 timer siden, inc88 skrev: føles ikke like trygge... Ser du har nevnt dette et par ganger, at kun den modellen du pleier å bruke føles trygg og at du ikke klarer å stole på andre modeller. Er det fordi du tidligere har prøvd andre modeller, og erfarte at de ikke fungerer for deg? Eller er det mest det at du er vant med den modellen og derfor er det litt skummelt å skulle prøve noe nytt fordi du ikke har nok kjennskap til hvor godt andre modeller fungerer? Tenker at det kanskje er litt som å bruke et stort og tykt nattbind selvom man bare blør bittelitt, fordi man er så redd for å blø gjennom? Beklager, hvis jeg misforstår deg, jeg har ingen erfaring på dette området. Men la merke til at det virker som om et hovedproblem her handler om trygghet og å kunne stole på at bleien tåler også nokså store mengder. Hvis det er mest av vane og at du ikke egentlig har prøvd andre modeller før, burde du kanskje teste litt ulike modeller og bli kjent med kapasiteten deres? Mener selvfølgelig at du skal teste hjemme i ro og fred, ikke ute blant folk. Men tenker at det kanskje kan være greit å ha testet de ulike modellene, sånn at du får litt kunnskaper om hvordan de er. Det kan jo være at du vil oppdage at du kan bruke en annen modell i så og så mange timer. Og da vil du jo ha et alternativ å bytte på, så fremt du har mulighet til å skifte bleie innen det tidsrommet bleien holder. Jeg vet at det finnes youtube-videoer av helt vanlige kvinner som tester kapasiteten til bind, enten med faktisk mensblod eller med ulike typer væske. Kanskje det finnes noe liknene for voksen-bleier også? Ellers er det jo enkelt å teste selv, enten med vann eller med tiss. Ville du følt deg betrygget hvis du testet en bleie-modell hjemme på badet, og den holdt alt sammen selv hvis du tømte hele blæren i den? Altså, at du tisset i den med vilje. For når vi tømmer hele blæren kommer det jo mye tiss på en gang og det er vanskeligere for bleien å absorbere enn hvis det kommer noe her og noe der. Så da tenker jeg at hvis bleien tåler en full blære-tømming, vil den hvertfall tåle skvetting. Anonymkode: fa1ea...38d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #33 Del Skrevet 19. juni 2020 Ser de har sorte bleier, det vises iallfall mye mindre enn hvite! https://www.vitusapotek.no/selvtester-og-medisinsk-forbruksmateriell/inkontinens/tena-silhouette-plus-high-waist-buksebleie-str-l-8-stk-sort/p/820512 Og, jeg vet jeg kommer med tåpelig råd nå..men har du forsøkt knipeøvelser over tid? Det hjelper faktisk folk, men det ligger mye trening bak og det tar tid. Forstår at du ikke kan bli kvitt problemet helt, men kan være et forsøk -trene seg opp til neste sommer? Har selv MS faktisk, men har enda ikke slike problemer, har bekjente med samme sykdom som jeg hører om dette fra da, men har snakket lite om hva de gjør for å gjøre hverdagen enklere. Godt mulig jeg er for naiv enda. Anonymkode: 35df4...2af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #34 Del Skrevet 19. juni 2020 5 hours ago, SilliihKitten said: Hej kjäre TS Jeg har vel ikke egentlig noe tips ang det du spör om men du er ikke alene. Jeg må selv bruke bleier 24/7 (Pga Seksuelt Missbruk og flere voldtekter) då jeg ikke har noe kontroll og det bare renner av meg og att jeg noen ganger også har uhell. Så jeg hadde ikke reagert om jeg hadde sett noen andre i bleie då jeg selv er nödt till å bruke og jeg skönner problemet så godt. Jeg ser det att du også nå i sommer også har lyst till å kle av deg, sole deg osv og jeg er på samme måte for jeg kunne også veldig gjerne tenkt meg å kle av meg, komme meg ut, få luft på kroppen og sole meg men sliter litt der selv då jeg ikke akkurat kommer meg noe särligt ut pga jeg sliter med mye så jeg har isolert meg mye og kommer meg ikke så mye ut og om jeg kommer meg ut f.eks på butikken så er det stort sett en liten litt lett joggebukse som jeg drar litt opp på bena og en kanske stor oversized hoodie for å skjule blant annet bleien men også for å skjule div arr/battlescars jeg har på armer, hals/nakke og rygg. Unnskyld for att jeg gjerne ikke har noen tips till deg men jeg så innlegget ditt og ville bare sende en mld og si det att jeg skönner deg, du er ikke alene og sende deg en ❤️STOR KLEM❤️ Puuh, tung historie... Håper du får et bedre liv i fremtiden og får lagt fortiden bak deg en dag. Ønsker deg alt godt og vil gi deg en god nett-klem Anonymkode: 35df4...2af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oransjesjel Skrevet 19. juni 2020 #35 Del Skrevet 19. juni 2020 Jeg synes du skal kle av deg, gå i parken, nyte sola og bare kose deg. Vi mennesker er mest opptatt av oss selv, og hvordan vi selv ser ut... Vi tror at alle ser - men sannheten er nok mer den at de aller fleste har nok med seg selv. Jobb med tankene dine - du har ingenting å skamme deg over! Begynn med å være åpen med venner - det vil styrke selvfølelsen din. Når du føler at du ikke kan være åpen og fortelle, så sier du til seg selv at du har noe å skamme deg over. Ønsker deg en riktig god sommer med mange turer ut i sola! Du har ingenting å skamme deg over! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #36 Del Skrevet 20. juni 2020 Mitt problem kan ikke sammenlignes med ditt. Men har andre grunner og diagnose som gjør at det føles vanskelig å kle av meg foran andre. Jeg bruker å bruke capri- thigst med høgt liv som eg bretter til rett over knea, bruker lang singlet. Eller har badedrakt med shorts utenpå. Når jeg kommer i parken går singleten av og jeg sitter i thigst og bh. Eller badedrakt og shorts/kort thigst. Dette fordi at når du har satt deg ned så må folk ganske kliss nær skal de se at du har bleie. Du kan ikke ha badedrakt og shorts, eller shorts med en kjole utenpå som du tar av deg når du skal lese ? Eller høy bikinitruse og kjole, så når du kommer frem tar du av kjolen og legger den i «fanget». Ingen vil reagere på det: iallfall fram til du føler deg mer komfortabel 😊 lykke til! Forstår at du vil bruke de bleiene du er vandt med. Er ofte tryggest med de hjelpemidlene vi kjenner. Anonymkode: 1c157...780 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea82 Skrevet 20. juni 2020 #37 Del Skrevet 20. juni 2020 3 timer siden, Oransjesjel skrev: Jeg synes du skal kle av deg, gå i parken, nyte sola og bare kose deg. Vi mennesker er mest opptatt av oss selv, og hvordan vi selv ser ut... Vi tror at alle ser - men sannheten er nok mer den at de aller fleste har nok med seg selv. Jobb med tankene dine - du har ingenting å skamme deg over! Begynn med å være åpen med venner - det vil styrke selvfølelsen din. Når du føler at du ikke kan være åpen og fortelle, så sier du til seg selv at du har noe å skamme deg over. Ønsker deg en riktig god sommer med mange turer ut i sola! Du har ingenting å skamme deg over! Dette! Jeg vet ikke engang om jeg ville lagt merke til det om jeg hadde vært i samme park som deg, og om jeg hadde lagt merke til det ville jeg bare tenkt «fint hun er komfortabel». Og tror det er veldig mange som meg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #38 Del Skrevet 20. juni 2020 8 timer siden, inc88 skrev: Takk Det er ikke så lett å snakke om eller sette ord på. Det er noen som har vært inne på noen viktige og riktige ting som har fått meg til å tenke litt. Det sitter nok mest i hodet, men det sitter dypt. Kanskje ekstra dypt fordi jeg var "normal" til jeg ble var over 20 og det ble en stor og brå overgang som endret mye. Jeg har vel på en måte vokst opp med en slags fordommer selv Rådene om å dra en plass der jeg er "ukjent" og bare prøve å ikke bry meg er kanskje det beste, selv om det ikke akkurat er en fristende tanke. Kanskje ingen reagerer? Det ser jo ut som et mirakel, men jeg kan ikke tenke meg at det holder... hvis man har litt dårlig muskulatur og det kommer en dråpe nå og da så fungerer de sikkert fint Skjul innhold Her er den typen jeg bruker vanligvis, for å ha noe å sammenligne med. Det går an å brette ned kantene litt men det viser fortsatt godt i typiske sommerklær. Det finnes også "pull-ups" men de viser godt de også, og føles ikke like trygge... Jeg har ingen erfaring med den trusa for inkontinens, men jeg tenker jo at den trolig har litt kapasitet. Det holder ikke for deg og det forstår jeg naturligvis, men kunne den kanskje fungert som et utenpå-lag med en ekstra sikkerhet slik at du kunne vurdert å prøve en litt mindre bleie med litt mindre kapasiet inni? Bleier er jo liksom enkle sånn, jo mindre de er jo mindre synes de. Anonymkode: 82963...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #39 Del Skrevet 20. juni 2020 Om du hadde ligget i en park med en shorts over bleien og en bikinioverdel så tror jeg svært få hadde lagt merke til at du hadde på deg en bleie. Folk flest er mest opptatt av seg selv og ligger jo stort sett ikke å nistirrer på andre. Så tror få ville reagert noe på det. Men om du hadde bikinioverdel og bleie (og ikke noe mer) vil det vært så synlig at mange hadde lagt merke til det. Er usikker på hva jeg hadde tenkt. Hadde kanskje bare blitt litt overrasket. Anonymkode: 0c8e5...8e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inc88 Skrevet 20. juni 2020 Forfatter #40 Del Skrevet 20. juni 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ingen erfaring med den trusa for inkontinens, men jeg tenker jo at den trolig har litt kapasitet. Det holder ikke for deg og det forstår jeg naturligvis, men kunne den kanskje fungert som et utenpå-lag med en ekstra sikkerhet slik at du kunne vurdert å prøve en litt mindre bleie med litt mindre kapasiet inni? Bleier er jo liksom enkle sånn, jo mindre de er jo mindre synes de. Anonymkode: 82963...db0 Takk for forslag, men bleiene er jo vanntette på utsiden så man kan ikke bare ha noe utenpå igjen lekkasjene kommer jo f.eks. ved lårene. En typisk ting som kommer til å skje (jeg vet det fordi det ofte skjer når jeg ligger i senga eller våkner om natten) er at jeg f.eks. ligger på ryggen og ingen ting skjer og jeg merker ikke at jeg må tisse, men om jeg beveger meg litt eller snur meg så kommer det plutselig og ting trekker seg sammen. Da kan det komme ganske mye og det blir garantert lekkasje med "mindre" produkter. Jo mindre de er, jo mindre synes de, men jo bedre de dekker (og med lekkasjesperrer og slikt) jo mindre sjanse er det for at det blir en liten katastrofe Jeg tror jeg kommer til å prøve å bruke kjente produkter og satse på at folk ikke bryr seg så mye. I alle fall er det dit jeg heller nå, men jeg er fortsatt et stykke fra å tørre. Litt av greia er også at jeg er så lei av å skjule det og skamme meg, om det gir noe mening. Det er mange som gir råd om at jeg kan skjule det litt bedre slik og slik, men det flytter på en måte bare problemet. 4 hours ago, AnonymBruker said: Om du hadde ligget i en park med en shorts over bleien og en bikinioverdel så tror jeg svært få hadde lagt merke til at du hadde på deg en bleie. Folk flest er mest opptatt av seg selv og ligger jo stort sett ikke å nistirrer på andre. Så tror få ville reagert noe på det. Men om du hadde bikinioverdel og bleie (og ikke noe mer) vil det vært så synlig at mange hadde lagt merke til det. Er usikker på hva jeg hadde tenkt. Hadde kanskje bare blitt litt overrasket. Anonymkode: 0c8e5...8e1 Det kommer nok litt an på hvor nært folk er og om de skulle se dit og slikt. Det er ikke helt utenkelig at noen skulle se den veien, men jeg vet ikke. Det jeg vet er at det definitivt ER synlig, for jeg ser det lett selv. Med typiske vinterklær av riktig type er det nesten ikke synlig, men med en normal shorts er det synlig, så spørs det om folk ser dit.... Bare for å illustrere, det er ikke helt samme type (ikke veldig lett å finne bilder), men det kommer nok til å være synlig, så jeg må nok uansett jobbe litt med "psyken" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå