Gå til innhold

kjøper dere is fra isbilen eller i butikk ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

foretrekker dere isbilen eller butikk.? Jeg er helt klart for isbilen sin is. Mye bedre. Laksrisisen er nam, Og barndomsisen med tyggiss i midten. For ikke å snakke om alle sorbet isene som smaker mye mer bær enn de du får i butikken

Anonymkode: 8b2ca...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom isbilen er skitdyr i forhold til butikk, kjøper vi i butikk. 

Hvilke istyper du får der du bor, vet jeg ikke, men her får vi det meste av det isbilen selger også i butikkene. 

Anonymkode: ba325...ebf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper alltid i butikk. 

Anonymkode: 2204c...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikk fordi jeg liker Hennig-Olsen sin bedre enn isbilen. 

Anonymkode: f3069...07d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker sterkt isbil-is. Tror merket heter isbjørn eller noe. Elendig kvalitet. Sjokoladen er ekkel, isen er ekkel, kjeksen er ekkel. Til og med sorbetene har de klart å ødelegge. Jeg tar meg til takke med butikk-is, den er i alle fall spisende. 

Anonymkode: cc144...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butikk. Isbilen er dyr 

Anonymkode: f4ec5...8d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikk. Jeg får lyst til å skyte Isbilen med hagle når den kommer ljomende gjennom gatene.

Anonymkode: 1bdda...4b7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Butikk. Jeg får lyst til å skyte Isbilen med hagle når den kommer ljomende gjennom gatene.

Anonymkode: 1bdda...4b7

Jeg også. Bare at jeg ser for meg bazooka i stedet for hagle. :sinna: 

 

Anonymkode: 2db2a...d8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikk. Jeg får lyst til å skyte Isbilen med hagle når den kommer ljomende gjennom gatene.

Anonymkode: 1bdda...4b7

Ja, altså, MIDT i leggetiden... Poden er endelig nesten sovnet, etter en time med turning og tøysing i sengen, og så "DINGELI DINGELI DIIINGGGG", og så er det en time til med tøysing og hyling om iiiis (selv om han aldri har fått is fra isbilen, har han jo sett den og ser bildet av isen utenpå..).

Anonymkode: ba325...ebf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Bare at jeg ser for meg bazooka i stedet for hagle. :sinna: 

 

Anonymkode: 2db2a...d8f

hvorfor det haha?

Anonymkode: 8b2ca...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, altså, MIDT i leggetiden... Poden er endelig nesten sovnet, etter en time med turning og tøysing i sengen, og så "DINGELI DINGELI DIIINGGGG", og så er det en time til med tøysing og hyling om iiiis (selv om han aldri har fått is fra isbilen, har han jo sett den og ser bildet av isen utenpå..).

Anonymkode: ba325...ebf

Hva med alt annet støy som kan forekomme etter klokken 19. Blir dere like sinte på det ? Verden kan jo ikke være helt stille bare fordi folk har unger. Det skal være stilt 23. Hva med unger som hopper på trampolina tidlig på morgenen og skriker når vi ungdom  vil sove? skal vi nekte ungene det?

Anonymkode: 8b2ca...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre og bodde hjemme pleide vi ofte å handle is fra isbilen. Men det er ikke noe jeg har gjort etter at jeg flyttet hjemmefra, så kjøper kun is på butikk. Savner faktisk å kjøpe is fra isbilen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det er litt spesielt at det er LOV med isbil i Norge. Vi skal ikke ha reklame rettet mot barn på TV, for eksempel. Men isbilen som klinger i gatene med sin oppsøkende virksomhet, og lokker med usunne varer, det er helt greit.

Den kunne heller stått fast til ulike tider på ulike steder i byen, slik at man kunne tatt en rusletur hvis man hadde behov for å handle.

Vi kjøper is på butikken, slik at vi alltid har is i fryseren om sommeren. Isbilen kjører også så fort, ser for meg så pinlig det ville vært å komme halsende bak med kredittkortet og rope "Vent på meg!!". 😄

Anonymkode: 6e190...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med alt annet støy som kan forekomme etter klokken 19. Blir dere like sinte på det ? Verden kan jo ikke være helt stille bare fordi folk har unger. Det skal være stilt 23. Hva med unger som hopper på trampolina tidlig på morgenen og skriker når vi ungdom  vil sove? skal vi nekte ungene det?

Anonymkode: 8b2ca...2ac

Du ser ikke forskjell på en bil som kjører rundt og rundt i nabolaget, med musikk på FULL GUFFE, så det ljomer, og altså kjører innom alle småveier, så det høres i gjerne tyve minutter før den drar, og normal lek, gressklipping i en hage langt unna, osv...? Gressklipping, leking, osv, er normal lyd. Det isbilen driver med, er helt unødvendig, for å selge ting... 

Nå driver du med hersketeknikk. Du tar en ting jeg sier, og tillegger meg masse meninger langt utover det jeg har påpekt.

Anonymkode: ba325...ebf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor det haha?

Anonymkode: 8b2ca...2ac

Hvorfor ikke? Alt blir bedre med bazooka. 

Anonymkode: 2db2a...d8f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke sammenligne isbil med andre ting som bråker. Isbilen er reklame rettet mot barn. Når en party-bil kjører forbi våkner barnet kanskje av bråket, eller blir litt urolig, men det er alt. Isbilen har i tillegg til bråket den komponenten at barnet får vekket et behov for is, som fører til masing når han/hun vet at isen er rett nedi gata...

Anonymkode: 6e190...ac2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbil-is er jo æsj! 
 

Her kjører Diplom-is isbil også, og det er jo greit nok, men kjøper vanligvis fra butikk siden vi foretrekker Hennig-Olsen is.

Anonymkode: 2d408...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke forskjell på en bil som kjører rundt og rundt i nabolaget, med musikk på FULL GUFFE, så det ljomer, og altså kjører innom alle småveier, så det høres i gjerne tyve minutter før den drar, og normal lek, gressklipping i en hage langt unna, osv...? Gressklipping, leking, osv, er normal lyd. Det isbilen driver med, er helt unødvendig, for å selge ting... 

Nå driver du med hersketeknikk. Du tar en ting jeg sier, og tillegger meg masse meninger langt utover det jeg har påpekt.

Anonymkode: ba325...ebf

Joda. men isen må jo komme når folk er hjemme fra jobb ? og ikke midt i arbeidstiden til folk får da får de jo ikke solgt is. Og for å rekke å kjøre til forskjellige steder. Isbilen kan jo ikke stå hos alle klokka 17:00. Den jominga du prater om høres omtrent ikke om man lukker vinduet. Hvis en så liten ting får deg til å ville skyte noen så har du et alvorlig sinneproblem. 

Anonymkode: 8b2ca...2ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. men isen må jo komme når folk er hjemme fra jobb ? og ikke midt i arbeidstiden til folk får da får de jo ikke solgt is. Og for å rekke å kjøre til forskjellige steder. Isbilen kan jo ikke stå hos alle klokka 17:00. Den jominga du prater om høres omtrent ikke om man lukker vinduet. Hvis en så liten ting får deg til å ville skyte noen så har du et alvorlig sinneproblem. 

Anonymkode: 8b2ca...2ac

Da har du en heeelt annen isbil enn den som kjører her ;) Den som kjører her, spiller åpningstonene av "Norge rundt-sangen" På FULL guffe, hele tiden. Da jeg var liten, var det en hjem-is-bil som kjørte rundt, og den sa et diskret "ding ding" og ferdig med det. Denne her spiller altså en hel trudelutt. HØYT. Å ha vinduet lukket hjelper ikke; den vekker helt fint nesten-sovnet unge. 

Isbilen er ikke nødt til å eksistere i det store og det hele. Folk kan kjøpe isen sin i butikken. Den er heller ikke nødt til å drive med støyforurensing av det slaget der. 

Anonymkode: ba325...ebf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...