Gå til innhold

kjøper dere is fra isbilen eller i butikk ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. men isen må jo komme når folk er hjemme fra jobb ? og ikke midt i arbeidstiden til folk får da får de jo ikke solgt is. Og for å rekke å kjøre til forskjellige steder. Isbilen kan jo ikke stå hos alle klokka 17:00. Den jominga du prater om høres omtrent ikke om man lukker vinduet. Hvis en så liten ting får deg til å ville skyte noen så har du et alvorlig sinneproblem. 

Anonymkode: 8b2ca...2ac

Jeg var på besøk hjemme i bygda, og plutselig kom det jeg umiddelbart trodde var en ufo spillende opp innkjørselen kl 23.30 på kvelden. Det var ingen ufo, det var isbilen.

Nei, vet du, det er faktisk ingen liten ting før mange. Det er rett og slett lydforurensing og en jævla plage.

Anonymkode: 1bdda...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

foretrekker dere isbilen eller butikk.? Jeg er helt klart for isbilen sin is. Mye bedre. Laksrisisen er nam, Og barndomsisen med tyggiss i midten. For ikke å snakke om alle sorbet isene som smaker mye mer bær enn de du får i butikken

Anonymkode: 8b2ca...2ac

Handler begge steder + grossist 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på besøk hjemme i bygda, og plutselig kom det jeg umiddelbart trodde var en ufo spillende opp innkjørselen kl 23.30 på kvelden. Det var ingen ufo, det var isbilen.

Nei, vet du, det er faktisk ingen liten ting før mange. Det er rett og slett lydforurensing og en jævla plage.

Anonymkode: 1bdda...4b7

Her bruker de ikke lyd mer enn i 5 sek siden jeg har bedt de lavære (de bruker parkeringen vår som snuplass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, altså, MIDT i leggetiden... Poden er endelig nesten sovnet, etter en time med turning og tøysing i sengen, og så "DINGELI DINGELI DIIINGGGG", og så er det en time til med tøysing og hyling om iiiis (selv om han aldri har fått is fra isbilen, har han jo sett den og ser bildet av isen utenpå..).

Anonymkode: ba325...ebf

Du får si at den bare spiller når den er tom

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken

 

Har bare kjøpt fra is bilen en gang men det var nå jeg var 12-13 år i 1995-1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Du får si at den bare spiller når den er tom

Skulle akkurat til å skrive det samme, det trikset funker faktisk (en stund)

Selv forstår jeg ikke helt det der med isbilen, her kjører han bare rundt og rundt i gatene uten å stoppe. Er det meningen at du skal løpe etter og stoppe den selv?

Anonymkode: 9b115...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler både av isbilen og i butikk. Isen fra butikken får vi hele året, mens isbilen kun kjører sommerhalvåret. Derfor synes jeg det er koselig og vekker gode sommerminner fra barndommen å høre isbilen spille «Norge Rundt»-melodien. Men har ikke erfart å høre den senere enn 19-tiden, så kan sånn sett ikke kjenne meg igjen i frustrasjonen.

Anonymkode: 57117...5ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle akkurat til å skrive det samme, det trikset funker faktisk (en stund)

Selv forstår jeg ikke helt det der med isbilen, her kjører han bare rundt og rundt i gatene uten å stoppe. Er det meningen at du skal løpe etter og stoppe den selv?

Anonymkode: 9b115...8be

Her hos oss har den et fast stoppested i gaten. Står der i noen minutter før den kjører videre dersom ingen kommer ut for å handle.

Anonymkode: 57117...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler fra Diplom Is-isbilen av og til. Jeg elsker Sol-is, og stykkprisen når man kjøper en eske er mye lavere enn på butikken. Den isen har de sjelden tilbud på i vanlig butikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor det haha?

Anonymkode: 8b2ca...2ac

"You cannot explain bazookas!"

Royal is er den eneste isen jeg vil ha. Den kjøper jeg på Matkroken, for det er så koselig å handle der :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Butikk. Jeg får lyst til å skyte Isbilen med hagle når den kommer ljomende gjennom gatene.

Anonymkode: 1bdda...4b7

Småduppet i hagen for 30 minutter siden, gjett hva som vekket meg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem-is (Norge rundt melodien) isbilen er søppel. Virkelig søppel!

diplom is-isbilen er helt ok, men grusomt dyr.

Anonymkode: 78954...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarianneE skrev:

Småduppet i hagen for 30 minutter siden, gjett hva som vekket meg...

Her blir vi vekket tidlig lørdag morgen 😩 verre en kirkeklokkene jo... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde elsket isbilen om den kjørte i sentrum og/eller stod parkert utenfor kiwi osv, som en foodtruck. Men når den kjører i trange gater og spiller høy jallamusikk i barnas leggetid får jeg dessverre hatforhold til isbilen. Klarer heller aldri huske hvilke isbiler som har god is. Noen (hjemis?) har nemlig for søt is🤢  

Anonymkode: c7990...11c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvem som kommer først når vi trenger is, rett og slett. 

Anonymkode: 07d62...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på besøk hjemme i bygda, og plutselig kom det jeg umiddelbart trodde var en ufo spillende opp innkjørselen kl 23.30 på kvelden. Det var ingen ufo, det var isbilen.

Nei, vet du, det er faktisk ingen liten ting før mange. Det er rett og slett lydforurensing og en jævla plage.

Anonymkode: 1bdda...4b7

Det er Ingen isbiler som kommer så sent

Anonymkode: 4eba6...db1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper aldri fra isbilen. Den er plagsom, bråkete, og kommer alltid til rare tider her. 

Hennig Olsen er dessuten desidert best :) 

Anonymkode: ce8ba...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er Ingen isbiler som kommer så sent

Anonymkode: 4eba6...db1

Neivel. Da kunne nok ikke han klokka.

Anonymkode: 1bdda...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker sterkt at noen råkjører rundt i nabolaget med støyende og irriterende lyd. Så handler selvfølgelig ikke fra isbilen. Nå er den fadder meg her igjen! 

 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...