Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mari Y skrev (2 minutter siden):

Nettopp, det jeg også har prøvd og å forklare. J K Rowling mener i tillegg at Transkvinner er menn. Og dette forklarer nok delvis hvorfor enkelte oppfatter henne som transfob. 

Hun mener transkvinner er menn så derfor er hun redd dem?

• Liker 8
Skrevet
Hank Amarillo skrev (1 minutt siden):

Vi vet hva blackface er ... var liksom ikke det man lurte på...

Det er det ordet hun bruker for og å beskrive transpersoner. Og hvis det har seg slik at det er dette hun sikter til når hun bruker et ord som 'blackface actors', burde ikke da svaret gi seg selv? 

• Liker 1
Skrevet
Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

Hun mener transkvinner er menn så derfor er hun redd dem?

Hun mener at de er menn, og noen vil da oppfatte dette som transfobisk. Men jeg har sett så mye at jeg er ikke lenger særlig i tvil. Som sagt, det er mye mer enn hva hun har ytret på Twitter. 

Skrevet

Det er det ordet hun bruker for og å beskrive transpersoner. Og hvis det har seg slik at det er dette hun sikter til når hun bruker et ord som 'blackface actors', burde ikke da svaret gi seg selv? 

Jeg hadde ikke spurt 5 ganger om svaret ga seg selv.

Hvis svaret var så selvsagt ville man trodd du enkelt og greit hadde svart på det - men det gjør du altså fortsatt rett og slett ikke.

• Liker 8
Skrevet
Mari Y skrev (1 minutt siden):

Hun mener at de er menn, og noen vil da oppfatte dette som transfobisk. Men jeg har sett så mye at jeg er ikke lenger særlig i tvil. Som sagt, det er mye mer enn hva hun har ytret på Twitter. 

"noen vil da oppfatte"

Hvorfor antyder at hun mener transkvinner er menn at hun er redd transkvinner?

• Liker 7
Skrevet
yamask skrev (6 minutter siden):

Du har skrevet bastant flere ganger at transkvinner er kvinner. Da har du allerede tatt stilling til datingsider og idrett. Eller er de bare kvinner innimellom? 

Jeg har ikke beskrevet at de er det, her inne. Det jeg har skrevet er at kjønn er mer enn biologi. 

Nei, man trenger ikke ta stilling til alt annet som idrett osv for og å se at J K Rowling drar det for langt, her 

Skrevet (endret)
Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ikke spurt 5 ganger om svaret ga seg selv.

Hvis svaret var så selvsagt ville man trodd du enkelt og greit hadde svart på det - men det gjør du altså fortsatt rett og slett ikke.

Dere har fått klare og tydelige svar flere ganger, uten og å vise at dere er noe interessert i og å ta det til etterretning. 

Og da handler det om at dere åpenbart ikke vil se problemet for det det faktisk er. 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Skrevet
Mari Y skrev (Akkurat nå):

Dere har fått klare og tydelige svar flere ganger, uten og å vise at dere er noe interessert i og å ta det til etterretning. 

Vi har bokstavelig talt ikke fått svar. Du har bokstavelig talt nektet å svare på det.

En liten tommelfingerregel: om noe er så "selvfølgelig" at det blir umulig verbalisere det for vanlige folk - er det fort et rødt flagg for at man sitter i et ekkokammer. Just sayin'

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå har jeg vært inne på Magdalen Berns og sett flere videoer.
Hun satt bare der og kommenterte på videoer gjort av andre, og sa hva hun mente i forhold til dem. 

Det verste som kan sies fra det jeg så, hun var litt nedlatende og sarkastisk mot de som bastant formidlet desinformasjon eller hadde forkastelige holdninger til lesbiske. Ingen oppfordring til vold. 

Etter flere videoer kan jeg ikke si jeg har sett noe ille fra den damen. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Blackface: Hvite mennesker som sminker seg for å se ut som mørkhudede mennesker. 

Transkvinner: Menn som sminker og opererer seg for å se ut som kvinner.

Hvorfor er det ene greit og det andre ikke? Om en hvit person "føler seg" mørkhudet så er det ramaskrik, rullende øyne og kansellering, men når en mann med penis, prostata og mannlig DNA "føler seg" kvinne så skal vi legge ut den røde løperen og titulere vedkommende som "woman of the year" for sin modighet.  

#Spørforenvenn

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

"noen vil da oppfatte"

Hvorfor antyder at hun mener transkvinner er menn at hun er redd transkvinner?

Det er kun din egen uttalelse, her, at hun er redd for transkvinner. Jeg viser bare til at noen vil kunne anse det som transfobisk og å hevde at transkvinner ikke er kvinner. 

https://en.wikipedia.org/wiki/TERF_(acronym)

Jeg leser dette som at de mener at det bygger på ekskludering av transpersoner. Sånn og å forstå at det ikke bare er synet på Transkvinner som menn ene og alene. 

Skrevet
Mari Y skrev (6 minutter siden):

Det er kun din egen uttalelse, her, at hun er redd for transkvinner. Jeg viser bare til at noen vil kunne anse det som transfobisk og å hevde at transkvinner ikke er kvinner. 

Men kjære vene, det er jo det transfobisk betyr.

https://no.wikipedia.org/wiki/Fobi

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
20 hours ago, paprikaskrue said:

Jeg synes bare du med letthet gjør transliv til et diskusjonstema.

20 hours ago, Gibralfaro said:

Her må du nesten utdype, eller komme med litt mere substans.

Ikke det nei 🤯

Endret av Gibralfaro
  • Liker 6
Skrevet
Hank Amarillo skrev (18 minutter siden):

Vi har bokstavelig talt ikke fått svar. Du har bokstavelig talt nektet å svare på det.

En liten tommelfingerregel: om noe er så "selvfølgelig" at det blir umulig verbalisere det for vanlige folk - er det fort et rødt flagg for at man sitter i et ekkokammer. Just sayin'

Ikke fått svar på hva da? Dere har jo fått dette servert flere ganger i tråden, her, men fortsetter i samme spor. 

'Months later, I compounded my accidental ‘like’ crime by following Magdalen Berns on Twitter. Magdalen was an immensely brave young feminist and lesbian who was dying of an aggressive brain tumour. I followed her because I wanted to contact her directly, which I succeeded in doing. However, as Magdalen was a great believer in the importance of biological sex, and didn’t believe lesbians should be called bigots for not dating trans women with penises, dots were joined in the heads of twitter trans activists, and the level of social media abuse increased.'

Og dette er hva Berns har skrevet:

' Or to call trans women “blackface actors,” as did the late Magdalen Berns, which Rowling didn’t mention in her blog when she praised Berns as “an immensely brave young feminist and lesbian' 

https://www.theguardian.com/society/2021/apr/18/being-trans-transgender-rights-issues-rowan-moore-felix-moore

• Liker 1
Skrevet
Mari Y skrev (7 minutter siden):

Ikke fått svar på hva da?

Du trenger ikke scrolle så langt opp i tråden for å finne spørsmålet. Flere ganger.

• Liker 2
Skrevet
Hank Amarillo skrev (52 minutter siden):

Men kjære vene, det er jo det transfobisk betyr.

https://no.wikipediea.org/wiki/Fobi

Transfobi er først og fremst og å misslike personer fordi de er transpersoner. 

'Transphobia consists of negative attitudes, feelings, or actions towards transgender people or transness in general. Transphobia can include fear, aversion, hatred, violence or anger towards people who do not conform to social gender expectations.[1'

Dette er terf:

'TERF (/tɜːrf/) is an acronym for trans-exclusionary radical feminist. The term refers to an ideology or movement known variously as trans-exclusionary radical feminism or gender-critical feminism'

'Trans-inclusive feminists who support transfeminism assert that these ideas and positions are transphobic and discriminatory towards transgender people. The use of the term TERF has since broadened to include reference to people with trans-exclusionary views who are not necessarily involved with radical feminism'

Jeg tar, mao, høyde for at dette er det noen mener. Jeg tar ikke høyde for at det er sant eller usant. Men jeg går utifra at det er derfor hun har blitt anklaget for transfobi(og hun har hevdet at Transkvinner er menn. Ikke bare det, forøvrig. Og derfor så mener det er tafatt og å hevde at hun ikke er transfob) 

• Liker 1
Skrevet
Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

Du trenger ikke scrolle så langt opp i tråden for å finne spørsmålet. Flere ganger.

Jeg har svart deg og andre her flere ganger, Hank. Mer er det ikke og å si om det 

• Liker 1
Skrevet

Transfobi er først og fremst og å misslike personer fordi de er transpersoner. 

Nei. Fobi handler om frykt.

For det andre: da blir det jo likevel ikke transfobi, man trenger ikke mislike noen for å erkjenne at transkvinner er menn.

• Liker 10
Skrevet (endret)
Hank Amarillo skrev (38 minutter siden):

Nei. Fobi handler om frykt.

For det andre: da blir det jo likevel ikke transfobi, man trenger ikke mislike noen for å erkjenne at transkvinner er menn.

Nei, det kan også være at de vet lite om kjønn og kjønnsidentitet. Men når man allierer seg med åpenlyst transfobe folk som ikke legger skjul på hva de egentlig mener, så tenker jeg at det har mer og å si hva du gjør enn det du sier, og det hun skriver i Essayet fremstår ikke akkurat videre overbevisende. Jeg skal ikke hevde meg særlig belest på transfobi, men noen mennesker gjør det veldig åpenbart hvor de står. Magdalen Berns gjør tydeligvis det. Du har jo fått hennes egne uttalelser rett foran nesa på deg 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Skrevet
Mari Y skrev (Akkurat nå):

Nei

Jo. Fobi handler om frykt. Det er bokstavelig talt det det handler om.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...