Gå til innhold

Svigerinne med 4 mnd. gammel baby kommer ikke i bryllup.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så viktig for deg at de kommer? Din bror kommer i hvert fall, jeg synes du bør di deg fornøyd med det, spesielt med tanke på korona.  Det kan vel også være like greit å slippe å ha en vrælende baby i bryllupet, så se positivt på det. 😊 

Anonymkode: d2073...93e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor idiot er du som arrangerer bryllup med gjester under en viruspandemi? En baby skal selvfølgelig ikke opp i dette. Håper ikke du har eldre i familien du guilttripper inn i denne dødsfellen du steller i stand også.

Anonymkode: 852f7...09f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tre måneder baby nå, og jeg hadde heller ikke dratt i bryllup seks timers kjøretur unna på noen måneder. Jeg hadde nok ikke kommet i noe som helst bryllup som var lenger unna enn at jeg enkelt kunne komme meg hjem selv.

På grunn av korona hadde ikke mannen min heller dratt i bryllup nå, selv ikke om det var søsteren hans som skulle gifte seg. Det er helt uaktuelt å oppsøke situasjoner med så økt smittefare, for oss ville det vært helt krise om vi voksne ble slått ut med feber og "influensa" nå. Jeg hadde influensa da min største var baby, og det var helt jævlig, og da var heldigvis mannen min frisk. Å amme, stelle og ta vare på en baby mens jeg selv var helt i feberørska og kroppen var helt vrak, var nesten noe av det verste jeg har opplevd. Også ble babyen smittet selvfølgelig, og vi måtte tilbringe noen uker på sykehus. 

Jeg skjønner ærlig talt ikke at noen velger å arrangere bryllup denne sommeren, og jeg er egentlig ikke spesielt smittehysterisk. Jeg skjønner heller ikke at ikke korona med alle tiltak det krever legger en såpass demper på stemningen at det ødelegger for dere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er urimelig som ikke har forståelse for din svigerinne. Du kommer til å innse det hvis du får barn selv.

Det sagt, det er lov å være skuffet, men du bør holde det for deg selv, ellers fremstår du som selvsentrert og usympatisk. 

Anonymkode: d3f27...9ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trøste deg med det TS at når bryllupet er overstått så slipper du å lage tråder her inne om den hensynsløse svigerinna som hadde med sin 4 måneder gamle baby under seremonien og den gråt og ødela filmen fra vielsen, eller under middagen hvor den gråt eller hvinte eller hylte, eller hvordan div gjester var mer opptatt av den sjarmerende lille klumpen enn deg, og hvordan både hun og din bror var festbremser som dro hjem tidlig for å legge babyen.. 

Broren din kommer, og dere kan feire i fred og ro. Babyen og mammaen slipper mange timer i bil og en feiring som ikke blir så gøy uansett, og du får et bedre bryllup. Win-win-win...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2020 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Vi skal gifte oss i sommer, vi bor 6 timer unna med bil fra min bror og svigerinne. De sier svigerinne må bli hjemme med baby som da er 4 mnd. at det blir for lang biltur for dem. Er jeg urimelig som syns det er rart? 

Anonymkode: 9ca4c...659

Seriøst?

Ja du er søt, snu saken rundt og sett deg i hennes plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du er det 6 timer for en liten baby blir alt for langt.

Anonymkode: 5a9fc...f8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er dette trolling? Selvfølgelig er du urimelig. 

Anonymkode: 397d3...901

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 16.13, Nutz skrev:

Er det ikke bare deilig å slippe å ha en baby i bryllupet da?

Baby skulle vel vært passet av barnevakt..

Anonymkode: d0b1e...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestefar døde en måned etter datteren min ble født, han bodde 6-7 timer unna med bil. Vi valgte å dra, og det er nok den tøffeste bilturen vi noensinne har hatt. Man kan ikke kjøre mer i to timer i strekk med en baby, også er det mating og bleiebytting i tillegg. Tok oss nesten 11 timer med bil, angret veldig for at vi valgte å kjøre for det ble bare en forferdelig opplevelse. Kom forsent i begravelsen også fordi datteren vår ville ha mat akkurat når vi skulle dra, så vi kom midt under sermonien. Måtte også gå ut av kirka før det var ferdig fordi hun ble så urolig, så det var bare en forferdelig opplevelse for oss alle. Forstår veldig godt valget til svigerinnen din, og respekterer det veldig høyt, noe du også burde.. 

 

hvis du ikke har barn så forstår jeg at du stiller spørsmålet, kanskje du ikke er helt informert om hvor tungt spedbarnsperioden kan være. Men du har kanskje fått nok svar nå til å forstå det🙈

Anonymkode: b2800...dc4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Baby skulle vel vært passet av barnevakt..

Anonymkode: d0b1e...0fa

Det er vel ingen normale folk som lar en baby på fire måneder bli passet av barnevakt mer enn noen minutter av gangen. 

Anonymkode: 39963...d64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2020 den 18.05, Vhgj skrev:

Kan man ikke eller vil man ikke burde "nei" være nok, uansett om man har barn eller ikke.

Akkurat dét er vel en sannhet med store modifikasjoner? Om min bror og dama hadde invitert meg i bryllupet sitt hadde jeg neppe sluppet unna med å bare svare "nei takk :)" uten å oppgi noen god grunn, nære familiemedlemmers bryllup er noe man tar på alvor om man ønsker å bevare en relasjon. 

Ellers er jeg selvsagt enig i at det er greit for svigerinna å holde seg hjemme med en liten baby. Det er en god grunn. 

Anonymkode: 02a69...822

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2020 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen normale folk som lar en baby på fire måneder bli passet av barnevakt mer enn noen minutter av gangen. 

Anonymkode: 39963...d64

Da kjenner jeg ekstremt mange unormale folk, i mange forskjellige miljøet 🤷🏻‍♀️

 

Mener for all del ikke at babyen skal passes mens moren er i bryllup langt unna... Men en time eller tre? Ikke uvanlig det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg synes folk har utrolig frekke svar "selvfølgelig kan hun ikke komme med barn" 

Vi ble I fjor invitert i 2 bryllup i 2020. Jeg var da gravid og kom til å ha baby på 4 og 6 mnd I de to bryllupene. Det går helt fint tenker jeg. Baby sover, jeg skal kose meg i bryllup. 

Baby blir født og er 4 mnd. Konstant gulping og bæsjing. Det renner av alle hull på ungen og må byttes klær på minst 10 ganger i døgnet. Jeg like mange. Så mange finkjoler har jeg ikke. 

Baby blir 6 mnd, og makan til urolig unge som ikke skal sitte på fanget og kose. Det er tafsing, klåing, åling, knøing, sprelling til de grader. Utålmodig og skriking. 

Takk og lov for korona og at bryllupene ble avlyst for min del. Jeg hadde lyst til å dra, men hadde hverken kost meg eller slappet av. I tillegg hadde ungen blitt et uromoment. 

Men om ts er som meg, så skjønner man ikke hva det vil si å ha med barn før man er i situasjonen. Det er ikke et dumt spørsmål å stille. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...