Gå til innhold

Svigerinne med 4 mnd. gammel baby kommer ikke i bryllup.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss i sommer, vi bor 6 timer unna med bil fra min bror og svigerinne. De sier svigerinne må bli hjemme med baby som da er 4 mnd. at det blir for lang biltur for dem. Er jeg urimelig som syns det er rart? 

Anonymkode: 9ca4c...659

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

babyer skal ikke ligge for lenge i bilstol, de kan reise dit, men må nok ta flere pauser på veien bort

overhodet ikke urimelig av barnemor

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det syns jeg - du burde vise forståelse - 6 timer er mye i bil med en beby som kanskje ønsker puppen hver tredje time.. dessuten skal de helst ikke sitte i bilstol så lenge heller. I tillegg, hva i all verden skal en beby i bryllup? Jeg som mamma ville valgt helt likt :)

Endret av Carrot
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gifte oss i sommer, vi bor 6 timer unna med bil fra min bror og svigerinne. De sier svigerinne må bli hjemme med baby som da er 4 mnd. at det blir for lang biltur for dem. Er jeg urimelig som syns det er rart? 

Anonymkode: 9ca4c...659

Ja, du er urimelig som synes det er rart. Så små skal ikke sitte så lenge i bilstol. De skal ha mat ofte, og en biltur på 6 timer, kan fort bli en biltur på 8-9 timer med en liten en med. Jeg hadde heller ikke reist så langt med en fire måneder gammelt barn.  Og så kommer det ann på mor sin form også. Ikke alle fødsler er lette. Og ikke alle barn er rolige som små. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du er urimelig. Å kjøre 6 timer med et barn på 4 mnd er utfordrende, og som flere allerede har skrevet så skal ikke så små barn sitte så lenge i kjørestol om gangen. Hensynet til brudeparet er ikke det som teller mest her og det må du respektere uten å vurdere om de har god nok grunn.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi skal gifte oss i sommer, vi bor 6 timer unna med bil fra min bror og svigerinne. De sier svigerinne må bli hjemme med baby som da er 4 mnd. at det blir for lang biltur for dem. Er jeg urimelig som syns det er rart? 

Anonymkode: 9ca4c...659

Trolletråd skrevet av svigerinna eller? Hvis ikke, ja, du er helt klart urimelig!  Hvordan i all verden tenkte du at det skulle gå for dem å komme seg dit?

Anonymkode: fa39d...40b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

6 timer er mye dor de fleste. Husker jeg måtte på lang biltur selv, pga begravelse. 9 timer hver vei.

Ble faktisk syk etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriwin80

Du er virkelig urimelig og selvsentrert. Du er kanskje litt i "bridezilla-modus" og klarer kanskje ikke helt å se hennes side av saken? Synes du skal si til svigerinnen din at du synes det er dumt at hun ikke kommer, men at du har full forståelse for valget. Det er kanskje ikke sant akkurat nå, men du kommer nok til å gjøre det når bobla roer seg, og da kommer du til å være glad for at du var forståelse.

Lykke til med bryllupet.

Endret av kriwin80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp du er urimelig. Jeg hadde ikke dratt i bryllup ennå om jeg ikke hadde barnevakt, og min er 7 mnd. Det hadde ikke vært gøy hverken for meg, baby eller andre. 6 timer er også LANGT med en baby! Husker vi skulle til svigers da vår var 3 mnd. Det er en kjapp biltur på 1,5-2 timer egentlig, men vi brukte 5,5 (!!) timer. Baby ble sulten, så måtte vi stoppe. Så gråt han, så måtte vi stoppe. Så bæsjet han, så måtte vi stoppe, så sulten igjen osv. Det som vanligvis bare er en svipptur ble plutselig en dagstur. Så en tur på 6 timer blir veldig fort 9-10 timer med en baby. Jeg kan veldig godt se for meg scenarioet, og jeg hadde heller aldri reist. Og så er man i bryllupet da, og baby gråter, blir urolig under taler, bleier må skiftes, musikk og klirring av glass, mange ukjente = overstimulert baby på toppen av det hele. Huff nei. 

Jeg skjønner at du synes det er kjipt, men jeg forstår svigerinnen din veldig godt og hadde gjort akkurat det samme.

Endret av boblevann
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Havbris skrev:

Ja, du er urimelig. Å kjøre 6 timer med et barn på 4 mnd er utfordrende, og som flere allerede har skrevet så skal ikke så små barn sitte så lenge i kjørestol om gangen. Hensynet til brudeparet er ikke det som teller mest her og det må du respektere uten å vurdere om de har god nok grunn.

Og det er bare bilturen. Så kommer resten av oppholdet. Amming eller flaskemating hver tredje-fjerde time minst, kanskje oftere, og bleieskift like ofte. Kanskje blir babyen urolig av alt det nye som skjer og må trøstes mye av foreldrene. I den alderen er det også vanlig at sovingen til babyen er trøblete fra før, og et bryllup med alt nytt og uvant er neppe til stor hjelp.

 

Klart, svigerinnen kan jo ta med babyen og møte opp i bryllupet likevel, og så får foreldrene bare stå i det. Men det blir sannsynligvis ikke noen god opplevelse for foreldrene, ei heller for babyen. Det er nok derfor de vurderer det som best at mor og baby blir hjemme.

Anonymkode: b66d0...1b9

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er urimelig. Jeg skjønner godt at de ikke vil ta en så lang biltur med en baby

Anonymkode: db9c8...a64

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med de andre som svarer, du er urimelig. Det var en liten baby i mitt bryllup (eldre enn 4 måneder), og skulle ønske de hadde holdt seg hjemme istedet. Ungen hylte under nesten hele middagen og ødela virkelig stemningen... så ville snudd på det, du skal sette pris på at de tar hensyn:)

Anonymkode: 45413...cb3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syntes du er urimelig. 12 timer i bil tur/retur med en baby er langt. Babyer skal ikke ligge så lenge i bilsete så turen blir enda lengre fordi de må stoppe mye. Ikke alle babyer syntes det er greit å sitte i bilstol. Babyen er i tillegg bare 4 mnd, og bryllupet blir fort bare styr for foreldrene, lang reise, prøve å holde babyen i ro under et helt bryllup, kan bli styrete med tanke på mating også. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at det hadde vært mer rart om hun kom med baby.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du bare takle, bryllupet ditt er faktisk ikke viktigere enn å slippe å dra i bryllup med en 4 mnd gammel baby med alle de problemene som kan dukke opp 

Anonymkode: 1d3ea...cff

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...