Gå til innhold

Svigerdatter til besvær!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann er naboer med vår yngste sønn. Og for 2 år siden flyttet svigerdatter inn. Vi likte henne godt, selv om vi er rake motsetninger. Hun er ikke noe husmor, tyr til halvfabrikat middager og er ikke noe opptatt av "koneting" som hun kaller det. Mens jeg er av den gamle skolen og lager alt fra bunnen, baker og steller. For et år siden ble de foreldren, og vi ble endelig besteforeldre. Da snudde alt. Vi var jo kjempebeigestret, og overlykkelige. Var på besøk daglig de første mnd. Helt til min sønn ga beskjed om at svigerdatter ikke var komfortabel med uanmeldte besøk "til alle døgnets tider". Hun ønsket at vi skulle sende en melding å spørre om det passer. Vi er da virkelig familie, skal man måtte avtale og spørre om å få se sitt eget barnebarn? Vi ble frustrerte over dette, å gikk ikke like mye på besøk. De få gangene vi kom uten å spørre, så vi på hele henne at hun ble sur. Jeg har mye erfaring med barn, både egne og jobb. Å prøver å komme med gode råd. Dette avfeier hun med en gang, noe jeg synes er trist. Hun burde jo ta til seg all kunnskap, og høre på de som har vet hva de snakker om. Men hun skal absolutt gjøre alt på sin måte. Samme med dåpsfest, familieselskap osv. Det skal hun stelle istand. Jeg føler mange ganger at hun gjør alt hun kan for å sette meg til siden. Hun komme ikke så ofte på besøk, men inviterer meg med på ting. Jeg vil gjern ha tid med barnet alene, men hun er veldig opptatt av tilknytning. Hva med tilknytningen til oss? Min sønn jobber mye, så han er heller ikke så mye her. Dette føler jeg er urettferdig, for hun er mye mer på besøk hos sin egen familie. Sover av og til med barnet hos foreldrene sine, mens vi bare har hatt barnet på overnatting en gang. Jeg er redd barnet blir pysete og altfor knyttet til moren, da hun ikke slipper noen til. Hun blir også irritert på småting. Feks. Jeg spurte om å gå på trilletur, og traff en venninne av henne. Vi sto å snakket og jeg sa at svigerdatter virket sliten og det var godt jeg kunne hjelpe og avlaste. Da fikk jeg sms at hun ønsket at jeg var med barnet fordi jeg ønsket det, ikke for å hjelpe henne. Hun trengte ikke hjelp. Vi skal da alle være med i oppveksten og oppdra dette barnet. Ikke bare henne. Jeg har så lyst å lufte min frustrasjon med henne, jeg føler hun ødegger både familien og mitt forhold til barnet. Er det noen tips til hvordan jeg kan gå fram?

Anonymkode: e472e...ae8

Videoannonse
Annonse
Gjest Nina1975
Skrevet

Du høres ganske slitsom ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts. her. 

Nå var vi ikke lenge om gangen, max 30 min. Og vi gikk hver for oss når det passet iforhold til jobb og annet. Tenker at det hadde blitt mer overveldende med mange på likt.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Wow, det er mye meg meg meg meg meg MEG i innlegget ditt... slapp av, ta et skritt tilbake, hun ER glad i dere. 

Anonymkode: a86a1...5bc

Jeg er ikke sikker på det, slik oppførsel fra ts, tar gjerne bort gleden, og det å være glad i de.

TS du har ingenting med hvordan de oppdrar barnet sitt! Back of!

Hvis du vil ha et forhold til henne,barnet og din egen sønn!

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Ohh lord! Utfra det du skriver er det ikke svigerdatter som er utfordringen her.

Du er ALT for mye. Ro ned. Hadde jeg vært din svigerdatter ville jeg reist bort på ubestemt tid og muligens flyttet. MED mann og barn

Anonymkode: f1abd...587

• Liker 39
Skrevet

Det er ikke alle som ønsker uanmeldt besøk, uansett hvem det er. Og ja, vil mor at dere avtaler om det passer, så må dere avtale om det passer. Gjør det vondt å sende en liten melding før du kommer? 

At hun besøker sine foreldre er da bare naturlig. 

Tilknytning til mor er faktisk viktigere enn tilknytning til besteforeldre.

Ønsker du et godt forhold til barnebarnet ditt så gjør du lurt i å samarbeide med mor, og etterkomme hennes ønsker. Det er faktisk hennes og din sønn sitt barn. Ikke ditt barn.

• Liker 37
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trolletråd eller er du så tonedøv på ordentlig? Er TeamSvigerdatter, uten tvil!

Anonymkode: 296fb...c55

Gjetter på troll, er faktisk helt sikker. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Gjetter på troll, er faktisk helt sikker. 

Jeg er hverken et troll eller tonedøv. Jeg lufter min frustrasjon, og hadde håpet noen kom med tips til hvordan jeg kan få ta del i mitt barnebarns liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...