Gå til innhold

Jeg har fått min kvinnelig sjef midt opp i halsen.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Hei :D

Det begynte med at jeg ikke kunne stå innkontroll og fikk legeattest på det.Hun godtok ikke legeatesten og det det ble godkjent i atføringsutvalget.

Alt jeg skulle få gjennomført gikk gjennom attførings utvalget,så kom det to nye på laget.Hun enne smisket seg til alt hos sjefen og hun fikk det.Hun var ikke neoe pratesalig men satt og lyttet på hva vi pratet om og gikk til sjefen med alt.Vi begynte å fryse henne ut og vi ville ikke ha det slik.Hun og hun sa at hun ikke kunne ta seine kveldsvakter fordi hun blesliten av dem.Han andre hadde problemer med magen og spurte få slippe tidligvakter som begynte kl.05.00 men det fikk han ikke og han hadde 7 års ansinitet.Men hun som smisket var ikke fast ansatt enda fikk alt,hun stakk også fra jobben før vi skulle løse henne av.Vi sa i fra til en annen sjef om dette han ble forbannet og tok det opp med vår sjef.Vår sjef tok hun nye i forsvar og vi fikk helveteskjeft fra sjefen og hun nye også lurte på hvorfor vi hadde sladret.Vi sa at vi hadde ikke sladret men hadde blitt bekymret for at hun ikke var på olass vi troddehun hadde blitt slått ned eller noe.

Nå kontaktet vi fagforeninga vi synes at sjefen hadde gått for langt,hun fikkseg ei skrape så det sang.

Nå fikk jeg væsketelling hver dag en uke fordi hun fikk ei skrape hun prøvde å finne en feil som hun kunne ta meg på.Jeg gikk ut og vekslet væska i 50 ører og hun skulle få lov å telle 75 tusen så hun husket det. :hoho:

Heldisgvis ble det omorganisering og jeg får ny sjef fra i morgen av et "hjertemenneske" av dame.Nå ser jeg fremover og min gamle sjef har jeg ikke respakt for desverre liker ikke smisk og sleiking med sjefer.

Da forstår dere hvordan jeg har hatt det på jobb og mistrivselen har vokst oppunder taket.

hilsen

indianlady :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre IndianLady, enkelte mennesker smisker veldig for sjefen, og det er bra dere frøs ut denne kollegaen, hun fortjente det ærligtalt! Godt at dere fikk ordnet opp, og at dere får en ny sjef. Håper det skal gå fint framover, og at dere får det trivelig på jobben igjen! Lykke til med den kommende arbeidsuke hvor trivselen står i fokus!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg syns aldri folk fortjener å "fryses" ut, uansett hva de har gjort...Det går an å ta opp problemene på en skikkelig måte...Dessuten er det veldig lett å mistolke ting, enten med vilje eller uvilje.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Helt enig med gjest her. Det å fryse ut noen er skikkelig talentløst. Det vitner om umodenhet og mangel på evne til å løse problemer.

Det var også ganske vanskelig å skjønne poenget i denne historien, at du hadde en kvinnelig sjef som du ikke likte? Glad jeg ikke jobber der du jobber, ser ut som om arbeidsplassen din er full av sladder og misunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Gurimalla

Hva var ganske vanskelig å skjønne ? Det som skjedde har ikke noe med missunnelse å gjøre,men vi ville at likt skulle være likt.Den ene skulle ikke ha mer fordel enn de andre.Vi andre måtte få det vi ville gjennom attføringsutvalget mens den aldre fikk alt med smisk og sleik.Det syntes du var ok eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Det jeg synes var vanskelig å skjønne var hele historien. Dere fikk det dere ville gjennom attføringsutvalget mens hun andre fikk alt gjennom smisk. Hva var det dere ville da? Den ene skulle ikke ha mer fordel enn den andre, hva betyr det?

Sier ikke at man skal finne seg i å bli urettferdig behandlet, men å fryse ut folk og "straffe" sjefen med å veksle alle pengene i femtiøringer virker sjelden særlig konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest indiangranny
Det jeg synes var vanskelig å skjønne var hele historien. Dere fikk det dere ville gjennom attføringsutvalget mens hun andre fikk alt gjennom smisk. Hva var det dere ville da? Den ene skulle ikke ha mer fordel enn den andre, hva betyr det?  

Sier ikke at man skal finne seg i å bli urettferdig behandlet, men å fryse ut folk og "straffe" sjefen med å veksle alle pengene i femtiøringer virker sjelden særlig konstruktivt.

Vi mente at vi også kunne få det gjennom prat med sjefen ,men vi måtte gå den tunge veien gjennom attføringsutvalget.Det forskjell det å få det gjennom papirmølle og et ja fra sjefen.Det viste seg jo det at hun nye fikk alt bare hun knipset med fingrene.Dette synes jeg ikke er rett er du ikke enig med meg der.Når sjefen har tatt vesketelling på en hverdag en uke for å bevise hun er sjef,så klart jeg gikk lei og vekslet de i 50 ører.Så jeg måtte jo vise at jeg fant meg i alt .

Ha fin dag :D Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre ?

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny
Hva i all verden er det du jobber med og hva er vesketelling???[/quo

Han som er busssjåfør har kort ,billetter og penger han må ta ansvar for og da kan kontrollører ta vesketelling uten at han veit om det på forhånd.Er det manko blir han sparket i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar da at du er bussjåfør?

Og at casen her er at en ny medarbeider har fått goder dere andre ikke har fått fordi hun har smisket med sjefen?

Og at du har klaget på sjefen din ad omveier (attføringsutvalget eller andre) og dermed gjort sjefen fiendtlig innstilt til deg?

...eller er jeg helt på jordet?

Må si det første innlegget ditt var veldig forvirrende, får ikke grep om saken her i det hele tatt, utover at du er forbannet fordi en nyansatt har smisket seg til fordeler som ingen andre har.

Det er selvsagt irriterende, men ut fra den informasjonen jeg får tak i, ser det ut som om hun nye ikke er tatt særlig godt i mot av dere andre. F.eks. det å sladre om hva dere sier til sjefen. Det er VELDIG umodent, ulojalt og usosialt å snakke dritt om sjefen eller selskapet når en nyansatt er tilstede, så der syns jeg dere kan skylde dere selv. Nyansatte må få gjøre seg opp sin egen mening før han/hun blir plapret ørene fulle av andres frustrasjoner.

At h*n ikke skal sladre, er så sin sak, men om jeg som nyansatt hadde vært vitne til en slik arbeidsmoral og "kos med misnøye" som det ser ut som om deres nye medarbeider har blitt, hadde nok jeg også meldt tilbake til sjefen, som på et så tidlig tidspunkt er eneste "allierte". Ikke for å sladre, men fordi slike holdninger og spredningenn av dem er negative for enhver bedrift.

Men er det jobben dere er misfornøyd med eller sjefen?

Nei, jeg blir lite klok her :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny
Jeg antar da at du er bussjåfør?  

Og at casen her er at en ny medarbeider har fått goder dere andre ikke har fått fordi hun har smisket med sjefen?

Og at du har klaget på sjefen din ad omveier (attføringsutvalget eller andre) og dermed gjort sjefen fiendtlig innstilt til deg?

...eller er jeg helt på jordet?

Må si det første innlegget ditt var veldig forvirrende, får ikke grep om saken her i det hele tatt, utover at du er forbannet fordi en nyansatt har smisket seg til fordeler som ingen andre har.

Det er selvsagt irriterende, men ut fra den informasjonen jeg får tak i, ser det ut som om hun nye ikke er tatt særlig godt i mot av dere andre. F.eks. det å sladre om hva dere sier til sjefen. Det er VELDIG umodent, ulojalt og usosialt å snakke dritt om sjefen eller selskapet når en nyansatt er tilstede, så der syns jeg dere kan skylde dere selv. Nyansatte må få gjøre seg opp sin egen mening før han/hun blir plapret ørene fulle av andres frustrasjoner.  

At h*n ikke skal sladre, er så sin sak, men om jeg som nyansatt hadde vært vitne til en slik arbeidsmoral og "kos med misnøye" som det ser ut som om deres nye medarbeider har blitt, hadde nok jeg også meldt tilbake til sjefen, som på et så tidlig tidspunkt er eneste "allierte". Ikke for å sladre, men fordi slike holdninger og spredningenn av dem er negative for enhver bedrift.

Men er det jobben dere er misfornøyd med eller sjefen?

Nei, jeg blir lite klok her    :roll:

Det stemmer den nye har fått goder som vi ikke andre har via smisk,vi andre måtte gå den tunge veien via attføringsutvalget.Jeg har ikke gått bak ryggen på sjefen via attføringsutvalget det var fagforeningen som kjørte saken dit når hun ikke godtok min legeattest fra en kirurg. Vi snakket ikke dritt om selskapet eller sjefen men vi sa at her blir det gjort forskjell på folk og det likte vi ikke.Men mener du det er loyalt å sladre alt til sjefen bare for at nye skal få mele sin egen kake.Det viser jo bare hvor dårlig sjef hun egentlig er som sitter og hører på sladder. :o og at enkelte kvinner ikke er egnet i stillingen som sjef.

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Du tror at det er fordi sjefen din er kvinne at hun har dårlige egenskaper? Mannlige sjefer er mye bedre?

Jeg er enig med Sissan i at det virker som om arbeidsmiljøet ikke er så veldig bra hos dere. Jeg må ærlig talt si at slik historien er presentert så fremstår det ikke som om du har rett og sjefen din er udugelig. Ansatte må forsøke å gjøre noe for å bedre arbeidsmiljøet, det hjelper ikke å stikke kjepper i hjulene for sjefen og kollegaer man ikke liker. Det er kanskje på tide med en opprydning hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest indiangranny

Gurimalla og Sissan :D

Jeg har lagt fram saken på en saklig måte og at dere ikke forstår eller vil forstå er deres problem.Dere synes det er ok at alt forgår med smisk og triksing,og ikke av utdannelse og ansinitet så er det deres problem.Dere sier nok noe annet hvis dere hadde opplevet det selv og da hadde fløyta vært en annen låt.

Håper at dere får oppleve det selv i arbeidslivet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel Indianlady, jeg er veldig enig med Sissan og gurimalla her og jeg er veldig glad jeg ikke jobber hos deg.

Det høres ut som en arbeidsplass hvor intriger, baksnakking, utfrysing, personlige motsetninger, sjalusi og misnøye får fritt spillerom Og det virker som dere bidrar noen og enhver. Dette bør dere ta tak i før det går helt galt.

Det virker heller ikke som om deres sjef klarer å holde orden på dere heller. Kanskje bra dere får en ny? Som (forhåpentligvis) er strengere og ikke aksepterer sånn oppførsel på en arbeidsplass.

Hvis dere har problemer, som går på person, med en kollega eller sjef, så ta det opp med vedkommende, ikke ty til utfrysning, sladring til sjefen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...kan det være en viss mulighet for at det finnes to sider av denne saken? Eller flere?

For det første så synes jeg det blir litt unyansert å konkludere dette rotet med at enkelte kvinner ikke hekker en sjefsstilling. Ser du det selv? Hvor merkelig det fremstår, mener jeg?

For det andre så kan det virke som om du jobber i et selskap hvis fagforening ikke har helt strukturerte linjer å forholde seg til. Du sier at fagforeningen tok tak i dette for deg (og andre??). Saken var den at en nnyansatt smisket og fikk det slik hun ville. Til tross for at andre ønsket det samme som hun, men hadde lengre ansinitet. Hvis problemet deres var av en slik art at annsinitet helt klart var en avgjørende faktor, så kan jeg ikke forstå at de ikke hadde en sak. En konkret sak som kan fundamenteres i ansinitets-spørsmålet.

Det å dokumentere smisk som en avgjørende faktor blir ofte søkt. En teori basert på antakelser, insuniasjoner og ellers lite fakta. Hvordan greide dere å legge frem saken i fagforeningen på denne måten? Og hvordan gransket fagforeningen disse påstandene før de pepret din nåværende (eller daværende) sjef?

Og hvis attføringsutvalget hadde hatt tungtveiende argumenter å fare med; hvordan slapp sjefen din unna med bare pepper? Er dette årsaken til at en ny sjef kommer på banen, eller trakk hun seg fra stillingen? Gi oss litt kjøtt på bena, indianlady. Dette blir fryktelig vanskelig å forholde seg til uten mer fakta.

Er ellers enig med Mirabella. Det å fryse ut en nykomling er en helsikes hersketeknikk som i bunn og grunn er temmelig usympatisk.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper du forstår at dette ikke har med liten vilje til å forstå, Indianlady. Jeg vil virkelig forstå, hvis ikke ville jeg gått videre til neste tema uten å tenke mer på dette.

Jeg håper aldri jeg får oppleve en slik arbeidsplass som din, og hvis du syns den er så ille kan jeg ikke forstå at du ønsker den på andre. Men nok om det.

Grunnen til at jeg reagerte her var headingen din, som antydet at sjefen din ikke var bra FORDI hun var kvinne.

Videre reagerte jeg fordi jeg sikkert kunne blitt oppfattet som din nye kollega, som smiskende, dersom jeg var kommet til dere. Ikke fordi jeg faktisk smisket, men fordi jeg kanskje ville hatt en mer positiv holdning til sjefen, fordi jeg kanskje ville lagt frem sakene mine på en måte som gjorde at jeg fikk gjennomslag. Fordi jeg kanskje hadde vist forståelse for sjefen sin situasjon, som slet med umotivert og klagende arbeidskraft.

Selv sjefer er mennesker, og vennlige og åpne personer vil lettere kunne nå frem enn personer som "krever sin rett" fordi de har arbeidet et sted lenge.

Nå prøver jeg ikke å forsvare at din sjef har vært urettferdig mot deg. En sykemelding skal aksepteres uansett, da har en fagperson uttalt seg, og ingen sjef skal overprøve dette. Men dersom du utviser samme holdning overfor din sjef som kommer til uttrykk her, er det ikke rart om du får litt "bad will" fra ham/henne.

Og - NEI - jeg syns ikke det er illojalt å "sladre" til sjefen, dersom de ansatte nyter og dyrker sin misnøye med ham/henne/bedriften. Lojaliteten i et arbeidsforhold er til selskapet. Det er ikke primært en "vennegjeng" som skal ta vare på hverandre, men et arbeidssted der man skal tjene penger.

At vennegjenger kan oppstå, er klart, og da kan problemstillingen bli vanskeligere. For den nyansatte hos dere, som ikke ble særlig godt mottatt, er det klart at lojaliteten ligger hos bedriften og ikke hos dere som sitter og "sladrer".

Jeg skjønner at du syns jeg er vrang, men om du setter deg ned og tenker litt, ser også sikkert du at historien ville sett annerledes ut fortalt av din sjef eller din nye kollega enn slik du fremlegger den. Dersom du ønsket umiddelbar støtte i at din kvinnelige sjef er en dritt (fordi hun er kvinne bl.a.) og at din nyansatte kollega er et smisketroll som får alle goder på BEKOSTNING av dere, er jeg lei for å måtte skuffe deg.

Jeg syns heller ikke goder skal utdeles etter ansiennitet alene. Men fri under sykemelding er da heller ikke et gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Sissan

Vi sladret ikke om bedriften mne vi sa rett ut at vi likte ikke smisk og det har vi vel lov til.Derfor skjønner jeg nå at kvinnelige sjefer ikke kommer så langt fordi de liker smisk og synes det er ok.Der er mannfolkene et hakk bedre gett som ikke liker den smiskekulturen.

Har hatt en omorganisering nå og jeg har heldigvis søkt meg vekk fra det laget,og kommet på et lag med bare mannfolk og fått en kvinnlig sjef som er av utenlandsk opprinnelse.Hun er det hjerte menneske det nytter ikke med smisking og tisking der. :D

Nå er jeg glad for nå skal det bli gøy og jobbe,en av mine nye kolleger spurte meg om han kunne spørre sin nye sjef om han kunne få tidligere kveldsvakter da han nett opp hadde hatt sene kveldsvakter før omorganiseringa.Han tok det opp med oss før han skulle spørre sjefen,jeg sa at det går nok i orden bare spør sjefen på en pen måte.

Jeg har laget en stor sjokoladekake som jeg skal ha med meg i morgen.

Nå er jeg en glad medarbeider som liker jobben menhater smisk og urettferdighet.

hilsen

indianlady :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er helt på bærtur nå, men må bare komme med ett lite innspill. Føler nemlig at det like godt kunne vært meg som var den nykommeren. (vet det ikke er det men..)

Jeg startet i ny jobb for snart ett år siden, her jeg har startet har de fleste jobbet i 7-13 år, og kjenner altså firmaet, ledelse, system inn og ut. Firmaet har hatt/ har visse problemer, både med økonomi og andre ting.

Det er også veldig mange som er med i fagforeningen her.

Noe av det første jeg la merke til, var at det "sosiale" bestod i mye prating om urettferdigheter og skit som hadde skjedd i arbeidsgjengens øyne. Både fra ledelsens kant og generelt. De selv oppfattet det vel kanskje ikke som skit-kast, eller som sladder, men jeg som var helt ny, ikke hadde kjennskap til hva som var skjedd før eller hva som hadde vært gjort tidligere, oppfattet dette som negativt.

Etter en stund sa jeg ifra til de det gjaldt, at jeg syntes det var unødvendig å fortelle meg, som helt ny, om alt det DE synes var negativt. Det ga jo da ikke meg en særlig stor sjans til å danne mine egne synspunkter om firmaet og hvordan ting fungerte her!

De så vel egentlig ikke det som noe problem, det var jo ikke sladder, men sannheter i deres øyne, så det hadde jeg sikkert bare greit av å få rede på, ifølge dem. Derfor fortsatte det som i mine øyne ble "syting".

Jeg, som ny i firmaet, har som sissan sier èn "alliert", og det er sjefen min! Jeg ser på sjefen min som en person som jeg kan si ifra til dersom jeg er missfornøyd, uavhengig av om det er grunnet sjefen selv, arbeidskolleger eller annet. Så helt klart, jeg gikk til sjefen! hvordan andre velger å oppfatte det, det får være deres egen sak. Om noen syntes jeg "sladret til sjefen", så fikk de synes det!

Begynte denne nye å "sladre til sjefen" med en gang h*n startet? hvordan husker dere henne fra begynnelsen? Hva vet dere om hvordan hun tar opp saker med sjefen? Det kan oppfattes helt annerledes fra hennes side en det gjør fra deres.

Jeg blir nok også sett på som litt "frekk" her, fordi jeg velger å stå utenfor fagforeningen som de andre er med i. Derfor driver jeg også mine egne forhandlinger når det gjelder både lønn og andre arbeidsforhold. Disse egenforhandlingene "passer" kanskje ikke alle her, men det er jo ærlig talt min arbeidssituasjon jeg tenker på! Så får andre kreve sitt da! At ikke fagforeningen deres skaffer dem samme "rettigheter" og samme prosent i lønnsforhøyelse som jeg skaffer meg selv, skal i mitt syn ikke ramme meg!

At sjefen din etter hva du forteller virker litt "rar", med ikke å godta sykemelding fra lege/spesiealist, og slikt, er jeg helt enig med deg i! Trodde ikke det var mulig å sette spørsmål ved en sykemelding fra lege engang jeg!!! :o Da hadde jeg byttet jobb tror jeg!!

Men den nye, det kan se helt annerledes ut fra hennes side! og å bli fryst ut for å tenke på seg selv i arbeidssituasjonen sin, der en er ny i en ellers godt innarbeidet gjeng, det synes jeg er rett og slett dårlig gjort av dere!

Det er tydeligvis lenge siden dere var nye selv?

Men, uansett, flott at du nå har kommet i en situasjon hvor du gleder deg til arbeidsdagen! DET er viktig det! Ihvertfall det å ikke grue seg! Og jeg må få si det, at selv om jeg ikke gruer meg til å gå på jobb, så gleder jeg meg heller ikke så ofte, mye pga gammelt, innarbeidet , dårlig miljø! Med mye syt og klag og "vi vet best, for vi har jobbet her lengst"-holdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny
Vet ikke om jeg er helt på bærtur nå, men må bare komme med ett lite innspill. Føler nemlig at det like godt kunne vært meg som var den nykommeren. (vet det ikke er det men..)

Jeg startet i ny jobb for snart ett år siden, her jeg har startet har de fleste jobbet i 7-13 år, og kjenner altså firmaet, ledelse, system inn og ut. Firmaet har hatt/ har visse problemer, både med økonomi og andre ting.  

Det er også veldig mange som er med i fagforeningen her.  

Noe av det første jeg la merke til, var at det "sosiale" bestod i mye prating om urettferdigheter og skit som hadde skjedd i arbeidsgjengens øyne. Både fra ledelsens kant og generelt. De selv oppfattet det vel kanskje ikke som skit-kast, eller som sladder, men jeg som var helt ny, ikke hadde kjennskap til hva som var skjedd før eller hva som hadde vært gjort tidligere, oppfattet dette som negativt.  

Etter en stund sa jeg ifra til de det gjaldt, at jeg syntes det var unødvendig å fortelle meg, som helt ny, om alt det DE synes var negativt. Det ga jo da ikke meg en særlig stor sjans til å danne mine egne synspunkter om firmaet og hvordan ting fungerte her!  

De så vel egentlig ikke det som noe problem, det var jo ikke sladder, men sannheter i deres øyne, så det hadde jeg sikkert bare greit av  å få rede på, ifølge dem. Derfor fortsatte det som i mine øyne ble "syting".  

Jeg, som ny i firmaet, har som sissan sier èn "alliert", og det er sjefen min! Jeg ser på sjefen min som en person som jeg kan si ifra til dersom jeg er missfornøyd, uavhengig av om det er grunnet sjefen selv, arbeidskolleger eller annet. Så helt klart, jeg gikk til sjefen! hvordan andre velger å oppfatte det, det får være deres egen sak. Om noen syntes jeg "sladret til sjefen", så fikk de synes det!  

Begynte denne nye å "sladre til sjefen" med en gang h*n startet? hvordan husker dere henne fra begynnelsen? Hva vet dere om hvordan hun tar opp saker med sjefen? Det kan oppfattes helt annerledes fra hennes side en det gjør fra deres.  

Jeg blir nok også sett på som litt "frekk" her, fordi jeg velger å stå utenfor fagforeningen som de andre er med i. Derfor driver jeg også mine egne forhandlinger når det gjelder både lønn og andre arbeidsforhold. Disse egenforhandlingene "passer" kanskje ikke alle her, men det er jo ærlig talt min arbeidssituasjon jeg tenker på! Så får andre kreve sitt da! At ikke fagforeningen deres skaffer dem samme "rettigheter" og samme prosent i lønnsforhøyelse som jeg skaffer meg selv, skal i mitt syn ikke ramme meg!  

At sjefen din etter hva du forteller virker litt "rar", med ikke å godta sykemelding fra lege/spesiealist, og slikt, er jeg helt enig med deg i! Trodde ikke det var mulig å sette spørsmål ved en sykemelding fra lege engang jeg!!!  :o  Da hadde jeg byttet jobb tror jeg!!  

Men den nye, det kan se helt annerledes ut fra hennes side! og å bli fryst ut for å tenke på seg selv i arbeidssituasjonen sin, der en er ny i en ellers godt innarbeidet gjeng, det synes jeg er rett og slett dårlig gjort av dere!  

Det er tydeligvis lenge siden dere var nye selv?  

Men, uansett, flott at du nå har kommet i en situasjon hvor du gleder deg til arbeidsdagen! DET er viktig det! Ihvertfall det å ikke grue seg!  Og jeg må få si det, at selv om jeg ikke gruer meg til å gå på jobb, så gleder jeg meg heller ikke så ofte, mye pga gammelt, innarbeidet , dårlig miljø! Med mye syt og klag og "vi vet best, for  vi har jobbet her lengst"-holdning!

Hei Aline :D

Nå skal jeg prøve å svare deg rett etter skrifta,sliter litt med dysleksi så du får ha meg unnskuldt.Det er blitt meg fortalt at hun begynte allerede på kurset når hun lærte om takster og biletter.Hun satt og gråt og sa at hun ble ikke likt i den forrige jobben som hjelpepleier og hun var redd for å bli mobbet.Da sa hun som hadde kurset stakkars deg da ingen skal være slemme mot deg her.Hun som hadde kurset er vår sjef og da hadde de allerede oppnådd kontakten.

De andre som var på kurset mistet munn og mæle over hennes oppførsel.

Hun sa også til de andre som var der at hun ville ikke ha noe kontakt med dem eller oss andre som jobbet der.Vi måtte bare ikke tro at vi var hennes VENNER.Så hun spurte jo selv om å bli frosset og hun spør og graver om våre private liv men forteller ikke noe selv.

ja hun sjefen min godtok ikke attesten fra en kirurg så attføringsutvalget lurte på om hun var utdannet lege og hvis ikke så kunne hun tie stille.Det jeg skulle fram til var at alt det vi andre ville ha gjennom måtte i atføringsutvalget mens hun fikk alt fra sjefen med et ja .Det er den skjev heten vi reagerte på...... Jeg ser at du har vært såpass våken og gitt meg litt støtte :D

Jeg har vært ansatt der i 22 år vært en trofast sjel og bedriften er komunal og alle må organisere seg enten det er LO eller YS.Jeg har vært på tanken om å bytte jobb og ta noen utdannelse men når en nærmer seg 50 med raske skritt så spørs det om det er noen vits.De ansetter jo ikke 50 åringer i dag de blir jo sett på som "kisteferdige " på arbeidsmarkedet.

Jeg liker jo å ha kontakt med folk og det er på grunn av de koslige kundene jeg har blitt i jobben. :D

Nå ser jeg som sagt fram over og vi har fått en del unge folk også nytt blod det hjelper på oss oldingene.

Hilsen

indianlady :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...