Gå til innhold

Føler meg alene om babyforberedelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer venter vårt første barn om 9 uker. Jeg føler at jeg er den som ordner absolutt alt. Jeg har laget full utstyrsliste, sendt den over til han par uker siden. Tror ikke han har sett på den engang. Har begynt å kjøpe noen få ting (kjøpt stellebord, Kaos stellesekk og madrass samt teppe og laken) da det egentlig begynner å haste og får bare kommentarer om prisen på disse tingene (vi har høy fast inntekt begge to). Har kjøpt to av disse tingene på salg. Problemet er kanskje at han ikke har satt seg inn i hva noe koster og hvor mye man faktisk trenger. For all del, vi kunne sikkert kjøpt brukt eller fått, men da bør han jo uansett engasjere seg mer i det og synes jeg. Selv brenner jeg ikke etter å kjøpe brukt til mitt første barn når vi begge tjener godt. Har spurt venninner om de har noe, men de har gitt bort alt for lengst sier de. 
 

Er mannfolk generelt lite engasjerte? 

Anonymkode: ba7af...2f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen fikset bilsete, vogn fant vi sammen. Resten fikset jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt annerledes for menn. De er ikke direkte involvert med barnet når det fremdeles er inni magen din. Når han faktisk kan se og holde barnet. Når det er "virkelig" vil det nok endre seg. 

Anonymkode: 1543f...915

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt annerledes for menn. De er ikke direkte involvert med barnet når det fremdeles er inni magen din. Når han faktisk kan se og holde barnet. Når det er "virkelig" vil det nok endre seg. 

Anonymkode: 1543f...915

Ja det er vel bare sånn det er. Jeg føler jeg har full kontroll - følger med på 4 apper, lyttet meg gjennom babyverden pod, lest Gro Nylanders bok, søkt opp alle tråder her på KG og andre forum om hva man trenger/ikke trenger og hva som er «best i test» utstyr.🙈 Kan ikke si det samme gjelder han nei. Hehe. Huff.

Anonymkode: ba7af...2f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet? Kan ikke du bare gå å kjøpe det dere trenger? Her fikset jeg det meste, fordi jeg liker å dille med slikt. Kjøpte ingenting brukt. 

Anonymkode: fbc91...222

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er vel bare sånn det er. Jeg føler jeg har full kontroll - følger med på 4 apper, lyttet meg gjennom babyverden pod, lest Gro Nylanders bok, søkt opp alle tråder her på KG og andre forum om hva man trenger/ikke trenger og hva som er «best i test» utstyr.🙈 Kan ikke si det samme gjelder han nei. Hehe. Huff.

Anonymkode: ba7af...2f4

Sånn var det her og. Men han er en kjempededikert pappa :) det er fortsatt jeg som har full kontroll på utstyr og klær, men det er helt greit for meg. Jeg trives med å finne ut og kjøpe inn, han monterer 😂

Anonymkode: 6c8cf...f0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var det her og. Men han er en kjempededikert pappa :) det er fortsatt jeg som har full kontroll på utstyr og klær, men det er helt greit for meg. Jeg trives med å finne ut og kjøpe inn, han monterer 😂

Anonymkode: 6c8cf...f0c

Samme her (og jeg håper og tror han blir en super pappa, babyen er ikke født ennå). Jeg handler, han skrur sammen. Jeg liker å handle brukt, så han er med og henter når det trengs. Handler og litt på nett, sparer masse tid på det. Og så delegerte jeg baby call til han, det er jo litt teknisk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt problemet? Kan ikke du bare gå å kjøpe det dere trenger? Her fikset jeg det meste, fordi jeg liker å dille med slikt. Kjøpte ingenting brukt. 

Anonymkode: fbc91...222

Det er jo det jeg gjør, men så kommenterer han bare pris.. altså i dette tilfellet bestilte jeg Aerosleep madrassen. Litt irriterende å måtte stå for alt og forklare meg for alle kjøp. Tenker kanskje han bør ta en titt på lista med alle ting og prisen på disse sånn at han er klar over at mye av dette ikke koster 50 kr. Jeg får ikke lyst til å bestille så veldig mye mer fremover. Frister nesten å vente til baby kommer for så å ligge på barsel og beordre ham rundt...

Anonymkode: ba7af...2f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Thea82 skrev:

Samme her (og jeg håper og tror han blir en super pappa, babyen er ikke født ennå). Jeg handler, han skrur sammen. Jeg liker å handle brukt, så han er med og henter når det trengs. Handler og litt på nett, sparer masse tid på det. Og så delegerte jeg baby call til han, det er jo litt teknisk;)

Jeg har egentlig delegert bort kleshylle til han. Får se når den kommer i hus da.🤷🏻‍♀️🙈

Anonymkode: ba7af...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig delegert bort kleshylle til han. Får se når den kommer i hus da.🤷🏻‍♀️🙈

Anonymkode: ba7af...2f4

Nå er ikke baby call kjøpt inn her heller, men han har funnet den som er best i test... ;) Jeg har 10 uker igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var det her og. Men han er en kjempededikert pappa :) det er fortsatt jeg som har full kontroll på utstyr og klær, men det er helt greit for meg. Jeg trives med å finne ut og kjøpe inn, han monterer 😂

Anonymkode: 6c8cf...f0c

Sånn er det her også 😂 

Anonymkode: 56d6e...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kjøpte baby fotballdrakt, jeg kjøpte resten😂

Anonymkode: cbc1d...06a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg gjør, men så kommenterer han bare pris.. altså i dette tilfellet bestilte jeg Aerosleep madrassen. Litt irriterende å måtte stå for alt og forklare meg for alle kjøp. Tenker kanskje han bør ta en titt på lista med alle ting og prisen på disse sånn at han er klar over at mye av dette ikke koster 50 kr. Jeg får ikke lyst til å bestille så veldig mye mer fremover. Frister nesten å vente til baby kommer for så å ligge på barsel og beordre ham rundt...

Anonymkode: ba7af...2f4

Det er jo litt kjipt. Min mann sa aldri noe på pris og jeg brukte nærmere 80 000,- 🙈

Anonymkode: fbc91...222

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke like nærme termin som deg, men er over halvveis, så jeg har også begynt med utstyrslister og litt innkjøp. Mannen her er heller ikke i stand til å finne ut av dette, men sånn er han også når det gjelder alt annet utstyr vi trenger, som f.eks kjøkkenutstyr eller nye møbler. Det er alltid jeg som må finne noe jeg syns virker bra, så må han se det og si seg enig eller uenig. Jeg tror rett og slett mange menn ikke er organiserte på samme måte som oss kvinner. Mannen her gleder seg veldig til baby kommer og syns det er gøy å åpne pakker vi kjøper/bestiller med utstyr, selv om han aldri i verden hadde skjønt selv hva vi trenger og hvor/hvordan han skal få tak i det, samt hva som er best kvalitet i forhold til pris.

Anonymkode: ebad5...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du ikke snakke med han da? Også kan dere jo kjøpe noen ting brukt, så får dere ned prisen litt. Babyklær blir jo nesten ikke brukt feks, og der er det mye og spare. Bedre for huden også, siden det er færre kjemikalier igjen i plaggene. Jeg kan forstå at samboeren din synes det er litt unødvendig å bruke masse penger unødvendig som heller kan gå til sparing til barnet feks.

Endret av Diamant20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpte og planla far veldig mye, han var mest engasjert i handling av utstyr😆 jeg kjøpte klær bare, han ordna resten. Ungen er 3 år nå, og far elsker fortsatt å handle klær å utstyr😂 vi har felles økonomi da, så vi betaler jo likt da..

Anonymkode: 030fc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss var det jeg som planla alt av innkjøp, mens min mann fokuserte på alt som måtte bygges om i huset for å få det klart til mini :) Vi utfyllte hverandre godt

Anonymkode: cc705...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det her også. Nå er ungen snart 3 år og det er fremdeles jeg som kjøper inn alt av klær, sko og utstyr. Jeg liker å handle da, så det gjør meg ingenting. Han er en god pappa likevel 🙂

Anonymkode: 0a34d...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tingene som jeg elsker, bryr mannen seg nada om! Det blir som om han snakker om verktøy, og jeg lukker ørene. For mange menn, blir dette for styrete, og de "backer of". Når det er sagt, satt mannen inn bilsetet og sørget for riktig montering, og han har vært er fantastisk far til 4 barn! Har ikke fulgt alle mine regler,  men innser at vi kvinner styrer for mye, men en bedre far kunne jeg ikke bedt om :) Ikke forvent at menn elsker å gjøre det vi elsker å gjøre - vi er tross alt både 2 individer OG forskjellig kjønn ;)

Anonymkode: 19e1c...8ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis han klager kan han ta over handlingen tenker jeg. Eller finne brukt på finn og kjøpe/hente slik at du får hvilt litt.

Her har ikke baby vært virkelighet før den var ute omtrent, tre runder med akkurat samme interessen. Han har hjulpet med alt det praktiske av hverdagsting og storesøsken da, mens jeg har styrt med babyutstyr og bekkenløsning og hva som ellers har fulgt med av rariteter 😅

Anonymkode: 35a01...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...