Gå til innhold

Hvorfor blir kriminelle G Floyd fremstilt som en helgen? en helgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det forbauser meg egentlig at det folk som kan forsvare at en politimann presser kneet sitt mot nakken til et menneske. Han angrep dem ikke, han var ikke farlig, og de var tre stykker som holdt han i bakken. Uansett hva de arresterte han for, hva skulle det være godt for å presse kneet i nakken på han i 8 minutter? 
Hvorfor hjalp de han ikke når han sa at han ikke fikk puste? 

Problemet var aldri at politiet arresterte en "uskyldig" person, problemet var at politiet kvalte en mann til døde ved å bruke unødvendig makt. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han fremstilles som helgen, og dere helt forkastelig!! 
fatter ikke hva folk tenker med! 
dette har ingenting m rasisme å gjøre! 
Det han ble utsatt forver dypt tragisk, men det handler om politivold- ikke rasisme!!!! 

Anonymkode: d91de...d55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Rasisme er grusomt for de som opplever det, og burde utryddes for godt. Det var forkastelig oppførsel av politimennene og håper de får straff som fortjent. 

Men hvorfor blir Mr Floyd fremstilt som om han var en hedersmann, når fyren var rusmisbruker og kriminell? Hadde han oppført seg normalt hadde ikke disse politimennene pågrepet han. Han har et langt rulleblad med vold, og for 10 år siden prøvde han å drepe ei høygravid kvinne. Obduksjonen viste høy promille og at han var ruset på to tunge stoffer. 

I USA har det tatt helt av med flere dager med begravelse/minnegudstjeneste for han. Folk får tatovert bilde av ansiktet hans og det blir malt bilder av han på offentlige vegger, i tillegg til at ansiktet hans pryder t-skjorter som blir solgt. 

Nå har demonstrasjonene gått over til å gjelde rasisme over hele verden, men de første dagene handlet det jo kun om George Floyd.

Ingen snakket om grunnen til at han ble angrepet. 

Anonymkode: 69266...3d5

Fordi ingen ubevæpnede fortjener å bli drept av politiet uansett hva de har gjort!!! Og det har ikke noe å si! Og dette er ikke den eneste gangen svarte ubevæpnede har blitt drept av politiet i USA!! Slutt å skylde på offeret! Du har helt feil fokus. De prøver å blir hørt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha den kista hans var det latterligste jeg har sett på en stund. Hvordan betales den?

Anonymkode: 14022...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han fremstilles som helgen, og dere helt forkastelig!! 
fatter ikke hva folk tenker med! 
dette har ingenting m rasisme å gjøre! 
Det han ble utsatt forver dypt tragisk, men det handler om politivold- ikke rasisme!!!! 

Anonymkode: d91de...d55

Det handler om rasisme pga at dette er ikke første gangen dette skjer. Det har blitt utrolig mange eksempler på mørkhuda som har blitt drept av politiet i USA.

Og uansett er det en god anledning nå til å sette fokus på all den rasismen som er rundt omkring i verden, ikke bare i USA, men også her i Norge! For det er faktisk ganske mye rasisme her!

Anonymkode: a5413...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
På 5.6.2020 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor blir Mr Floyd fremstilt som om han var en hedersmann, når fyren var rusmisbruker og kriminell?

Jeg har tydeligvis sovet i timen, for jeg har ikke sett at han hverken har blitt fremstilt som noen helgen eller hedersmann. Kritikken har vel ikke vært "Hvorfor arresterte politiet helgenen Floyd"? Kritikken er : Hvorfor ender en arrestasjon, med flere politifolk, av en ubevæpnet mann, med at mannen dør?. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.6.2020 den 18.29, AnonymBruker skrev:

1591002354209.thumb.jpg.344a6148b09e21eaab147e0df8eb83c3.jpg1591002434623.thumb.jpg.d0690c7e8d8e0c135f7e87b88be2fb4d.jpg1591002525429.jpg.d6a359f44d6aba71df8c8fdd1260b231.jpg1591002743593.thumb.jpg.4d997b8c582d09a0bc4aa5b931f981d3.jpg1591002939715.jpg.28e1e52e0141698f874d0eb39e098e0d.jpg

 

Han var ikke noe snill kar. Politimannen som drepte han har en asiatisk kone, så han er neppe rasistisk. Kne mot nakke er godkjent praksis i Minneapolis. Det er gode sjanser for at det hele var et uhell.

Anonymkode: 09eab...196

Mange folk som ikke var noe snill kar. Men dette er ikke greit uansett om det var uhell eller ikke. Jeg synes det er helt forkastelig at folk kommer med argumentet, han var ikke snill, han var kriminell, han har ting på rullebladet. Det er fortsatt et LIV! Som ble tatt av politi som skal beskytte LIV! 
Jeg driter i at han hadde asiatisk kone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om rasisme pga at dette er ikke første gangen dette skjer. Det har blitt utrolig mange eksempler på mørkhuda som har blitt drept av politiet i USA.

Og uansett er det en god anledning nå til å sette fokus på all den rasismen som er rundt omkring i verden, ikke bare i USA, men også her i Norge! For det er faktisk ganske mye rasisme her!

Anonymkode: a5413...b7c

Innbiller du deg at hvite ikke blir drept av politiet der?

Det er ikke rasisme, det er svarte som er overrepresentert i kriminalitet i USA. Da får du de tallene. Det er ingen som dreper flere enn svarte menn. (og de dreper fleste andre svarte menn). 

Nei, det er svært lite rasisme her. Skandinavia er de minst rasistiske landene i verden. Men ja, drittsekker finnes, og de kommer i alle farger. Men Norge som helhet, er svært lite rasistisk. 

Anonymkode: 8f8b1...3fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 18.38, AnonymBruker skrev:

 

Han har faktisk noen poeng.

 

Anonymkode: 5796a...223

🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymkode: eda17...52f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. En svart man drept av rasistisk politi og dere vil fokusere på at han som døde var kriminell? Ikke rasister, nei.

Anonymkode: ac63b...f9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Innbiller du deg at hvite ikke blir drept av politiet der?

Det er ikke rasisme, det er svarte som er overrepresentert i kriminalitet i USA. Da får du de tallene. Det er ingen som dreper flere enn svarte menn. (og de dreper fleste andre svarte menn). 

Nei, det er svært lite rasisme her. Skandinavia er de minst rasistiske landene i verden. Men ja, drittsekker finnes, og de kommer i alle farger. Men Norge som helhet, er svært lite rasistisk. 

Anonymkode: 8f8b1...3fd

Hva med alle de med annen hudfarge enn hvit her i Norge som sier at rasisme er et problem for dem i Norge? Sier du at de lyver? Innbiller de seg det kanskje? Hva?

Anonymkode: ac63b...f9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow. En svart man drept av rasistisk politi og dere vil fokusere på at han som døde var kriminell? Ikke rasister, nei.

Hvilke bevis har du på at han som nå er syndebukken er rasist???  

Folk har jo totalt mistet forstanden inkludert deg, slik som jeg ser det...   Det mest "rasistiske" med hele denne situasjonen var at "rasisme" ble dratt opp umiddelbart, og uten noen som helst helhetlig bilde av situasjonen.... 

Personlig tror jeg ikke Floyd døde av kne på nakken, og jeg tror akkurat det samme hadde skjedd uavhengig av farge...   Tror noen virkelig at politimannen prøvde å drepe han, og fordi han var svart? :bond:

Helt klart at politifolkene gjorde feil her, men når man skriker ut om rasisme bare fordi ETT STK. politimann var hvit (OG UTEN NOEN BEVIS) ja da er det utvilsomt du/de som evt. er "rasist/ene" (iaf. per dagens definisjon av det utvannede ordet).... ::murvegg:

 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir neppe noen helgen, men et symbol og dråpen som randt over. Dette er jo ikke et engangstilfelle men noe som skjer gjevnlig og de svarte blir ikke hørt. Og det handler ikke bare om svarte folk, men om fattige og til dels middelklassen som får gjennomgå av politivold.

 

Politiet i amerika er dårlig trent på ting vi i europa kaller politi arbeid. Det finnes bra politifolk i amerika også men de har store problemer og trenger reform.

 

Og dette her handler om mange andre ting også, som fattigdom og at det er dårlige utsikter for fremtiden. Grunnet bla annet korrupsjon og at politikere er kjøpt og betalt. Mange føler på en avmakt og da spesielt fattige\ svarte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.6.2020 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Det konspireres rundt om han faktisk er død eller om det hele er igangsatt skuespill. Jeg reagerte på den merkelige snufsingen fra kona, fullt oppdollet med lange negler, tettsittende kjole som viste brystvrter og barnet som liksom skulle være i sorg. Hun hærtes ut som hun hadde kprona slik det gurglet når hun snakket. Jentungen var jo hoppende glad og sprudlet. Et barn som har mistet sin kjære far er vel mer nedtrykt enn det som kom frem der. 

Anonymkode: 37f9a...fd5

Er du seriøs? For noe vrøvl , barn som voksne reagerer forskjellig 

Anonymkode: b39e9...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Småkriminelle og rusmisbrukere fortjener ikke bli drept av politi på åpen gate uansett. 

Anonymkode: 54f97...9c9

Det er det ingen som har sagt. Det folk reagerer på er at disse kriminelle fremstilles som helter.

Anonymkode: 9ad12...7ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med alle de med annen hudfarge enn hvit her i Norge som sier at rasisme er et problem for dem i Norge? Sier du at de lyver? Innbiller de seg det kanskje? Hva?

Anonymkode: ac63b...f9e

Jeg sier at krenkehysteriet lenge leve. Du velger selv å bli krenka og bli værende i offermentaliteten. Som er en selvoppfyllende profeti. Du blir fortalt at all motgang skyldes rasisme, og da gir man opp og blir fylt av hat.

Så ja, mye er innbilt. Det avhenger om man er lettkrenka eller ikke. 

Hvis rasisme virkelig er et problem i Norge, så hadde ikke øst-asiatere klart seg så bra og vært så underrepresentert i kriminalstatistikken. Det handler heller om en sykelig offermentalitet og krenkehysteri, (som oftest rammer den yngre generasjonen i disse dager)

Drittsekker finnes i alle farger og fasonger. Er det noe du er garantert i livet så er det at du, uansett hvem du er, vil møte mange av dem. Og da må man rett og slett lære seg å være litt tykkhudet og gå¨videre. 

Anonymkode: 8f8b1...3fd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Beeblebrox skrev:

 

Hvilke bevis har du på at han som nå er syndebukken er rasist???  

Folk har jo totalt mistet forstanden inkludert deg, slik som jeg ser det...   Det mest "rasistiske" med hele denne situasjonen var at "rasisme" ble dratt opp umiddelbart, og uten noen som helst helhetlig bilde av situasjonen.... 

Personlig tror jeg ikke Floyd døde av kne på nakken, og jeg tror akkurat det samme hadde skjedd uavhengig av farge...   Tror noen virkelig at politimannen prøvde å drepe han, og fordi han var svart? :bond:

Helt klart at politifolkene gjorde feil her, men når man skriker ut om rasisme bare fordi ETT STK. politimann var hvit (OG UTEN NOEN BEVIS) ja da er det utvilsomt du/de som er evt. er "rasist/ene" (iaf. per dagens definisjon av det utvannede ordet).... ::murvegg:

 

Nei han gikk neppe inn for å drepe han. Men dette er et problem som har vært der over lang tid, hvort sorte og fattige blir utsatt for politivold i amerika. De har forsøkt å sagt i fra over lang tid uten å bli trodd. Tror du denne politimannen hadde agert slik han gjorte om personen var en velstående eller kjent borger f eks? Er her problemet ligger, de hever seg over loven der de vet at ingen konsekvenser kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om rasisme pga at dette er ikke første gangen dette skjer. Det har blitt utrolig mange eksempler på mørkhuda som har blitt drept av politiet i USA.

Og uansett er det en god anledning nå til å sette fokus på all den rasismen som er rundt omkring i verden, ikke bare i USA, men også her i Norge! For det er faktisk ganske mye rasisme her!

Anonymkode: a5413...b7c

Det drepes hvite av politi også, men det hauses ikke opp i media. 

Svarte har et enormt behov for å HELE TIDEN dra opp rasismekortet. 

Liker jeg ikke en mørk person, er jeg rasist. Om det er fordi den mørke personen var slem, så er jeg fortsatt rasist.

Liker jeg ikke en hvit person, så er jeg ikke rasist. 

Take a chill pill. Det er de mørke som gjør absolutt alt til å handle om rasisme. Det er fryktelig slitsomt. Ordentlig rasisme skal snakkes om, og det er IKKE greit.

Alt.er.ikke.rasisme.

Om mørkhudede virkelig ville ha en slutt på raseskille, så er det kanskje på tide å slutte å dra frem...... Rase? Hudfarge? Hvit mot svart i absolutt alle sammenhenger. De setter jo fokus på nettopp det, hele tiden! 

"vi" kan jo ikke vinne.

Jeg syns det er ubehagelig å være rundt en del "norske" innvandrere. Hvorofor? 

Fordi uansett hva jeg sier så føler jeg at jeg har sagt noe dumt. 

Man kan jo ikke engang spørre folk hvor de er fra lenger. 

En gang fikk ei venninne ei ny veldig mørk kollega. Mim venninne skvatt da hun møtte henne på toalettet. Og begynner med en gang å forklare at hun skvatt fordi hun trodde ingen var der, ikke fordi hun var mørk.

Sånn har det blitt. Alt skal være så forbanna politisk korrekt, alltid. 

Anonymkode: 6ec4f...168

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kikkana skrev:

Nei han gikk neppe inn for å drepe han. Men dette er et problem som har vært der over lang tid, hvort sorte og fattige blir utsatt for politivold i amerika. De har forsøkt å sagt i fra over lang tid uten å bli trodd. Tror du denne politimannen hadde agert slik han gjorte om personen var en velstående eller kjent borger f eks? Er her problemet ligger, de hever seg over loven der de vet at ingen konsekvenser kommer.

Hvite blir utsatt for like mye politivold. Ifølge studier har de faktisk større sjanse for å bli skutt. (nettopp fordi rasismestemplet ikke er noe problem der)

Og en svart politimann skyter raskere en svart mann, enn det en hvit politimann gjør. 

Svarte er, i forhold til deltagelse i kriminalitet, IKKE mer utsatt for politivold i USA.

 

Anonymkode: 8f8b1...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det drepes hvite av politi også, men det hauses ikke opp i media. 

Svarte har et enormt behov for å HELE TIDEN dra opp rasismekortet. 

Liker jeg ikke en mørk person, er jeg rasist. Om det er fordi den mørke personen var slem, så er jeg fortsatt rasist.

Liker jeg ikke en hvit person, så er jeg ikke rasist. 

Take a chill pill. Det er de mørke som gjør absolutt alt til å handle om rasisme. Det er fryktelig slitsomt. Ordentlig rasisme skal snakkes om, og det er IKKE greit.

Alt.er.ikke.rasisme.

Om mørkhudede virkelig ville ha en slutt på raseskille, så er det kanskje på tide å slutte å dra frem...... Rase? Hudfarge? Hvit mot svart i absolutt alle sammenhenger. De setter jo fokus på nettopp det, hele tiden! 

"vi" kan jo ikke vinne.

Jeg syns det er ubehagelig å være rundt en del "norske" innvandrere. Hvorofor? 

Fordi uansett hva jeg sier så føler jeg at jeg har sagt noe dumt. 

Man kan jo ikke engang spørre folk hvor de er fra lenger. 

En gang fikk ei venninne ei ny veldig mørk kollega. Mim venninne skvatt da hun møtte henne på toalettet. Og begynner med en gang å forklare at hun skvatt fordi hun trodde ingen var der, ikke fordi hun var mørk.

Sånn har det blitt. Alt skal være så forbanna politisk korrekt, alltid. 

Anonymkode: 6ec4f...168

Vil påstå at det er like ofte, om ikke mer,  selvpiskende hvite som oftest gjør det. 

Anonymkode: 8f8b1...3fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...