Gå til innhold

Hvorfor blir kriminelle G Floyd fremstilt som en helgen? en helgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen blir fremstilt som en helgen. Det handler om at et liv er blitt tapt på feil måte - igjen! Og hvem har skylda? Hvite politimenn - igjen! Men nå har folk fått nok av dritten og at politiet der slipper unna strenge straffer mens andre mennesker blir drept og skutt på uten grunn. Fuck litt for mye med mennesker og det klikker for dem. Og bra at folk tar skikkelig hardt i denne ganga, for ellers skjer det ingen fremgang. 

Anonymkode: fe26a...5d4

Jo, det blir han. Har sett folk påstå at han var en god mann! Blant annet familien. Nei, du er IKKE en god person når du bruker vold og begår brutale ran. 

Anonymkode: 9ad12...7ba

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Warrior

Fordi han ble drept av en politimann for en filleting! Han var ikke en gang voldelig eller en fare for politiet. At han har kriminell bakgrunn gir de ikke rett til å behandle mennesker på den måten! Uansett hudfarge! Folk som blir behandlet sånn fortjener å bli fremstilt som en helgen. Men alle de her voldsomme demonstrasjonene er unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil video...

 

Var denne jeg skulle laste opp:

 

Anonymkode: 5796a...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Warrior skrev:

Fordi han ble drept av en politimann for en filleting! Han var ikke en gang voldelig eller en fare for politiet. At han har kriminell bakgrunn gir de ikke rett til å behandle mennesker på den måten! Uansett hudfarge! Folk som blir behandlet sånn fortjener å bli fremstilt som en helgen. Men alle de her voldsomme demonstrasjonene er unødvendig. 

Det er ingen som har sagt at det polititet gjorde var greit! Har ikke hørt en eneste person komme med et sånt utsagn!

 

Anonymkode: 5796a...223

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg tror jeg. Altså: politimennene har all skyld og det som skjedde skulle ikke ha skjedd. Og det skjer altfor ofte. Skulle aldri skjedd. 

Men: han blir fremstilt som en helgen, og det var han jo absolutt ikke. Det er liksom ikke måte på hvor fantastisk denne mannen var. Når han ikke var det. Han fortjente ikke å bli drept eller dårlig behandlet likevel, det er absolutt ikke det jeg sier. 

Familie, venner, diverse myndighetspersoner kunne vært ærlige om at han faktisk ikke var guds beste barn. Men at han (og andre) likevel skal behandles så humant som mulig. 

Det er det som blir litt feil.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Jeg er enig med deg tror jeg. Altså: politimennene har all skyld og det som skjedde skulle ikke ha skjedd. Og det skjer altfor ofte. Skulle aldri skjedd. 

Men: han blir fremstilt som en helgen, og det var han jo absolutt ikke. Det er liksom ikke måte på hvor fantastisk denne mannen var. Når han ikke var det. Han fortjente ikke å bli drept eller dårlig behandlet likevel, det er absolutt ikke det jeg sier. 

Familie, venner, diverse myndighetspersoner kunne vært ærlige om at han faktisk ikke var guds beste barn. Men at han (og andre) likevel skal behandles så humant som mulig. 

Det er det som blir litt feil.

På dette tidspunktet ser de personene som hyller ham som en gud, mer ut som en kult.

De legger seg i veier og broer og roper ''I  can't breathe''.

De ser syke ut hele gjengen.

 

Anonymkode: 5796a...223

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke tid til å skrive så veldig mye nå, men synes noen av dere leser Ts med vrangbrillene på. Slik jeg leser Ts er ikke spørsmålet hvorvidt politiet opptrådte feil eller ikke, men noen av reaksjonene og uttalelsene i etterkant av GF.
 

Jeg mener man må kunne ta en diskusjon på flere plan. Dette er vel et eksempel på hvordan man har en tendens til polarisering. Men akkurat i denne saken er det kanskje irrelevant med hans fortid fordi han uansett blir et symbol på urett begått i mange år mot svarte særlig i USA. 
 

Men det beste hadde nok være om man klarte å skille politiopptredenen og GFs person/ fortid istedet for å sause det sammen slik jeg tror Ts mener blir gjort her.

Endret av Sam Jones
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg er enig med deg tror jeg. Altså: politimennene har all skyld og det som skjedde skulle ikke ha skjedd. Og det skjer altfor ofte. Skulle aldri skjedd. 

Men: han blir fremstilt som en helgen, og det var han jo absolutt ikke. Det er liksom ikke måte på hvor fantastisk denne mannen var. Når han ikke var det. Han fortjente ikke å bli drept eller dårlig behandlet likevel, det er absolutt ikke det jeg sier. 

Familie, venner, diverse myndighetspersoner kunne vært ærlige om at han faktisk ikke var guds beste barn. Men at han (og andre) likevel skal behandles så humant som mulig. 

Det er det som blir litt feil.

Ts her

Det er akkurat det som er poenget mitt! 

Anonymkode: 69266...3d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg er enig med deg tror jeg. Altså: politimennene har all skyld og det som skjedde skulle ikke ha skjedd. Og det skjer altfor ofte. Skulle aldri skjedd. 

Men: han blir fremstilt som en helgen, og det var han jo absolutt ikke. Det er liksom ikke måte på hvor fantastisk denne mannen var. Når han ikke var det. Han fortjente ikke å bli drept eller dårlig behandlet likevel, det er absolutt ikke det jeg sier. 

Familie, venner, diverse myndighetspersoner kunne vært ærlige om at han faktisk ikke var guds beste barn. Men at han (og andre) likevel skal behandles så humant som mulig. 

Det er det som blir litt feil.

Som en prestevenn av meg sa en gang: Det har aldri dødd en drittsekk hittil.... (med tanke på alle ettermæler i kirken som fullroser avdøde uansett hvor horribelt menneske vedkommende var)

Anonymkode: a5f06...605

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sam Jones skrev:

Har ikke tid til å skrive så veldig mye nå, men synes noen av dere leser Ts med vrangbrillene på. Slik jeg leser Ts er ikke spørsmålet hvorvidt politiet opptrådte feil eller ikke, men noen av relasjonene og uttalelsene i etterkant av GF.
 

Jeg mener man må kunne ta en diskusjon på flere plan. Dette er vel et eksempel på hvordan man har en tendens til polarisering. Men akkurat i denne saken er det kanskje irrelevant med hans fortid fordi han uansett blir et symbol på urett begått i mange år mot svarte særlig i USA. 
 

Men det beste hadde nok være om man klarte å skille politiopptredenen og GFs person/ fortid istedet for å sause det sammen slik jeg tror Ts mener blir gjort her.

Ts her. 

Takk for at du leser innlegget mitt med de rette brillene! 

Anonymkode: 69266...3d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes uansett dette er en interessant diskusjon. Det var ikke en riktig handling av politiet, og det var etter all sannsynlighet en form for rasistisk motiv fra politiet (bevisst eller ubevisst/systematisk). 
 

Han fortjente ikke å dø, kriminell eller ei. Det faktum at han var tidligere straffedømt er dessverre en grunn til at politiet er ekstra på vakt. De var ute etter en forfalsker, sjekket bilskiltene og fikk opp et rulleblad med mye vold og våpen. Av manglende kompetanse bruker de for mye vold av frykt. 
Det er ikke en forsvarlig handling fra politiet uansett.

Politiet trenger verktøy for å håndtere frykt uten å bruke overdreven makt.

Endret av kahaki
Lagt til siste.
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, stan skrev:

Politimannen hadde 300 sekunder å tenke på dette, mens han drepte Floyd. 300 ganger han kunne valgt å ikke drepe Floyd. Tid nok til å huske på at det ikke er dødsstraff i Minnesota. Selv ikke for drap. 

300 sekunder er lengere tid enn du har brukt på denne tråden. 

Ikke godt for oss å vite hva politimannen tenkte, men hvis du har rett, er politimannen et hjerteløst monster.

Anonymkode: 24276...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke godt for oss å vite hva politimannen tenkte, men hvis du har rett, er politimannen et hjerteløst monster.

Anonymkode: 24276...aef

Det er ingen tvil om det. 8 minutter ... Det er på grensen til monster spør du meg.

Endret av kahaki
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har sagt at det polititet gjorde var greit! Har ikke hørt en eneste person komme med et sånt utsagn!

 

Anonymkode: 5796a...223

Nettopp. Fyren fortjente ikke å bli drept, men ikke fremstill ham som en helgen. Denne mannen har mange som er ofre for hans handlinger. 

Anonymkode: 9ad12...7ba

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke godt for oss å vite hva politimannen tenkte, men hvis du har rett, er politimannen et hjerteløst monster.

Anonymkode: 24276...aef

 

5 minutter siden, kahaki skrev:

Det er ingen tvil om det. 8 minutter ... Det er på grensen til monster spør du meg.

Men som @Sam Jones og jeg (og ts) skriver så er det på en måte to saker her (det er flere: historie/kultur/ettervirkninger). 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg? 

Anonymkode: 14022...183

De fleste. Pga konsekvensene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rasisme er grusomt for de som opplever det, og burde utryddes for godt. Det var forkastelig oppførsel av politimennene og håper de får straff som fortjent. 

Men hvorfor blir Mr Floyd fremstilt som om han var en hedersmann, når fyren var rusmisbruker og kriminell? Hadde han oppført seg normalt hadde ikke disse politimennene pågrepet han. Han har et langt rulleblad med vold, og for 10 år siden prøvde han å drepe ei høygravid kvinne. Obduksjonen viste høy promille og at han var ruset på to tunge stoffer. 

I USA har det tatt helt av med flere dager med begravelse/minnegudstjeneste for han. Folk får tatovert bilde av ansiktet hans og det blir malt bilder av han på offentlige vegger, i tillegg til at ansiktet hans pryder t-skjorter som blir solgt. 

Nå har demonstrasjonene gått over til å gjelde rasisme over hele verden, men de første dagene handlet det jo kun om George Floyd.

Ingen snakket om grunnen til at han ble angrepet. 

Anonymkode: 69266...3d5

Det er greit nok at de hadde god grunn til å pågripe han, men de hadde ingen grunn til å drepe han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at det allerede er konkludert med at drapet var rasistisk. Hvis en hvit mann som dreper en svart person automatisk er rasistisk motivert, må det også automatisk være rasistisk motivert når en svart mann dreper en hvit person. Noe annet er inkonsekvent og ulogisk.

Anonymkode: 8d81b...c3d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen blir fremstilt som en helgen. Det handler om at et liv er blitt tapt på feil måte - igjen! Og hvem har skylda? Hvite politimenn - igjen! Men nå har folk fått nok av dritten og at politiet der slipper unna strenge straffer mens andre mennesker blir drept og skutt på uten grunn. Fuck litt for mye med mennesker og det klikker for dem. Og bra at folk tar skikkelig hardt i denne ganga, for ellers skjer det ingen fremgang. 

Anonymkode: fe26a...5d4

Nå var det vel bare to av fire som var hvite da. De to andre var ikke det. Er det bare to av de som er rasister da? De andre to ikke det? 
Og så lurer jeg på en ting. Alle disse statistikkene, er det gitt at alle i politiet i USA er hvite? Altså, siden politiet er så rasistiske mener jeg. Er det bare hvite politi som dreper svarte, eller er det alle slags politi som dreper alle slags mennesker. Ja, mulig svarte er overrepresentert i antall drepte av politiet, men de er overrepresentert i antall kriminelle handlinger også.

Hadde vært interessant å se statistikken på etnisitet på alle drap utført av politiet. Da altså etnisiteten til avdøde og til politimannen. Først når man har det kan man virkelig si at politiet er rasistiske, eller eventuelt ikke er det. Slik den fremstilles nå så høres det ut som at alle som blir drept er svarte og at alle i politiet er hvite. Det stemmer så klart ikke. Det finnes mange svarte og andre i politiet også, ikke bare hvite.

Anonymkode: 81a61...d6c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...