Gå til innhold

Cast - kan noen caste han på havet snarest?


Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blærk, rappere (spesielt de norske tror jeg) har så irriterende holdning. Ikke fuck med meg fordi jeg er så kul at jeg ikke engang bryr meg og mine bling blinger er større enn dine og faren min hadde banket dritten av faren hans hvis han hadde brydd seg!

Noe av det mest latterlige jeg har sett, var Onkel P på P3's sommershow for noen uker tilbake. Hans kulhet og jeg-gir-faen-holdning fikk meg nesten til å hyle WANNABE så høyt jeg klarte..

:ler:

Du må ikke glemme at de hater alt som har med autoriteter å gjøre, inkl. all politikk, politi, skole og lærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest
Nei, men plager det deg ikke at han sprer frykt og faenskap ellers? Det er vel kanskje spørsmålet her, ikke hvorvidt idiotien preller av på deg.

Gjør han det? Foreløpig vet jeg bare om en som er skremt, og det er deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest
Og nå er den elsket. Hva ville du frem til?

Tenk litt til på det og du skjønner det nok. Du har jo alt selv kommet med svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
(er lurven jente?)

Kanskje, kanskje ikke :)

(...)men det å skille sak og person er uansett nyttig i slike sammenhenger, synes jeg. Javel, fyren er en lavmåls tulling i manges øyne, men det ER mulig å lese Hamsuns bøker uten å se for seg jøder som brenner, også...

Den hang jeg ikke helt med på. Selv om mange hipphåppere ikke er fremmede for å opponere mot alle og hvermann, har vel - så vidt meg bekjent - denne karen utmerket seg utover det vanlige (og akseptable).

Jeg synes de to eksemplene jeg nevner innledningsvis er såpass graverende at de ikke kan unnskyldes med at karen ikke driver med visesang.

Sånn jeg ser det, er det nettopp kombinasjonen sak OG person som her er det vesentlige.

(Har ikke lest Hamsun, men har hørt om "temaet" du nevner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth
Gjør han det? Foreløpig vet jeg bare om en som er skremt, og det er deg.

Kjenner du til denne saken i det hele tatt? Jeg antar du har lest tråden, og således fått med deg at fyren har truet en journalist. Selv om vi kan anta den nevnte journalist muligens ikke gjemte seg under dyna, vil vel mange karakterisere dette som å gå for langt. (Ihvertfall de som gidder å bry seg om andre ting enn sitt eget forgodtbefinnende)

Om du tenker redd-skremt eller oppgitt-skremt er jeg litt usikker på. Det er vel sistnevnte som er mest relevant her, men man skal muligens ikke undervurdere effekten av at ustabile idioter sender deg ufine tekstmeldinger.

Så, i stedet for å skrive noe kortfattet svada, er du herved invitert til å komme med en konstruktiv tilbakemelding.

Selv om jeg - i følge deg - er alene mot resten i denne saken, går jeg gjerne i bresjen for en god sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest
Kjenner du til denne saken i det hele tatt? Jeg antar du har lest tråden, og således fått med deg at fyren har truet en journalist. Selv om vi kan anta den nevnte journalist muligens ikke gjemte seg under dyna, vil vel mange karakterisere dette som å gå for langt. (Ihvertfall de som gidder å bry seg om andre ting enn sitt eget forgodtbefinnende)

Om du tenker redd-skremt eller oppgitt-skremt er jeg litt usikker på. Det er vel sistnevnte som er mest relevant her, men man skal muligens ikke undervurdere effekten av at ustabile idioter sender deg ufine tekstmeldinger.

Så, i stedet for å skrive noe kortfattet svada, er du herved invitert til å komme med en konstruktiv tilbakemelding.

Selv om jeg - i følge deg - er alene mot resten i denne saken, går jeg gjerne i bresjen for en god sak.

Jeg tipper Elvis også slang litt med leppa når han fikk dårlige tilbakemeldinger, og det var sikkert også noen på den tida som ikke skjønte hans uttrykksform som rynket litt på nesen av en slik oppførsel. Og vet du hva? De som i dag hører på Cast vil nok si det samme om musikken de unge hører på i framtida. Det er ikke noe nytt du kommer med her. Slikt har eldre generasjoner fnyst av i noen hundre generasjoner.

Hadde diskusjonen vært konstruktiv skulle jeg bidratt med noe mer konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Det er et yndet argument å dra frem ting fra svunne tider, som nå virker bagatellmessig, og påstå at det samme vil skje med alt som skjer i dag.

Det er et sånt argument man bruker når det ikke finnes noe annet.

Terror, for eksempel, oppleves ikke som så mye mindre grusomt i dag enn det gjorde før. Det er ikke ALLE områder av livet man blir like blaserte eller herdet på, og selv om omgangsform, trender, image'r og slang endrer seg, vil det alltid være en kjerne, en grunnstamme av oppfatning av hva som er ok oppførsel og ikke. Drittsekkoppførsel blir aldri applaudert av voksne menneske,r uansett hvilket årstall og hvilken historisk periode de tilhører for øvrig - man vokser sånt av seg, som regel.

Det er litt lurt å skille vanlig fjortis opprør fra generell lavmåls oppførsel. Det blir aldri "kult" å tråkke på andre mennesker for å være kongen på haugen selv, er min påstand.

Mulig Elvis slang med leppa (var ikke det hans varemerke, forresten - å slenge med leppa? Bokstavelig talt??) men bedrev han telefonterror i samme slengen? Synes du ikke det er nokså patetisk å reagere slik på tilbakemelding fra andre mennesker? Det er helt på barnehagenivå.

Dessverre er det jo helt greit å være drittunge til man er både 30 og 40 for tida, det hender man kan føle seg rent gammel som 30 åring når en ser på disse stakkars ressurssvake menneskene med barsk bakgrunn som er så "kule" at det grenser til parodisk. Nei, stryk det. Det grenser ikke til parodisk, det ER parodisk til evigheten og litt forbi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest
Mulig Elvis slang med leppa (var ikke det hans varemerke, forresten - å slenge med leppa? Bokstavelig talt??) men bedrev han telefonterror i samme slengen? Synes du ikke det er nokså patetisk å reagere slik på tilbakemelding fra andre mennesker? Det er helt på barnehagenivå.

Sinatra var koblet til mafiaen. Hamsund til nazismen. Casts tullete tekstmelding er bare barnslig og ikke en spore til en konstruktiv debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Jeg tipper Elvis også slang litt med leppa når han fikk dårlige tilbakemeldinger, og det var sikkert også noen på den tida som ikke skjønte hans uttrykksform som rynket litt på nesen av en slik oppførsel. Og vet du hva? De som i dag hører på Cast vil nok si det samme om musikken de unge hører på i framtida. Det er ikke noe nytt du kommer med her. Slikt har eldre generasjoner fnyst av i noen hundre generasjoner.

Hadde diskusjonen vært konstruktiv skulle jeg bidratt med noe mer konstruktivt.

Foreslår at vi holder oss til 2005 jeg. Det er nok av eksempler på ting som var dagligdagse i 1970, som ikke er aktuelle i dag.

Mener du det er greit å avfeie trusler som en "uttrykksform"? Er et begrep som grensesetting noe du har et forhold til? Finnes det i det hele tatt noen grenser? La oss si dusten oppsøkte journalisten og kastet en murstein inn gjennom stuevinduet hans. Fortsatt en uttrykksform, og noe kun "eldre generasjoner" bryr seg med?

Kom igjen nå, la oss få en smakebit på en konstruktiv tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Whiggere (som vil si hvite som kler seg og snakker som svarte) fungerer ikke i særlig grad kunstnerisk. Eneste hvite rapper som overbeviser er Enimen og han slår dem alle i støvlene også da med sine historier om White Trash -virkelighet.

De andre blir bare pinlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest
Mener du det er greit å avfeie trusler som en "uttrykksform"? Er et begrep som grensesetting noe du har et forhold til? Finnes det i det hele tatt noen grenser? La oss si dusten oppsøkte journalisten og kastet en murstein inn gjennom stuevinduet hans. Fortsatt en uttrykksform, og noe kun "eldre generasjoner" bryr seg med?

Kom igjen nå, la oss få en smakebit på en konstruktiv tilbakemelding.

En puslete tekstmelding, som er blitt beklaget, er ikke det samme som å kaste en murstein inn vinduet hans. Dette skjedde for flere uker siden. siden da har minst 200 dødd i selvmordsaksjoner i Irak. Godt å vite at vi har debattanter der ute som fører disse konstruktive debattene videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth
En puslete tekstmelding, som er blitt beklaget, er ikke det samme som å kaste en murstein inn vinduet hans. Dette skjedde for flere uker siden. siden da har minst 200 dødd i selvmordsaksjoner i Irak. Godt å vite at vi har debattanter der ute som fører disse konstruktive debattene videre.

Kan du (selv om du må ty til din villeste fantasi) forstå at denne type meldinger kan virke truende og medføre redsel for mottaker?

Jeg stilte forresten noen relativt enkle spørsmål til deg. Hva med å svare på de? (De ble ikke skrevet med lys font, og bør således være lette å få øye på).

Nå har vi hørt om Elvis, Hamsun og Sinatra. Hva var vel da mer naturlig enn å dra inn Irak-konflikten i samme åndedrag? Hva blir det neste?

Hvorfor ville det forresten være fy å kaste mursteinen? Vi har jo fortsatt Irak.

Endret av kenneth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En puslete tekstmelding, som er blitt beklaget, er ikke det samme som å kaste en murstein inn vinduet hans. Dette skjedde for flere uker siden. siden da har minst 200 dødd i selvmordsaksjoner i Irak. Godt å vite at vi har debattanter der ute som fører disse konstruktive debattene videre.

Og her har vi en som ikke klarer å holde følge i denne debatten. Du skrøyt av at du hadde gode argumenter, noe du ikke har bevist. Om du vil unnskylde deg med å dra opp andre emner får du gjøre det. Igrunn veldig fint at du gjør det, for da vet vi hvilket nivå du ligger på. Jeg applauderer. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lurven

lurven er nok ikke jente nei..

elsker musikk jeg, og hører på det meste, også hip hop.

så lenge musikken er bra driter jeg i hva folka som synger gjør ellers, eller hvordan de ser ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest
Og her har vi en som ikke klarer å holde følge i denne debatten. Du skrøyt av at du hadde gode argumenter, noe du ikke har bevist. Om du vil unnskylde deg med å dra opp andre emner får du gjøre det. Igrunn veldig fint at du gjør det, for da vet vi hvilket nivå du ligger på. Jeg applauderer.  :klappe:

Jeg har da ikke skrytt av gode argumenter. Ikke følge med? Prater du om deg selv? Nivået ditt avslørte du nok engang i svaret du kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest
Nå har vi hørt om Elvis, Hamsun og Sinatra. Hva var vel da mer naturlig enn å dra inn Irak-konflikten i samme åndedrag? Hva blir det neste?

Det var bare eksempler på at jeg ikke fant dette som en konstruktiv debatt. Siden du måtte dra fram begrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Det var bare eksempler på at jeg ikke fant dette som en konstruktiv debatt. Siden du måtte dra fram begrepet.

Den blir mer konstruktiv hvis du gidder/makter å svare på noen enkle spørsmål.

Nok en gang:

Mener du det er greit å avfeie trusler som en "uttrykksform"? Er et begrep som grensesetting noe du har et forhold til? Finnes det i det hele tatt noen grenser? Og hvor går disse grensene?

Er det ufattelig for deg at noen kan bry seg med noe så snevert så lenge folk dør andre steder?

Veiledning: Når det står et "?" på slutten av en setning, er dette å anse som en invitt til at du skal svare på det.

Hvis du mener at dette ikke er en konstruktiv tråd, foreslår jeg at du heller unnlater å svare, enn at du nok en gang sier det ikke er konstruktivt, i kombinasjon med en platt påstand som får meg til å tvile på om du er myndig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...