Gå til innhold

Etterlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 hours ago, AnonymBruker said:

❤️

 

Anonymkode: f39d4...094

Hvis du tror de der hjertene dine er så "hyggelig" så er de ikke det. Jeg ser tvers gjennom så det er bare slutte å skrive hjerte

Anonymkode: 0751b...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror de der hjertene dine er så "hyggelig" så er de ikke det. Jeg ser tvers gjennom så det er bare slutte å skrive hjerte

Anonymkode: 0751b...7a4

Denne kommentaren er vel det stikk motsatte av hva jeg mente med å være hyggelig mot andre. Den energien du sender ut i verden, får du tilbake. Husk det.

Jeg har prøvd å hjelpe deg, men jeg innser at jeg ikke klarer det. Derfor fjerner jeg meg fra denne tråden nå. Lykke til videre, håper du finner hjelp et annet sted.

 

Anonymkode: f39d4...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den energien du sender ut i verden, får du tilbake. Husk det.

Det er virkelig bare tull altså. Sånn drømmetankegang og fjernt fra virkeligheten.

Jeg kjenner flere knallgode mennesker, som rakkern har fått "alt" imot seg av negativ energi og belastninger, fra helse til sosialt.

Selv er jeg generelt snill og grei, gjør aldri noen noe vondt, prøver å være positiv over negativ i de fleste tilfeller, noe jeg har holdt på med i mange år - kanskje litt mindre de siste par årene.

Den energien jeg sender ut kommer så absolutt ikke tilbake, det kan jeg skrive under på. Hadde det vært så vel, hadde livet vært enkelt :)

Anonymkode: 0e5c3...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig bare tull altså. Sånn drømmetankegang og fjernt fra virkeligheten.

Jeg kjenner flere knallgode mennesker, som rakkern har fått "alt" imot seg av negativ energi og belastninger, fra helse til sosialt.

Selv er jeg generelt snill og grei, gjør aldri noen noe vondt, prøver å være positiv over negativ i de fleste tilfeller, noe jeg har holdt på med i mange år - kanskje litt mindre de siste par årene.

Den energien jeg sender ut kommer så absolutt ikke tilbake, det kan jeg skrive under på. Hadde det vært så vel, hadde livet vært enkelt :)

Anonymkode: 0e5c3...62c

Der dukket det opp en annen person i tråden😊 Hvis du har lest hele tråden, så ser du at ts sier h*n ikke har venner osv. Ja, utsagnet du siterte er jo selvfølgelig veldig forenklet. Jeg har ingen svevende drømmetankegang. Jeg har opplevd masse tøft i livet, og vet hvor ille det kan bli, selv om man gjør sitt aller beste på alle områder. Dette kunne jeg skrevet mye om, men det skal jeg ikke gjøre her. Poenget mitt var at dersom ts ikke har noen venner, og føler livet er tomt og mørkt, så må man kanskje tenke litt på hvordan man behandler andre rundt seg. Og akkurat her har dette sitatet mye å si. Hvis man gir positiv energi til andre, gleder andre, så vil man få tilbake god energi. Ikke i form av at ens fysiske og psykiske problemer forsvinner, selvfølgelig, men at man får en positiv energi tilbake fra mennesker, som igjen gjør at man lettere klarer å stå i det som er vanskelig. Er man spydig, frekk, og gir andre en negativ følelse, så skygger de selvfølgelig banen..

Anonymkode: f39d4...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt mye positiv energi til andre på andre plasser enn her, men hjelper ikke. Gjør jo ikke noe annet nesten, enn å hjelpe andre. Beklager, men er av og til paranoid og derfor jeg begynte å tolke hjertene som negativ. Ikke døm med en gang noe mistolkning skjer. Jeg er langt i fra perfekt, men godtar det at den negative spydige energien skal jeg bare få tilbake. Jeg er allerede vandt til det , og avvisning så da kan jeg like godt bare oppleve mer av det.

-TS

Anonymkode: 0751b...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er poenget hjelpe andre ? Får en noen gang noe tilbake? Nei.

Anonymkode: 0751b...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke at det finnes noe etter døden, blir som å slå av en lyspære og bevisstheten bare slutter å eksistere.

Konseptet med at det er noe mer etter at man er død er noe som mennesket har undret seg over siden hjernen utviklet egenskapen til å reflektere. Dødsfrykten er noe som alle skapninger har på en eller en annen måte, den viser seg i form av naturlige instinkter for å overleve.

Hos oss mennesker så har disse tankene og spørsmålene utviklet seg, når religioner og overtro ble aktuelt så ble døden et sentralt punkt som de forskjellige religionene dessverre har utnyttet til det fulle.

De kristne tror at de snille havner opp i en herlig himmel mens de slemme havner i evig pine, i Islam så får mennene en haug med jomfruer hvis de dreper mange nok vantro. En hver person med en halv hjerne skjønner at alt dette er oppkonstruert av kirken, prester, imaner osv. for å få kontroll over mennesker og samfunnet.

Anonymkode: 8d1db...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men er av og til paranoid og derfor jeg begynte å tolke hjertene som negativ. Ikke døm med en gang noe mistolkning skjer.

Helt i orden, jeg tar imot beklagelsen. Jeg ønsket oppriktig å hjelpe med innleggene jeg skrev, og hjertene var oppriktig ment som støtte. 

Anonymkode: f39d4...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2020 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Er sant det, vi er jo alle en Gud, men det finnes bare en Gud, og Gud er alt som er i universet, så vi er alle en. 

Anonymkode: 68893...5dd

Man vet ikke om det bare finnes en Gud. Det er mulig han har både en og flere kompiser som er like mektige.

Du har bare lest eller hørt at det finnes kun en Gud. Du har ingen mulighet til å sjekke dette opp selv.

Anonymkode: d5cb2...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...