Gå til innhold

Da er sommerens tigging igang.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk endel som teltet. Ser det på campingplasser. Vet også om flere som fricamper i telt. Er da ikke noe galt i det. 

Anonymkode: 4e520...e90

Enig. Selv vil jeg foretrekke å få lånt meg en feriebolig i Sør-Frankrike eller omegn. Må få tak i flybilletter også da, kanskje legge ut en spleis på de.

Anonymkode: ca9c8...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde med glede leid ut både hytte og campingvogn veldig billig. Så mange selvgode mennesker det fins. "JEG klarer, og JEG har"... da burde jo så klart alle andre også. Å reflektere litt over at mennesker har ulike utgangspunkt, ulike opplevelser og ulike erfaringer er visst håpløst for mange dessverre. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele familien i en sovepose? 

Ok, mor med to barn skal telte på campingplass. 

Telt 600 kr

Tre soveposer 900 kr

Tre liggeunderlag 600 kr

Campingplass 5 netter 1 000 kr (pris fra nett for teltplass + bruk av toalett/dusj)

Der har vi over 3 000 kr, før man begynner å regne med transport. De fleste campingplasser er tilgjengelig med bil, men ikke fullt så tilgjengelige med kollektiv. (Snakker av erfaring!) Transport er dyrt.

Mat og annet kommer i tillegg.

Så har vi regnet med at man har eller kan låne ryggsekker og annet nødvendig utstyr.

Det ER ikke "gratis" med telttur slik mange tror. Husk også at årsak til fattigdom ofte er dårlig helse, noe som ikke er forenlig med teltliv for alle....

Hilsen alenemor med god helse, stabil jobb, god inntekt og råd til utenlandsturer... (men jeg kan lett sette meg inn i hvor ille det er å aldri ha råd til helt alminnelige ting som folk tenker på som billig)

 

Anonymkode: 5f75a...72c

Å telte er ikke gratis, men betydelig billigere enn å leie hytte og campingvogn til markedspris - noe disse tiggerne ikke er villige til siden de ber om å låne eller leie billig. 

Anonymkode: 4e520...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hadde med glede leid ut både hytte og campingvogn veldig billig. Så mange selvgode mennesker det fins. "JEG klarer, og JEG har"... da burde jo så klart alle andre også. Å reflektere litt over at mennesker har ulike utgangspunkt, ulike opplevelser og ulike erfaringer er visst håpløst for mange dessverre. 

 

Jeg har også hatt trang økonomi, men det var ingen som kastet flotte ferier etter oss. Man måtte klare seg med det man hadde. Vi tok ingen skade av det, og det gjør vel ikke disse tiggerne heller. 

Anonymkode: 4e520...e90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er fordi vi for det meste bruker sommerhytta får selv (istedenfor å dra på utelandsturer) og man trenger privat båt for å komme seg dit. Hadde ikke turt å låne båten og påse at de ikke kjører på ett av mange skjær i området. 

Derimot kan jeg jo se om vi har noe gammelt (men fremdeles veldig brukbart) fritidsutstyr som badmingtonutstyr vi kan gi til frivillighetssentralen eller på finn 

Anonymkode: 721e2...863

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har campingvogn på fastplass, men er ikke interessert i å låne ut denne til tiggende mennesker som forventer å få det gratis eller så godt som gratis. Derfor leies/ lånes den ikke ut. Dessuten så bruker vi den selv så mye som mulig. 

Greit at det ikke er for alle og telte, men har man ikke råd til å leie campingvogn eller hytte til markedspris så må man velge en annen måte å feriere på som passer lommeboken. Man kan ikke forvente å få dette av andre. 

Anonymkode: 4e520...e90

Er vel heller ingen som forventer at de skal få låne hytte eller. Campingvogn. Men det må da være lov å spørre for det. 

Anonymkode: 3c86d...2ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele familien i en sovepose? 

Ok, mor med to barn skal telte på campingplass. 

Telt 600 kr

Tre soveposer 900 kr

Tre liggeunderlag 600 kr

Campingplass 5 netter 1 000 kr (pris fra nett for teltplass + bruk av toalett/dusj)

Der har vi over 3 000 kr, før man begynner å regne med transport. De fleste campingplasser er tilgjengelig med bil, men ikke fullt så tilgjengelige med kollektiv. (Snakker av erfaring!) Transport er dyrt.

Mat og annet kommer i tillegg.

Så har vi regnet med at man har eller kan låne ryggsekker og annet nødvendig utstyr.

Det ER ikke "gratis" med telttur slik mange tror. Husk også at årsak til fattigdom ofte er dårlig helse, noe som ikke er forenlig med teltliv for alle....

Hilsen alenemor med god helse, stabil jobb, god inntekt og råd til utenlandsturer... (men jeg kan lett sette meg inn i hvor ille det er å aldri ha råd til helt alminnelige ting som folk tenker på som billig)

 

Anonymkode: 5f75a...72c

Du kan låne gratis om kommunen har bua-ordning. Der kan du også låne hengekøyer, det er hipt som aldri før, og du slipper å bo på campingplass 😊 du skal ikke langt inn i marka før det blir fint!

Tenker at slike som tigger ofte er lite kreative og løsningsorienterte.

Anonymkode: 4caaa...a39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vel heller ingen som forventer at de skal få låne hytte eller. Campingvogn. Men det må da være lov å spørre for det. 

Anonymkode: 3c86d...2ea

Å joda, det er de som spør om å låne dette, eller leie billig. 

Anonymkode: 4e520...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man får barn så bør man ha forsørgerevne, men mye kan skje og man kan miste jobben eller bli syk/ ufør når man har barn. Men har man ikke råd til å feriere så bør man finne på aktiviteter i nærområdet istedenfor å tigge. 

Anonymkode: 4e520...e90

Nettopp.

Er du ikke skikket til å ha barn må du la være, er ikke noen rett å få barn.

Anonymkode: 981e0...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var over halve Europa da jeg var barn/ ungdom fordi foreldrene mine og jeg dro på bil og telttur nesten hver sommer  ^^, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Aniita skrev:

Jeg hadde leid ut ferieboligen min gratis til en stakkars enslig mor. Flere burde gjøre det samme.

Det heter låne bort om det er gratis.

Anonymkode: 917fd...af6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lånte ut hytta gratis til ei mor og to barn en gang. Aldri mer!!! Da vi kom opp dagen etter for å se over, var hytta rasert!

For det første, det ble fort tydelig at her hadde det vært langt flere enn de tre vi lånte til.

Doet var tett, noen fliser på badet var knust, vi måtte bytte ut kjøkkenbenken i heltre pga. skader, vannskader og rett og slett dype knivsår. Det var flekker i samtlige sofaer, flekker på samtlige tepper, gjørmete fotspor gjennom hele hytta, og store hakk flere plasser i tregulvene.

Vi fant de kvalmeste ting i og rundt senger: tyggis, buser og snørr, blod, og noe som helt klart var sæd. Ingenting var vasket og, selv om vi avtalte det, de hadde brukt alt av glass, servise og bestikk uten å vaske det opp, og de hadde stjelt tre par sengesett da de dro.

Vi fikk ikke svar fra kvinnen igjen, vi dukket til og med opp på døren hennes. Til slutt truet vi med politi og anmeldelse gjennom en advokat, selv om politiet sa at de ikke kunne gjøre noe. Da fikk vi en pose på døra med en tusenlapp og de seks sengesettene. Jah...den tusenlappen var nesten fornærmende med tanke på de kostnadene vi måtte ut med for å fikse hytten.

Anonymkode: 27ddb...826

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også hatt trang økonomi, men det var ingen som kastet flotte ferier etter oss. Man måtte klare seg med det man hadde. Vi tok ingen skade av det, og det gjør vel ikke disse tiggerne heller. 

Anonymkode: 4e520...e90

Jeg er for at vi bryr oss om så godt vi kan. Dele litt på det man har, og samarbeide litt. Det er ikke så vanskelig å hjelpe om en bruker hodet litt. Det var en i den gamle bygården som trengte penger iblant. Ja, så fant man ut hva han kunne gjøre i gjengjeld, og så ble det lettere for han og så.

Noen kan sikkert bidra på en eller annen måte. Kan de ikke, så skader det jo absolutt ingen å være litt snill. Det er mange fine mennesker som trenger en håndsrekning. En gang kan det jo være deg. Hvis vi kunne drite i å dømme, og isteden se med litt større blikk, så ville det blitt veldig mye bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi lånte ut hytta gratis til ei mor og to barn en gang. Aldri mer!!! Da vi kom opp dagen etter for å se over, var hytta rasert!

For det første, det ble fort tydelig at her hadde det vært langt flere enn de tre vi lånte til.

Doet var tett, noen fliser på badet var knust, vi måtte bytte ut kjøkkenbenken i heltre pga. skader, vannskader og rett og slett dype knivsår. Det var flekker i samtlige sofaer, flekker på samtlige tepper, gjørmete fotspor gjennom hele hytta, og store hakk flere plasser i tregulvene.

Vi fant de kvalmeste ting i og rundt senger: tyggis, buser og snørr, blod, og noe som helt klart var sæd. Ingenting var vasket og, selv om vi avtalte det, de hadde brukt alt av glass, servise og bestikk uten å vaske det opp, og de hadde stjelt tre par sengesett da de dro.

Vi fikk ikke svar fra kvinnen igjen, vi dukket til og med opp på døren hennes. Til slutt truet vi med politi og anmeldelse gjennom en advokat, selv om politiet sa at de ikke kunne gjøre noe. Da fikk vi en pose på døra med en tusenlapp og de seks sengesettene. Jah...den tusenlappen var nesten fornærmende med tanke på de kostnadene vi måtte ut med for å fikse hytten.

Anonymkode: 27ddb...826

Så trist og utrolig dårlig gjort! Der er slike mennesker som ødelegger for andre mer redelige folk. Du har min sympati. Det er utrolig stygt å gjøre sånt når du velment vil hjelpe! 

Men dette kan ikke være vanlig..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Så trist og utrolig dårlig gjort! Der er slike mennesker som ødelegger for andre mer redelige folk. Du har min sympati. Det er utrolig stygt å gjøre sånt når du velment vil hjelpe! 

Men dette kan ikke være vanlig..

Det tror jeg. En venninne lånte vekk leiligheten sin til en felles venninne av oss som var nyskilt med to barn og dårlig råd. Da venninne 1 kom hjem en uke etter at hun som hadde lånt var dratt igjen var det en veltet og knust potteplante med jord utover gulvet, alt sengetøyet lå råttent i vaskemaskinen (vasket men ikke hengt opp eller tromlet, dermed ødelagt), den hvite sofaen var full av flekker etter både hundepoter og barn som hadde spist i sofaen og griset, og ene madrassen stinket tiss. 

Da hun tok kontakt og prøvde å spørre hva som hadde hendt var svaret «oj, jeg var ikke klar over at du hadde SÅ nært forhold til den planten...»

Anonymkode: 917fd...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg hatt hytte ville alle som kan krype og gå fått låne den gratis, det samme om jeg eide bil eller leil. Jeg hadde betalt ekstra skatt hvis jeg hadde tjent over 1mill også.
 

Anbefaler alle som vil låne bort fritidseiendommene sine å gjøre det istedenfor å preike hvor snille de er og bortforklare hvorfor de ikke kan.

Anonymkode: 76999...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvert år skriver enslige mødre tåredryppende tigge innlegg der de ber om å få låne eller leie campingvogn eller hytte svært billig da de vil gi ungene en flott ferie. De vil jo også ha tilgang til disse ferieboligene midt på sommeren, mens de fleste har ferie. Forslag som å telte på campingplass overses glatt. Det blir vel for kummerlig for dem. Jeg skjønner ønsket om å ha ferie med barna, men har man dårlig med penger og ikke hytte/ campingvogn, så må de kanskje innse at å telte kan være en flott opplevelse for barna. 

Hadde du ofret din hytte eller campingvogn, gratis eller for en symbolsk sum i juni/ juli? 

Anonymkode: 4e520...e90

Muligens jeg er teit og skikkelig feil, men jeg våger ikke å tigge på samme måte som de og jeg skjønner ikke at folk våger å tigge. Syns de ikke det er flaut at de ikke klarer seg selv? Hvor er følelsen av selvstendighet? Vi har hatt hjemmeferie flere ganger. 

Anonymkode: 8aa6e...f08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hele familien i en sovepose? 

Ok, mor med to barn skal telte på campingplass. 

Telt 600 kr

Tre soveposer 900 kr

Tre liggeunderlag 600 kr

Campingplass 5 netter 1 000 kr (pris fra nett for teltplass + bruk av toalett/dusj)

Der har vi over 3 000 kr, før man begynner å regne med transport. De fleste campingplasser er tilgjengelig med bil, men ikke fullt så tilgjengelige med kollektiv. (Snakker av erfaring!) Transport er dyrt.

Mat og annet kommer i tillegg.

Så har vi regnet med at man har eller kan låne ryggsekker og annet nødvendig utstyr.

Det ER ikke "gratis" med telttur slik mange tror. Husk også at årsak til fattigdom ofte er dårlig helse, noe som ikke er forenlig med teltliv for alle....

Hilsen alenemor med god helse, stabil jobb, god inntekt og råd til utenlandsturer... (men jeg kan lett sette meg inn i hvor ille det er å aldri ha råd til helt alminnelige ting som folk tenker på som billig)

 

Anonymkode: 5f75a...72c

3000 kr for 5 netter med en familie på 3 stykk er da ikke akkurat mye.  Dessuten har man soveposene, teltet og liggeunderlagene for alltid.  Som jeg skrev kan barn fint sove på en dobbelbrettet dyne og voksne sove på en bademadrass, det koster enda mindre.  Kan også kjøpe alt dette brukt.  Går an å improvisere når man ikke har midler. Og litt penger må man regne med å bruke på ferie.  Jeg laget dessuten mesteparten av maten selv, hadde en liten kjølebag med mat og brukte felleskjøkken til matlaging.   

Anonymkode: a832e...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hele familien i en sovepose? 

Ok, mor med to barn skal telte på campingplass. 

Telt 600 kr

Tre soveposer 900 kr

Tre liggeunderlag 600 kr

Campingplass 5 netter 1 000 kr (pris fra nett for teltplass + bruk av toalett/dusj)

Der har vi over 3 000 kr, før man begynner å regne med transport. De fleste campingplasser er tilgjengelig med bil, men ikke fullt så tilgjengelige med kollektiv. (Snakker av erfaring!) Transport er dyrt.

Nei, selvfølgelig ikke en sovepose per familie... Jeg vet jo ikke hvor mange det vil være i "din" familie. 

Som en annen person nevner, koster det 8000 kr for en uke i en campingvogn. 

Telt og sovepose har du i lang tid, så nei, det er ikke dyrt. Du kan fint campe steder utenfor en campingplass. Uansett, 1000 kr for 5 dager er en helt grei pris.

Det blir dyrt om du kun bruker det en gang, men hvis du bruker det regelmessig blir det ganske billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...