Gå til innhold

Da er sommerens tigging igang.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvert år skriver enslige mødre tåredryppende tigge innlegg der de ber om å få låne eller leie campingvogn eller hytte svært billig da de vil gi ungene en flott ferie. De vil jo også ha tilgang til disse ferieboligene midt på sommeren, mens de fleste har ferie. Forslag som å telte på campingplass overses glatt. Det blir vel for kummerlig for dem. Jeg skjønner ønsket om å ha ferie med barna, men har man dårlig med penger og ikke hytte/ campingvogn, så må de kanskje innse at å telte kan være en flott opplevelse for barna. 

Hadde du ofret din hytte eller campingvogn, gratis eller for en symbolsk sum i juni/ juli? 

Anonymkode: 4e520...e90

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor de fikk barn når de ikke engang kan gi barna en ferie. Snakk om frekkhet.

Anonymkode: c45c7...9f2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HR ikke noe imot telt, men skjønner hvorfor folk ikke vil sove i telt. Det er virkelig ikke for alle, spesielt hvis du skal sove der i en del dager. Da er det mye bedre med hytte. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det derfor vi har så mange alenemødre i Norge? De forventer at staten og alle andre skal ordne opp? Hvorfor tar de ikke ansvar?

Anonymkode: c45c7...9f2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor de fikk barn når de ikke engang kan gi barna en ferie. Snakk om frekkhet.

Anonymkode: c45c7...9f2

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det derfor vi har så mange alenemødre i Norge? De forventer at staten og alle andre skal ordne opp? Hvorfor tar de ikke ansvar?

Anonymkode: c45c7...9f2

Bitter for at dine foreldre aldri ga deg én sydentur eller to som barn? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor de fikk barn når de ikke engang kan gi barna en ferie. Snakk om frekkhet.

Anonymkode: c45c7...9f2

Vet ikke om svaret ditt er ironisk eller ikke, men ting kan skje. Mor kan bli arbeidsledig osv, eller hun flyter på staten. Men disse enslige mødrene må innse at man trenger nødvendigvis ikke å bruke masse penger på ferie. De skal ha komfort, men ikke betale for det, eller betale minst mulig. Sikkert derfor de lager disse tåredryppende tiggerinnleggene. 

Anonymkode: 4e520...e90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vhgj skrev:

 

Bitter for at dine foreldre aldri ga deg én sydentur eller to som barn? 

Mine foreldre ga meg mye, de hadde endel penger. Og dessuten holdt de sammen, de tok ansvar!

Anonymkode: c45c7...9f2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre ga meg mye, de hadde endel penger. Og dessuten holdt de sammen, de tok ansvar!

Anonymkode: c45c7...9f2

De tok ikke ansvar i å lære deg folkeskikk og forståelse av økonomi. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vhgj skrev:

De tok ikke ansvar i å lære deg folkeskikk og forståelse av økonomi. 

Joda, det lærte de meg og. Jeg har klart å spare opp over en million kroner i tillegg til leiligheten!

Anonymkode: c45c7...9f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, det lærte de meg og. Jeg har klart å spare opp over en million kroner i tillegg til leiligheten!

Anonymkode: c45c7...9f2

Så stolt! 

At du har over en million kroner på bankkontoen betyr ikke at du har forståelse av økonomi.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vhgj skrev:

Så stolt! 

At du har over en million kroner på bankkontoen betyr ikke at du har forståelse av økonomi.

Hva mener du jeg ikke forstår da??

Anonymkode: c45c7...9f2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Brunello skrev:

Ja, om jeg ikke skulle bruke hytta selv.

Vi har campingvogn på fastplass, men er ikke interessert i å låne ut denne til tiggende mennesker som forventer å få det gratis eller så godt som gratis. Derfor leies/ lånes den ikke ut. Dessuten så bruker vi den selv så mye som mulig. 

5 minutter siden, Vhgj skrev:

HR ikke noe imot telt, men skjønner hvorfor folk ikke vil sove i telt. Det er virkelig ikke for alle, spesielt hvis du skal sove der i en del dager. Da er det mye bedre med hytte. 

Greit at det ikke er for alle og telte, men har man ikke råd til å leie campingvogn eller hytte til markedspris så må man velge en annen måte å feriere på som passer lommeboken. Man kan ikke forvente å få dette av andre. 

Anonymkode: 4e520...e90

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du jeg ikke forstår da??

Anonymkode: c45c7...9f2

Sett deg inn i økonomiske forskjeller og hvem som får barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vhgj skrev:

Sett deg inn i økonomiske forskjeller og hvem som får barn. 

Er du en alenemor som tigger, følte du deg truffet?

Anonymkode: c45c7...9f2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke forvente å få dette av andre. 

Forventer de, eller spør de? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du en alenemor som tigger, følte du deg truffet?

Anonymkode: c45c7...9f2

Er mann og uten barn, så nesten. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita

Alt folk hefter seg oppi.

Det er mange grunner til at folk ikke har penger til å reise på ferie. Mange som lever et tøft liv. Er det bare økonomisk vellykede folk som skal få lov til å få barn?

Jeg hadde leid ut ferieboligen min gratis til en stakkars enslig mor. Flere burde gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aniita skrev:

Alt folk hefter seg oppi.

Det er mange grunner til at folk ikke har penger til å reise på ferie. Mange som lever et tøft liv. Er det bare økonomisk vellykede folk som skal få lov til å få barn?

Jeg hadde leid ut ferieboligen min gratis til en stakkars enslig mor. Flere burde gjøre det samme.

Ja

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har campingvogn på fastplass, men er ikke interessert i å låne ut denne til tiggende mennesker som forventer å få det gratis eller så godt som gratis. Derfor leies/ lånes den ikke ut. Dessuten så bruker vi den selv så mye som mulig. 

Greit at det ikke er for alle og telte, men har man ikke råd til å leie campingvogn eller hytte til markedspris så må man velge en annen måte å feriere på som passer lommeboken. Man kan ikke forvente å få dette av andre. 

Anonymkode: 4e520...e90

Alle har det ikke like bra. Hvorfor ikke hjelpe et medmenneske som ønsker seg ferie men ikke har råd. Kanskje de har rota det til for seg, men tenk da på barna deres. De jeg har lest om har ikke forventet noe, men blitt utrolig tmkknemmelige. Store økonomiske forskjeller skaper kriminalitet. Kanskje man unngår at barna til de med dårlig kommer på skråplanet ved å tilby de ferie? Noen ganger skal det lite til. Gode ferieminner kan løfte selvbildet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...