Gå til innhold

Vil "alle" helst ha jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke helt på den her.

Anonymkode: 80d6e...de1

Hvorfor ikke? Om enkelte her inne bare ønsker jente, så finnes det nok folk som bare ønsker gutt. for min del er det det samme om det er gutt/jente har 1 jente og 1 gutt fra før av, og venter barn nr 3 får meg spiller det ingen rolle om der blir gutt/jente det aller viktigste er at barnet er friskt.

Anonymkode: b4003...6f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg er så heldig å kunne få barn, så håper jeg bare at det er friskt :) Bryr meg ingenting om kjønnet. Har to ting som gjør at jeg kan slite med det, og allerede nå vet jeg at et barn vil bli elsket. Kjønnet er ikke viktig.

Tenker folk også over at det kan hende barnet blir født med feil kjønn, og senere vil endre det selv? Det er alltid en ting som kan skje :)

Anonymkode: 434c2...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det at du hadde blitt skuffet og lei deg og så nedfor at du ikke kunne vært en god mor for barnet ditt.😕

Anonymkode: 80d6e...de1

Nei det kan godt hende at jeg blir verdens beste mor for den jenta som blir født, men akkurat nå føler jeg at det er en sjanse jeg ikke er villig til å ta.

Anonymkode: c60e7...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg både en gutt og ei jente, og det fikk jeg 💙💜

Anonymkode: e4492...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel motsatt. I Kina hvor det var ettbarnspolitikk slo man det ofte i hjel hvis den ene ungen de kunne ha ble ei jente. 

For å ikke nevne muslimske land... 

Jeg er nå sjeleglad for at jeg fikk en nydelig gutt. Tror ting hadde vært langt mer komplisert om jeg fikk ei jente. 

Anonymkode: 45a7f...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sminker meg ikke engang, og går med håret i hestehale 99% av tiden, men jeg elsker animasjonsfilmer og prinsesser og dukker ja. Har et digert dukkehus som døtrene mine arver, og ja, jeg koser meg med å leke med det sammen med eldste (yngste er bare 7 mnd, så det må vente).

Jeg tuller ikke nei. Er 31 år, og ungene mine går mest i arveklær som ikke matcher. Jeg liker også å tegne, og danse og pusle med hobbygreier. Forstår ikke hvorfor jeg skal rakkes ned på med hersketeknikker bare fordi jeg har utprega "feminine" interesser og er glad for at jeg har fått et barn som deler disse? 

Anonymkode: c4394...de6

Du burde ikke få barn om du bare ønsker deg 1 spesifikt kjønn. Du er nok ikke klar får og få barn.

Anonymkode: b4003...6f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Peanut skrev:

Jeg må innrømme jeg synes det er noe spesielt å ønske seg jente fordi da kan man «være venninner og kle seg likt»... man vet aldri hvordan jenta blir :blink: 

Hvem har sagt at det er grunnen? Dette er bare holdninger vi som ønsker oss jenter blir tillagt. 

Anonymkode: 08ff0...7c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Pluss at bare ideen om at man skal være venner med barna sine er helt idiotisk. Foreldre og barn kan ikke, og skal ikke, ha et likeverdig forhold, slik venner skal. 

Min mor er min desidert beste venn❤️

Anonymkode: 08ff0...7c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ønsket gutt, jeg ønsket jente. Grunnen til at jeg ønsket jente var at jeg identifiserer meg lettere med jente (jada teit grunn), og at i min referansegruppe virker det som at søskenflokker med jente eldst og gutt yngst er de som har det beste forholdet som ungdommer/voksne. 

Så jeg ville ja jente først og gutt som nr 2. 
vi fikk jente først, og der blir nok ingen nr 2. Orker ikke de 2 første årene en gang til. Vi er for gamle til så lite søvn enda en gang. 

Anonymkode: 1c38e...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ikke få barn om du bare ønsker deg 1 spesifikt kjønn. Du er nok ikke klar får og få barn.

Anonymkode: b4003...6f8

Jeg har to barn? Begge jenter forøvrig.. 🤷‍♀️

Anonymkode: c4394...de6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok mange ønsker mor-datter forholdet. Nå er det selvfølgelig ingen garanti for å få det, mange som ikke har et nært forhold til moren sin, men sånn generelt så kan det være et annet bånd i voksen alder enn med sønner. 

Anonymkode: 72381...dc1

Det synes jeg er rart. Opplever at det like gjerne blir et litt komplisert forhold mellom mor/datter og far/sønn. Opplever også at forholdet mellom far og datter, ev mor og sønn, kan være vel så nært og bra. Sånn var det iallfall da jeg vokste opp, i min familie. Ser det også til dels med egne barn nå (har begge kjønn) og i omgangskretsen. 


Grunner til at folk ønsker seg jente kan jo være (i tillegg til de som har et romantisk syn på å ha en datter å dolle opp) det faktum at man ofte blir mer inkludert som mormor enn farmor. 
Så er det også de som har dårlige erfaringer med  menn og gutter. Det er vel ikke helt PK å si det men tror også at moderne samfunnsliv på enkelte områder er lettere for jenter, tenker fex på skolevesenet. Sikkert noen som tenker på det også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser "det viktigste er at barnet er friskt" er noe som går mye igjen her, og selvsagt er det viktig. Jeg synes likevel man skal være litt forsiktig med å kaste denne uttalelsen ut i hytt og pine, da det nok kan bidra til å gjøre hverdagen til de med syke barn tyngre enn den trenger å være.

Endret av Tarmegenbolle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nnilm skrev:

For meg har det ikke hatt noe å si med kjønn, men mannen ønsket seg gutt så jeg ønsket meg det på han sine vegne, vi fikk to samtidig. 
Neste gang var det også det samme, hadde jo vært gøy med jente så vi fikk begge kjønn, på UL fikk vi vite at det var jente, og jeg fikk en rar følelse jeg ikke kan forklare, det stemte liksom ikke, hvor var gutten min? 
Men så var det gutt, var akkurat som om jeg visste det. 
 

Det som er synd og som irriterer meg er alle rundt meg, ååå ble det ikke jente denne gangen heller, ja ja blir det nummer fire også nå da?. 
Nei jeg vil ha de guttene jeg har og har ikke noe behov for å prøve på jente. 
Akkurat som om det ikke er godt nok å få gutter? At familien ikke er komplett før det kommer jente? 
Dere som sier dette til nybakte mødre, vet dere hva slags følelser dere gir en lykkelig nybakt mor? 

Dette er helt likt andre veien også, altså.. 

Jeg hat to jenter, og vi får stadig spm om vi skal prøve på gutten.. Etter oul var det samma greia..

Anonymkode: cf6ca...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsket meg jente, og fikk jente. Og det er enda mer fantastisk enn jeg håpte på, hun er heldigvis stereotyp jente, med interesser som går på tegning, dukker, matlaging, kjoler, dans, romantiske filmer og bøker om prinsesser. 

Det passer meg perfekt, siden jeg hater fotball og gravemaskiner og biler og ninjago.. Jeg håpte på en jentete jente, så vi kunne dele interesser, og det fikk jeg. 

Neste barn ble også jente, heldigvis. Jeg har mange venninner som har gutter, og mange av de klager til meg over de typiske "guttetingene" de må forholde seg til, samt all slåssingen og herjingen.

Så vet jeg veldig godt at det finnes unntak, med gutter som liker best å tegne prinsesser og jenter som elsker biler, men det er virkelig unntaket i min store vennekrets hvertfall.

Jeg hadde vært like fornøyd med en gutt som var komplett stereotypisk "jentete" jeg altså, men jeg hadde blitt sprø av å måtte fake interesse for teknisk lego og racerbiler... Nå koser jeg meg hvert eneste sekund jeg er med jenta mi, og slipper å fake noe som helst. :)

Anonymkode: c4394...de6

Samme opplevelse her også 😄 Har to jenter, og venter jente nr 3. Ekstra glad når det var klart på UL at det var ei lillesøster 🥰

Anonymkode: b4080...116

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er helt likt andre veien også, altså.. 

Jeg hat to jenter, og vi får stadig spm om vi skal prøve på gutten.. Etter oul var det samma greia..

Anonymkode: cf6ca...be9

Det er det helt sikkert, at ikke folk bare kan holde munn og være glad over et nyfødt lite barn. 
Hva er det man egentlig prøver å oppnå med disse kommentarene, kan ikke se for meg at det er for å være hyggelig akkurat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på venninnene mine som kun har gutter, da det skinner SÅ igjennom at de er misunnelig på tutuskjørt og jenteting. Prøver seg med en: "Er så kjekt med flere gutter. Er så praktisk (?) og alt det der." 😂

Anonymkode: b4080...116

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes synd på venninnene mine som kun har gutter, da det skinner SÅ igjennom at de er misunnelig på tutuskjørt og jenteting. Prøver seg med en: "Er så kjekt med flere gutter. Er så praktisk (?) og alt det der." 😂

Anonymkode: b4080...116

Jeg har en venninne som var skuffet i flere måneder når hun fant ut at hun ventet en gutt.

Anonymkode: 80d6e...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg begge deler. Mitt inntrykk er ikke at sønnen blir som pappaen og datteren som mammaen. Jeg vil selvfølgelig grue meg til de utfordringer de møter i samfunnet som er kjønnede, så som at jeg vil grue meg til spesielt jenta får komplekser for kroppen sin og gutten blir mobbet dersom han ikke følger spilleregler for gutter. Gruppepress generelt kommer jeg nok til å være redd for. Men jeg har erfaring med at så lenge man gir barna kjærlighet og oppmerksomhet og samtidig lærer dem å trå til et tak, samt oppdra dem i et hjem med varme verdier og tanke på andre mennesker, så vil de få nok krefter til å klare seg så bra som de kan i livet.

Anonymkode: ca05b...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes synd på venninnene mine som kun har gutter, da det skinner SÅ igjennom at de er misunnelig på tutuskjørt og jenteting. Prøver seg med en: "Er så kjekt med flere gutter. Er så praktisk (?) og alt det der." 😂

Anonymkode: b4080...116

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som var skuffet i flere måneder når hun fant ut at hun ventet en gutt.

Anonymkode: 80d6e...de1

Tydeligvis flere mødre som ikke burde fått barn. Stakkars barn.

Anonymkode: 69ee0...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper på gutt. Jeg jobber med barn, og har erfart at jeg liker guttebarn litt bedre enn jenter (ja, det var stygt sagt). Dessuten synes jeg det er mye lettere å finne guttenavn. Samboeren min er litt nervøs av seg, og han er redd for at han skal bli alt for bekymret og overbeskyttende hvis det blir jente. Når det er sagt hadde det selvfølgelig vært koselig med en liten jente også, og det viktigste er at ungen er frisk.

Anonymkode: 442ba...e6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...