Gå til innhold

Vil "alle" helst ha jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her på forumet virker det som om det er en oppfatning av at "alle" ønsker seg jente, når de skal ha barn. Vil alle det?

Hvorfor ønsker du deg jente?

Og hvis du ønsker deg gutt, hvorfor?

Er det ikke fint uansett hva som kommer?

Anonymkode: e2375...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker du deg jente?

Hjemme hos oss var det alltid søsteren min som måtte ta ut av vaskemaskinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt glad uansett hvilket kjønn jeg fikk. Jeg fikk ei jente, men ville vært like glad i baby om det var gutt. 

Anonymkode: acdfd...b2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv et sterkt ønske om jente. Fikk jente først og gutt andre gang. Etter at jeg fikk andremann endret jeg helt oppfatning. Små gutter er rett og slett herlige. Får vi et tredje barn har jeg absolutt ingen preferanse når det kommer til kjønn

Anonymkode: 854c1...2b7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det sterke ønsket om jente? 

Anonymkode: e2375...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det sterke ønsket om jente? 

Anonymkode: e2375...200

Fordi samfunnet er ikke tilrettelagt for gutter slik det er for jenter.

Jeg er mann, og skal aldri ha barn pga faren for at det blir en gutt. Det umenneskelige mannsidealet går ikke an å oppnå. Alle de negative statistikkene som menn har, gjør at man føler ikke at å få en gutt gir gode odds for at dette går bra.

Anonymkode: 78eb6...d48

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde følelsen av at jeg ville få en gutt og ble faktisk nesten skuffa da vi fikk vite jente, men hun er jo helt fantastisk og tøff og det har egentlig ingenting å si! Noen jenter er jo veldig "guttete" og noen gutter er veldig "jentete", så hva betyr det de har mellom beina liksom 🙈 Vi bor i Norge og her kan folk være som de vil :)

Men alle som spurte meg om kjønn da jeg var gravid fortalte meg hvor heldig jeg var som fikk jente osv osv og syntes det var litt rart. Venninna min som venta gutt virka skuffet når hun fikk vite kjønn, mens en venninne som fikk vite jente var overlykkelige og bablet om å kunne kle seg i like kjoler og være bestevenninner. Jeg klarte ikke helt sette meg inn i noen av delene, og var mest fornøyd for at alt var fint med barnet. 

Vi tenker på nr. 2 og da kjenner jeg at om jeg kunne bestemme vil jeg gjerne hatt en gutt. Jeg jobber som lærer selv, så har mye med barn av begge kjønn å gjøre i det daglige, og jeg tror jeg ville passet helt fint som "guttemamma". Jeg er ikke jentete av meg selv og har ikke greie på typiske "jenteting" som sminke, klær, prate om kjærlighet, osv, men til nå er heldigvis dattera min mest opptatt av fotball og maur, så håper det holder seg sånn 🙈

Anonymkode: 122bd...fb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha jente. Mest på grunn av overlevelsesgrunner. Jeg vet ikke om det er fremdeles, men på 70-80 - tallet så overlevde jentebabyer oftest. Mine foreldre mistet tre før jeg ble født. Alle gutter ( 5måneder på vei, fire måneder på vei, syv måneder på vei). Jeg har premature. Jeg visstnok overlevde på grunn av at jeg var jente.

Anonymkode: 961b4...9a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig bare ha et friskt barn. Jente eller gutt spiller ingen rolle.
Eneste jeg reagerer på at det alltid fins sinnsykt mye mer jenteklær til babyer fremfor gutteklær. Utvalget er helt annerledes. 
DET derimot, er et stort spørsmål fra meg.

Anonymkode: 92b5e...12a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg ville ha jente, og det fikk vi😍

Anonymkode: 4c9c6...1cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha jente og fikk det💗

Anonymkode: 80d6e...de1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha et friskt barn. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 2954f...63b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke noe spesielt ønske, men trodde jeg kom til å få jente da jeg var gravid første gang. Det ble en gutt ❤️i  Da jeg skulle ha nummer to tenkte jeg at det ville vært fint å få en gutt til, da det virket så praktisk å ha to av samme kjønn. Jeg hadde selvfølgelig blitt like glad uansett hva jeg  fikk, men det ble en gutt til. Synes det er superpraktisk å ha temmelig tette gutter, og så er det en ekstra bonus at jeg slipper å lære meg å stelle hår/ lage fancy hårfrisyrer 😄

Anonymkode: baa31...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter gutt nr 2 kom hadde jeg et lite håp om at det var ei jente i graviditet nr 3 og 4, men har aldri blitt skuffet når jeg har vært på ul og fått vite at det var gutt. Har fire flotte gutter, og ville ikke byttet de ut med noen ♥️ 

Anonymkode: 90feb...eda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg jente, og fikk jente. Og det er enda mer fantastisk enn jeg håpte på, hun er heldigvis stereotyp jente, med interesser som går på tegning, dukker, matlaging, kjoler, dans, romantiske filmer og bøker om prinsesser. 

Det passer meg perfekt, siden jeg hater fotball og gravemaskiner og biler og ninjago.. Jeg håpte på en jentete jente, så vi kunne dele interesser, og det fikk jeg. 

Neste barn ble også jente, heldigvis. Jeg har mange venninner som har gutter, og mange av de klager til meg over de typiske "guttetingene" de må forholde seg til, samt all slåssingen og herjingen.

Så vet jeg veldig godt at det finnes unntak, med gutter som liker best å tegne prinsesser og jenter som elsker biler, men det er virkelig unntaket i min store vennekrets hvertfall.

Jeg hadde vært like fornøyd med en gutt som var komplett stereotypisk "jentete" jeg altså, men jeg hadde blitt sprø av å måtte fake interesse for teknisk lego og racerbiler... Nå koser jeg meg hvert eneste sekund jeg er med jenta mi, og slipper å fake noe som helst. :)

Anonymkode: c4394...de6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk 2 jenter og 2 gutter. Fornøyd med det :) 

Anonymkode: 3e771...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men jeg kan forstå at mange vil ha jente, det er det beste utgangspunktet for et best mulig liv i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett lite håp om jente første gangen. Tror det var ett barnlig ønske jeg har hatt siden jeg var veldig liten selv. Kanskje har det noe med at jeg har tre brødre selv og at det er overflod av gutter i familien? Er svært få jenter. 

Jeg fikk først jente også gutt. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Og hadde jeg ikke fått jente, hadde det ikke spilt noen rolle. Gutter er akkurat like flott! 

Anonymkode: 34cb0...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Nei. Men jeg kan forstå at mange vil ha jente, det er det beste utgangspunktet for et best mulig liv i Norge.

Hva mener du med det? Jeg ser flere mener det samme, og jeg håper noen vil forklare meg dette. 

Hvor kommer ideen fra, om at det er så fryktelig å være gutt i Norge? Og at jenter får et så mye bedre liv (i Norge)?

Anonymkode: e2375...200

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...