Gå til innhold

Vil "alle" helst ha jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Jeg ser flere mener det samme, og jeg håper noen vil forklare meg dette. 

Hvor kommer ideen fra, om at det er så fryktelig å være gutt i Norge? Og at jenter får et så mye bedre liv (i Norge)?

Anonymkode: e2375...200

Nei, jenter har en tendens til å velge lavtlønnsyrker. 

Jeg ønsket meg gutt fordi jeg visste at det ville bli en sønn, men også fordi det er status. Det viser at du og mannen din har hyppig sex. Ikke er jeg så glad i jenteting heller, men liker å leke rollespill med barbiedukker f.eks. 

Anonymkode: 8a61a...f05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsket meg jente, og fikk jente. Og det er enda mer fantastisk enn jeg håpte på, hun er heldigvis stereotyp jente, med interesser som går på tegning, dukker, matlaging, kjoler, dans, romantiske filmer og bøker om prinsesser. 

Det passer meg perfekt, siden jeg hater fotball og gravemaskiner og biler og ninjago.. Jeg håpte på en jentete jente, så vi kunne dele interesser, og det fikk jeg. 

Neste barn ble også jente, heldigvis. Jeg har mange venninner som har gutter, og mange av de klager til meg over de typiske "guttetingene" de må forholde seg til, samt all slåssingen og herjingen.

Så vet jeg veldig godt at det finnes unntak, med gutter som liker best å tegne prinsesser og jenter som elsker biler, men det er virkelig unntaket i min store vennekrets hvertfall.

Jeg hadde vært like fornøyd med en gutt som var komplett stereotypisk "jentete" jeg altså, men jeg hadde blitt sprø av å måtte fake interesse for teknisk lego og racerbiler... Nå koser jeg meg hvert eneste sekund jeg er med jenta mi, og slipper å fake noe som helst. :)

Anonymkode: c4394...de6

Hvilke voksne kvinner har oppriktig interesse for dukker og prinsesser? 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket bare en baby som var i live på ul jeg, var så redd for at noe var galt (jeg var veldig dårlig frem til ul uke 12). Da vi fikk vite at alt stod bra til ønsket jeg meg gutt pga egne interesser, men så jente for jeg hadde jo de interessene som liten, og så frem og tilbake. Fikk gutt og jente tvillinger, de er 5 år nå og veldig glad i lego, dinosaurer og action. Gruer meg litt til jenta blir gammel nok til å spørre om sminke for der er jeg håpløs 😛

tror de som ønsker seg jente veldig høyt er snarere til å skrive om det, men vet av mange som også ønsket seg gutter. 

Anonymkode: 4e149...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peanut skrev:

Jeg må innrømme jeg synes det er noe spesielt å ønske seg jente fordi da kan man «være venninner og kle seg likt»... man vet aldri hvordan jenta blir :blink: 

Pluss at bare ideen om at man skal være venner med barna sine er helt idiotisk. Foreldre og barn kan ikke, og skal ikke, ha et likeverdig forhold, slik venner skal. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det ikke hatt noe å si med kjønn, men mannen ønsket seg gutt så jeg ønsket meg det på han sine vegne, vi fikk to samtidig. 
Neste gang var det også det samme, hadde jo vært gøy med jente så vi fikk begge kjønn, på UL fikk vi vite at det var jente, og jeg fikk en rar følelse jeg ikke kan forklare, det stemte liksom ikke, hvor var gutten min? 
Men så var det gutt, var akkurat som om jeg visste det. 
 

Det som er synd og som irriterer meg er alle rundt meg, ååå ble det ikke jente denne gangen heller, ja ja blir det nummer fire også nå da?. 
Nei jeg vil ha de guttene jeg har og har ikke noe behov for å prøve på jente. 
Akkurat som om det ikke er godt nok å få gutter? At familien ikke er komplett før det kommer jente? 
Dere som sier dette til nybakte mødre, vet dere hva slags følelser dere gir en lykkelig nybakt mor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste ikke bryr seg så mye, det er bare at man hører om dem som gjør det på kvinneguiden. På samme måte som man hører om alle dem som er utro og kan få inntrykk av at "alle" er utro av den grunn, men slik er det jo selvsagt ikke (men jeg tror dog det er vanligere å være utro enn å ønske seg jente :ler: ). Men blant dem som har et ønske, tror jeg det er vanligst for kvinner å ønske seg jente og for menn å ønske seg gutt. Det er naturlig å ønske seg en av "sine egne". Hadde dette vært "manneguiden", hadde "alle" ønsket seg gutt.

Dette med at alt er tilrettelagt for jenter og at gutter har det dårlig i Norge, er bare incel-sprøyt. At det er flest menn på bunnen av samfunnet er likt i alle samfunn - det er flest menn både på toppen og bunnen, menn er mer "ekstreme" enn kvinner, som er mer på det jevne. Så det er kanskje større sjanse for at gutten blir en taper enn jenta, men det er også større sjanse for at gutten blir en vinner enn jenta. Sjekk hvem som eier mest og tjener mest i Norge og verden, hvem som er de mest intelligente (hvorfor må man ha en egen sjakk-klasse for kvinner, f.eks?). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Nnilm skrev:

For meg har det ikke hatt noe å si med kjønn, men mannen ønsket seg gutt så jeg ønsket meg det på han sine vegne, vi fikk to samtidig. 
Neste gang var det også det samme, hadde jo vært gøy med jente så vi fikk begge kjønn, på UL fikk vi vite at det var jente, og jeg fikk en rar følelse jeg ikke kan forklare, det stemte liksom ikke, hvor var gutten min? 
Men så var det gutt, var akkurat som om jeg visste det. 
 

Det som er synd og som irriterer meg er alle rundt meg, ååå ble det ikke jente denne gangen heller, ja ja blir det nummer fire også nå da?. 
Nei jeg vil ha de guttene jeg har og har ikke noe behov for å prøve på jente. 
Akkurat som om det ikke er godt nok å få gutter? At familien ikke er komplett før det kommer jente? 
Dere som sier dette til nybakte mødre, vet dere hva slags følelser dere gir en lykkelig nybakt mor? 

Men hvem er det som sier dette - la meg gjette, det er kvinner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

Men hvem er det som sier dette - la meg gjette, det er kvinner? 

Ha ha Ja det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nnilm skrev:

Ha ha Ja det er det.

Nettopp ;) Kvinnene som har ønsker/meninger på dette området har nok mest lyst på jenter, og derfor tenker de alle andre ønsker det samme. Fra menn jeg kjenner som jobber på typiske mannsarbeidsplasser (håndverk o.l.) har de blitt "mobba" (veldig godhjerta altså) når de fikk jenter, for da måtte de "prøve en gang til". Så dette kommer nok an på hvilken leir (altså kjønn) du tilhører ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville ha en av hver. :)

Anonymkode: edd66...953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer nok...

Men middelaldrende damer som sier det, høres nesten ut som de har vondt av deg. 
En venninne av meg ble skikkelig lei seg av dette etter hun hadde fått gutt nr tre, hun sa at de fikk henne til å føle seg mindre verdt siden det kom gutter. 
Hun var også i barselgruppe der to hadde gutter fra før og så hadde de fått jente, hvor på hun ene kikker på den andre og sier « så flinke vi har vært, en av hver»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Nettopp ;) Kvinnene som har ønsker/meninger på dette området har nok mest lyst på jenter, og derfor tenker de alle andre ønsker det samme. Fra menn jeg kjenner som jobber på typiske mannsarbeidsplasser (håndverk o.l.) har de blitt "mobba" (veldig godhjerta altså) når de fikk jenter, for da måtte de "prøve en gang til". Så dette kommer nok an på hvilken leir (altså kjønn) du tilhører ;) 

Ja det stemmer nok...

Men middelaldrende damer som sier det, høres nesten ut som de har vondt av deg. 
En venninne av meg ble skikkelig lei seg av dette etter hun hadde fått gutt nr tre, hun sa at de fikk henne til å føle seg mindre verdt siden det kom gutter. 
Hun var også i barselgruppe der to hadde gutter fra før og så hadde de fått jente, hvor på hun ene kikker på den andre og sier « så flinke vi har vært, en av hver»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg aller helst én av hver, for å oppleve begge kjønn, det er det eneste ønsket jeg har. Jeg skal bare ha to barn (med mindre det blir flerlinger neste gang), men det er ikke verdens undergang om det blir to av samme kjønn. Et friskt barn er viktigere enn kjønn, og barnet mitt er barnet mitt uavhengig av kjønn. Jeg venter barn nr.1 nå, som vi har fått beskjed på OUL om at er gutt. Jeg ble overhodet ikke skuffet, jeg ble bare glad for å endelig vite mer om hvem som bor i magen. Jeg kommer nok til å bli litt skuffet dersom det blir gutt neste gang også, fordi det da ikke blir en av hver, men jeg kommer meg nok kjapt over den skuffelsen.

Anonymkode: edf2d...c17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jenter har en tendens til å velge lavtlønnsyrker. 

Jeg ønsket meg gutt fordi jeg visste at det ville bli en sønn, men også fordi det er status. Det viser at du og mannen din har hyppig sex. Ikke er jeg så glad i jenteting heller, men liker å leke rollespill med barbiedukker f.eks. 

Anonymkode: 8a61a...f05

Hæ? 

Anonymkode: 79b78...e23

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 

Anonymkode: 79b78...e23

Det er mange som driver med "gender swaying" hvor man prøve å påvirke kjønnet ved befruktning. En av teoriene er at du får gutt hvis du har mye sex rundt eggløsning (og ellers i syklusen), men man får jente hvis man bare har sex 1 gang i mnd og da rett før eggløsningen. I tillegg får man vistnok jente om man trener mye kardio og spiser få måtider med kaloriunderskudd (ikke noe snacks mellom måltider og maks 3 måltider om dagen).

Du får gutter med hyppig sex, lite trening, kalorioverskudd, snacksing og ved å ta multivitamintilskudd. Teorien baserer seg på at gutter blit født i "gode" tider, mens jenter kommer av tilfeldig sex og magrere tider. F.eks påstås det at vegeterianere får 70% jenter.

Anonymkode: 8c310...489

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 

Anonymkode: 79b78...e23

Det er faktisk sant. De sædcellene som bærer mannlige gener svømmer raskere, jo hyppigere sex dess større sjanse for gutt. Sædceller som bærer kvinnelige gener svømmer saktere, så ved mer sjelden sex rundt eggløsning vil sjansen bli større for å få en jente. 

 

Anonymkode: 8a61a...f05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fikk både gutter og jenter. Hadde ingen preferanser men det er enklere med guttene for å være helt ærlig. 

Anonymkode: 07fbf...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW
4 timer siden, Commander skrev:

Får man jente øker sjansen radikalt for at man blir bestemor og døtre bosetter seg oftest i nærheten av mor. Sjansen for god kontakt med barnebarna er stor.

Jenter har større sjanse for å vokse opp. Dvs mindre sjanse for selvmord, rus, falle ut av utdanning og havne nederst osv.

Med ei jente er oddsen best for langt og lykkelig liv og familie forøkelse.

Tipper det har betydning for hva mødre ønsker seg.

Jeg hadde ikke noen formening om hva jeg ønsket meg, var bare opptatt at avkommet skulle være friskt, noe som han var🤗 noe annet som var pluss er at jeg er mer guttete selv, så glad jeg ikke må sette meg inn i dukker og sminke😏

Gutter er vel mer utsatt for kriminelle miljøer og selvmord, men jenter er vel mer utsatt for overgrep og bli den underdanige i et dårlig ekteskap...og mange ender opp i disse kvinneyrkene mens det fortsatt er flest mannlige ledere bortover...varier sikkert, men da jeg gikk på skolen var jenter mer brutale mot mobbeofrene sine en gutta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i ungdomsskolen og jenter i tenårene er .... grusomt. Jeg har jente selv og gruer meg til den alderen . Har hatt så mange sære samtaler med usikre tenåringsjenter av alle typer. Det er så mye dritt.

Hos guttene er litt slossing og tull, men de blir fortere ferdig med dritten og kommer over det. Mens jentene blir helt ødelagt av  blikking og baksnakking og utestenging og selvskading og nakenbilder på nett og i det hele tatt. 

Er fordeler og ulemper med alt :)

Anonymkode: 122bd...fb6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jobber i ungdomsskolen og jenter i tenårene er .... grusomt. Jeg har jente selv og gruer meg til den alderen . Har hatt så mange sære samtaler med usikre tenåringsjenter av alle typer. Det er så mye dritt.

Hos guttene er litt slossing og tull, men de blir fortere ferdig med dritten og kommer over det. Mens jentene blir helt ødelagt av  blikking og baksnakking og utestenging og selvskading og nakenbilder på nett og i det hele tatt. 

Er fordeler og ulemper med alt :)

Anonymkode: 122bd...fb6

*Såre samtaler. Sære også forsåvidt, men mest er det bare trist og vanskelig. 

Anonymkode: 122bd...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...