Gå til innhold

Vil "alle" helst ha jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her på forumet virker det som om det er en oppfatning av at "alle" ønsker seg jente, når de skal ha barn. Vil alle det?

Hvorfor ønsker du deg jente?

Og hvis du ønsker deg gutt, hvorfor?

Er det ikke fint uansett hva som kommer?

Anonymkode: e2375...200

Jeg ønsker meg i grunn gutter fordi jeg syns det er skummelt å oppdra jente. Jenter har det generelt vanskeligere, de blir tidligere tenåringer. Jenteproblemer, drama og gossip har aldri vært min sterke side. Så jeg vet ikke hvordan jeg hadde taklet å oppdra ei jente. Det er lettere med gutter fordi jeg har interesser som gutta har. Så med min første sønn har det vært veldig lett at han er naturlig interessert i alt med hjul, for det er jeg også. 

Jeg er selv oppdratt av faren min, kun hatt lillebror og kun hatt interesser som gjør at det er meg og gutta. Selv jobber jeg med bygg og anlegg og det er sjeldent jeg møter jenter på jobb. Jeg har 3 venninner nå i voksen alder, men de er som meg alle sammen. 

Så derfor ønsker jeg meg kun gutter. Nå er jeg gravid med en gutt til, om kjønnet er feil så syns jeg det blir litt skummelt. Men da må jeg jo bare tenke at jenta blir oppdratt som jeg selv ble. 

Anonymkode: 45abd...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her på forumet virker det som om det er en oppfatning av at "alle" ønsker seg jente, når de skal ha barn. Vil alle det?

Hvorfor ønsker du deg jente?

Og hvis du ønsker deg gutt, hvorfor?

Er det ikke fint uansett hva som kommer?

Anonymkode: e2375...200

Absolutt ikke alle ønsker seg ett spesefikt kjønn det synes jeg er idioti, om en ønsker seg 1 spesifikt kjønn Bør en vente med og få barn. Har 2 barn selv en nydelig frisk jente og en nydelig frisk gutt, og er gravid med 3 denne gangen skal kjønnet være hemmelig til fødsel det viktigste er at barnet er friskt kjønn spiller ingen rolle gutt og jente er like mye verdt og barne er like mye ønsket om det er jente/gutt! Hilsen stolt gift gravid 2 snart 3 barnsmor.

Anonymkode: b4003...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke alle ønsker seg ett spesefikt kjønn det synes jeg er idioti, om en ønsker seg 1 spesifikt kjønn Bør en vente med og få barn. Har 2 barn selv en nydelig frisk jente og en nydelig frisk gutt, og er gravid med 3 denne gangen skal kjønnet være hemmelig til fødsel det viktigste er at barnet er friskt kjønn spiller ingen rolle gutt og jente er like mye verdt og barne er like mye ønsket om det er jente/gutt! Hilsen stolt gift gravid 2 snart 3 barnsmor.

Anonymkode: b4003...6f8

"Rettelse er gravid med 3 barnet nå"

Anonymkode: b4003...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsket meg jente, og fikk jente. Og det er enda mer fantastisk enn jeg håpte på, hun er heldigvis stereotyp jente, med interesser som går på tegning, dukker, matlaging, kjoler, dans, romantiske filmer og bøker om prinsesser. 

Det passer meg perfekt, siden jeg hater fotball og gravemaskiner og biler og ninjago.. Jeg håpte på en jentete jente, så vi kunne dele interesser, og det fikk jeg. 

Neste barn ble også jente, heldigvis. Jeg har mange venninner som har gutter, og mange av de klager til meg over de typiske "guttetingene" de må forholde seg til, samt all slåssingen og herjingen.

Så vet jeg veldig godt at det finnes unntak, med gutter som liker best å tegne prinsesser og jenter som elsker biler, men det er virkelig unntaket i min store vennekrets hvertfall.

Jeg hadde vært like fornøyd med en gutt som var komplett stereotypisk "jentete" jeg altså, men jeg hadde blitt sprø av å måtte fake interesse for teknisk lego og racerbiler... Nå koser jeg meg hvert eneste sekund jeg er med jenta mi, og slipper å fake noe som helst. :)

Anonymkode: c4394...de6

Dette må være tull? Hvis ikke, hvor gammel er du?

Anonymkode: 69ee0...865

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen ønsker men hadde så klart sett for meg fremtiden. Der var alltid gutten først og jenta etterpå, det er jo ofte slik at mannen ønsker seg en gutt og dama ei jente i løpet av livet. Jeg ble ikke skuffet men måtte såklart omstille hjernen litt når første blir ei jente. 

Anonymkode: 29e5c...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ingen ønsker men hadde så klart sett for meg fremtiden. Der var alltid gutten først og jenta etterpå, det er jo ofte slik at mannen ønsker seg en gutt og dama ei jente i løpet av livet. Jeg ble ikke skuffet men måtte såklart omstille hjernen litt når første blir ei jente. 

Anonymkode: 29e5c...654

Hvorfor 1 gutt og så 1 jente? Hvilken rolle spiller det? Her har vi 1 jente og 1 gutt venter barn nr 3 og skal holde barnet kjønnet hemmelig til fødsel.

Anonymkode: b4003...6f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på ungdomsskole og fy søren! Så fæle enkelte jenter er med hverandre. Baksnakking, utfrysning, blikking osv. Gutter er ofte mer inkluderende i denne alderen, de kan være med mange samtidig. Det kan ikke alltid jenter.

Anonymkode: 82689...2a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være tull? Hvis ikke, hvor gammel er du?

Anonymkode: 69ee0...865

Ja det samme lurer jeg på vedkommende er sikkert ett troll.

Anonymkode: b4003...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på ungdomsskole og fy søren! Så fæle enkelte jenter er med hverandre. Baksnakking, utfrysning, blikking osv. Gutter er ofte mer inkluderende i denne alderen, de kan være med mange samtidig. Det kan ikke alltid jenter.

Anonymkode: 82689...2a0

Ja, det var det jeg hadde fryktet mest viss jeg hadde hatt jente, og at hun skulle bli utsatt for voldtekt...flertall av jenter enn gutter som blir det..

Hadde selvfølgelig vært fornøyd med å få en jente og...Men jeg tror jeg hadde hatt flere bekymringer for barnet...kampsport opplæring hadde vært mer obligatorisk forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på ungdomsskole og fy søren! Så fæle enkelte jenter er med hverandre. Baksnakking, utfrysning, blikking osv. Gutter er ofte mer inkluderende i denne alderen, de kan være med mange samtidig. Det kan ikke alltid jenter.

Anonymkode: 82689...2a0

Husker på min ungdomsskole, at gutter kunne henge sammen, tulle rundt osv, men hvis en av dem gikk opp for å gå på do eller noe, så ble tonen en annen. Da var det baksnakking med engang, om hvor irriterende og dum denne personen faktisk var. Så jeg tror ikke gutter generelt er så mye bedre. 

Selv ønsker jeg meg ikke noe spesifikt kjønn, da jeg ikke tror det har noe å si for interessene til barnet eller hva slags person de blir. 

Anonymkode: a9c56...a93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det samme lurer jeg på vedkommende er sikkert ett troll.

Anonymkode: b4003...6f8

Hun er nok ikke et troll, kjenner mange som tenker i de banene der.

Anonymkode: 80d6e...de1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Hvilke voksne kvinner har oppriktig interesse for dukker og prinsesser? 

 

Antageligvis bare skikkelige "jålejenter" som gleder seg til å dille med hår og klær på sin egen lille levende dukke 😏 Du kan jo bare ta en titt hos enkelte av våre toppbloggere for å skjønne hva jeg mener.  Når ungene blir et matchende tilbehør...

Anonymkode: baa31...275

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg begge deler! 😊 Men dersom alle barna mine blir det samme kjønnet vil jeg selvsagt være like fornøyd. Jeg blir overlykkelig om jeg får muligheten til å bære frem friske barn, det er alt som betyr noe. Om jeg fikk velge ville jeg valgt minst en gutt, og minst ei jente. 😊 Ønsker meg fire barn. 😊

Anonymkode: a1827...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Antageligvis bare skikkelige "jålejenter" som gleder seg til å dille med hår og klær på sin egen lille levende dukke 😏 Du kan jo bare ta en titt hos enkelte av våre toppbloggere for å skjønne hva jeg mener.  Når ungene blir et matchende tilbehør...

Anonymkode: baa31...275

Jeg sminker meg ikke engang, og går med håret i hestehale 99% av tiden, men jeg elsker animasjonsfilmer og prinsesser og dukker ja. Har et digert dukkehus som døtrene mine arver, og ja, jeg koser meg med å leke med det sammen med eldste (yngste er bare 7 mnd, så det må vente).

Jeg tuller ikke nei. Er 31 år, og ungene mine går mest i arveklær som ikke matcher. Jeg liker også å tegne, og danse og pusle med hobbygreier. Forstår ikke hvorfor jeg skal rakkes ned på med hersketeknikker bare fordi jeg har utprega "feminine" interesser og er glad for at jeg har fått et barn som deler disse? 

Anonymkode: c4394...de6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her på forumet virker det som om det er en oppfatning av at "alle" ønsker seg jente, når de skal ha barn. Vil alle det?

Hvorfor ønsker du deg jente?

Og hvis du ønsker deg gutt, hvorfor?

Er det ikke fint uansett hva som kommer?

Anonymkode: e2375...200

Hvis man har to eller tre av samme kjønn og venter et barn til, er det ganske naturlig å ønske seg barn av det andre kjønnet. 

Jeg hadde ikke preferanser og ble like glad uansett :)  For andre er det ikke slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje kjerringa mot strømmen, men jeg ønsker meg gutt. Hadde blitt kjempeskuffet og lei meg om jeg fikk jente, og på bakgrunn av dette har jeg besluttet og ikke få barn i det hele tatt. Hadde det kommet en jente tror jeg at jeg hadde blitt så nedenfor at jeg ikke kunne vært en god mor for barnet, så er dessverre ikke villig til å ta sjansen.

Anonymkode: c60e7...263

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er nok ikke et troll, kjenner mange som tenker i de banene der.

Anonymkode: 80d6e...de1

Slike mennesker burde ikke fått barn enkelt og greit,  det er ingen garanti på om det er jente eller gutt, og en må være psykisk og fysisk mental og klar for og få barn uavhengi kjønn. om er det vanskelig og forholde seg til så er nok ikke og få barn det riktige. Om det blir  Gutt eller jente er det samme det viktigste av alt er at barnet er friskt og like mye elsket uavhengi om det er gutt/jente.

Anonymkode: b4003...6f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kanskje kjerringa mot strømmen, men jeg ønsker meg gutt. Hadde blitt kjempeskuffet og lei meg om jeg fikk jente, og på bakgrunn av dette har jeg besluttet og ikke få barn i det hele tatt. Hadde det kommet en jente tror jeg at jeg hadde blitt så nedenfor at jeg ikke kunne vært en god mor for barnet, så er dessverre ikke villig til å ta sjansen.

Anonymkode: c60e7...263

Tror ikke helt på den her.

Anonymkode: 80d6e...de1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke helt på den her.

Anonymkode: 80d6e...de1

Det går helt fint for min sin del 😊 kan jeg tillate meg å spørre hvorfor?

Anonymkode: c60e7...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint for min sin del 😊 kan jeg tillate meg å spørre hvorfor?

Anonymkode: c60e7...263

Det at du hadde blitt skuffet og lei deg og så nedfor at du ikke kunne vært en god mor for barnet ditt.😕

Anonymkode: 80d6e...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...