AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #41 Skrevet 26. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du forstår ikke hvordan det er å ikke få se barna sine på 5 og 7 år på et halvt år, og ikke vite når du får klemme dem igjen. Anonymkode: 32cd6...4ec Jeg skal ikke være slem og forstår akkurat det er vondt. Men hvorfor har folk partner i et land og barn i et annet? Ting kan skje. Vi lever urolig. Det kan faktisk bryte ut krig. Ingen kjenner morgendagen. Er det ikke smartest å bo i samme land som sine barn, hvis nettopp grenser stenges eller landet bombes. Det burde vært et krav at foreldre som skiller lag MÅ bo i samme land. Hva om det blir Berlinmuren f.eks. Nå er jeg drastisk, men ting kan skje. Jeg hadde ikke flyttet en meter fra mine barn. Uansett hvor forelska jeh ble i en annen i et annet land. Barna først. Anonymkode: 0ba7f...0e5 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #42 Skrevet 26. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke være slem og forstår akkurat det er vondt. Men hvorfor har folk partner i et land og barn i et annet? Ting kan skje. Vi lever urolig. Det kan faktisk bryte ut krig. Ingen kjenner morgendagen. Er det ikke smartest å bo i samme land som sine barn, hvis nettopp grenser stenges eller landet bombes. Det burde vært et krav at foreldre som skiller lag MÅ bo i samme land. Hva om det blir Berlinmuren f.eks. Nå er jeg drastisk, men ting kan skje. Jeg hadde ikke flyttet en meter fra mine barn. Uansett hvor forelska jeh ble i en annen i et annet land. Barna først. Anonymkode: 0ba7f...0e5 Jeg planlegger nå barn med en som bor i et annet land. Det som hindrer oss fra å bo i samme land akkurat nå er jobb. Vanskelig å flytte hit uten å ha en jobb. Jeg skal aldri flytte fra barna mine, men jeg må innrømme at det er dritkjipt å ikke møte kjæresten på så lenge. Anonymkode: dfffe...da5 1
Gjeste mann Skrevet 26. mai 2020 #43 Skrevet 26. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øde strand i Sicilia er ikke nødvendigvis så veldig øde lenger når vi kommer ut i juli/ august. Den er mest sannsynlig også full av briter, spanjoler, italienere, franskmenn, svensker osv osv. Som direktøren i Helsedirektoratet så klokt påpekte det, vi nordmenn blir isåfall ikke alene om å reise på ferie- og nettopp denne sammenblandingen av folk fra mange land med ulikt smittebilde er det vi ønsker å unngå. Og tenk bare på alle de tette tog, fly, flyplasser, shuttlebusser osv man må gjennom først, før man evt kommer seg frem til denne såkalt øde stranden.... Anonymkode: 438e3...194 Jeg er ganske så sikker på at de fleste land er som oss - mange er skeptiske til å reise utenlands. Derfor blir det helt sikkert ikke overfylt på strender. Dette er jo ren synsing, men hadde vært gøy å komme tilbake til det i August for å se hvem som har rett. Dette kan f.eks. være en once in a liftime til å oppleve Venezia mer genuint, ikke overfyllt av turister. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #44 Skrevet 26. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke være slem og forstår akkurat det er vondt. Men hvorfor har folk partner i et land og barn i et annet? Ting kan skje. Vi lever urolig. Det kan faktisk bryte ut krig. Ingen kjenner morgendagen. Er det ikke smartest å bo i samme land som sine barn, hvis nettopp grenser stenges eller landet bombes. Det burde vært et krav at foreldre som skiller lag MÅ bo i samme land. Hva om det blir Berlinmuren f.eks. Nå er jeg drastisk, men ting kan skje. Jeg hadde ikke flyttet en meter fra mine barn. Uansett hvor forelska jeh ble i en annen i et annet land. Barna først. Anonymkode: 0ba7f...0e5 Fordi ekskona hans flyttet og tok med seg barna. Anonymkode: 32cd6...4ec 1
Gjest Warrior Skrevet 26. mai 2020 #45 Skrevet 26. mai 2020 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi det kommer hvert år, og tar livet av langt flere enn corona så langt i Norge, så er det greit? Ja, det var tiltakene som var et mareritt for de fleste, ikke viruset. Ved en eventuell ny bølge blir ikke tiltakene like strenge, siden man nå har sett av enkelte av dem hadde liten effekt. Viruset var alt på vei nedover da tiltakene ble satt i verk, og har fortsatt nedover tross åpning. Anonymkode: 49e88...c24 Det var pga tiltakene det ikke har vært så mange dødsfall og syke. Hvorfor tror du det er så mye dødsfall i andre land. Til og med Sverige? Det er akkurat samme virus over hele verden. Den er ikke «mildere» i Norge må du tro. Å skal folk reise til utlandet for å sole seg, shoppe og feste så sier det seg selv at alt vil øke. Blir det for ille så MÅ noe skje igjen. Helsevesenet kan ikke bli overbelastet vet du og Norge har ikke så mange respiratorer. Så da må tiltakene bli strenge igjen hvis det blir en kraftig bølge. Hvordan kom viruset til Norge? Jo pga REISING. Influensa er jævlig og kraftig, men mildere enn korona. Så da kan du tenke deg hvordan korona er. Mange dør av det også, dessverre. Men det finnes beskyttelse mot det! Det hadde vært veldig store dødsfall tall hvis korona skulle fått herje fritt sånn som influensaen og vi vet ingenting om resultatet på dødstallene før det har gått et år. Så i februar/Mars 2021 kan vi sammenligne med influensaen og det med tiltakene. Endret 26. mai 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #46 Skrevet 26. mai 2020 Reising er livet. Jeg føler meg mer som en verdensborger fremfor Norge-borger og har bedre relasjon med flere folk i andre land enn i Norge, i tillegg til familie i utlandet. Tror vi er mange som ikke føler en trang for å «stå i dugnaden» og å «støtte norske bedrifter». Vi er ikke mer egoistiske men ser annerledes på verden og livet vi lever. Hvis jeg ikke får reise så kan jeg like gjerne dø. Når det er sagt så kan jeg godt vente litt med å reise. Det beste er uansett å reise om vinteren til Karibia, Sør-Amerika og Asia. Anonymkode: a8b86...5dc 10
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #47 Skrevet 26. mai 2020 14 minutter siden, Warrior said: Det var pga tiltakene det ikke har vært så mange dødsfall og syke. Det samme sa folk om påsken, skoleåpningen etc. Og at nå kom det til å eksplodere. FHI har sagt flere av tiltakene hadde lite for seg. Anonymkode: 49e88...c24 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #48 Skrevet 26. mai 2020 11 minutter siden, Warrior skrev: Det hadde vært veldig store dødsfall tall hvis korona skulle fått herje fritt sånn som influensaen og vi vet ingenting om resultatet på dødstallene før det har gått et år. Så i februar/Mars 2021 kan vi sammenligne med influensaen og det med tiltakene. Det du ikke tenker på er alle livene som er ødelagt nettopp på grunn av tiltakene. Alle som ikke går til legen med ting som absolutt burde hatt oppfølging av lege, alle psykisk syke som har blitt verre, alle planlagte operasjoner og konsultasjoner som har blitt avlyst, alle selvmordene som kommer som følge av desperate situasjoner knyttet til økonomi eller andre årsaker eller ren og skjær desperasjon, alle barna som har blitt utsatt for unevnelige ting hjemme osv osv. Disse menneskene sliter ikke bare en sesong, de sliter potensielt resten av livet. Alle de indirekte dødsfallene forbundet med tiltakene vil man antagelig aldri få registrert, så hvordan mener du man skal sammenligne? Man kan så klart sammenligne med kun influensa alene, men da vil sannsynligvis tallene vise at influensa totalt er mer dødelig enn Covid-19. https://www.aftenposten.no/norge/i/rARm9A/aatte-forskere-influensa-tar-flere-liv-enn-koronaviruset-i-norge-sverige-og-danmark Sitat I de fire siste influensasesongene døde det daglig i gjennomsnitt 21 personer i Norge av influensa, 23 i Danmark og 53 i Sverige, ifølge forskerne. I koronaperioden forskerne har studert (15. februar - 9. april), har det daglig dødd i gjennomsnitt 1,9 personer i Norge av covid-19, 4,4 i Danmark og 8,4 personer i Sverige. Anonymkode: dfffe...da5 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #49 Skrevet 26. mai 2020 Og det skremmende er at hvis det hadde begynt å dø over 20 personer per dag av corona i Norge, ville det blitt fullstendig panikk. Sånn som mediene har fått oss til å nistirre på statistikker over et virus som har tatt langt færre liv. Anonymkode: 49e88...c24 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #50 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det skremmende er at hvis det hadde begynt å dø over 20 personer per dag av corona i Norge, ville det blitt fullstendig panikk. Sånn som mediene har fått oss til å nistirre på statistikker over et virus som har tatt langt færre liv. Anonymkode: 49e88...c24 Jeg lurer på om det samme hadde skjedd om vi hadde blitt presentert for totale dødstall hver dag, gjerne med en oversikt over hva som tar flest liv også. Det dør jo mange mennesker hver eneste dag. Altså, ville flere tatt influensavaksinen dersom vi konstant ble minnet om hvor mange som dør av influensa hver dag, feks? Anonymkode: dfffe...da5 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #51 Skrevet 26. mai 2020 4 timer siden, Gjeste mann skrev: Dersom myndighetene skal bestemme hvor vi skal reise så minner det meg om autoritære land som vi ikke liker å sammenligne oss med. Korona-krisen har tydlgvis trigget noen latente autoritære gener hos enkelte. Å åpne for reise til og fra Norge for land med tilsvarende smittetall vil være å støtte Norge. Mange permitterte flyplassansatte kan komme tilbake til jobb og utlendinger kan bruke penger i Norge. Vinn-vinn Nei, bare vær som en trassig unge du, for det er det slike som du minner om . Ingen skal nekte meg å reise,koste hva det koste vil. Orker ikke slik jeg! Og jeg kommer til å bære nag til de som tar med seg smitte til landet . Anonymkode: d700f...3f5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #52 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på om det samme hadde skjedd om vi hadde blitt presentert for totale dødstall hver dag, gjerne med en oversikt over hva som tar flest liv også. Det dør jo mange mennesker hver eneste dag. Altså, ville flere tatt influensavaksinen dersom vi konstant ble minnet om hvor mange som dør av influensa hver dag, feks? Anonymkode: dfffe...da5 Selvsagt, folk ville stått i lange køer. Anonymkode: 49e88...c24
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #53 Skrevet 26. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, bare vær som en trassig unge du, for det er det slike som du minner om . Ingen skal nekte meg å reise,koste hva det koste vil. Orker ikke slik jeg! Og jeg kommer til å bære nag til de som tar med seg smitte til landet . Anonymkode: d700f...3f5 Tør ikke tenke på hvor rasende du må ha vært i fjor, og alle andre år folk har tatt med seg influensa til landet som har tatt langt flere liv her. Vaksinen virker ikke for alle vet du, så best å holde seg hjemme for alltid. Anonymkode: 49e88...c24 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #54 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tør ikke tenke på hvor rasende du må ha vært i fjor, og alle andre år folk har tatt med seg influensa til landet som har tatt langt flere liv her. Vaksinen virker ikke for alle vet du, så best å holde seg hjemme for alltid. Anonymkode: 49e88...c24 Du er en av de som bagatelliserer korona ja. Da har vi ikke mer å snakke om, da ser du ikke realitetene rundt deg. Synd for deg. Anonymkode: d700f...3f5 1
Gjest theTitanic Skrevet 26. mai 2020 #55 Skrevet 26. mai 2020 6 timer siden, Warrior skrev: Nei det er ikke noe jeg vil være. Var det aldri før men etter korona kom. Det er slitsomt å gå rundt sint og irritert 24/7, men hvorfor må folk reise hele tiden til utlandet? Så klager mange på de har for lite penger men reise har de råd til og drite i smittespredning. De driter i om de drar mer smitte til Norge så lenge de får reise ut av Norge. Det irriterer meg så sykt mye. Det irriterer meg at viruset måtte komme til Norge i det hele tatt. Hadde ikke folk reist så mye i den tiden så hadde det ikke spredd seg over hele verden. Det som irriterer meg mest er de som klager og klager for de ikke får reise ut av Norge. Ja jeg liker å reise jeg også men tar da for svarte hensyn i denne tiden! I år er året vi må feriere i Norge og støtte LANDET VÅRT! Er det for jævlig det? Støtte ditt eget land? Jeg kan umulig være den eneste som er irritert på dette. Hvordan skal jeg tenke på annet og ikke irritere meg over de som driter i smitten og syter dagen lang for de bare MÅ reise til syden eller noe i år ellers går verden deres under? Jeg vil være glad og lykkelig. Føles umulig nå. Kan det være redsel for å få korona som gjør meg så irritert? Eller på grunn av jeg er sliten og savner tiden før Koronafaenskapet? Da vi alle var 100% fri! Kan det gjøre folk irritert? Reist er reist, og det vil ikke gavne deg å irritere deg over hva folk gjør de før viruset når vi alle var lykkelig uvitende og opplevelsestørste. Heller ikke vil det gavne deg å irritere deg over reisingen etter koronaen all den tid du ikke kan styre andre mennesker. Folk blir lei av å være begrenset og isolert. Lurt å la være ja. Men om alle kommer til å gjøre det: nei. Ikke la det ødelegge hverdagen din og fokuser heller på noe positivt.
Gjest Warrior Skrevet 26. mai 2020 #56 Skrevet 26. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du ikke tenker på er alle livene som er ødelagt nettopp på grunn av tiltakene. Alle som ikke går til legen med ting som absolutt burde hatt oppfølging av lege, alle psykisk syke som har blitt verre, alle planlagte operasjoner og konsultasjoner som har blitt avlyst, alle selvmordene som kommer som følge av desperate situasjoner knyttet til økonomi eller andre årsaker eller ren og skjær desperasjon, alle barna som har blitt utsatt for unevnelige ting hjemme osv osv. Disse menneskene sliter ikke bare en sesong, de sliter potensielt resten av livet. Alle de indirekte dødsfallene forbundet med tiltakene vil man antagelig aldri få registrert, så hvordan mener du man skal sammenligne? Man kan så klart sammenligne med kun influensa alene, men da vil sannsynligvis tallene vise at influensa totalt er mer dødelig enn Covid-19. https://www.aftenposten.no/norge/i/rARm9A/aatte-forskere-influensa-tar-flere-liv-enn-koronaviruset-i-norge-sverige-og-danmark Anonymkode: dfffe...da5 Vet du HVORFOR mange sine liv er ødelagt? Hvorfor alt dette skjede? Pga et jævla virus som kom til Norge og verden som heter covid-19/korona. Har ikke følt glede etter den kom. Det er kun det som har ødelagt for mange mange mennesker. Tiltakene var nødvendig så ikke helsevesenet skulle jobbe seg i hjel. 2020 er ødelagt. Ikke på grunn av folk ikke får reise. Men pga dette viruset. Første gang jeg hørte om viruset tenkte jeg, det er ikke lenge før det sprer seg til Norge og hele verden. Folk bare måtte reise når det begynte å spre seg rundt om i verden. Tenkte neida dette blir ikke så ille. Vel... 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tør ikke tenke på hvor rasende du må ha vært i fjor, og alle andre år folk har tatt med seg influensa til landet som har tatt langt flere liv her. Vaksinen virker ikke for alle vet du, så best å holde seg hjemme for alltid. Anonymkode: 49e88...c24 vaksinen virker ikke alltid like godt, men det er fortsatt bedre enn ingenting, og vi har NULL beskyttelse mot fuckings korona. Korona er også en kraftigere virus. Det må folk bare godta men neida reising er viktigst! Ikke folks liv!
Krantz95 Skrevet 26. mai 2020 #57 Skrevet 26. mai 2020 6 minutter siden, Warrior skrev: Korona er også en kraftigere virus. Det må folk bare godta men neida reising er viktigst! Ikke folks liv! Jeg trodde influensa var farligere enn koronaviruset? Det døde jo ca 1400 vinteren 2018 av influensa. Og nå i vinter døde det to ungdomsskoleelever av helt vanlig influensa. Farligheten til koronaviruset ser ut til å være veldig overdrevet. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #58 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, Warrior skrev: Vet du HVORFOR mange sine liv er ødelagt? Hvorfor alt dette skjede? Pga et jævla virus som kom til Norge og verden som heter covid-19/korona. Har ikke følt glede etter den kom. Det er kun det som har ødelagt for mange mange mennesker. Tiltakene var nødvendig så ikke helsevesenet skulle jobbe seg i hjel. 2020 er ødelagt. Ikke på grunn av folk ikke får reise. Men pga dette viruset. Første gang jeg hørte om viruset tenkte jeg, det er ikke lenge før det sprer seg til Norge og hele verden. Folk bare måtte reise når det begynte å spre seg rundt om i verden. Tenkte neida dette blir ikke så ille. Vel... Ja, du kan jo forenkle det å si at livene ble ødelagt på grunn av viruset, eller du kan se et litt større bilde og se at mange fikk livene ødelagt på grunn av tiltakene mot viruset. I ettertid blir det jo også sagt at innstrammingene og tiltakene har vært for strenge. Da kan man ikke si at folk har fått livene ødelagt som en direkte konsekvens av viruset. De har fått livene ødelagt på grunn av tiltakene som ble satt inn mot viruset. Jeg har følt masse glede selv etter virusets ankomst og anser sannsynligheten for å dø som større av veldig mange andre ting enn koronaviruset. Man kan ikke gardere seg mot alt. Anonymkode: dfffe...da5 4
Kågebruker Skrevet 26. mai 2020 #59 Skrevet 26. mai 2020 Er helt enig med deg TS. Reising er oppskrytt. 1
Nnilm Skrevet 26. mai 2020 #60 Skrevet 26. mai 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, bare vær som en trassig unge du, for det er det slike som du minner om . Ingen skal nekte meg å reise,koste hva det koste vil. Orker ikke slik jeg! Og jeg kommer til å bære nag til de som tar med seg smitte til landet . Anonymkode: d700f...3f5 Så hvis du smitter noen så synes du det er helt grelt at folk bærer nag til deg. Nå er det en gang sånn at man ikke kan vite helt hvor man blir smittet, og du kan like gjerne bli smittet på kiwi som den som tar en svipp til Sverige for å handle. En eldre mann her i nabolaget ble smittet og de skjønte ikke hvordan, han har tatt alle forholdsregler, gått med munnbind og hansker, vært for det meste innendørs. Det viser seg at datteren som har vært innom har smittet han, hun var ikke syk og aner ikke hvordan hun ble smittet, det er i en kommune med svært få dokumenterte smittede. Jeg skjønner at man er redd for smitte, for min del er jeg mest redd for å få liv på samvittigheten hvis jeg smitter noen. Men jeg kan ta samme forholdsregler om jeg er på ferie, så om reiseforbudet oppheves ser jeg ingen problemer med å reise igjen, en gang må samfunn åpne opp igjen. Gå rundt å være forbannet på folk som reiser uansett pga smitte og at de skryter...hadde jeg aldri orket å bruke energi på, liker å se bilder fra andres reiser for å få tips og råd. Og å si at folk reiser og sitter med forbrukslån er jo bare smålig...hvem bryr seg? En tar da sine egne valg og man kan reisen i øst og vest uten å ha en krone i forbruksgjeld, det handler om prioriteringer, inntekt og oppsparte midler. Vi sparer fra 50 til 100K i året til reiser og ferier...uten forbrukslån. 2
Anbefalte innlegg