Gå til innhold

Hva faen er det med folk?


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det saken dreier seg om, men at sånne som deg er grunnen til at denne sykdommen vil ta livet av flere  enn du kan tenke deg. Sjansen er ikke 100% nei, selv unge friske folk (uten underliggende sykdommer) har dødd av korona. Du er naiv, rett og slett .  Jeg har ikke noe underliggende og er 40, men jeg kan fortsatt stryke med pga. koronaen.  Så det å si at sjansen for at du overlever nesten 100% er feil.

Og den sammenligningen din er feil sammenlignet med et dødelig virus som har blitt en pandemi. Du feiler med dine sammenligninger. 

Vel, kommer du til å le så mye når neste bølge treffer oss?Denne bølgen vil komme og dødstallet vil stige, og du er kanskje en av dem, fordi at du har den slappe holdningen.  Det var en som nylig gikk ut nå og sa at Norge kommer til å ta igjen Sverige og vel så det nå som samfunnet begynner å lette på restriksjonene , men dette er vel fakta hvor du bare stikker fingrene i ørene eller lukker øynene og sier: Nei, skjer ikke, skjer ikke, skjer ikke. 

Målet var å få en nogenlunde kontroll på det enn så lenge, for å ikke belaste helsevesnet så  mye til å begynne med, men at det vil bli tusener som stryker med er et fakta. Og det er som sagt pga sånne som deg, de to tullingene på oslo og andre av den typen. 

Anonymkode: 93708...bb4

Og hva mener du er så galt med hvordan jeg tar hensyn til viruset? Jeg holder meg hjemme om jeg er syk, og holder avstand samt vasker hender osv? Hva mer forventer du at jeg skulle ha gjort? 

Holdt meg hjemme 24/7 fordi jeg er i risiko gruppa? Ikke dratt på svangerskapskontroller eller sykehus etc? Ikke handlet mat osv? Sluttet å leve helt? 

Du får forholde deg til faktaene som er synlige på bordet. Viruset har en dødelighet på under 1 prosent i Norge. De fleste som dør er 80 +, et få tall er utenom regnet i prosent. 99 prosent blir friske av viruset. Da er sjansen for at man overlever 99 prosent, mens sjansen for at man dør er 1 prosent. Sannsynlighetsregning i prosent hørt om det?

Da viruset kom var folk ute og sa at flere tusen kom til å dø innen kort tid. Da barnehage/skoler åpnet kom smitten til å eksplodere ble det også hevdet, og det samme sa folk etter påsken. Så langt har alle disse teoriene vært motbevist. Det er per idag færre og færre som blir smittet, og mange kommuner har ikke smitte i det hele tatt. Antall innleggelser er også stort sett synkende per nå. 

Jeg hadde en bekjent som døde av corona i slutten av april. Vedkommende var nærmere 80. Vet du hva jeg tenkte? Jeg tenkte at det var synd, kanskje han kunne levd et par år til, men at samtidig så er det helt naturlig at noen dør av sykdom i den alderen der, og at det er livets gang, og at slike ting dessverre skjer.  

Hver dag dør det folk av andre sykdommer og, eller andre årsaker som feks ulykker. Slike ting skjer. Det dør også folk som tar livet sitt hver eneste dag. Det sistnevnte er en tragisk hendelse og ikke naturlig, å dø pga sykdom når du er gammel er naturlig uansett corona eller annen sykdom.

At viruset eksisterer legger jeg ikke skjul på, men å slutte å leve pga det, går ikke. 

 

 

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det fungerer for meg og mine bekjente. Det er kjent fenomen i psykologi at det handler ikke om hva vi sier, men hvordan vi sier det.

Selv om du sier det ti ganger om dagen er sannsynligheten stor for at du sier for første gang til alle du møter. 

Anonymkode: 28302...aa3

Det du kommer med nå er en løgn. For oddsen for at alle jeg kjenner + meg selv , at alle vi har prøvd å fortelle dette til som ikke har hørt , så mener du at det alltid fungerer for deg og dine bekjente? Løgn!  

Anonymkode: 93708...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det fungerer for meg og mine bekjente. Det er kjent fenomen i psykologi at det handler ikke om hva vi sier, men hvordan vi sier det.

Selv om du sier det ti ganger om dagen er sannsynligheten stor for at du sier for første gang til alle du møter. 

Anonymkode: 28302...aa3

Fungerer her og. Hvis folk ber meg om noe høflig gjør jeg det, om noen hadde kalt meg noe stygt i stedet hadde jeg heller blitt Sint og nekta å gjort noe i det hele tatt mest sannsynlig.  Hvis jeg snakker til noen tar jeg ting i en rolig og høflig tone. Jeg hever sjeldent stemmen, men spør pent om ting. Det fungerer stort sett alltid bedre enn å bruke skjellsord eller snakke til folk med en kvass/frekk tone. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du kommer med nå er en løgn. For oddsen for at alle jeg kjenner + meg selv , at alle vi har prøvd å fortelle dette til som ikke har hørt , så mener du at det alltid fungerer for deg og dine bekjente? Løgn!  

Anonymkode: 93708...bb4

Det å påstå at noen lyver har du ingen rettigheter til å uttale deg om. Mulig det ikke har fungert for deg/din familie å være høflig, men det fungerer for den du svarte, og det fungerer også for mange andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tussi84 skrev:

Og hva mener du er så galt med hvordan jeg tar hensyn til viruset? Jeg holder meg hjemme om jeg er syk, og holder avstand samt vasker hender osv? Hva mer forventer du at jeg skulle ha gjort? 

Holdt meg hjemme 24/7 fordi jeg er i risiko gruppa? Ikke dratt på svangerskapskontroller eller sykehus etc? Ikke handlet mat osv? Sluttet å leve helt? 

Du får forholde deg til faktaene som er synlige på bordet. Viruset har en dødelighet på under 1 prosent i Norge. De fleste som dør er 80 +, et få tall er utenom regnet i prosent. 99 prosent blir friske av viruset. Da er sjansen for at man overlever 99 prosent, mens sjansen for at man dør er 1 prosent. Sannsynlighetsregning i prosent hørt om det?

Da viruset kom var folk ute og sa at flere tusen kom til å dø innen kort tid. Da barnehage/skoler åpnet kom smitten til å eksplodere ble det også hevdet, og det samme sa folk etter påsken. Så langt har alle disse teoriene vært motbevist. Det er per idag færre og færre som blir smittet, og mange kommuner har ikke smitte i det hele tatt. Antall innleggelser er også stort sett synkende per nå. 

Jeg hadde en bekjent som døde av corona i slutten av april. Vedkommende var nærmere 80. Vet du hva jeg tenkte? Jeg tenkte at det var synd, kanskje han kunne levd et par år til, men at samtidig så er det helt naturlig at noen dør av sykdom i den alderen der, og at det er livets gang, og at slike ting dessverre skjer.  

Hver dag dør det folk av andre sykdommer og, eller andre årsaker som feks ulykker. Slike ting skjer. Det dør også folk som tar livet sitt hver eneste dag. Det sistnevnte er en tragisk hendelse og ikke naturlig, å dø pga sykdom når du er gammel er naturlig uansett corona eller annen sykdom.

At viruset eksisterer legger jeg ikke skjul på, men å slutte å leve pga det, går ikke. 

 

 

 

 

 

Du er virkelig tett, beklager, men du er det.  

Jeg snakker om din holdning til at dette er ikke så farlig , de fleste overlever osv.  

Hittil så mener det , men det kan godt hende at det endrer seg og 1% av norges befolkning er fortsatt endel og det sier litt om hvor mye menneskeliv betyr for deg . Jeg gjentar , slutt å si at det kun er eldre som dør.Ja, flertallet er det, men det er også unge og friske folk som har hele livet foran seg. Faen jeg blir så fly forbannet på sånne som deg.

 

Nå er dette med barnehage ikke det verste. Det er nå som kranene skal åpnes igjen etterhvert, utelivet , folk i fylla. Men greit, tro at du kan dette bedre enn ekspertene som sier at det vil komme en ny bølge. 

 

Du må slutte å sammenligne naturlige dødsårsaker, ulykker osv med korona, det er ikke det samme. Dette er et virus vi som mennesker må kjempe imot sammen, det er ikke naturlig at folk skal dø som fluer i enkelte land. Men vet du, du er så tett at jeg ikke gidder å diskutere dette med deg. 

 

Du nevner svangerskapskontroll, så du er gravid? Da får jeg virkelig ikke håpe at den nyfødte babyen din blir smittet med korona og dør. Eller, det er kanskje bare sånn ting er da eller? Gir opp :P

Anonymkode: 93708...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hittil så mener det , men det kan godt hende at det endrer seg og 1% av norges befolkning er fortsatt endel og det sier litt om hvor mye menneskeliv betyr for deg . Jeg gjentar , slutt å si at det kun er eldre som dør.Ja, flertallet er det, men det er også unge og friske folk som har hele livet foran seg. Faen jeg blir så fly forbannet på sånne som deg.

Anonymkode: 93708...bb4

Det er ikke sunt å være så sint. Viruset er bare litt mer farlig enn influensa. For unge og friske er det faktisk mindre farlig enn vanlig influensa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig tett, beklager, men du er det.  

Jeg snakker om din holdning til at dette er ikke så farlig , de fleste overlever osv.  

Hittil så mener det , men det kan godt hende at det endrer seg og 1% av norges befolkning er fortsatt endel og det sier litt om hvor mye menneskeliv betyr for deg . Jeg gjentar , slutt å si at det kun er eldre som dør.Ja, flertallet er det, men det er også unge og friske folk som har hele livet foran seg. Faen jeg blir så fly forbannet på sånne som deg.

 

Nå er dette med barnehage ikke det verste. Det er nå som kranene skal åpnes igjen etterhvert, utelivet , folk i fylla. Men greit, tro at du kan dette bedre enn ekspertene som sier at det vil komme en ny bølge. 

 

Du må slutte å sammenligne naturlige dødsårsaker, ulykker osv med korona, det er ikke det samme. Dette er et virus vi som mennesker må kjempe imot sammen, det er ikke naturlig at folk skal dø som fluer i enkelte land. Men vet du, du er så tett at jeg ikke gidder å diskutere dette med deg. 

 

Du nevner svangerskapskontroll, så du er gravid? Da får jeg virkelig ikke håpe at den nyfødte babyen din blir smittet med korona og dør. Eller, det er kanskje bare sånn ting er da eller? Gir opp :P

Anonymkode: 93708...bb4

 Håper ikke at babyen min blir smittet pga corona og dør?  Hva er det for en ting å si?

Samtidig si til noen at de virkelig er teite fordi noen ikke er enig med deg, eller fordi du ikke klarer å se at andre har et annet synspunkt enn det du har? Har du ikke noen bedre mot argumenter å komme med? Når du begynner med person angrep så blir dette bare usaklig.

Og du leser ikke fullt ut hva jeg skriver. Jeg har skrevet at flest eldre dør pga corona, men at det er et få tall i prosent utenom som ikke er eldre som har dødd.  Enn kan heller ikke sammenligne Norge med Italia feks, da det er mange som er immune mot antibiotika i Italia, bosettingsmønster/befolkningstetthet osv er anderledes. Det bor også 10 ganger så mange mennesker i Italia som i Norge.

Skulle man sammenligner Norge med et annet land måtte det vært et land med ca 5 mill mennesker med omtrent lik helseforhold og bosetningsmønster. Det nærmeste blir Sverige, selv om det er dobbelt så mange inmbyggere der. Hadde vi fulgt Sverige strategi hadde det vært mulig at dødstallene i Norge hadde ca vært halvparten av dødstallene i Sverige. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du? Skal de hevne seg på samfunnet siden de ikke fikk reise på hytta i påska? Er de født mer onde enn det du er? Er de mindre intelligent enn det du er? Mindre glad i familien og vennene sine enn det du er?  Kan jo hende de går for sånne svenske tilstander og at de jobber for flokkimunitet? I og med at det å finne vaksine mot koronavirus er svært vanskelig.. Vi har jo for eksempel ikke funnet vaksine til SARS og MERS.. som er to svært nært beslektede virus til  Covid-19. Er de med på en konspirasjon?

Men du var jo på butikken du også ... Så hvem gjorde at det ble trangt på butikken? Du eller de? 

 

Anonymkode: 226f0...18a

Det var ikke trangt i butikken en gang på fredag når jeg var der. Ikke så mange folk. Likevel må noen presse seg på og stå oppi andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faan altså, jeg så på TV og det var krig og fattigdom....HVA FAAN ER DET MED FOLK?!??!?!??

 

Jeg gikk tur og det var tyggis på fortauet....HVA FAAN ER DET MED FOLK?!?!?!?!?!?!?

 

Jeg gikk ute også regnet det...HVA FAAN ER DET MED SKYENE???!?!?!?!?!?

 

 

Anonymkode: 1b9a5...60e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig tett, beklager, men du er det.  

Jeg snakker om din holdning til at dette er ikke så farlig , de fleste overlever osv.  

Hittil så mener det , men det kan godt hende at det endrer seg og 1% av norges befolkning er fortsatt endel og det sier litt om hvor mye menneskeliv betyr for deg . Jeg gjentar , slutt å si at det kun er eldre som dør.Ja, flertallet er det, men det er også unge og friske folk som har hele livet foran seg. Faen jeg blir så fly forbannet på sånne som deg.

 

Nå er dette med barnehage ikke det verste. Det er nå som kranene skal åpnes igjen etterhvert, utelivet , folk i fylla. Men greit, tro at du kan dette bedre enn ekspertene som sier at det vil komme en ny bølge. 

 

Du må slutte å sammenligne naturlige dødsårsaker, ulykker osv med korona, det er ikke det samme. Dette er et virus vi som mennesker må kjempe imot sammen, det er ikke naturlig at folk skal dø som fluer i enkelte land. Men vet du, du er så tett at jeg ikke gidder å diskutere dette med deg. 

 

Du nevner svangerskapskontroll, så du er gravid? Da får jeg virkelig ikke håpe at den nyfødte babyen din blir smittet med korona og dør. Eller, det er kanskje bare sånn ting er da eller? Gir opp :P

Anonymkode: 93708...bb4

Ikke for å pirke, men hvis det er noe naturlig folk skal dø av som fluer, så må det jo være nettopp virus og bakterier, eller? 

Det "unaturlige" å dø av en ting som bilulykker og husbranner utløst av elektronikk f.eks. 

Den du siterer har jo også rett, uansett hvor forbanna det gjør deg. 

Anonymkode: 18f43...547

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, tussi84 skrev:

 Håper ikke at babyen min blir smittet pga corona og dør?  Hva er det for en ting å si?

Samtidig si til noen at de virkelig er teite fordi noen ikke er enig med deg, eller fordi du ikke klarer å se at andre har et annet synspunkt enn det du har? Har du ikke noen bedre mot argumenter å komme med? Når du begynner med person angrep så blir dette bare usaklig.

Og du leser ikke fullt ut hva jeg skriver. Jeg har skrevet at flest eldre dør pga corona, men at det er et få tall i prosent utenom som ikke er eldre som har dødd.  Enn kan heller ikke sammenligne Norge med Italia feks, da det er mange som er immune mot antibiotika i Italia, bosettingsmønster/befolkningstetthet osv er anderledes. Det bor også 10 ganger så mange mennesker i Italia som i Norge.

Skulle man sammenligner Norge med et annet land måtte det vært et land med ca 5 mill mennesker med omtrent lik helseforhold og bosetningsmønster. Det nærmeste blir Sverige, selv om det er dobbelt så mange inmbyggere der. Hadde vi fulgt Sverige strategi hadde det vært mulig at dødstallene i Norge hadde ca vært halvparten av dødstallene i Sverige. 

 

 

Hva er det for en ting å si? Nei, for at du skal skjønne alvoret i situasjon. Du driver med så mange andre dumme sammenligninger, så hvorfor ikke si at skjer det så skjer det når det gjelder babyen din, for å følge logikken din. .

Jeg er da fullstendig klar over det, men vi vil når den nye bølgen treffer oss merke en stor økning. Når andre sier at vi vil etterhvert nærme oss Sverige så sier det sitt.  Og du vet ikke noe om vi hadde hatt halvparten av Sverige, det har du ingen kunnskap til å uttale deg om. Det kommer helt an på hvor mange som hadde blitt smittet og hvor mange av dem som hadde vært eldre, i risikogruppen med underliggende sykdom osv. Poenget er, du vet ikke. Det kan godt hende at det hadde blitt like mange, eller fler, hvem vet. Jeg kan også si at  hvis Sverige hadde brukt samme strategi som oss så hadde det ikke vært like mange som hadde dødd. Nå som vi åpner opp så vil vi etterhvert se en økning, og vi kan risikere en veldig stor økning. 

 

Anonymkode: 93708...bb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for en ting å si? Nei, for at du skal skjønne alvoret i situasjon. Du driver med så mange andre dumme sammenligninger, så hvorfor ikke si at skjer det så skjer det når det gjelder babyen din, for å følge logikken din. .

Jeg er da fullstendig klar over det, men vi vil når den nye bølgen treffer oss merke en stor økning. Når andre sier at vi vil etterhvert nærme oss Sverige så sier det sitt.  Og du vet ikke noe om vi hadde hatt halvparten av Sverige, det har du ingen kunnskap til å uttale deg om. Det kommer helt an på hvor mange som hadde blitt smittet og hvor mange av dem som hadde vært eldre, i risikogruppen med underliggende sykdom osv. Poenget er, du vet ikke. Det kan godt hende at det hadde blitt like mange, eller fler, hvem vet. Jeg kan også si at  hvis Sverige hadde brukt samme strategi som oss så hadde det ikke vært like mange som hadde dødd. Nå som vi åpner opp så vil vi etterhvert se en økning, og vi kan risikere en veldig stor økning. 

 

Anonymkode: 93708...bb4

Men du har heller ikke kunnskapen til å uttale deg om dette. Svaret blir for oss alle at vi må vente på å se på hva fasiten blir.

Og jeg forandrer ikke mine meninger selv om du bruker spydige kommentarer mot meg/bruker babyen som arrgument. 

Skal du diskutere noe så forventer jeg at du er saklig og ikke går på person angrep fordi jeg/andre mener anderledes enn deg. 

Det er lov å ha ulike meninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 Og folk trekker frem at det er bare et visst antall som er smittet, døde og blababla. Og hvorfor er det slik? Jo, pga restriksjoner, pga at folk holder seg (som regel ) 1 meter unna. Nå skal vi se da hva som skjer, når man letter på restriksjonene.

 

Anonymkode: 93708...bb4

 

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå som vi åpner opp så vil vi etterhvert se en økning, og vi kan risikere en veldig stor økning. 

 

Anonymkode: 93708...bb4

Vi har allerede åpnet opp en god del, og folk klager på hvor mange som ikke følger anbefalingene. Likevel har vi opplevd en kraftig nedgang i smittetallene.

Anonymkode: 6df66...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har allerede åpnet opp en god del, og folk klager på hvor mange som ikke følger anbefalingene. Likevel har vi opplevd en kraftig nedgang i smittetallene.

Anonymkode: 6df66...7f2

Ja, smitten er på retur i de aller fleste land nå. Uansett drastiske tiltak eller ikke. Koronakrisen er nå old news. Gleder meg til å dra på ferie sydover snart. Ser det starter opp masse flyginger overalt i løpet av juni.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig tett, beklager, men du er det.  

Jeg snakker om din holdning til at dette er ikke så farlig , de fleste overlever osv.  

Hittil så mener det , men det kan godt hende at det endrer seg og 1% av norges befolkning er fortsatt endel og det sier litt om hvor mye menneskeliv betyr for deg . Jeg gjentar , slutt å si at det kun er eldre som dør.Ja, flertallet er det, men det er også unge og friske folk som har hele livet foran seg. Faen jeg blir så fly forbannet på sånne som deg.

 

Nå er dette med barnehage ikke det verste. Det er nå som kranene skal åpnes igjen etterhvert, utelivet , folk i fylla. Men greit, tro at du kan dette bedre enn ekspertene som sier at det vil komme en ny bølge. 

 

Du må slutte å sammenligne naturlige dødsårsaker, ulykker osv med korona, det er ikke det samme. Dette er et virus vi som mennesker må kjempe imot sammen, det er ikke naturlig at folk skal dø som fluer i enkelte land. Men vet du, du er så tett at jeg ikke gidder å diskutere dette med deg. 

 

Du nevner svangerskapskontroll, så du er gravid? Da får jeg virkelig ikke håpe at den nyfødte babyen din blir smittet med korona og dør. Eller, det er kanskje bare sånn ting er da eller? Gir opp :P

Anonymkode: 93708...bb4

Takk for innlegget, jeg må si det er interresant å prøve å forstå hvordan dere hysteriske tenker. Til info: av ting en nyfødt baby kan dø av så er korona langt ned på lista.

Anonymkode: 4c28f...8ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 22.5.2020 den 15.06, Warrior skrev:

Hva foregår inni hue på de som driter i håndvask, de som hoster og nyser likevel går i butikk uten å holde seg for munnen for å smitte andre. Tørker nesa og hoster kanskje i hånda så tar de på varene andre tar i etterpå. Folk presser seg på og driter i avstand og lar ungene løpe hvor de vil.

Det er et helvete å gå i butikker og jeg gruer meg hver gang pga folk. Jeg bare vet det er et helt hav med virus på grunn av oppførselen til folk. Er ikke i noe risiko, er ung og er godt trent. Likevel ble jeg svært syk av vanlig influensa det var et helvete, og dette viruset er verre og likevel tvinger folk meg til å bli smittet😡 Må gå med den klumpen i halsen og redselen vær dag for at jeg skal bli så syk, så går folk der og driter i hele viruset og smitter andre med vilje! JEEEZ! Er det bare seg selv folk tenker på? Handler verden kun om de? Er det rart man blir bitter av mennesker? Går det virkelig ikke an å ta hensyn til andre, holde avstand ikke presse seg på som noen gjorde i dag, og holde seg hjemme når de er syk?

Jeg skulle ut døra fra butikken og der kom en flokk med voksne og unger. Noen presset seg inntil meg for de skulle inn så fort så mulig. Kunne ikke vente til jeg var kommet ut. Neida. Må gå på folk! Er det sånn folk skal oppføre seg nå eller?

4255 Maintenance Free Half Mask EN 405-2002 FFA2P3D 3M

 

 

En effektiv maske som beskytter mot det meste. Kan brukes omgjenn dersom du putter den pakkningen m/ borelås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Anonym Bruker said:

4255 Maintenance Free Half Mask EN 405-2002 FFA2P3D 3M

 

 

En effektiv maske som beskytter mot det meste. Kan brukes omgjenn dersom du putter den pakkningen m/ borelås.

Eller en sånn en når nyhetene starter, så slipper man se skremslene fra media. Men da risikerer man samtidig å ikke få med seg hvor mye smittetallene faktisk har gått ned de siste ukene.

sovemaske_i_silke_bl_.jpg

Anonymkode: 6df66...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innlegget, jeg må si det er interresant å prøve å forstå hvordan dere hysteriske tenker. Til info: av ting en nyfødt baby kan dø av så er korona langt ned på lista.

Anonymkode: 4c28f...8ff

Enig. Det har blitt forsket en del på fostere og corona. Det er ingenting som påviser at baby kan bli syk i mors mage selv om moren er smittet. Baby kan derimot bli smittet hvis mor er smittet når det blir født. Derimot er sjansen større for at barnet dør av andre ting enn corona den første tiden etter fødsel..det er større sjans for feks kveling under fødsel. 

 

Endret av tussi84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Hvis du er så redd for smitte burde du ikke bestille mat på BK Oslo S.

På kjøkkenet der er det null smittevern. Folk går fra å vaske gulv til å lage burgere uten håndvask og de jobber tett i tett. Ingen 1-meters avstand der :)

mvh ansatt

Anonymkode: 6fb88...525

Dette bør jo meldes inn,. korona eller ei.

Anonymkode: 26643...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
På 24.5.2020 den 0.09, Anonym Bruker skrev:

4255 Maintenance Free Half Mask EN 405-2002 FFA2P3D 3M

 

 

En effektiv maske som beskytter mot det meste. Kan brukes omgjenn dersom du putter den pakkningen m/ borelås.

Masker hjelper sikkert ikke så godt. En liten feil og du er smittet uansett. Skal bare bittelitt virus fra noen som går i butikken med smitten så er det gjort. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...