Gå til innhold

Hva faen er det med folk?


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

De fleste har et mildt forløp som det sies på nyhetene.

Anonymkode: 0f443...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som nyser i butikken kan si høyt at de har allergi !!

Anonymkode: 0f443...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, tenk tilbake på hvordan det var i starten..Flate ut kurven. Ikke overbelaste helsevensenet. For den vanlige nordmann er det svært liten risiko. 

Hvis du er 30 år, ingen underliggende sykdom så er det ca 0,05% sjanse for å bli innlagt. Altså av 2000 mennesker som deg smittet vil 1 -EN- person bli innlagt. De av oss som ikke er eldre og ikke har underliggende sykdommer trenger ikke å være særlig bekymret.

Når det er sagt, vi bør beskytte de eldre og andre i faregruppen. Det er derfor vil har tiltakene. Man bør ta hensyn, og gjøre så godt man kan.

Noen er ikke llike flinke, med vet du hva? Det går helt fint. Verden kommer ikke til å gå under av smitte av den grunn og det er usannsynlig liten sjanse for at nettopp du skal bli smittet og få et stygt syksomsforløp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Million skrev:

Som jeg forsøkte å si i forrige innlegg, så VET du ikke om folk er SYKE. De kan hoste fordi de har KOLS eller har fått noe i vrangstrupen der og da. Kanskje er de allergiske. Det kan du ikke se på dem. Men du går rundt og gir folk det onde øyet så fort du hører et host, nys eller snufs, virker det som. 

Jeg var i butikken selv i dag. Med min kroniske rhinitt var det ikke til å unngå at jeg ble snufsete av kjølig vind ute, så jeg var ganske snufsete når jeg kom inn i butikken. Skal folk gå og se stygt på meg og nærmest kjeppjage meg hjem fordi de tror jeg og andre som har det som meg, har korona da?

Ellers er jeg enig i at man ikke skal hoste rett ut i lufta eller nyse i lufta. Men det er normal høflighet, det har ikke med korona å gjøre. Man holder papir tett foran munn og nese når man må hoste eller nyse, eller bruker albuen. Det er normal folkeskikk.

Jeg er i risiko gruppen,men går i butikken når jeg må. Er enkelte som hoster rett ut da går jeg unna. Korona er ikke luftsmitte takk og pris. Avstand og rene hender holder lenge. Ser det på jobben også flere er små snufsete.  

Så lenge en hoster eller nyser i albuen går det bra.er jo også lite smitte ute i samfunnet.

 

 

Anonymkode: 26643...dc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bare VET at det er et HAV av virus? Prøv heller å puste dypt (hvis du tør) og tenk på at det kun var 13 nye registrerte smittetilfeller i dag, i hele landet. Hvor stor er da sjansen for at det er et hav av virus på akkurat din butikk? Alle smittede blir selvsagt ikke fanget opp, men tenk også på at det nå er kun 8 personer på respirator pga corona, i hele Norge. Det er utrolig lite. Er det media som skremmer deg opp, eller noe annet? Er du også redd for å bevege deg i trafikken, eller gjøre andre ting som innebærer minimal fare? 

Anonymkode: 6df66...7f2

Media gjør ikke akkurat redselen mindre for å si det sånn, når man hører om folk som kveles til døde og hvor lenge sykdommen varer. Flere uker-måneder men en influensa varer 1-2 uker. Hosten litt lenger. 

Det som gjør at jeg er mest redd er minnene om hvor syk jeg ble av en vanlig influensa. Hadde ikke trodd det da jeg er ung, frisk og trent. Bronkitt, brystsmerter jeg klarte ikke ligge mer en morgen jeg våknet å bare stønnet av smerte mens tårene rant, tungpusta, høy feber. Det å trene var umulig mens jeg var syk. Gikk rundt som en zombie. Så det skremte meg. Brystsmerter, jævlig hoste og det å ikke få nok luft som skremte meg.

Var syk ca en uke men var helt utslitt etter en noen dager med influensa. En sykdom som slår deg helt ut men korona er verre. Mye verre. Er det mulig liksom? Så ikke rart jeg er redd. Ikke rart jeg er redd når andre mennesker gir faen og oppfører seg sånn i butikken og ute blant andre. Bare for de ikke vet hvor syk en kan bli og hvor jævlig det kan være. Det skal de være glad for. Men vær så snill å tenk på andre. Eldre, og syke, som kan dø av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa blir man svært syk av, det er vanlig. Selv som ung. 

Koronaviruset er lumsk, det skumle er at man ikke vet om man blir hardt rammet eller ikke. Men sannsynligheten tilsier at du- som er ung og frisk- ikke blir hardt rammet. En influensa kan i denne sammenheng oppleves hardere. 

Anonymkode: 5fd32...246

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Slik det er nå tenker jeg ta man må passe på seg selv. Folk er idioter, så da får man ta forhåndsregler deretter. Jeg har allergi og astma, hoster og snørrer, likevel klenger folk på meg. Det er heldigvis trygt for dem, men for alt de kan vite har jeg Covid. Jeg holder meg unna plasser der folk ikke tar hensyn. Jeg har ingen planer om en Covid på toppen av en astma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Warrior skrev:

Media gjør ikke akkurat redselen mindre for å si det sånn, når man hører om folk som kveles til døde og hvor lenge sykdommen varer. Flere uker-måneder men en influensa varer 1-2 uker. Hosten litt lenger. 

Det som gjør at jeg er mest redd er minnene om hvor syk jeg ble av en vanlig influensa. Hadde ikke trodd det da jeg er ung, frisk og trent. Bronkitt, brystsmerter jeg klarte ikke ligge mer en morgen jeg våknet å bare stønnet av smerte mens tårene rant, tungpusta, høy feber. Det å trene var umulig mens jeg var syk. Gikk rundt som en zombie. Så det skremte meg. Brystsmerter, jævlig hoste og det å ikke få nok luft som skremte meg.

Var syk ca en uke men var helt utslitt etter en noen dager med influensa. En sykdom som slår deg helt ut men korona er verre. Mye verre. Er det mulig liksom? Så ikke rart jeg er redd. Ikke rart jeg er redd når andre mennesker gir faen og oppfører seg sånn i butikken og ute blant andre. Bare for de ikke vet hvor syk en kan bli og hvor jævlig det kan være. Det skal de være glad for. Men vær så snill å tenk på andre. Eldre, og syke, som kan dø av det. 

Ble du undersøkt av lege? For det høres jo ut som om du har hatt lungebetennelse.
Om det var nylig og du ikke ble undersøkt er det jo også mulig det var korona og ikke influensa.

Anonymkode: 5147c...4b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var borti i to av disse idiotene igår. Jeg var en tur i Oslo og ventet på toget hjem, holdt god avstand og skulle bestille mat på burger king. De aller fleste der var alt fra litt flinke til veldig flinke. Så plutselig mens jeg står der ute så kommer det en litt yngre jente og må stille seg ganske nærme meg, og da snakker jeg nærmere enn 1 meter. Jeg flyttet meg og sa rett ut: Bitch . Hun bare så rart på meg og gliste, skjønte ikke alvoret . 

Så kommer det en annen fyr, som bestemmer for å gå så nærme meg som mulig (stiller seg rett bak meg). jeg snur meg, lager en lyd for å vise at jeg blir irritert, så går jeg bak han, men da laaaangt bak han og sier: Har du hørt om korona?  Fyren bare står det med et dumt glis, akkurat som kjerringa . Så begynner han å gå nærmere meg . Da flytter jeg meg over til en annen side og lenger unna, men han kommer etter og skal begynne å prate med meg. Da brøler jeg litt til han og går rett og slett VEKK. Og han sto der fortsatt med det dumme gliset sitt før han gikk tilbake til kameratgjengen sin og skulle fortelle om han "gale" fyren . 

Jada, fordi at jeg faktisk tar og lytter til de rådene vi har fått . Etter alt prat om korona i media så fatter jeg ikke at enkelte fortsatt tar så lett på dette. Folk som bevisst gjør slik som han fyren og hun burde kunne anmeldes , men dessverre så kan man ikke gjøre det. For  i hvert fall han fyren fortjente å bli anmeldt slik han holdt på. Når han til tross for at jeg ber han holde avstand, at han da klarer å følge etter meg. For en idiot.

Anonymkode: 93708...bb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var borti i to av disse idiotene igår. Jeg var en tur i Oslo og ventet på toget hjem, holdt god avstand og skulle bestille mat på burger king. De aller fleste der var alt fra litt flinke til veldig flinke. Så plutselig mens jeg står der ute så kommer det en litt yngre jente og må stille seg ganske nærme meg, og da snakker jeg nærmere enn 1 meter. Jeg flyttet meg og sa rett ut: Bitch . Hun bare så rart på meg og gliste, skjønte ikke alvoret . 

Så kommer det en annen fyr, som bestemmer for å gå så nærme meg som mulig (stiller seg rett bak meg). jeg snur meg, lager en lyd for å vise at jeg blir irritert, så går jeg bak han, men da laaaangt bak han og sier: Har du hørt om korona?  Fyren bare står det med et dumt glis, akkurat som kjerringa . Så begynner han å gå nærmere meg . Da flytter jeg meg over til en annen side og lenger unna, men han kommer etter og skal begynne å prate med meg. Da brøler jeg litt til han og går rett og slett VEKK. Og han sto der fortsatt med det dumme gliset sitt før han gikk tilbake til kameratgjengen sin og skulle fortelle om han "gale" fyren . 

Jada, fordi at jeg faktisk tar og lytter til de rådene vi har fått . Etter alt prat om korona i media så fatter jeg ikke at enkelte fortsatt tar så lett på dette. Folk som bevisst gjør slik som han fyren og hun burde kunne anmeldes , men dessverre så kan man ikke gjøre det. For  i hvert fall han fyren fortjente å bli anmeldt slik han holdt på. Når han til tross for at jeg ber han holde avstand, at han da klarer å følge etter meg. For en idiot.

Anonymkode: 93708...bb4

Er det mulig😡Flaks for han at han ikke møtte på meg og min kjeft. Men ja det er viktig at folk sier i fra til sånne tullinger. Gjerne si det høyt så alle hører på. Tror de fleste innerst inne hadde blitt flau da når de ser alle ser på de som gir faen i smitten. Folk som ikke klarer å bruke hue må snakkes til. Om de gir faen i seg selv så er det aldri greit å smitte andre med vilje. De må da ha en samvittighet?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble du undersøkt av lege? For det høres jo ut som om du har hatt lungebetennelse.
Om det var nylig og du ikke ble undersøkt er det jo også mulig det var korona og ikke influensa.

Anonymkode: 5147c...4b5

Var til legevakt andre dag etter jeg ble syk og da var det bronkitt som kom av influensaen. Ikke lungebetennelse. Det var ikke i år så det var ikke korona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var borti i to av disse idiotene igår. Jeg var en tur i Oslo og ventet på toget hjem, holdt god avstand og skulle bestille mat på burger king. De aller fleste der var alt fra litt flinke til veldig flinke. Så plutselig mens jeg står der ute så kommer det en litt yngre jente og må stille seg ganske nærme meg, og da snakker jeg nærmere enn 1 meter. Jeg flyttet meg og sa rett ut: Bitch . Hun bare så rart på meg og gliste, skjønte ikke alvoret . 

Så kommer det en annen fyr, som bestemmer for å gå så nærme meg som mulig (stiller seg rett bak meg). jeg snur meg, lager en lyd for å vise at jeg blir irritert, så går jeg bak han, men da laaaangt bak han og sier: Har du hørt om korona?  Fyren bare står det med et dumt glis, akkurat som kjerringa . Så begynner han å gå nærmere meg . Da flytter jeg meg over til en annen side og lenger unna, men han kommer etter og skal begynne å prate med meg. Da brøler jeg litt til han og går rett og slett VEKK. Og han sto der fortsatt med det dumme gliset sitt før han gikk tilbake til kameratgjengen sin og skulle fortelle om han "gale" fyren . 

Jada, fordi at jeg faktisk tar og lytter til de rådene vi har fått . Etter alt prat om korona i media så fatter jeg ikke at enkelte fortsatt tar så lett på dette. Folk som bevisst gjør slik som han fyren og hun burde kunne anmeldes , men dessverre så kan man ikke gjøre det. For  i hvert fall han fyren fortjente å bli anmeldt slik han holdt på. Når han til tross for at jeg ber han holde avstand, at han da klarer å følge etter meg. For en idiot.

Anonymkode: 93708...bb4

Vet ikke hvor gammel denne yngre jenta var, men å kalle noen for bitch er motbydelig. Spes bør du holde sånne ord i deg om det var et barn det var snakk om. Et barn vil heller ikke nødvendigvis forstå konsekvensene av det de gjør. 

Greit nok at du mente disse to personene kom for nære, men det går Ann å si fra på en høflig måte uten å bruke skjellsord. 

Jeg tenker at du har like mye nytte av å lære deg folkeskikk som denne fyren hadde, men på hver deres måte. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringe mental helse...? Reaksjonen hennes er helt normal.

Anonymkode: 5f0ce...793

Eh... Nei.  Å gå rundt å være redd for en sykdom som er ufarlig for de aller fleste er hverken normalt eller sunt!

Anonymkode: 49c6c...77a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Foruten de som åpenbart driter i reglene ved å hoste som små barn, irriterer jeg meg over disse som tror de er flinke, men bare tenker på seg selv. Disse som følger reglene om avstand ved å stå og prate med hverandre på hver sin side av fortauet eller gangen, og så ser de stygt på deg når du må gå mellom dem for å komme forbi. :balltre: Damer som går tur sammen med to meter mellom seg, og ikke lager rom når jeg kommer imot. Hva forventer de egentlig? Kan folk vennligst A:flytte seg eller B:drite i stygge blikk?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter ja

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5ec911dd0c16e700110e1e58

Sitat

To personer var involvert i slåsskampen. En person er kjørt til sykehus med mulig bruddskader i ansiktet. Krangelen skal ha oppstått fordi man sto for nær hverandre, skriver Øst politidistrikt på Twitter litt etter klokken 14.

 

Anonymkode: 5c7fe...e24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du høres hysterisk ut. For de aller fleste gir viruset ingen symptomer. For unge og friske er det helt ufarlig. Rådene fra myndighetene er rettet mot befolkningen generelt for å holde smittspredningen nede. Ikke at viruset skal helt bort. Målet har aldri vært null nye smittetilfeller.

Anonymkode: 2b384...3c5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tussi84 skrev:

Vet ikke hvor gammel denne yngre jenta var, men å kalle noen for bitch er motbydelig. Spes bør du holde sånne ord i deg om det var et barn det var snakk om. Et barn vil heller ikke nødvendigvis forstå konsekvensene av det de gjør. 

Greit nok at du mente disse to personene kom for nære, men det går Ann å si fra på en høflig måte uten å bruke skjellsord. 

Jeg tenker at du har like mye nytte av å lære deg folkeskikk som denne fyren hadde, men på hver deres måte. 

 

Yngre enn meg som er 40. Og hun var ikke et barn. Dette var sent, og hun var i slutten av tyveårene.  Så hun visste det godt. Begge disse var godt voksene og visste hva de gjorde. Og han ene fikk en advarsel ved  at jeg sa på en litt streng måte: Har du hørt om korona? Og når han bare flirer og begynner så å følge etter meg. Men la meg gjette , du er en av disse som ikke synes at dette er så farlig, at korona er ikke så farlig som alle skal ha det til osv? 

Du er sikkert en av de som går flere i bredden sammen med famile og /eller venner når du er ute og går tur, på kjøpesenter osv. Jeg har faktisk folkeskikk , men det er sånn som de to og hundrevis av andre eksempler som gjør det ikke nytter med folkeskikk. På sånne som dere så fungerer det ikke, fordi at dere skjønner ikke alvoret i den situasjonen vi er oppi nå. 

Anonymkode: 93708...bb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Yngre enn meg som er 40. Og hun var ikke et barn. Dette var sent, og hun var i slutten av tyveårene.  Så hun visste det godt. Begge disse var godt voksene og visste hva de gjorde. Og han ene fikk en advarsel ved  at jeg sa på en litt streng måte: Har du hørt om korona? Og når han bare flirer og begynner så å følge etter meg. Men la meg gjette , du er en av disse som ikke synes at dette er så farlig, at korona er ikke så farlig som alle skal ha det til osv? 

Du er sikkert en av de som går flere i bredden sammen med famile og /eller venner når du er ute og går tur, på kjøpesenter osv. Jeg har faktisk folkeskikk , men det er sånn som de to og hundrevis av andre eksempler som gjør det ikke nytter med folkeskikk. På sånne som dere så fungerer det ikke, fordi at dere skjønner ikke alvoret i den situasjonen vi er oppi nå. 

Anonymkode: 93708...bb4

Uansett ikke greit å kalle noen for bitch eller andre skjellsord. 

Kan godt innrømme at jeg går rett ved siden /står rett ved siden av mannen min ute. Hvorfor skulle jeg ikke? Vi bor i samme hus, og kysser og mye andre ting som hører med. Flytter meg riktignok bak han eller foran da, om noen trenger å komme forbi. Holder 1 m avstand til fremmede. 

Men ja jeg synes viruset er noe krisemaksinert.  Det er kun noen få som det er farlig for. Jeg vasker hender og holder avstand, samt blir hjemme hvis jeg er syk, thats it. Men jeg får ikke noia om noen skulle komme litt for nære meg. Hadde jeg hatt det hadde jeg spurt pent om de kunne flytte seg litt istedenfor å bruke skjellsord. 

Forøvrig har jeg ikke vært på kjøpesenter på lenge, men snart må jeg ut å kjøpe mamma klær. Har heller ikke tatt buss på evigheter, men det må jeg snart begynne med igjen siden jeg ikke har tilgang til bil hele tiden. Jeg trenger å komme meg til sykehus og lege pga svangerskap. Jeg er i risiko gruppa for corona, men ikke redd for å bli smittet. Skjer det så skjer det, og skulle jeg få symptomer blir jeg værende hjemme.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...