Gå til innhold

Hva faen er det med folk?


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Hva foregår inni hue på de som driter i håndvask, de som hoster og nyser likevel går i butikk uten å holde seg for munnen for å smitte andre. Tørker nesa og hoster kanskje i hånda så tar de på varene andre tar i etterpå. Folk presser seg på og driter i avstand og lar ungene løpe hvor de vil.

Det er et helvete å gå i butikker og jeg gruer meg hver gang pga folk. Jeg bare vet det er et helt hav med virus på grunn av oppførselen til folk. Er ikke i noe risiko, er ung og er godt trent. Likevel ble jeg svært syk av vanlig influensa det var et helvete, og dette viruset er verre og likevel tvinger folk meg til å bli smittet😡 Må gå med den klumpen i halsen og redselen vær dag for at jeg skal bli så syk, så går folk der og driter i hele viruset og smitter andre med vilje! JEEEZ! Er det bare seg selv folk tenker på? Handler verden kun om de? Er det rart man blir bitter av mennesker? Går det virkelig ikke an å ta hensyn til andre, holde avstand ikke presse seg på som noen gjorde i dag, og holde seg hjemme når de er syk?

Jeg skulle ut døra fra butikken og der kom en flokk med voksne og unger. Noen presset seg inntil meg for de skulle inn så fort så mulig. Kunne ikke vente til jeg var kommet ut. Neida. Må gå på folk! Er det sånn folk skal oppføre seg nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med å prøve og forstå mennesker👍

Anonymkode: 2d048...e40

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor del av befolkningen som er naive og dumme dessverre.  De tenker at alt er over fordi tallene har gått mye ned. 
De skjønner ikke at i pandemier så går det opp og ned med smittetallene. Noen fjolls tror at det bare er en hard influensa og andre en snue. De lurer også på hvorfor man stengte så mye når vi har få døde totalt av corona. De skjønner ikke at vi har få døde nettopp pga tiltakene.  osv osv...  

Anonymkode: 5423e...26f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Warrior skrev:

Jeg bare vet det er et helt hav med virus på grunn av oppførselen til folk.

Det er godt mulig, men det er mest sannsynlig ikke koronavirus. Ganske sikkert faktisk at det ikke er koronavirus all den tid det omtrent ikke finnes noe smitte rundtom.

Anonymkode: 61668...6bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare host høyt så trekker de nok unna

Anonymkode: a94b2...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører du er bekymret, og er engig i at enkelte glemmer seg eller bryter reglene. Men som jeg har sett så har majoriteten fortstått alvoret og passer på. Spriter hender i butikken, holder avstand osv. Det høres ikke noe godt ut at du har en frykt for å bli smittet og at du går med en klump i halsen hver dag. Det er jo ikke så rart når du ble ganske syk av vanlig influensa. Jeg forstår at du er redd og jeg tenker det hadde hjulpet hvis du kunne snakket med noen som du stoler på ❤️ Her tror jeg kanskje frykten du har for å bli smitta er verre en selve viruset. Husk at svært få unge blir alvorlig syk og at det kanskje hjelper å snakke med noen. Det går også an å ringe mental helse hvis du ikke føler at du har noen akkurat nå. Hold ut! Pandemien varer ikke for alltid, og husk at følelser kan gå veldig opp og ned💖

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Ny medlem skrev:

Jeg hører du er bekymret, og er engig i at enkelte glemmer seg eller bryter reglene. Men som jeg har sett så har majoriteten fortstått alvoret og passer på. Spriter hender i butikken, holder avstand osv. Det høres ikke noe godt ut at du har en frykt for å bli smittet og at du går med en klump i halsen hver dag. Det er jo ikke så rart når du ble ganske syk av vanlig influensa. Jeg forstår at du er redd og jeg tenker det hadde hjulpet hvis du kunne snakket med noen som du stoler på ❤️ Her tror jeg kanskje frykten du har for å bli smitta er verre en selve viruset. Husk at svært få unge blir alvorlig syk og at det kanskje hjelper å snakke med noen. Det går også an å ringe mental helse hvis du ikke føler at du har noen akkurat nå. Hold ut! Pandemien varer ikke for alltid, og husk at følelser kan gå veldig opp og ned💖

 

Ringe mental helse...? Reaksjonen hennes er helt normal.

Anonymkode: 5f0ce...793

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg også over sånne egoister. Ekle folk.

Anonymkode: 808ab...2e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en stor del av befolkningen som er naive og dumme dessverre.  De tenker at alt er over fordi tallene har gått mye ned. 
De skjønner ikke at i pandemier så går det opp og ned med smittetallene. Noen fjolls tror at det bare er en hard influensa og andre en snue. De lurer også på hvorfor man stengte så mye når vi har få døde totalt av corona. De skjønner ikke at vi har få døde nettopp pga tiltakene.  osv osv...  

Anonymkode: 5423e...26f

Og noen kaller en liten forkjølelse for influensa.. De er jævla naive hvis de tror det, og de her ekspertene må gjerne fortelle meg hvorfor jeg ble så syk av en influensa enda jeg er ung, ingen risiko, ikke kronisk syk, trent, ikke røyker. Likevel så tungpusta og vondt i brystet. Veldig sterke smerter holdt nesten ikke ut, og når korona er verre. Ja da er det grunn til å være redd. Så det skulle ikke være så vanskelig og bruke hue og ta hensyn i butikken.

Tenk på de eldre og de i risikogruppene! De fortjener å holde seg frisk. Ikke bli tvunget til å bli alvorlig syk på grunn av andre egoist mennesker.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare host høyt så trekker de nok unna

Anonymkode: a94b2...4ad

Må visst det ja men det hjelper vel ikke det en gang på sånne som kaller det en liten forkjølelse og gir faen.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også irritert av folk som eger seg inntil...alle skal vise hensyn. 
Men jeg blir også irritert når folk skuler på meg på butikken fordi jeg hoster litt, hoster i armen eller papir og tar antibac rett etterpå....jeg hoster av andre årsaker, eller når de kikker stygt på min sønn når han nyser, han har allergi,  nysing er ikke et symptom på Corona heller. 
Er du lei mennesker så handle når de fleste er ferdige, jeg tar ukeshandelen i sju/åtte tida på lørdager som regel, genialt tidpunktet og det gjorde jeg lenge før Corona kom.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg nyser om dagen, men da i albuen. Nesa renner også av og til. Jeg har allergi. Skal jeg holde meg hjemme mener du så lenge pollen sesongen varer? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tussi84 skrev:

Det hender jeg nyser om dagen, men da i albuen. Nesa renner også av og til. Jeg har allergi. Skal jeg holde meg hjemme mener du så lenge pollen sesongen varer? 

Kjøp deg munnbind som du bruker i butikken... 

Anonymkode: 5423e...26f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg munnbind som du bruker i butikken... 

Anonymkode: 5423e...26f

Ikke behov. Nyser ikke ut i lufta, og heller ikke på hendene. Bruker antibac før jeg handler og etter. Jeg er heller ikke smittsom. Det er allergi, ikke forkjølelse.  Og det er ikke sånn at jeg nyser hver dag/jeg evt er et sted. 

Engangshandsker begynner jeg å klø av.. 

Endret av tussi84
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringe mental helse...? Reaksjonen hennes er helt normal.

Anonymkode: 5f0ce...793

Normale reaksjoner kan også være smertefulle å bære på. Ts sa at hun er redd og har en klump i halsen hver dag. Mental helse er ikke bare for folk med psykiske lidelser. 

Endret av Ny medlem
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nærheten her virker det som folk er generelt flinke med håndvask og ikke sprer sine basiller med influensaen sin, derimot får jeg inntrykk av at jeg er den eneste personen som i det minste forsøker å holde avstand. I noen tilfeller, som i en butikk er det enklere sagt enn gjort å holde en meters avstand, trange hyller osv, men ute på hvor det er massevis av plass burde det ikke være så vanskelig. Senest i dag var det en kødd som kom gående mot meg mens jeg sjekket meldinger på mobilen. Han kunne utmerket godt ha holdt avstand, men neida, han skulle akkurat der jeg sto, så jeg måtte være obs på å komme meg unna. Misforstå meg rett, jeg tviler på at jeg faller død om fordi noen passerer meg, men faen heller. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mona Sax skrev:

I nærheten her virker det som folk er generelt flinke med håndvask og ikke sprer sine basiller med influensaen sin, derimot får jeg inntrykk av at jeg er den eneste personen som i det minste forsøker å holde avstand. I noen tilfeller, som i en butikk er det enklere sagt enn gjort å holde en meters avstand, trange hyller osv, men ute på hvor det er massevis av plass burde det ikke være så vanskelig. Senest i dag var det en kødd som kom gående mot meg mens jeg sjekket meldinger på mobilen. Han kunne utmerket godt ha holdt avstand, men neida, han skulle akkurat der jeg sto, så jeg måtte være obs på å komme meg unna. Misforstå meg rett, jeg tviler på at jeg faller død om fordi noen passerer meg, men faen heller. 

Sier du ifra til sånne folk da? jeg ber de holde seg unna meg på en streng måte! 

Anonymkode: 5423e...26f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Warrior

Selvfølgelig har folk med allergi og de som hoster av andre grunner enn virus lov å gå i butikken. Det smitter jo ikke. Men det er ikke så enkelt for folk å vite om andre har allergi, annen kronisk sykdom eller har en virusinfeksjon siden det er mange som går syke bare for de selv har lette symptom og da driter de i at andre kan bli svært syke. Så fint om alle kan holde avstand, og hoste/nyse i albuen. Ikke ut i lufta som enkelte gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt butikk. Jeg fant en knøttliten kiwi butikk en halvtime, tre kvarter unna her jeg bor. Tror aldri jeg har opplevd at det har vært mere enn tre stykker der samtidig. 

Anonymkode: 82ea5...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kronisk rhinitt, dvs jeg er snufsete og nyser litt nå og da året rundt. Snyter meg hver dag. Det er ikke allergi (jeg er testet et utall ganger opp gjennom livet), jeg er rett og slett bare småsnørrete året rundt, hver dag. Pga dette har jeg alltid med meg rene papirlommetørkler i lommen, og jeg bruker dem. Nyser aldri ut i lufta eller noe.

Ikke faen om jeg holder meg hjemme fra butikken eller å gjøre det jeg skal ute fordi noen er hysteriske og tror at alt er korona.

Det er hundrevis av grunner til at folk nyser (kiler i nesa) eller hoster (svelger vrangt litt akkurat der og da f.eks.) eller allergi. Du trenger ikke bli forbanna og gå av hengslene og beskylde alle for å spre korona av den grunn.

Endret av Million
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Million skrev:

Jeg har kronisk rhinitt, dvs jeg er snufsete og nyser litt nå og da året rundt. Snyter meg hver dag. Det er ikke allergi (jeg er testet et utall ganger opp gjennom livet), jeg er rett og slett bare småsnørrete året rundt, hver dag. Pga dette har jeg alltid med meg rene papirlommetørkler i lommen, og jeg bruker dem. Nyser aldri ut i lufta eller noe.

Ikke faen om jeg holder meg hjemme fra butikken eller å gjøre det jeg skal ute fordi noen er hysteriske og tror at alt er korona.

Det er hundrevis av grunner til at folk nyser (kiler i nesa) eller hoster (svelger vrangt litt akkurat der og da f.eks.) eller allergi. Du trenger ikke bli forbanna og gå av hengslene og beskylde alle for å spre korona av den grunn.

Hvis folk hoster rett ut i lufta eller nyser rett ut i lufta nå om dagen så får de regne med kjeft. 

Anonymkode: 5423e...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...