Gå til innhold

Hva faen er det med folk?


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
12 minutter siden, tussi84 skrev:

Kan godt innrømme at jeg går rett ved siden /står rett ved siden av mannen min ute. Hvorfor skulle jeg ikke? Vi bor i samme hus, og kysser og mye andre ting som hører med. Flytter meg riktignok bak han eller foran da, om noen trenger å komme forbi. Holder 1 m avstand til fremmede. 

Ja det er det som er det viktigste. Holde avstand til andre. Ikke familie og venner med mindre de er syk eller du selv er syk så klart. Men enkelte synes tydeligvis at det er jævlig vanskelig å holde avstand til andre som ikke er nær familie og venner eller folk du kjenner godt. Veldig viktig å gå oppi fremmende på butikken for enkelte.. 

 

3 timer siden, Tamsi skrev:

Foruten de som åpenbart driter i reglene ved å hoste som små barn, irriterer jeg meg over disse som tror de er flinke, men bare tenker på seg selv. Disse som følger reglene om avstand ved å stå og prate med hverandre på hver sin side av fortauet eller gangen, og så ser de stygt på deg når du må gå mellom dem for å komme forbi. :balltre: Damer som går tur sammen med to meter mellom seg, og ikke lager rom når jeg kommer imot. Hva forventer de egentlig? Kan folk vennligst A:flytte seg eller B:drite i stygge blikk?? 

Enig der. De må flytte seg selv også så andre får komme forbi. Ikke bare forvente at alle andre flytter seg. Ta avstand gjelder for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som nyser i butikken kan si høyt at de har allergi !!

Anonymkode: 0f443...10f

Nysing har uansett ikke noe med Korona å gjøre...

Anonymkode: 49c6c...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 15.06, Warrior skrev:

Hva foregår inni hue på de som driter i håndvask, de som hoster og nyser likevel går i butikk uten å holde seg for munnen for å smitte andre. Tørker nesa og hoster kanskje i hånda så tar de på varene andre tar i etterpå. Folk presser seg på og driter i avstand og lar ungene løpe hvor de vil.

Det er et helvete å gå i butikker og jeg gruer meg hver gang pga folk. Jeg bare vet det er et helt hav med virus på grunn av oppførselen til folk. Er ikke i noe risiko, er ung og er godt trent. Likevel ble jeg svært syk av vanlig influensa det var et helvete, og dette viruset er verre og likevel tvinger folk meg til å bli smittet😡 Må gå med den klumpen i halsen og redselen vær dag for at jeg skal bli så syk, så går folk der og driter i hele viruset og smitter andre med vilje! JEEEZ! Er det bare seg selv folk tenker på? Handler verden kun om de? Er det rart man blir bitter av mennesker? Går det virkelig ikke an å ta hensyn til andre, holde avstand ikke presse seg på som noen gjorde i dag, og holde seg hjemme når de er syk?

Jeg skulle ut døra fra butikken og der kom en flokk med voksne og unger. Noen presset seg inntil meg for de skulle inn så fort så mulig. Kunne ikke vente til jeg var kommet ut. Neida. Må gå på folk! Er det sånn folk skal oppføre seg nå eller?

Hva tror du? Skal de hevne seg på samfunnet siden de ikke fikk reise på hytta i påska? Er de født mer onde enn det du er? Er de mindre intelligent enn det du er? Mindre glad i familien og vennene sine enn det du er?  Kan jo hende de går for sånne svenske tilstander og at de jobber for flokkimunitet? I og med at det å finne vaksine mot koronavirus er svært vanskelig.. Vi har jo for eksempel ikke funnet vaksine til SARS og MERS.. som er to svært nært beslektede virus til  Covid-19. Er de med på en konspirasjon?

Men du var jo på butikken du også ... Så hvem gjorde at det ble trangt på butikken? Du eller de? 

 

Anonymkode: 226f0...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tussi84 skrev:

Uansett ikke greit å kalle noen for bitch eller andre skjellsord. 

Kan godt innrømme at jeg går rett ved siden /står rett ved siden av mannen min ute. Hvorfor skulle jeg ikke? Vi bor i samme hus, og kysser og mye andre ting som hører med. Flytter meg riktignok bak han eller foran da, om noen trenger å komme forbi. Holder 1 m avstand til fremmede. 

Men ja jeg synes viruset er noe krisemaksinert.  Det er kun noen få som det er farlig for. Jeg vasker hender og holder avstand, samt blir hjemme hvis jeg er syk, thats it. Men jeg får ikke noia om noen skulle komme litt for nære meg. Hadde jeg hatt det hadde jeg spurt pent om de kunne flytte seg litt istedenfor å bruke skjellsord. 

Forøvrig har jeg ikke vært på kjøpesenter på lenge, men snart må jeg ut å kjøpe mamma klær. Har heller ikke tatt buss på evigheter, men det må jeg snart begynne med igjen siden jeg ikke har tilgang til bil hele tiden. Jeg trenger å komme meg til sykehus og lege pga svangerskap. Jeg er i risiko gruppa for corona, men ikke redd for å bli smittet. Skjer det så skjer det, og skulle jeg få symptomer blir jeg værende hjemme.  

Vel, jeg mener nå det når ikke folk tar hensyn. Og det var som sagt hun som fikk det , han andre gikk altfor langt over streken, så det kan du ikke si noe på. . 

Det er ikke det jeg snakker om, men mange av de som gjør det nekter å flytte seg, de lever som før. Og presser andre som meg uti enten grøften eller i veien. .

Det er ikke krisemaksimert, det er det som enkelte folk (du også) har vanskelig med å få inn nøtta si. Få ? Si det til de som faktisk har dødd av det, som ikke har hatt underliggende sykdom. Og hvis vi skal bli kvitt så må folk bli flinkere.  Det med kjøpesenter var bare et eksempel, selv om det frarådes, så har jeg vært innom en sjelden gang, men da holdt avstand, og vet du, folk her jeg bor er som regel flinke.  At du ikke er redd skjønner mtp. alt det andre du skriver. En som er i risikogruppen som har litt vett i hodet ville aldri skrevet: Skjer det så skjer det.  Da har man en litt "whatever" holdning til koronaen, og det er skummelt. Jeg kjenner folk som er i risikogruppen og de tar heldigvis litt større forhåndsregler og er litt mer bekymret for å få det. Jeg sier ikke at man skal være hysterisk, men litt mer bør man være, I HVERT FALL når man er i risikogruppen, men de har tydeligvis litt mer vett enn det du har.

Anonymkode: 93708...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2020 at 3:06 PM, Warrior said:

Hva foregår inni hue på de som driter i håndvask, de som hoster og nyser likevel går i butikk uten å holde seg for munnen for å smitte andre. Tørker nesa og hoster kanskje i hånda så tar de på varene andre tar i etterpå. Folk presser seg på og driter i avstand og lar ungene løpe hvor de vil.

Det er et helvete å gå i butikker og jeg gruer meg hver gang pga folk. Jeg bare vet det er et helt hav med virus på grunn av oppførselen til folk. Er ikke i noe risiko, er ung og er godt trent. Likevel ble jeg svært syk av vanlig influensa det var et helvete, og dette viruset er verre og likevel tvinger folk meg til å bli smittet😡 Må gå med den klumpen i halsen og redselen vær dag for at jeg skal bli så syk, så går folk der og driter i hele viruset og smitter andre med vilje! JEEEZ! Er det bare seg selv folk tenker på? Handler verden kun om de? Er det rart man blir bitter av mennesker? Går det virkelig ikke an å ta hensyn til andre, holde avstand ikke presse seg på som noen gjorde i dag, og holde seg hjemme når de er syk?

Jeg skulle ut døra fra butikken og der kom en flokk med voksne og unger. Noen presset seg inntil meg for de skulle inn så fort så mulig. Kunne ikke vente til jeg var kommet ut. Neida. Må gå på folk! Er det sånn folk skal oppføre seg nå eller?

 

Don-Quijote-732x325.jpg.5a0dc6e35d7381535a5345e1e986e221.jpg

Anonymkode: 1b9a5...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var borti i to av disse idiotene igår. Jeg var en tur i Oslo og ventet på toget hjem, holdt god avstand og skulle bestille mat på burger king. De aller fleste der var alt fra litt flinke til veldig flinke. Så plutselig mens jeg står der ute så kommer det en litt yngre jente og må stille seg ganske nærme meg, og da snakker jeg nærmere enn 1 meter. Jeg flyttet meg og sa rett ut: Bitch . Hun bare så rart på meg og gliste, skjønte ikke alvoret . 

Så kommer det en annen fyr, som bestemmer for å gå så nærme meg som mulig (stiller seg rett bak meg). jeg snur meg, lager en lyd for å vise at jeg blir irritert, så går jeg bak han, men da laaaangt bak han og sier: Har du hørt om korona?  Fyren bare står det med et dumt glis, akkurat som kjerringa . Så begynner han å gå nærmere meg . Da flytter jeg meg over til en annen side og lenger unna, men han kommer etter og skal begynne å prate med meg. Da brøler jeg litt til han og går rett og slett VEKK. Og han sto der fortsatt med det dumme gliset sitt før han gikk tilbake til kameratgjengen sin og skulle fortelle om han "gale" fyren . 

Jada, fordi at jeg faktisk tar og lytter til de rådene vi har fått . Etter alt prat om korona i media så fatter jeg ikke at enkelte fortsatt tar så lett på dette. Folk som bevisst gjør slik som han fyren og hun burde kunne anmeldes , men dessverre så kan man ikke gjøre det. For  i hvert fall han fyren fortjente å bli anmeldt slik han holdt på. Når han til tross for at jeg ber han holde avstand, at han da klarer å følge etter meg. For en idiot.

Anonymkode: 93708...bb4

Jeg synes man bør opprettholde avstandsregelen, men å si "Bitch" og ikke "Beklager, kan du flytte deg?" er i det drøyeste laget. Folk glemmer seg, man er ikke bitch på grunn av det. 

Samme med fyren også. Synes du høres aggressiv ut. Situasjonen kunne blitt helt annerledes med en mer positiv tone. 

Anonymkode: 28302...aa3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.5.2020 den 15.45, Mona Sax skrev:

I nærheten her virker det som folk er generelt flinke med håndvask og ikke sprer sine basiller med influensaen sin, derimot får jeg inntrykk av at jeg er den eneste personen som i det minste forsøker å holde avstand. I noen tilfeller, som i en butikk er det enklere sagt enn gjort å holde en meters avstand, trange hyller osv, men ute på hvor det er massevis av plass burde det ikke være så vanskelig. Senest i dag var det en kødd som kom gående mot meg mens jeg sjekket meldinger på mobilen. Han kunne utmerket godt ha holdt avstand, men neida, han skulle akkurat der jeg sto, så jeg måtte være obs på å komme meg unna. Misforstå meg rett, jeg tviler på at jeg faller død om fordi noen passerer meg, men faen heller. 

Muligens lurt å sjekke mobilen andre steder enn der det er mye folk? Er litt drittlei "zombier" som har nesa i mobilen når jeg er på matbutikken. 

Anonymkode: 5ae98...bc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg mener nå det når ikke folk tar hensyn. Og det var som sagt hun som fikk det , han andre gikk altfor langt over streken, så det kan du ikke si noe på. . 

Det er ikke det jeg snakker om, men mange av de som gjør det nekter å flytte seg, de lever som før. Og presser andre som meg uti enten grøften eller i veien. .

Det er ikke krisemaksimert, det er det som enkelte folk (du også) har vanskelig med å få inn nøtta si. Få ? Si det til de som faktisk har dødd av det, som ikke har hatt underliggende sykdom. Og hvis vi skal bli kvitt så må folk bli flinkere.  Det med kjøpesenter var bare et eksempel, selv om det frarådes, så har jeg vært innom en sjelden gang, men da holdt avstand, og vet du, folk her jeg bor er som regel flinke.  At du ikke er redd skjønner mtp. alt det andre du skriver. En som er i risikogruppen som har litt vett i hodet ville aldri skrevet: Skjer det så skjer det.  Da har man en litt "whatever" holdning til koronaen, og det er skummelt. Jeg kjenner folk som er i risikogruppen og de tar heldigvis litt større forhåndsregler og er litt mer bekymret for å få det. Jeg sier ikke at man skal være hysterisk, men litt mer bør man være, I HVERT FALL når man er i risikogruppen, men de har tydeligvis litt mer vett enn det du har.

Anonymkode: 93708...bb4

Jeg har nok vett i hodet til at jeg skjønner det å tenke katastrofe tanker og bekymre seg over alt som kan skje, ikke er noe bra det heller.  Derfor dealer jeg heller med corona om det kommer, og jeg er såpass ung i alder at selv om jeg har diabetes er sjansen nesten 100 prosent for at jeg overlever. Jeg velger å se på sjansen for overlevelse, og ikke 0,2 mener jeg det var prosent sjans dødelighet i min aldersgruppe. Sjansen for at jeg får komplikasjoner er også veldig minimal da jeg har kontrollert diabetes. 

Det kan hende jeg blir påkjørt i morgen. Det kan hende jeg dør i en bilulykke i morgen. Det kan hende jeg blir slått ned av lynet.. 

Nei jeg orker ikke å tenke på alt som kan skje..

Men fortsatt vil jeg kalle en dødelighet på litt over 240 mennesker noen få, iht hvor mange som har vært smittet så langt. Det er ikke 1 prosent engang av antall smittende. Synd de døde, men at noen dør av sykdommer er også livets gang.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg mener nå det når ikke folk tar hensyn. Og det var som sagt hun som fikk det , han andre gikk altfor langt over streken, så det kan du ikke si noe på. . 

Det er ikke det jeg snakker om, men mange av de som gjør det nekter å flytte seg, de lever som før. Og presser andre som meg uti enten grøften eller i veien. .

Det er ikke krisemaksimert, det er det som enkelte folk (du også) har vanskelig med å få inn nøtta si. Få ? Si det til de som faktisk har dødd av det, som ikke har hatt underliggende sykdom. Og hvis vi skal bli kvitt så må folk bli flinkere.  Det med kjøpesenter var bare et eksempel, selv om det frarådes, så har jeg vært innom en sjelden gang, men da holdt avstand, og vet du, folk her jeg bor er som regel flinke.  At du ikke er redd skjønner mtp. alt det andre du skriver. En som er i risikogruppen som har litt vett i hodet ville aldri skrevet: Skjer det så skjer det.  Da har man en litt "whatever" holdning til koronaen, og det er skummelt. Jeg kjenner folk som er i risikogruppen og de tar heldigvis litt større forhåndsregler og er litt mer bekymret for å få det. Jeg sier ikke at man skal være hysterisk, men litt mer bør man være, I HVERT FALL når man er i risikogruppen, men de har tydeligvis litt mer vett enn det du har.

Anonymkode: 93708...bb4

Joda, flere i risikogruppen som sier det samme. I mitt arbeid er jeg i kontakt med mange sterkt overvektige og hjertesyke, og de har delte meninger på samme måte som andre mennesker.  Det betyr ikke at de ikke prøver å følge anbefalingene, men 100% sikker kan man aldri være, og noen har faktisk et litt avslappet forhold til det.  Jeg for min del er ikke i risikogruppen og jeg prøver å følge reglene. Veldig ofte kommer likevel noen for nær meg på gata/ butikken/ T-banen, men det bryr jeg meg ikke om.  Jeg synes det er litt for mye hysteri ute og går.  Flertallet av de smittede blir bare litt syke, og så lenge helsevesenet ikke blir overbelastet overlever til og med de fleste av dem som blir veldig syke.   Synes forresten du er ufin som mener de som ikke bekymrer seg mangler vett.  Slike slengere er både dårlig debattskikk og dårlig folkeskikk. 

Anonymkode: 49c6c...77a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det altfor mange som ikke har fått en god oppdragelse hjemmefra, noe som også følger de inn i voksenlivet. Det jeg synes er sprøtt er at det ennå ikke finnes noen form for godkjenning man må gå gjennom før man kan få barn. I dag får jo alle slags merkelige mennesker unger.

Anonymkode: deae5...a43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var en tur i Oslo og ventet på toget hjem, holdt god avstand og skulle bestille mat på burger king.

Haha. Hvis du er så redd for smitte burde du ikke bestille mat på BK Oslo S.

På kjøkkenet der er det null smittevern. Folk går fra å vaske gulv til å lage burgere uten håndvask og de jobber tett i tett. Ingen 1-meters avstand der :)

mvh ansatt

Anonymkode: 6fb88...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 15.06, Warrior skrev:

Må gå med den klumpen i halsen og redselen vær dag for at jeg skal bli så syk,

Bor du fremdeles hjemme og terroriserer familien din med vold og sinneutbrudd?

Anonymkode: 6fb88...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkelett å følge smittevernsreglene når alle har bestemt seg for å gå på kjøpesenteret samtidig. I går kl 11 på formiddagen var det smekkfullt på senteret. Jeg trodde det ville gå greit siden vi var tidlig ute, men nei.. 

Anonymkode: 4901d...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, flere i risikogruppen som sier det samme. I mitt arbeid er jeg i kontakt med mange sterkt overvektige og hjertesyke, og de har delte meninger på samme måte som andre mennesker.  Det betyr ikke at de ikke prøver å følge anbefalingene, men 100% sikker kan man aldri være, og noen har faktisk et litt avslappet forhold til det.  Jeg for min del er ikke i risikogruppen og jeg prøver å følge reglene. Veldig ofte kommer likevel noen for nær meg på gata/ butikken/ T-banen, men det bryr jeg meg ikke om.  Jeg synes det er litt for mye hysteri ute og går.  Flertallet av de smittede blir bare litt syke, og så lenge helsevesenet ikke blir overbelastet overlever til og med de fleste av dem som blir veldig syke.   Synes forresten du er ufin som mener de som ikke bekymrer seg mangler vett.  Slike slengere er både dårlig debattskikk og dårlig folkeskikk. 

Anonymkode: 49c6c...77a

Der beskrev du meg. Jeg har nok bare en avslappet forhold til dette viruset og andre virus. Det betyr derimot ikke, at jeg ikke bryr meg.

Hadde jeg ikke brydd meg så ville jeg gitt f i anbefalingene om avstand, gitt f i ekstra vask av hender, ikke giddet å brukt antibac før/etter butikken, og hadde jeg hatt sår hals eller bare litt feber så hadde jeg nok dratt ut, og ikke brydd meg. 

Nei jeg prøver å forholde meg mest mulig til anbefalingene som blir gitt, men utover det lever jeg som vanlig omtrent. Livet er et risiko prosjekt i seg selv, med farer overalt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes man bør opprettholde avstandsregelen, men å si "Bitch" og ikke "Beklager, kan du flytte deg?" er i det drøyeste laget. Folk glemmer seg, man er ikke bitch på grunn av det. 

Samme med fyren også. Synes du høres aggressiv ut. Situasjonen kunne blitt helt annerledes med en mer positiv tone. 

Anonymkode: 28302...aa3

 Positiv, man trenger faktisk ikke å ha en positiv tone til folk som tydeligvis driter i de anbefalingene vi har fått. Det skal ikke være nødvendig å si: hold deg minst 1 meter unna, det har vært såpass mye i media om dette i mange måneder nå .  Dette er noe folk VET, såvidt man ikke har bodd under en stein de siste månedene. Dette er noe alle vet, og at enkelte folk ikke tar hensyn, ja det er helt ¨åpenbart. 

Og folk trekker frem at det er bare et visst antall som er smittet, døde og blababla. Og hvorfor er det slik? Jo, pga restriksjoner, pga at folk holder seg (som regel ) 1 meter unna. Nå skal vi se da hva som skjer, når man letter på restriksjonene. Og når folk rundt deg og folk som tussi begynner å dø. Så kan dere komme hit å si at vi overreagerer . jeg har sett andre blitt sinte på folk som ikke viser hensyn, og jeg skjønner dem, dette er en alvorlig sykdom . Og når neste bølge kommer så er det mest sannsynligvis noen du kjenner som kommer til å bli et offer (kanskje med dødelig utgang), eller deg selv i verste fall. 

 

Men typisk folk med: Lev i nuet og det som skjer i morgen , ja, det skjer imorgen, får ikke gjort noe med det uansett. Det er sånne idioter som er grunnen til at dette viruset kommer til å være et problem frem til man har en vaksine klar . 

Det er ikke rart at mennesker en vakker dag kommer til å være ansvarlig for sin egen nedgang, at vi kommer til å utslette oss selv ved å tenke på nuet, ikke fremtiden.

Anonymkode: 93708...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Positiv, man trenger faktisk ikke å ha en positiv tone til folk som tydeligvis driter i de anbefalingene vi har fått. Det skal ikke være nødvendig å si: hold deg minst 1 meter unna, det har vært såpass mye i media om dette i mange måneder nå .  Dette er noe folk VET, såvidt man ikke har bodd under en stein de siste månedene. Dette er noe alle vet, og at enkelte folk ikke tar hensyn, ja det er helt ¨åpenbart. 

Og folk trekker frem at det er bare et visst antall som er smittet, døde og blababla. Og hvorfor er det slik? Jo, pga restriksjoner, pga at folk holder seg (som regel ) 1 meter unna. Nå skal vi se da hva som skjer, når man letter på restriksjonene. Og når folk rundt deg og folk som tussi begynner å dø. Så kan dere komme hit å si at vi overreagerer . jeg har sett andre blitt sinte på folk som ikke viser hensyn, og jeg skjønner dem, dette er en alvorlig sykdom . Og når neste bølge kommer så er det mest sannsynligvis noen du kjenner som kommer til å bli et offer (kanskje med dødelig utgang), eller deg selv i verste fall. 

 

Men typisk folk med: Lev i nuet og det som skjer i morgen , ja, det skjer imorgen, får ikke gjort noe med det uansett. Det er sånne idioter som er grunnen til at dette viruset kommer til å være et problem frem til man har en vaksine klar . 

Det er ikke rart at mennesker en vakker dag kommer til å være ansvarlig for sin egen nedgang, at vi kommer til å utslette oss selv ved å tenke på nuet, ikke fremtiden.

Anonymkode: 93708...bb4

Jeg er ikke imot restriksjonene, men folk er genrelt mer villige til å gjøre det du vil hvis du har en positiv tone og spør pent

Anonymkode: 28302...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Muligens lurt å sjekke mobilen andre steder enn der det er mye folk? Er litt drittlei "zombier" som har nesa i mobilen når jeg er på matbutikken. 

Anonymkode: 5ae98...bc5

Jeg sto ikke i veien for noen, allikevel bestemte tullingen for å gå i akkurat den retningen. Hadde han gått en meter lenger til siden hadde han allikevel kommet dit han skulle uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke imot restriksjonene, men folk er genrelt mer villige til å gjøre det du vil hvis du har en positiv tone og spør pent

Anonymkode: 28302...aa3

Du tror virkelig det? Uff, vet ikke om jeg skal le eller gråte, eller begge deler. Folk gir F! Jeg har forsøkt den metoden, være høflig, men folk bare trekker på skuldrene og smiler og står der som noen idioter. Og det er noe jeg og mange bekjente av meg som har forsøkt å si ifra også fått oppleve. Jeg har litt mer tålmodighet når det kommer til yngre, der lar jeg det få "passere" , men med voksne mennesker så finnes det ingen unskyldning. Ærlig talt , voksne mennesker vet dette, de trenger ikke å få det inn med teskje ,eller?

Beklager frue, men har du hørt denne nye sykdommen som de har pratet om i mange måneder nå. Den heter korona, er smittsom, og de som er smittet kan i verste fall dø?   Det blir anbefalt at man holder 1-2 meters avstand fra folk for å forhindre dette, så hvis du kunne være så vennlig å rygge litt så du ikke står så nærme meg så hadde det vært fint. :P

Ærlig talt, folk vet det ,men mange gir faktisk F i det, og da er det helt greit at disse får høre det på en streng måte. Skal man bruke den teskje greia når det gjelder alt ? Kjære raner, ikke ran meg ,fordi at det er en fæl opplevelse for meg, og så  er det ulovlig, bare så du vet det osv :P 

Jeg og mange andre har prøvd den tonen der til å begynne med,men folk hører ikke etter. 

Anonymkode: 93708...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tussi84 skrev:

Jeg har nok vett i hodet til at jeg skjønner det å tenke katastrofe tanker og bekymre seg over alt som kan skje, ikke er noe bra det heller.  Derfor dealer jeg heller med corona om det kommer, og jeg er såpass ung i alder at selv om jeg har diabetes er sjansen nesten 100 prosent for at jeg overlever. Jeg velger å se på sjansen for overlevelse, og ikke 0,2 mener jeg det var prosent sjans dødelighet i min aldersgruppe. Sjansen for at jeg får komplikasjoner er også veldig minimal da jeg har kontrollert diabetes. 

Det kan hende jeg blir påkjørt i morgen. Det kan hende jeg dør i en bilulykke i morgen. Det kan hende jeg blir slått ned av lynet.. 

Nei jeg orker ikke å tenke på alt som kan skje..

Men fortsatt vil jeg kalle en dødelighet på litt over 240 mennesker noen få, iht hvor mange som har vært smittet så langt. Det er ikke 1 prosent engang av antall smittende. Synd de døde, men at noen dør av sykdommer er også livets gang.  

Det er ikke det saken dreier seg om, men at sånne som deg er grunnen til at denne sykdommen vil ta livet av flere  enn du kan tenke deg. Sjansen er ikke 100% nei, selv unge friske folk (uten underliggende sykdommer) har dødd av korona. Du er naiv, rett og slett .  Jeg har ikke noe underliggende og er 40, men jeg kan fortsatt stryke med pga. koronaen.  Så det å si at sjansen for at du overlever nesten 100% er feil.

Og den sammenligningen din er feil sammenlignet med et dødelig virus som har blitt en pandemi. Du feiler med dine sammenligninger. 

Vel, kommer du til å le så mye når neste bølge treffer oss?Denne bølgen vil komme og dødstallet vil stige, og du er kanskje en av dem, fordi at du har den slappe holdningen.  Det var en som nylig gikk ut nå og sa at Norge kommer til å ta igjen Sverige og vel så det nå som samfunnet begynner å lette på restriksjonene , men dette er vel fakta hvor du bare stikker fingrene i ørene eller lukker øynene og sier: Nei, skjer ikke, skjer ikke, skjer ikke. 

Målet var å få en nogenlunde kontroll på det enn så lenge, for å ikke belaste helsevesnet så  mye til å begynne med, men at det vil bli tusener som stryker med er et fakta. Og det er som sagt pga sånne som deg, de to tullingene på oslo og andre av den typen. 

Anonymkode: 93708...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror virkelig det? Uff, vet ikke om jeg skal le eller gråte, eller begge deler. Folk gir F! Jeg har forsøkt den metoden, være høflig, men folk bare trekker på skuldrene og smiler og står der som noen idioter. Og det er noe jeg og mange bekjente av meg som har forsøkt å si ifra også fått oppleve. Jeg har litt mer tålmodighet når det kommer til yngre, der lar jeg det få "passere" , men med voksne mennesker så finnes det ingen unskyldning. Ærlig talt , voksne mennesker vet dette, de trenger ikke å få det inn med teskje ,eller?

Beklager frue, men har du hørt denne nye sykdommen som de har pratet om i mange måneder nå. Den heter korona, er smittsom, og de som er smittet kan i verste fall dø?   Det blir anbefalt at man holder 1-2 meters avstand fra folk for å forhindre dette, så hvis du kunne være så vennlig å rygge litt så du ikke står så nærme meg så hadde det vært fint. :P

Ærlig talt, folk vet det ,men mange gir faktisk F i det, og da er det helt greit at disse får høre det på en streng måte. Skal man bruke den teskje greia når det gjelder alt ? Kjære raner, ikke ran meg ,fordi at det er en fæl opplevelse for meg, og så  er det ulovlig, bare så du vet det osv :P 

Jeg og mange andre har prøvd den tonen der til å begynne med,men folk hører ikke etter. 

Anonymkode: 93708...bb4

Vel, det fungerer for meg og mine bekjente. Det er kjent fenomen i psykologi at det handler ikke om hva vi sier, men hvordan vi sier det.

Selv om du sier det ti ganger om dagen er sannsynligheten stor for at du sier for første gang til alle du møter. 

Anonymkode: 28302...aa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...