Gå til innhold

Hva faen er det med folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringe mental helse...? Reaksjonen hennes er helt normal.

Anonymkode: 5f0ce...793

Nei. Det er den ikke 

Anonymkode: 9dd86...959

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Warrior
Skrevet
5 minutter siden, Million skrev:

Jeg har kronisk rhinitt, dvs jeg er snufsete og nyser litt nå og da året rundt. Snyter meg hver dag. Det er ikke allergi (jeg er testet et utall ganger opp gjennom livet), jeg er rett og slett bare småsnørrete året rundt, hver dag.

Ikke faen om jeg holder meg hjemme fra butikken eller å gjøre det jeg skal ute fordi noen er hysteriske og tror at alt er korona.

Det er hundrevis av grunner til at folk nyser (kiler i nesa) eller hoster (svelger vrangt litt akkurat der og da f.eks.) eller allergi. Du trenger ikke bli forbanna og gå av hengslene og beskylde alle for å spre korona av den grunn.

Nei, men jeg har grunn til å være redd mennesker som gir faen, går helt oppi deg, hoster ut i lufta og driter i å ta hensyn til andre når jeg ble så dårlig av en vanlig influensa. Jeg er også redd for folk jeg er glad i som er i risikogruppe. Det skal ikke være så forbanna vanskelig å holde avstand, hoste/nyse i albuen, og holde seg hjemme når man vet man et syk? 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringe mental helse...? Reaksjonen hennes er helt normal.

Anonymkode: 5f0ce...793

Armchair KG psychologists.

Anonymkode: aa9a6...03c

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Warrior skrev:

Nei, men jeg har grunn til å være redd mennesker som gir faen, går helt oppi deg, hoster ut i lufta og driter i å ta hensyn til andre når jeg ble så dårlig av en vanlig influensa. Jeg er også redd for folk jeg er glad i som er i risikogruppe. Det skal ikke være så forbanna vanskelig å holde avstand, hoste/nyse i albuen, og holde seg hjemme når man vet man et syk? 

Som jeg forsøkte å si i forrige innlegg, så VET du ikke om folk er SYKE. De kan hoste fordi de har KOLS eller har fått noe i vrangstrupen der og da. Kanskje er de allergiske. Det kan du ikke se på dem. Men du går rundt og gir folk det onde øyet så fort du hører et host, nys eller snufs, virker det som. 

Jeg var i butikken selv i dag. Med min kroniske rhinitt var det ikke til å unngå at jeg ble snufsete av kjølig vind ute, så jeg var ganske snufsete når jeg kom inn i butikken. Skal folk gå og se stygt på meg og nærmest kjeppjage meg hjem fordi de tror jeg og andre som har det som meg, har korona da?

Ellers er jeg enig i at man ikke skal hoste rett ut i lufta eller nyse i lufta. Men det er normal høflighet, det har ikke med korona å gjøre. Man holder papir tett foran munn og nese når man må hoste eller nyse, eller bruker albuen. Det er normal folkeskikk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Ny medlem skrev:

Normale reaksjoner kan også være smertefulle å bære på. Ts sa at hun er redd og har en klump i halsen hver dag. Mental helse er ikke bare for folk med psykiske lidelser. 

Det har jeg også, men jeg klarer meg fint.

Anonymkode: 9db59...360

Gjest Warrior
Skrevet
17 minutter siden, Million skrev:

Som jeg forsøkte å si i forrige innlegg, så VET du ikke om folk er SYKE. De kan hoste fordi de har KOLS eller har fått noe i vrangstrupen der og da. Kanskje er de allergiske. Det kan du ikke se på dem. Men du går rundt og gir folk det onde øyet så fort du hører et host, nys eller snufs, virker det som. 

Jeg var i butikken selv i dag. Med min kroniske rhinitt var det ikke til å unngå at jeg ble snufsete av kjølig vind ute, så jeg var ganske snufsete når jeg kom inn i butikken. Skal folk gå og se stygt på meg og nærmest kjeppjage meg hjem fordi de tror jeg og andre som har det som meg, har korona da?

Ellers er jeg enig i at man ikke skal hoste rett ut i lufta eller nyse i lufta. Men det er normal høflighet, det har ikke med korona å gjøre. Man holder papir tett foran munn og nese når man må hoste eller nyse, eller bruker albuen. Det er normal folkeskikk.

Og det er det som mangler blant folk. Normal folkeskikk. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sier du ifra til sånne folk da? jeg ber de holde seg unna meg på en streng måte! 

Anonymkode: 5423e...26f

Selvfølgelig, men jeg kunne likegjerne ha snakket på et fremmed språk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, tussi84 skrev:

Ikke behov. Nyser ikke ut i lufta, og heller ikke på hendene. Bruker antibac før jeg handler og etter. Jeg er heller ikke smittsom. Det er allergi, ikke forkjølelse.  Og det er ikke sånn at jeg nyser hver dag/jeg evt er et sted. 

Engangshandsker begynner jeg å klø av.. 

Meg, meg, meg. Du vet jo ikke om du er smittsom.

Anonymkode: 5591e...c15

• Liker 2
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg, meg, meg. Du vet jo ikke om du er smittsom.

Anonymkode: 5591e...c15

Allergi er ikke smittsomt. Det å nyse og ha rennene nese har jeg Hver vår/sommer siden jeg er allergisk mot bjørk og gress pollen. Nesa mi renner også om vinteren selv om jeg ikke er allergisk på den tiden av året pga kulde. Den renner også gjerne om det blåser mye kald luft.

Hadde jeg hadde vondt i halsen, hostet masse, hatt feber osv så hadde jeg holdt meg hjemme, for da kunne det vært tegn på corona eller bare en forkjølelse. 

Forresten min mann har også allergi, men i tillegg astma. Så lenge han ikke opplever å få vond hals eller feber eller unormal tung pust, så er det ingenting som tyder på at han er smittsom heller selv om han skulle begynne å hoste pga astmaen. 

Vi vasker oss på hender og holder avstand, men vi er ikke hysteriske heller. Derfor bruker vi ikke munnbind eller hansker. 

Men vi kan alle være smittsomme selv om vi ikke har et eneste symtom på corona. Det kan vi ikke vite så lenge man ikke har symptomer. Så lenge man ikke er syk/har symptomer så man fritt ferdes hvor man vil. 

Endret av tussi84
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Warrior skrev:

Hva foregår inni hue på de som driter i håndvask, de som hoster og nyser likevel går i butikk uten å holde seg for munnen for å smitte andre. Tørker nesa og hoster kanskje i hånda så tar de på varene andre tar i etterpå. Folk presser seg på og driter i avstand og lar ungene løpe hvor de vil.

Det er et helvete å gå i butikker og jeg gruer meg hver gang pga folk. Jeg bare vet det er et helt hav med virus på grunn av oppførselen til folk. Er ikke i noe risiko, er ung og er godt trent. Likevel ble jeg svært syk av vanlig influensa det var et helvete, og dette viruset er verre og likevel tvinger folk meg til å bli smittet😡 Må gå med den klumpen i halsen og redselen vær dag for at jeg skal bli så syk, så går folk der og driter i hele viruset og smitter andre med vilje! JEEEZ! Er det bare seg selv folk tenker på? Handler verden kun om de? Er det rart man blir bitter av mennesker? Går det virkelig ikke an å ta hensyn til andre, holde avstand ikke presse seg på som noen gjorde i dag, og holde seg hjemme når de er syk?

Jeg skulle ut døra fra butikken og der kom en flokk med voksne og unger. Noen presset seg inntil meg for de skulle inn så fort så mulig. Kunne ikke vente til jeg var kommet ut. Neida. Må gå på folk! Er det sånn folk skal oppføre seg nå eller?

Hvorfor må du gå i butikken? Hvis du er så engstelig kan du vel bestille på kolonial eller noe sånt? Regner med du bor forholdsvis sentralt siden det er trengsel i butikkene rundt deg?

Anonymkode: 9b766...71b

• Liker 7
Gjest Warrior
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du gå i butikken? Hvis du er så engstelig kan du vel bestille på kolonial eller noe sånt? Regner med du bor forholdsvis sentralt siden det er trengsel i butikkene rundt deg?

Anonymkode: 9b766...71b

Fordi jeg klarer ikke stenge meg inne. Da blir jeg gal. Folk må kunne ta hensyn så det er trygt for alle å gå i butikken. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mange som gir fullstendig faen nå. Vi dro til et friluftsområde som jeg vet er populært i dag, det var kanskje dumt av oss men vi tenkte at det kanskje ikke var så ille. 

Parkeringsplassen var stappa full med biler og vi så at det krydde av folk der. Køer til kiosker og folk satt tett ved bord og i det hele tatt. 

Vi kjørte forbi. Det burde minst halvparten av de som var der gjort også. 

Jeg begynner å innse at jeg kommer til å få dette viruset, det hjelper ikke at jeg gjør alt jeg kan når så mange andre gjør ingenting. En dag møter jeg en av dem på butikken, ett nys og så er det gjort. Jeg bare håper at jeg kommer til å være en av dem som får et mildt forløp, selv om det jo er sjansespill det og. Jeg er ikke 20 år lenger. 

Anonymkode: e15e8...88a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med å sprite henda?

Anonymkode: be260...568

Skrevet
5 timer siden, Warrior skrev:

Fordi jeg klarer ikke stenge meg inne. Da blir jeg gal. Folk må kunne ta hensyn så det er trygt for alle å gå i butikken. 

De fleste tar hensyn synes jeg. De nyser i albuen, og holder minst 1 m avstand i butikken. Men du kan ikke forvente at alle se som nyser evt hoster litt skal være hjemme. Det er er pollensesong nå, nok av folk med allergi plager. Det finnes også de som astma eller kols og det finnes de som setter noe i halsen/svelger feil. Det finnes også de som hoster litt 4 uker etter en forkjølelse, men for alt du vet så har de testa negativt på corona, 

Selv om noen skulle nyse eller hoste i butikken, skal man derfor ikke tro det verste med engang. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Warrior said:

Jeg bare vet det er et helt hav med virus på grunn av oppførselen til folk. Er ikke i noe risiko, er ung og er godt trent. Likevel ble jeg svært syk av vanlig influensa det var et helvete, og dette viruset er verre og likevel tvinger folk meg til å bli smittet😡 Må gå med den klumpen i halsen og redselen vær dag for at jeg skal bli så syk, så går folk der og driter i hele viruset og smitter andre med vilje! JEEEZ!

Du bare VET at det er et HAV av virus? Prøv heller å puste dypt (hvis du tør) og tenk på at det kun var 13 nye registrerte smittetilfeller i dag, i hele landet. Hvor stor er da sjansen for at det er et hav av virus på akkurat din butikk? Alle smittede blir selvsagt ikke fanget opp, men tenk også på at det nå er kun 8 personer på respirator pga corona, i hele Norge. Det er utrolig lite. Er det media som skremmer deg opp, eller noe annet? Er du også redd for å bevege deg i trafikken, eller gjøre andre ting som innebærer minimal fare? 

Anonymkode: 6df66...7f2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Enig at TS er i overkant engstelig, men syns også at folk tar for lite hensyn når det kommer til hosting og nysing i offentligheten. Mange som bare driter å dekke seg til når de sprer partiklene sine rundt. 

Anonymkode: 8e421...13b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

0,7 eller under => slapp av

Anonymkode: ef466...ed3

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Til dere som syns TS overreagerer: 

AnonymBruker
Skrevet

En video forandrer ikke på det faktum at TS overdriver. Det er ikke et hav av virus i omløp. Det er mange andre fæle sykdommer man også kan få, uten at det av den grunn er noe poeng å gå rundt og være livredd hele tiden. 

Anonymkode: 6df66...7f2

• Liker 7
  • Opprett ny...