Gå til innhold

Venner som ikke kler seg pent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, SPOCA skrev:

Hvis du hadde sagt det til henne, hadde jeg ment at du trykket henne ned. Så lenge du ikke gjør det, er det jo greit nok. Men da er det jo heller ikke et problem, og da er det vel heller ingen vits å gjøre det til et større problem enn det er heller. En ting er å tenke noe, noe annet er å faktisk si det. ;)  Jeg synes kameraten til samboer ser helt forferdelig ut, men jeg ville jo aldri funnet på å si noe. Det er jo ikke mitt problem.

Forøvrig, jeg tipper enkelte synes jeg ser skikkelig tåpelig ut. Ville aldri funnet på å gå i mine 50-tallskjoler. Jeg vet at noen synes det er fjollete og gud vet hva. Men dem om det, ikke mitt problem, og heller ikke deres. 

Har ikke tenkt å gjøre det, så slem er jeg ikke, men samtidig, jeg tror det ville vært lettere for henne å få seg type dersom hun kledde seg litt finere. Hun snakker om at hun er klar for å få seg type, men det hjelper ikke på når hun gjør så lite innsats for å se OK ut. Det er ikke snakk om å dolle seg opp og se perfekt ut altså. 

Jeg forstår ikke reaksjonene jeg har vært fått i denne tråden, jeg har ikke vært slem mot venninnen min, men jeg har bare tenkt at det er litt flaut når hun kler seg som en lasaron når hun skal ut på byen eller noe. Hvorfor gjør det meg til en dårlig venninne å tenke det...

Et lite sidespor: jeg kler meg ikke i 50-talls kjoler, men jeg syns det er SÅ fint på andre, veldig elegant og klassisk. Elsker å se folk i kjoler og skjørt (selv om jeg sjeldent bruker det selv) og spesielt i retro-kjoler. 

Anonymkode: b1405...179

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Blinkie skrev:

Jeg er så glad for at du ikke er min venninne. Er helt sjokkert over holdningen din 😮 

Sjokkert over at jeg ikke syns venninne kler seg noe pent? Er det noe å bli sjokkert over?

Anonymkode: b1405...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok stemme. Men jeg har ikke råd til klær for alle årstidene. Så da prioriterer jeg basic, og finklær blir uaktuelt.

Anonymkode: beb5a...bbd

Bacic-plagg kan jo være kjempefine, og når du kjøper det kan du også gjøre plagg som matcher litt. Farger, snitt og mønster har også en del å si. Trenger ikke å bruke mye penger for å se ok ut :) 

Anonymkode: b1405...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor svarer så mange ufint her? Jeg ville aldri kuttet ut kontakten med denne vennen, jeg bryr meg om vedkommende, stiller opp og er en god venn, men det er et faktum at hen ikke kler seg pent. Jeg forventer ikke at folk skal pynte kle seg som de skal på fest til hverdags, men det er litt pinlig når man ikke bryr seg litt engang om hvordan man ser ut, at komfort går foran alt. Det er ikke meningen å være slem på noen som helst måte, men det er litt flaut (det betyr ikke at jeg vurderer å kutte kontakten).

Som en her skriver, så har han en kompis som ser ut som en slask, går med caps og joggebukser i en alder av 42 år når han er ute blant folk, ville dere forsøkt å hjelpe han med å kle seg bedre eller syns dere det er helt greit at bestekompisen går kledd som en gangster? 

Anonymkode: b1405...179

Hvorfor skal du liksom bestemme over andres stil? Hvem ga deg rett til det?

Anonymkode: fda59...08c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Visste ts skulle få masse dritt for å drøfte dette temaet, men det er faktisk fakta at noen ser ut som noen lasaroner😅 Skjønner hva du mener, ts. Jeg hadde nok ikke turt å si fra da. Men skjønner du blir flau. 

Anonymkode: 24aec...ed6

Jeg tror at det er noen her som ikke tror at de kler seg fint som føler seg truffet og dermed svarer spydig. Jeg dømmer ingen, jeg bare syns det er stusselig å bruke slitte joggebukser kombinert med en tunika i grell farge. Jeg sier ikke at man er et dårligere menneske av den grunn. 

Anonymkode: b1405...179

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en dårlig kledd dame. Jeg liker ikke oppmerksomhet. Jeg holder meg i nøytrale klær, lite sminke og komfortable sko. Kunne til nød forstått reaksjon fra 2n kjæreste, men ikke en venninne.

Anonymkode: 9973b...87c

Men dette er helt vanlige klær og ikke det jeg siktet til. De fleste ser helt vanlige ut, men jeg tenkte noe som dette...

image.png.37828288d96f91c5e7911a538d148b10.png

Anonymkode: b1405...179

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tenkt å gjøre det, så slem er jeg ikke, men samtidig, jeg tror det ville vært lettere for henne å få seg type dersom hun kledde seg litt finere. Hun snakker om at hun er klar for å få seg type, men det hjelper ikke på når hun gjør så lite innsats for å se OK ut. Det er ikke snakk om å dolle seg opp og se perfekt ut altså. 

Jeg forstår ikke reaksjonene jeg har vært fått i denne tråden, jeg har ikke vært slem mot venninnen min, men jeg har bare tenkt at det er litt flaut når hun kler seg som en lasaron når hun skal ut på byen eller noe. Hvorfor gjør det meg til en dårlig venninne å tenke det...

Et lite sidespor: jeg kler meg ikke i 50-talls kjoler, men jeg syns det er SÅ fint på andre, veldig elegant og klassisk. Elsker å se folk i kjoler og skjørt (selv om jeg sjeldent bruker det selv) og spesielt i retro-kjoler. 

Anonymkode: b1405...179

Jeg tror kanskje det handler om at utifra hvordan du skriver i første innlegg, så virker det som du har tenkt til å faktisk uttrykke dette til venninnen din - og at du dømmer henne på bakgrunn av dette. Dvs at det faktisk har noe å si for selve vennskapet. Samtidig skriver du også "men at de prøver å matche og se litt ok ut." Og for meg høres det helt merkelig ut. Altså: hvem har bestemt at du har fasiten? Hva om hun ikke liker din stil?

Og det er jo også bakgrunnen for at jeg skrev som jeg skrev, og at jeg kanskje var litt hard i min ordbruk. Jeg synes det er overfladisk at man legger seg så mye tanker om dette - og lar dette gå utover vennskapet. Når det så kommer fram at dette er kun noe du tenker, og at du egentlig ikke har så mye å si for vennskapet deres, mildner dette inntrykket av deg. Men utifra HI får man jo inntrykk av at du er den som bestemmer, har fasiten og er generelt den som skal diktere hva andre bør ha på seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SPOCA skrev:

Jeg tror kanskje det handler om at utifra hvordan du skriver i første innlegg, så virker det som du har tenkt til å faktisk uttrykke dette til venninnen din - og at du dømmer henne på bakgrunn av dette. Dvs at det faktisk har noe å si for selve vennskapet. Samtidig skriver du også "men at de prøver å matche og se litt ok ut." Og for meg høres det helt merkelig ut. Altså: hvem har bestemt at du har fasiten? Hva om hun ikke liker din stil?

Og det er jo også bakgrunnen for at jeg skrev som jeg skrev, og at jeg kanskje var litt hard i min ordbruk. Jeg synes det er overfladisk at man legger seg så mye tanker om dette - og lar dette gå utover vennskapet. Når det så kommer fram at dette er kun noe du tenker, og at du egentlig ikke har så mye å si for vennskapet deres, mildner dette inntrykket av deg. Men utifra HI får man jo inntrykk av at du er den som bestemmer, har fasiten og er generelt den som skal diktere hva andre bør ha på seg. 

Det var kanskje klønete formulert av meg og jeg ser også at flere her som kler seg helt normalt føler seg truffet. Jeg forsøker ikke å diktere noen, men bare stusser litt på at noen bryr seg så lite og jeg syns det er flaut (ja, jeg innrømmer at jeg syns det), men jeg kommer aldri til å si noen at de kler seg fælt og tilby å hjelpe. Det er ikke slik jeg er. Hun er typen som kan ha på seg en grilldress på restaurant og det ser bare merkelig ut, men som sagt, får forsøke å fokusere på noe annet, for det er hvordan hun er som person som er viktig. 

Anonymkode: b1405...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en oppriktig trist tråd syns jeg. Skammer meg

Anonymkode: 4002d...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjokkert over at jeg ikke syns venninne kler seg noe pent? Er det noe å bli sjokkert over?

Anonymkode: b1405...179

Du bestemmer ikke over andre sin stil. Dårlig gjort å lage en tråd om venninnnen din på kg. Håper hun leser tråden, og kutter vennskapet med deg !

Anonymkode: 84ed2...502

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette var en oppriktig trist tråd syns jeg. Skammer meg

Anonymkode: 4002d...256

Jeg syns jeg leser ting som er mye mer trist enn dette, men likevel, nå har jeg fått dårlig samvittighet. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bestemmer ikke over andre sin stil. Dårlig gjort å lage en tråd om venninnnen din på kg. Håper hun leser tråden, og kutter vennskapet med deg !

Anonymkode: 84ed2...502

Jeg forsøker ikke å bestemme over noen, og jeg er vel ikke den første som oppretter en tråd om en venninne her inne? Jeg snakker om klesstilen hennes, ikke personligheten, utseende hennes eller noe annet, kun klesstilen. 

Anonymkode: b1405...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brydde meg om hva vennene mine gikk kledd i da jeg var ungdom og ung voksen, men etter at jeg ble noen og tyve kunne det ikke brydd meg mindre. Jeg har venner som går alt fra jålete og pent kledd til hippiestil. Grensen min går ved urenslighet. Illeluktende venner med fett og skittent hår er takk og farvel, dessverre. Det klarer jeg rett og slett ikke.

Anonymkode: 3d729...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har det noe å si hva folk går kledd i? 
 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns jeg leser ting som er mye mer trist enn dette, men likevel, nå har jeg fått dårlig samvittighet. 

Jeg forsøker ikke å bestemme over noen, og jeg er vel ikke den første som oppretter en tråd om en venninne her inne? Jeg snakker om klesstilen hennes, ikke personligheten, utseende hennes eller noe annet, kun klesstilen. 

Anonymkode: b1405...179

Hva om vennene dine begynte å snakke om at du har så støgg still og ba deg endre den? Hadde det vært hyggelig?

Anonymkode: fda59...08c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personen hater nok å få oppmerksomhet rettet mot seg selv. Det er vondt for oss mennesker å ikke få oppmerksomhet, og å ikke bli inkludert sosialt. Likevel kan man samtidig kjenne på at man ikke ønsker oppmerksomhet mot en selv. Man ønsker ikke å stå i sentrum. Kombiner det med et dårlig selvbilde og få evner til å ta initiativ, så får man gjerne det som et resultat.

 

Det har nok litt med sosialt intelligens å gjøre også. Har man en god nok kvote av det, så kler man seg riktig for alderen, og man kler seg riktig etter anledningen. 

Anonymkode: e0ba6...55e

Du syns mer når du er kledd som en slask.

Anonymkode: 3ca1f...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt sånn både-og for meg. Jeg har venner som for det meste går i joggebukser og hettegensere i hverdagen, og de er mye mer interessante å prate med enn mange av damene som er "on fleek" med perfekt hår, sminke og moteriktige klær. 

Når det er sagt, så synes jeg det er viktig å kunne de sosiale koder, dvs at man kler seg opp når anledningen tilsier det (noe mine venner gjør).

 

Anonymkode: 73cff...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om vennene dine begynte å snakke om at du har så støgg still og ba deg endre den? Hadde det vært hyggelig?

Anonymkode: fda59...08c

Hvor har jeg skrevet at at venninna mi har en "støgg stil" og har jeg skrevet at jeg har baksnakket henne til andre? Nei, så kan du være så vennlig å slutte å anta ting?  

Om noen av vennene mine hadde sagt noe om stilen min så hadde jeg ikke blitt fornærmet nei, det er tross alt bare klær, hadde noen kommentert nesen min, kroppsfasongen min så hadde det vært en annen sak. Skulle tro jeg hadde kommentert noe om vekten til noen så fornærmet som enkelte blir😐

Anonymkode: b1405...179

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er litt sånn både-og for meg. Jeg har venner som for det meste går i joggebukser og hettegensere i hverdagen, og de er mye mer interessante å prate med enn mange av damene som er "on fleek" med perfekt hår, sminke og moteriktige klær. 

Når det er sagt, så synes jeg det er viktig å kunne de sosiale koder, dvs at man kler seg opp når anledningen tilsier det (noe mine venner gjør).

 

Anonymkode: 73cff...771

Jeg opplever det motsatte, at folk som ikke bryr seg og går med joggebukser døgnet rundt er ganske tiltaksløse og ikke så interessert i å finne på ting og snakke om ting, men la meg bare påpeke at dette gjelder folk som ikke kler seg slik majoriteten gjør, men det er så klart mange grunner til at folk havner i den situasjonen så selvsagt må en vise forståelse at folk er i ulike livssituasjoner. 

Anonymkode: b1405...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2020 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Bryr meg ikke om at folk skal kle seg fint hele tiden, men at de prøver å matche og se litt ok ut. Kler meg helt normalt selv og liker å se noenlunde bra ut, men en av vennene mine kler seg som en lasaron. Ingenting som matcher, slitte sko, altfor mye klær og masse ting med seg og lommene er alltid fulle. En veldig ok, oppegående person, men det er nesten litt flaut å møtes på fest, etc. Har så lyst til å vise vedkommende hvor lite som skal til for å se bedre ut uten å måtte gjøre en så stor innsats. Er det noen som har venner som er sånn? Hvordan ville du forsøkt å hjelpe? 

Anonymkode: b1405...179

Du er helt klart en vinner i livet. Slike som deg burde ha andre velkledde venner. Jeg anbefaler deg å skifte venner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt hva trådstarter mener. Å kle seg etter anledningen handler også om respekt for andre. 
Jeg har opplevd en bryllupsgjest som dukket opp i joggeklær i bryllupet. (Kleskoden var formell, og det stod også i innbydelsen.)
Unnskyldningen var at hun trodde bryllupet skulle stå neste lørdag, og derfor ikke hadde kjolen klar enda. 
Hun kunne like godt tisset i kaffen til brudeparet. 

Jeg har også ei venninne som kan finne på å dukke opp i slitte joggesko og allværsjakke, ufresh, usminket og med håret i en rotete hestehale når vi har bestilt bord på restaurant en lørdagskveld. Der står jeg i kontrast med mine høye hæler, sminkede fjes og veske på armen. 

Klær skaper folk sies det. Man blir også behandlet ut ifra hvordan man fremstår, og det har nok de fleste erfaring med. I tillegg blir man «dømt» etter hvem man omgås, og er omgangskretsen sjuskete kledd legges det merke til. 


 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...