Gå til innhold

Venner som ikke kler seg pent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bryr meg ikke om at folk skal kle seg fint hele tiden, men at de prøver å matche og se litt ok ut. Kler meg helt normalt selv og liker å se noenlunde bra ut, men en av vennene mine kler seg som en lasaron. Ingenting som matcher, slitte sko, altfor mye klær og masse ting med seg og lommene er alltid fulle. En veldig ok, oppegående person, men det er nesten litt flaut å møtes på fest, etc. Har så lyst til å vise vedkommende hvor lite som skal til for å se bedre ut uten å måtte gjøre en så stor innsats. Er det noen som har venner som er sånn? Hvordan ville du forsøkt å hjelpe? 

Anonymkode: b1405...179

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres veldig overfladisk ut, og du kan risikere at venninna di tenker nettopp dette om deg og at hun ikke er så interessert i å tilfredsstille "krava dine". Folk har forskjellige interesser.. 

Anonymkode: 560d1...9db

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Du høres veldig overfladisk ut, og du kan risikere at venninna di tenker nettopp dette om deg og at hun ikke er så interessert i å tilfredsstille "krava dine". Folk har forskjellige interesser.. 

Anonymkode: 560d1...9db

Enig

Anonymkode: 99e25...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Matche"? Herremin.

Anonymkode: 5205c...336

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da. Her må du være forsiktig så du ikke tråkker i salaten. Hvis dette er så fryktelig viktig for deg, og du blir flau over "vennene" dine bør du finne deg nye. Noen som treffer preferansene dine. Du fortjener ikke deg, du må nok finne deg noen like overfladiske venner

Anonymkode: 58327...b4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint gi noen forslag for eks finne et pent plag og si dette hadde du kledd. 

Men jeg synes ikke du skal få vennene dine til å matche deg. 

Anonymkode: 0c7a9...09b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå deg ts. Har en kamerat som stort sett går i gamle militærklær, ganske pinlig å kommer på et bedre spisested og så dukker han opp i lappet og famlet feltbukse og feltskjorte. 

Anonymkode: 27a30...2fe

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg ikke om at folk skal kle seg fint hele tiden, men at de prøver å matche og se litt ok ut. Kler meg helt normalt selv og liker å se noenlunde bra ut, men en av vennene mine kler seg som en lasaron. Ingenting som matcher, slitte sko, altfor mye klær og masse ting med seg og lommene er alltid fulle. En veldig ok, oppegående person, men det er nesten litt flaut å møtes på fest, etc. Har så lyst til å vise vedkommende hvor lite som skal til for å se bedre ut uten å måtte gjøre en så stor innsats. Er det noen som har venner som er sånn? Hvordan ville du forsøkt å hjelpe? 

Anonymkode: b1405...179

Husker venninnene mine rundt 20 årsalderen var så opptatt av å kjøpe klær i gutteavdeling. Jeg syns det var så kjedelig, alltid blå jeans og alltid hettegenser. Selv brukte jeg mer tid og penger på klær, shoppet heller alene enn med de. Brukte også penger på utseende med frisørtimer, fikse bryn og generelt ordentlig sminke. De drev med hjemmebleiking og såvidt de fikk på litt mascara. 

I mitt hodet så kunne de blitt råflotte av å bry seg litt mer om hvordan de så ut. En kjole i ny og ne, fikse bryn og litt farge bare. Nei, dette nektet de helt. Jeg ble kalt både falsk og dominerende som sa meninga mi når de selv spurte. Hun ene fant seg kjæreste som fikk høre om min grusomme mening. Husker han i blant kunne si rett ut at han likte heller naturlige jenter med buskete bryn enn jenter som meg som gjorde seg til. Jeg smilte i bakgrunn når han slang drit til meg. 

Vel, noen år går og jeg skjønner jo at vi ikke er så like, vi sklir bare mer fra hverandre. Når jeg møter henne nå så ser jeg at hun bruker frisør, sluttet å bleike håret og har fått seg pmu til og med! 

Jeg er ganske vanlig av meg, gårdsjente og alt det der. Lengre forhold med barn er jeg også i, men det er likevel viktig for meg å ta vare på meg selv. Ikke for å kle seg riktig eller å være ei sminkedukke, men å vise seg fra sin beste side hele tiden. Det man bra ut så vil man også føle seg bra. 

I slike situasjoner så kan det være dårlig råd, dårlig selvtillit, depresjon, umodenhet eller at de rett og slett gir faen. Du kan kun si din mening om du blir spurt om den, men selv da kan du bli halshugget for å mene noe annet enn de om en slik personlig sak. 

Anonymkode: 3ca1f...76c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husker venninnene mine rundt 20 årsalderen var så opptatt av å kjøpe klær i gutteavdeling. Jeg syns det var så kjedelig, alltid blå jeans og alltid hettegenser. Selv brukte jeg mer tid og penger på klær, shoppet heller alene enn med de. Brukte også penger på utseende med frisørtimer, fikse bryn og generelt ordentlig sminke. De drev med hjemmebleiking og såvidt de fikk på litt mascara. 

I mitt hodet så kunne de blitt råflotte av å bry seg litt mer om hvordan de så ut. En kjole i ny og ne, fikse bryn og litt farge bare. Nei, dette nektet de helt. Jeg ble kalt både falsk og dominerende som sa meninga mi når de selv spurte. Hun ene fant seg kjæreste som fikk høre om min grusomme mening. Husker han i blant kunne si rett ut at han likte heller naturlige jenter med buskete bryn enn jenter som meg som gjorde seg til. Jeg smilte i bakgrunn når han slang drit til meg. 

Vel, noen år går og jeg skjønner jo at vi ikke er så like, vi sklir bare mer fra hverandre. Når jeg møter henne nå så ser jeg at hun bruker frisør, sluttet å bleike håret og har fått seg pmu til og med! 

Jeg er ganske vanlig av meg, gårdsjente og alt det der. Lengre forhold med barn er jeg også i, men det er likevel viktig for meg å ta vare på meg selv. Ikke for å kle seg riktig eller å være ei sminkedukke, men å vise seg fra sin beste side hele tiden. Det man bra ut så vil man også føle seg bra. 

I slike situasjoner så kan det være dårlig råd, dårlig selvtillit, depresjon, umodenhet eller at de rett og slett gir faen. Du kan kun si din mening om du blir spurt om den, men selv da kan du bli halshugget for å mene noe annet enn de om en slik personlig sak. 

Anonymkode: 3ca1f...76c

Hun venninna mi, ikke meg. 

Anonymkode: 3ca1f...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Da ser jo bare du finere ut i forhold, det må jo være positivt? :ler:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som er 42 år gammel og går kun i streetklær. Digre hettegensere hvor han gjerne har hetta over hodet, eller caps. Han er også meget lav, så det føles som jeg går med min 13 år gamle sønn. Wannabe gangster 42 år gammel mann. 

Anonymkode: 4150e...3db

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den personen som alltid går i joggis og hettegenser uansett hvor jeg går, pynter meg av å til når jeg føler for det.
Om folk er for flau til å henge rundt meg når jeg ser sånn ut så kan de heller la være :P
Vil heller si det er positivt å gå rundt med meg egentlig! Da får jeg alle andre til å se MYE bedre ut, så om du har bomma litt med maskaraen, så er det ingen som ser det ved siden av mine bustete øyenbryn 🤣

Anonymkode: ec8ea...f7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? En god venn bryr seg ikke om hvordan man kler seg, ikke i min verden. Jeg hadde kuttet deg tvert ut om du hadde vært min venninne og prøvd å få meg til å kle meg slik du ville.

Mer overfladisk tror jeg det nesten ikke går an å bli. Om du blir flau eller forlegen får du jobbe med deg selv, ærlig talt. 

Og hva svarer du til dine venner som blir flau over at du er så overfladisk, ts? ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun venninna mi, ikke meg. 

Anonymkode: 3ca1f...76c

Hvorfor i all verden skal man vise seg fra sin beste side hele tiden ? Høres utrolig slitsomt ut. Ikke minst falskt og overfladisk. 

Anonymkode: adaa8...beb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er rene og klærne er rene ser jeg ingen grunn til å bry seg. Det er tross alt bare noe man har på for å være tildekket. 

Anonymkode: af466...ac4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener (jeg sa ikke at jeg er enig i holdningen din), men du må og tenke på en ting: Hvordan det vil føles for venninnen din og være et "oppussingsobjekt" Det vet jeg selv at ikke føles spesielt godt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, SPOCA skrev:

Seriøst? En god venn bryr seg ikke om hvordan man kler seg, ikke i min verden. Jeg hadde kuttet deg tvert ut om du hadde vært min venninne og prøvd å få meg til å kle meg slik du ville.

Mer overfladisk tror jeg det nesten ikke går an å bli. Om du blir flau eller forlegen får du jobbe med deg selv, ærlig talt. 

Og hva svarer du til dine venner som blir flau over at du er så overfladisk, ts? ;) 

Er det virkelig å være overfladisk? Jeg synes man kan ta seg ordentlig ut på fest/bedre resturanter. Ikke se ut som en slask. 

Anonymkode: 44b17...fae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg hadde også blitt ille til mote om en venn dukket opp såpass ustelt på en plass man skal være stelt. Det ser slaskete ut, og for meg sier det noe personlighet. Det trenger ikke stemme at en som er slaskete kledd er en slask, men de fremstår sånn. 
 

Jeg har ikke høye «krav» til hva jeg mener er å være stelt. Klær i riktig størrelse, som er rene og ikke utvasket. Sko som ikke er nedslitt. Rent og børstet hår. Vasket seg i ansikt og fremstår ren Og med god hygiene generelt. 
 

Jeg tror folk her misforstår hva hun mener med at det skal matche. Jeg tror hun bare tenker at man kommer ikke i jeans og treningstopp, eller joggebukse og paljettgenser, og det er lov å ikke ta den gusjegrønne buksen til den gusjebrune t shorten. F eks. Bare tenke en gang gjennom hvordan man fremstår. Jeg tror ikke ts forventer noen moteløver. 

Anonymkode: 44b17...fae

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en I klassen på ungdomsskolen som ikke hadde særlig venner og hang litt etter, gikk fortsatt med hestegensere, cherrox og hullete joggebukser og ingen sminke. Vi tenkte oppriktig at det var fordi hun ikke visste hva hun skulle kle seg i og vi ville hjelpe henne slik at folk sluttet å gjøre narr av henne. Vi tok med et plagg hver hun fikk låne og hjalp henne med å sminke seg. Når hun kom hjem så syntes moren hennes at hun var kjempe fin og tilbød seg å ta henne med ut på shopping. Viste seg at jenta likte sine hestegensere og cherrox og ønsket ikke andre klær. Vi synes det var veldig rart men prøvde oss ikke på noen ny makeover. Det virket ikke som jenta tok seg nær av det den gang men idag kan jeg se at det var ganske respektløst av oss selv om det kom med god mening og intensjon.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer så mange ufint her? Jeg ville aldri kuttet ut kontakten med denne vennen, jeg bryr meg om vedkommende, stiller opp og er en god venn, men det er et faktum at hen ikke kler seg pent. Jeg forventer ikke at folk skal pynte kle seg som de skal på fest til hverdags, men det er litt pinlig når man ikke bryr seg litt engang om hvordan man ser ut, at komfort går foran alt. Det er ikke meningen å være slem på noen som helst måte, men det er litt flaut (det betyr ikke at jeg vurderer å kutte kontakten).

Som en her skriver, så har han en kompis som ser ut som en slask, går med caps og joggebukser i en alder av 42 år når han er ute blant folk, ville dere forsøkt å hjelpe han med å kle seg bedre eller syns dere det er helt greit at bestekompisen går kledd som en gangster? 

Anonymkode: b1405...179

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...