Gå til innhold

Venner som ikke kler seg pent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er et bra menneske som jeg er veldig glad i, men jeg tror ikke hun bryr seg rett og slett. Hun er ellers ordentlig, men har mye hjemmekontor som sikkert spiller inn. Jeg er ikke jålete som person, men sammenlignet med henne er jeg sikkert superjålete, så kanskje hun går rundt og tenker det om meg.... 😮

Anonymkode: b1405...179

Ja, det er jo en forskjell der som virker skjev da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, SPOCA skrev:

Nå var oversikriften "venner som ikke kler seg pent", ikke "venner som kler seg shabby". Det er nemlig gjerne en mellomting mellom det å "kle seg pent" og det å "kle seg shabby". Og hva man ser på sin fint vil jeg jo si er høyt individuelt. Jeg ville f.eks aldri gått med skyhøye hæler og lårkorte kjoler, men andre er ikke som meg, og synes det er fint. Hva som er fint for meg, er ikke fint for andre osv. ;) 

Uansett, nei, jeg reagerer ikke på hva venner har på seg. Det er rett og slett ikke min business. Samboer har en kamerat som kan finne på å gå med vinterjakke om sommeren og gå med sandaler på vinteren. Han evner ikke å kle seg, slik jeg ser det. Det er allikevel ikke slik at det er min business, det er han som må få velge hva han skal gå i. At det ser rart og merkelig ut får være så sin sak.

Jeg syns det er frekt å skrive at hun ser "shabby" og "slaskete" ut, jeg får ikke til å si eller skrive det om venninna mi, derfor "ikke pent kledd." Det er individuelt hva som på som fint, men klær som er for trange eller for store, slitte klær, rare kombinasjoner tror jeg de fleste er enig i at ikke ser bra ut. Hvis målet er å ha rare kombinasjon når det kommer til farger og mønster og det er gjennomført, så ser det kanskje OK ut. Lårkorte kjoler tror jeg egentlig ikke så mange er fan av, ikke det jeg anser som fint iallefall. 

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva folk har på seg (tro det eller ei), men når noen kler seg så rart at du legger merke til det så sier det kanskje noe. Jeg må innrømme at jeg syns det er flaut å kle seg ufint når man skal på fest, restaurant, det er da jeg syns det er flaut.

Anonymkode: b1405...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tussi680 skrev:

En ting er at andre skal "synes det ser fælt ut", en annen ting er hva som er viktigst. Klær eller liv? Folk snakker om det som her, men kanskje vedkommende ikke bryr seg så mye. Fint å ha pene og rene  klær, men fint å ha forståelse for grunnen til andres klesstil.

Du har rett i det, jeg får slutte å tenke på klærne og sette pris på selskapet, det er det som er viktigst :) 

Anonymkode: b1405...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har råd til å kle seg pent. Jeg er en av de.

Anonymkode: beb5a...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har råd til å kle seg pent. Jeg er en av de.

Anonymkode: beb5a...bbd

Du finner mye fint som ikke er dyrt. En fin bukse er ikke nødvendigs dyrere enn en joggebukse. 

Anonymkode: b1405...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er frekt å skrive at hun ser "shabby" og "slaskete" ut, jeg får ikke til å si eller skrive det om venninna mi, derfor "ikke pent kledd." Det er individuelt hva som på som fint, men klær som er for trange eller for store, slitte klær, rare kombinasjoner tror jeg de fleste er enig i at ikke ser bra ut. Hvis målet er å ha rare kombinasjon når det kommer til farger og mønster og det er gjennomført, så ser det kanskje OK ut. Lårkorte kjoler tror jeg egentlig ikke så mange er fan av, ikke det jeg anser som fint iallefall. 

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva folk har på seg (tro det eller ei), men når noen kler seg så rart at du legger merke til det så sier det kanskje noe. Jeg må innrømme at jeg syns det er flaut å kle seg ufint når man skal på fest, restaurant, det er da jeg syns det er flaut.

Anonymkode: b1405...179

Javel. Men da er det jo dine egne holdninger og deg selv du må jobbe med. Det er ikke hennes problem at du ikke tåler hvordan din venninne går kledd. Hadde du sagt noe slikt til meg, hadde du faktisk ikke vært min venninne lenger. Venner som trykker en ned har man rett og slett ikke bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SPOCA skrev:

Javel. Men da er det jo dine egne holdninger og deg selv du må jobbe med. Det er ikke hennes problem at du ikke tåler hvordan din venninne går kledd. Hadde du sagt noe slikt til meg, hadde du faktisk ikke vært min venninne lenger. Venner som trykker en ned har man rett og slett ikke bruk for.

Jeg ville aldri sagt det til henne og jeg tåler da hvordan hun går kledd, jeg reagerer bare når vi skal på fest og lignende at hun ikke gjør mer innsats. Nå er du heller ikke min venninne så det problemet slipper du. Og hvordan har jeg trykket henne ned? Det har jeg aldri gjort, så det er litt useriøst å anta sånne ting. 

Men jeg er enig i at jeg må fokusere på andre ting, det er tross alt personligheten hennes som gjør at hun er min venninne. 

Anonymkode: b1405...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, TS høres litt overfladisk ut, men jeg tenker at det også skyldes klønete formulering. Jeg føler jeg kjenner meg igjen i flere sider ved saken selv; jeg er både hun sminkeløse venninna i jeans og hettegenser til tider (noen ganger vil man bare ta noen øl og prate med venner og faktisk helst unngå oppmerksomhet fra andre) - til noe frustrasjon for venninner som har brukt hele kvelden på å dolle seg opp for å nettopp få oppmerksomhet og møte noen. 

Andre ganger kan jeg være den litt flaue venninna som vil at vi skal se kule og pene ut der vi henger, og føler litt på at kompisen insisterer på å ha den kleine buksa eller ukledelige sveisen og "trekker oss andre ned". 

Sier ikke at det er greit eller bra, men det er jo gjenkjenbart.

Anonymkode: 8780d...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du finner mye fint som ikke er dyrt. En fin bukse er ikke nødvendigs dyrere enn en joggebukse. 

Anonymkode: b1405...179

Det kan nok stemme. Men jeg har ikke råd til klær for alle årstidene. Så da prioriterer jeg basic, og finklær blir uaktuelt.

Anonymkode: beb5a...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri sagt det til henne og jeg tåler da hvordan hun går kledd, jeg reagerer bare når vi skal på fest og lignende at hun ikke gjør mer innsats. Nå er du heller ikke min venninne så det problemet slipper du. Og hvordan har jeg trykket henne ned? Det har jeg aldri gjort, så det er litt useriøst å anta sånne ting. 

Men jeg er enig i at jeg må fokusere på andre ting, det er tross alt personligheten hennes som gjør at hun er min venninne. 

Anonymkode: b1405...179

Hvis du hadde sagt det til henne, hadde jeg ment at du trykket henne ned. Så lenge du ikke gjør det, er det jo greit nok. Men da er det jo heller ikke et problem, og da er det vel heller ingen vits å gjøre det til et større problem enn det er heller. En ting er å tenke noe, noe annet er å faktisk si det. ;)  Jeg synes kameraten til samboer ser helt forferdelig ut, men jeg ville jo aldri funnet på å si noe. Det er jo ikke mitt problem.

Forøvrig, jeg tipper enkelte synes jeg ser skikkelig tåpelig ut. Ville aldri funnet på å gå i mine 50-tallskjoler. Jeg vet at noen synes det er fjollete og gud vet hva. Men dem om det, ikke mitt problem, og heller ikke deres. 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dårlig kledd dame. Jeg liker ikke oppmerksomhet. Jeg holder meg i nøytrale klær, lite sminke og komfortable sko. Kunne til nød forstått reaksjon fra 2n kjæreste, men ikke en venninne.

Anonymkode: 9973b...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie

Jeg er så glad for at du ikke er min venninne. Er helt sjokkert over holdningen din 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å være litt konstruktiv - er ikke dette nettopp grunnen til at det er så fint å ha flere, forskjellige venner?

Jeg henger med forskjellige venner etter forskjellig humør og aktivitet - om det er snakk om filmaften, karaokekveld, paljetter og dansing på homsebar, eller konsert. Så er de kledd deretter, og alle føler seg komfortable i klær og miljø man havner i :)

Anonymkode: 8780d...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler ikke om penger. Jeg handler på sparkjøp og jeg handler hos Gucci. Det er rett og slett stil. Hva man legger i det. Hvilke signaler man gir. Om man er klar over hva det gjør med alle rundt.

 

 

Så på denne serien og de to eldste der irriterer meg. De er alt for utspjåket. Lignet mest på karneval. Mulig venninnen din ser på resten av verden slik? 

netflix the big flower fight contest; https://www.netflix.com/no/title/81046153

the-big-flower-fight-lead.jpg?quality=80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner litt hva du mener. Her samlet vi oss for 17. Mai og et par går konstant i joggebukse og løs tskjorte. Til og med i "bli-kjent" middagen vi hadde kvelden før bryllupet. Jeg bryr meg jo egentlig ikke; men jeg synes det er litt synd på alle sånne oppstilte bilder vi tar med familien så er det to stykker som ser veldig uflidd ut i forhold til resten. 

For meg er det ikke nødvendigvis det å pynte seg så veldig, men de går konstant likt kledd uansett hvilken anledning. 

Anonymkode: 614dd...738

Hørtes herlig ut. Ingenting galt med joggebukse og t-skjorte. Det er helt normale klær, og det har jeg på meg i dag :) 

Anonymkode: beb5a...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Hvorfor kle seg stygt og formløst?

Anonymkode: 3ca1f...76c

Personen hater nok å få oppmerksomhet rettet mot seg selv. Det er vondt for oss mennesker å ikke få oppmerksomhet, og å ikke bli inkludert sosialt. Likevel kan man samtidig kjenne på at man ikke ønsker oppmerksomhet mot en selv. Man ønsker ikke å stå i sentrum. Kombiner det med et dårlig selvbilde og få evner til å ta initiativ, så får man gjerne det som et resultat.

 

Det har nok litt med sosialt intelligens å gjøre også. Har man en god nok kvote av det, så kler man seg riktig for alderen, og man kler seg riktig etter anledningen. 

Anonymkode: e0ba6...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har alle forskjellig oppfatning av hva som er pent kledd.

Anonymkode: 23433...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ts skulle få masse dritt for å drøfte dette temaet, men det er faktisk fakta at noen ser ut som noen lasaroner😅 Skjønner hva du mener, ts. Jeg hadde nok ikke turt å si fra da. Men skjønner du blir flau. 

Anonymkode: 24aec...ed6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener man skal gå kledd som man vil, jeg syns ikke det er greit å gå ut og spise eller komme i et selskap, og så dukker det opp folk med klesstil ala de to under. Det passer seg kun hjemme eller til nød på en hyttetur, ikke ute blandt folk.

Trailer park trash costume Redneck Party, Redneck Girl, Love Trailer, White Trash Party, Girls Are Awesome, Hillbilly, Host A Party, Adult Costumes, Playing Dress Up

Anonymkode: 27a30...2fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Det hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Da ser jo bare du finere ut i forhold, det må jo være positivt? :ler:

Alle fine damer har en stygg venninne.

Anonymkode: 727d8...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...