AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #41 Del Skrevet 9. juli 2020 På 16.5.2020 den 17.41, AnonymBruker skrev: Jeg misliker måker. Når de åpner kjeften og skriker som syke sjeler kan du se helt ned i deres blodige, skamløse innvoller. Hvis en måke har fått tak på et fiskehode eller en tarm eller noe annet svineri og flyr av gårde med dette i nebbet, da kaster de andre måkene seg over henne og skal ha skal ha skal ha skal ha! Og resultatet blir jo at gørret detter i vannet og synker og ingen av dem får noen glede av griseriet. Måker eier ikke samfunnsånd! Anonymkode: e6e97...947 Ja, eg er glad eg ikkje kjenner ein måke personlig, sånn at eg måtte oppføre meg noenlunde høflig mot vedkommande! 😁 Eg synes måker er fine, men veldig plagsomme! Eg bur ved fjorden, og naboen på eine sida ligg i stadig konflikt med dei høgrøysta fjørkrea. Eg mistenker da også denne personen for å øydelegge egg, noko som sjølvsagt ikkje er lovleg. Naboen på andre sida av meg er så glad i måker at han gir dei mat, i tillegg til at han har måke-dekor i hagen og ei eiga måke-fuglekasse. Eg har havna i midten, bokstaveleg talt. Når ungane er komne, går det ikkje an å bade i sjøen utan å bli utsatt for luftangrep, og hustaket er fullstendig nedbæsja, men eg hadde sakna måkene viss dei vart borte. (Odd Børretzen sin måke-sang er forresten såpass hyppig brukt av oss som mislikar måker, at Børretzen seinare har uttalt at han synes måker er ok: https://www.dyrsrettigheter.no/ville-dyr/odd-børretzen-jeg-hater-ikke-maker/) Anonymkode: ecab6...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #42 Del Skrevet 9. juli 2020 Praktfulle sjøfugler som dessverre har minket veldig i bestand her i Norge. Vi pleide å ha måker som hekket utenfor hver sommer for en 10-15 år siden, men har ikke sett en måke her på bygda de siste par årene. Det er trist. Ja, de bråker, det er slikt dyr gjør. Barn også, for øvrig. Og noen voksne. Anonymkode: 5a768...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #43 Del Skrevet 9. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, eg er glad eg ikkje kjenner ein måke personlig, sånn at eg måtte oppføre meg noenlunde høflig mot vedkommande! 😁 Eg synes måker er fine, men veldig plagsomme! Eg bur ved fjorden, og naboen på eine sida ligg i stadig konflikt med dei høgrøysta fjørkrea. Eg mistenker da også denne personen for å øydelegge egg, noko som sjølvsagt ikkje er lovleg. Naboen på andre sida av meg er så glad i måker at han gir dei mat, i tillegg til at han har måke-dekor i hagen og ei eiga måke-fuglekasse. Eg har havna i midten, bokstaveleg talt. Når ungane er komne, går det ikkje an å bade i sjøen utan å bli utsatt for luftangrep, og hustaket er fullstendig nedbæsja, men eg hadde sakna måkene viss dei vart borte. (Odd Børretzen sin måke-sang er forresten såpass hyppig brukt av oss som mislikar måker, at Børretzen seinare har uttalt at han synes måker er ok: https://www.dyrsrettigheter.no/ville-dyr/odd-børretzen-jeg-hater-ikke-maker/) Anonymkode: ecab6...364 En bør vel strengt talt ikke bosette seg ved fjorden om en ikke liker de dyrene som bor der? Det er tross alt vi mennesker som har bygd ut i naturen og «tatt» hjemmene til dyrene. Anonymkode: 598aa...750 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #44 Del Skrevet 9. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: En bør vel strengt talt ikke bosette seg ved fjorden om en ikke liker de dyrene som bor der? Det er tross alt vi mennesker som har bygd ut i naturen og «tatt» hjemmene til dyrene. Anonymkode: 598aa...750 Godt poeng Anonymkode: ecab6...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #45 Del Skrevet 9. juli 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Godt poeng Anonymkode: ecab6...364 Selv bor jeg i en relativt stor by, og setter i grunn pris på at måkene rydder opp så mye søppel etter oss mennesker. Det har blitt markant mindre rotter her de siste årene. Synes de er mye mer utrivelige. Anonymkode: 598aa...750 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #46 Del Skrevet 9. juli 2020 Jeg er kjempeglad i måker! Hvordan noen kan mislike dem er for meg en gåte. De er søte og skrikene deres minner meg om sommer og sjøen med gode lukter, iskrem på jokeren hos besteforeldrene mine og sol og varme. Nei, jeg er glad i måkene❤️ Anonymkode: 78f9f...c91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #47 Del Skrevet 9. juli 2020 Eg like måsa, syns det e litt koselig. Vokste opp atme fjordn, så syns det e nåkka som mangle no som eg bor meir i skauen. Så e måse ægg vældig godt åg da. Anonymkode: ccce8...494 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #48 Del Skrevet 9. juli 2020 Jeg liker måker. Okei så vekker de meg avogtil tidlig på morgenen, men jeg vil heller våkne til måker enn mopeder og motorsykler. Anonymkode: 3809c...275 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. juli 2020 #49 Del Skrevet 9. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: En bør vel strengt talt ikke bosette seg ved fjorden om en ikke liker de dyrene som bor der? Det er tross alt vi mennesker som har bygd ut i naturen og «tatt» hjemmene til dyrene. Anonymkode: 598aa...750 Veldig sant ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 9. juli 2020 #50 Del Skrevet 9. juli 2020 De er litt interessante å øve på foto med. Ganske smidige i lufta, vriene å få tak på, men samtidig trygge nok til at de tør å komme ganske nærme. Tok dette for noen dager siden, synes ikke det ble så verst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. juli 2020 #51 Del Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, Okapi skrev: De er litt interessante å øve på foto med. Ganske smidige i lufta, vriene å få tak på, men samtidig trygge nok til at de tør å komme ganske nærme. Tok dette for noen dager siden, synes ikke det ble så verst. Nydelig 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå