Gå til innhold

Ulike syn på måker


Paljett

Anbefalte innlegg

Hva slags syn har dere på måker? Jeg driver et lite spørreprosjekt hvor jeg samler inn ulike personers perspektiver på måker, og trenger innspill! 

Hva tenker du? Er de fine, eller heller bare en plage? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pest og plage! De skriker! Skal ha, skal ha! Tør ikke tenke på hvilket parti de ville stemt på, om de hadde hatt stemmerett.

Anonymkode: e6e97...947

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De driver å måker for harde livet i Trøndelag nå. 

Endret av Hr. Aktiv
Er enig i at det er noe dritt altså.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker måker. Når de åpner kjeften og
skriker som syke sjeler kan du se helt ned i deres blodige, skamløse innvoller. Hvis en måke har fått tak på et fiskehode eller en tarm eller noe annet svineri og flyr av gårde med dette i nebbet, da kaster de andre måkene seg over henne og skal ha
skal ha skal ha skal ha! Og resultatet blir jo at gørret detter i vannet og synker og ingen av dem får noen glede av griseriet. Måker eier ikke samfunnsånd!

Anonymkode: e6e97...947

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker måker. Når de åpner kjeften og
skriker som syke sjeler kan du se helt ned i deres blodige, skamløse innvoller. Hvis en måke har fått tak på et fiskehode eller en tarm eller noe annet svineri og flyr av gårde med dette i nebbet, da kaster de andre måkene seg over henne og skal ha
skal ha skal ha skal ha! Og resultatet blir jo at gørret detter i vannet og synker og ingen av dem får noen glede av griseriet. Måker eier ikke samfunnsånd!

Anonymkode: e6e97...947

Nei, ingen samfunnsånd selvfølgelig. Kanskje fordi de tilhører dyreverden?? 

Anonymkode: f9416...f11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater de så sterkt. Hele fjorsommer gikk jeg med paraply til jobb for å ikke bli bæsja ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de er flotte! 🥰 Har et par som hekker på taket her i år også, vi "prater" sammen hver gang jeg er ute i hagen :jepp:

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett i nærheten av et industriområde hvor de hekker på takene i hopetall. Jeg hater dem! De skriker, driter ned hele terassen og bilen, går til angrep om man må gjennom og de griser med søppeldunkene. 

De er flyvende rotter og jeg finner det kjempeirriterende at de er fredet. 

Anonymkode: a4e54...a77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måker er jo kjent for å holde sammen i par.
Visstnok hele livet. De er kjent for å være trofaste mot sin partner, og det syns vi jo er sympatisk. Men jeg vet ikke jeg. Hvis jeg hadde vært gift med en skrikende skal ha skal ha skal ha! En skrikende, innvollsetende, fiskeluktende partner, uansett hvor trofast ha  hadde vært, da hadde jeg kanskje tenkt at det var like bra han fant en annen.

Anonymkode: e6e97...947

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns måker er pene fugler, og liker de egentlig ganske godt. 

Meeen, jeg vil ikke ha de i nærheten av meg siden de bråker og kan være aggressive. 

Anonymkode: cde78...46f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke måker spesielt godt. I fugleverdenen synes jeg de er blant de minste attraktive, og de kan ofte bli aggressive og påtrengende. Selvsagt er dette delvis menneskers feil, da det alltid er noen idioter som enten mater dem eller slenger fra seg søppel. 

Lyden av måker kan riktignok minne meg litt om sommer. Er forøvrig fra Oslo. En venninne av meg fra Kristiansand elsker måker og assosierer dem med sommer. Da en felles venninne (også fra Oslo) en gang listet om metoder for å bli kvitt måkene, noen av dem ganske slemme, fikk vår venninne fra Kristiansand helt vondt i magen.

Er nok litt geografisk betinget, dette.

Anonymkode: f2baa...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er vakre og lyden minner meg om sjølivet som er godt, men som mye annet trenger de ikke å være så nærme meg. Det gjelder de fleste dyr, fugler og insekter, men ikke alle. Det er få ting som er spesielt sjarmerende når de angriper. 

Anonymkode: 3df12...391

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de er noen ekle parasitter, og ønsker felletillatelse på dem.

Anonymkode: 5e8de...3ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.5.2020 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Jeg syns de er noen ekle parasitter, og ønsker felletillatelse på dem.

Anonymkode: 5e8de...3ee

Er det noe som er parasitt er det mennesker som ødelegger og dreper i denne verden. Og når det gjelder skrikingen til måkene så er det slik dem kommuniserer og de er sultne som alle andre. hvordan hadde mennesker vært med lite mat rundt dem? Barbariske svin hadde de blitt. 

Anonymkode: a7bcb...910

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2020 den 19.20, Catalina Culès skrev:

Jeg sier som Odd Børretzen

 

 

Akkurat det jeg skulle svare🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de er fine! ❤️ 

Anonymkode: 36714...0a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måker er stort sett greie. Litt iltre når de har unger. 

De bråker litt, men det gjør jo menneskene rundt her også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...