Gå til innhold

Ulike syn på måker


Paljett

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe som er parasitt er det mennesker som ødelegger og dreper i denne verden. Og når det gjelder skrikingen til måkene så er det slik dem kommuniserer og de er sultne som alle andre. hvordan hadde mennesker vært med lite mat rundt dem? Barbariske svin hadde de blitt. 

Anonymkode: a7bcb...910

Enig. Det er noe med at måkene bare gjør sitt for å overleve? Mange folk er veldig harde mot dem, måker får ikke et gram sympati.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måker bråker veldig når de har unger, men menneskeunger bråker jo og. Jeg liker ikke at de kan være ganske så aggressive, men jeg liker samfunnsnytten ved dem. De tar nok unna ganske mye søppel, så vi får mindre rotter feks.

Anonymkode: 598aa...750

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker måker jeg, det er liksom et vår-tegn for meg når de begynner å gi lyd fra seg. Også ser de morsomme ut med de gummiaktige føttene sine, hvite og fine er de og :) 

Anonymkode: edc40...4f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haterhaterhater måker!!!! Spesielt når drittungene klekkes! Angriper og prøver å drite på alle. 
 

HATER DE!

Anonymkode: 0b156...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Liker måker, klarer ikke å mislike dyr. De har sin nytte som alt annet uavhengig av hvor irriterende de kan være til tider. Nå skal det sies at jeg har base på landet, men jobber og oppholder meg mye i byen langs kysten. Hvert år har gått til å fylle opp vannkar og sette utenfor arbeidsplassen slik at måkeungene kan plaske rundt, de elsker det! 😂 Men er vel mer ment som luksus"spa" enn noe annet. Fant ut at foreldrene ikke brydde seg ett gram etterhvert og måkeungene fotfulgte meg, følte meg nesten ansvarlig for deres overlevelse til slutt 🤪

 

Ett godt råd til de som blir mye plaget av "aggressive" måkeforeldre som vil beskytte sine små nå om dagen, kast noe mat til dem hver gang du beveger deg utendørs (om det er i hagen eller et annet fast tilholdssted der du blir plaget av de samme måkene) Høres kanskje dumt ut, men jeg kan love deg at de går fra å ville drite deg ned og spontant flyangrep til å sitte å se forventningsfullt på deg hver gang de ser deg. Ikke så dumme som de ser ut til. Mindre bråk, mindre konflikter og foreldrene slipper å stresse med at du er en trussel 👌 

Anonymkode: 1fc56...380

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måker og skjærer, fy f**** de bråker. Hater dem!

Hvorfor er måker fredet egentlig? Kan da umulig være få av dem.

Anonymkode: 0b527...c79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Måker og skjærer, fy f**** de bråker. Hater dem!

Hvorfor er måker fredet egentlig? Kan da umulig være få av dem.

Anonymkode: 0b527...c79

Liker du rotter bedre? Måkene tar tross alt unna mye søppel, og hjelper dermed til med å holde rottebestanden nede

Anonymkode: 598aa...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å si hva jeg eller andre mennesker måtte synes om dem. De har like mye livets rett som meg og deg, og utgjør ingen fare for noen. 

Alle de ikke så sjarmerende sidene ved måkene har de jo bare fordi de uheldig vis bor i de søppeldyngene vi mennesker kaller byer. Ikke deres feil at vi har rasert så å si alle naturlige habitater for fugler.

Anonymkode: 6a16c...f02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg liker måker! De er pene, elegante og lyden minner meg om sjø, sommer og idyll. 

Liker mye mindre den støyende trafikken i nabolaget vårt for å si det sånn

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Alkoholist

De er veldig søte når de er små, men mindre søte når de blir større. Når de er små bare vagger de rundt, men når de blir store så skriker de og er frekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine som estetisk pene? Ja, det synes jeg. Jeg har ikke noe i mot måker, ja, de kan være masete - men da er det best å ikke fore dem, så holder de seg unna. Ellers synes jeg lyden av måkeskrik minner om sjø og sommer, så synes ikke bråket er altfor ille. 

Men nå liker jeg alle dyr, uansett, og mener alle har en nytte for seg og at de har like stor rett til å være på jorden som oss mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for måker på samme måte som de som er for ulv.

Er ikke måker her jeg bor.

Anonymkode: b3968...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er for måker på samme måte som de som er for ulv.

Er ikke måker her jeg bor.

Anonymkode: b3968...251

Måker blåser ikke ned huset ditt da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er fint med måker ved sjøen, men "søppelmåker" i byene er en plage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt glad i dyr, og jeg gjør ikke forskjell på dyr som er søte og andre dyr. Det er et liv og skal respekteres som sådan. Mye av det folk ikke liker med måker handler om at mennesker har trengt seg inn på deres områder, og måkene er intelligente så de tilpasser seg så de har størst sjanse for å overleve, om det så betyr at de stikker av med hamburgeren din. Måker og byduer er blant de dyrene som er mest utsatt for mishandling, trolig fordi mange oppfatter dem som ekle og irriterende, noe som gir dem lav status, og dermed blir de fritt vilt. Det synes jeg er veldig trist.

Endret av Skogkatten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2020 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Liker måker, klarer ikke å mislike dyr. De har sin nytte som alt annet uavhengig av hvor irriterende de kan være til tider. Nå skal det sies at jeg har base på landet, men jobber og oppholder meg mye i byen langs kysten. Hvert år har gått til å fylle opp vannkar og sette utenfor arbeidsplassen slik at måkeungene kan plaske rundt, de elsker det! 😂 Men er vel mer ment som luksus"spa" enn noe annet. Fant ut at foreldrene ikke brydde seg ett gram etterhvert og måkeungene fotfulgte meg, følte meg nesten ansvarlig for deres overlevelse til slutt 🤪

 

---

Anonymkode: 1fc56...380

😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...