Gå til innhold

Strikke/hekle/brodere/sy-prosjekt-tråd


skruf

Anbefalte innlegg

Jeg ble ferdig med ID-genseren min forleden dag, så nå strikker jeg Oslolua av restene. Tror ikke jeg får nok garn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder på med litt for mye. Skal snart bli tante, og da ble det en del prosjekter plutselig. Har to tepper på gang (har ikke bilde), men jobber også med denne her:

5884C385-C383-493C-B667-5856DA8B9F2E.thumb.jpeg.755766c46e13f301bbc2e7c9b7e57cf0.jpeg

Fant ikke ut av strikkeoppskriften, så heklet det på frihånd 😄 fornøyd så langt, må bare få ferdig de siste to 😄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det noen som har laget «uro» før, som bet om det finnes noen «vekter» som kan brukes til å balansere hele greia? Finner ikke noe når jeg googler, men ikke sikkert jeg googler riktig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentjenta mi som er hjemme på sommerferie likte også innmari godt perlepuffgenseren min, så nå har jeg strikket enda en til meg selv, denne gangen i fargen Brunt sukker fra Sandnes kos...aberet med å ha døtre som bruker samme klesstørrelse 😄 

Og er halvveis ferdig med Ankers bluse str 5år i Tynn line fra Sandnes. Men har en 4-timers biltur foran meg i dag, så regner med å bli ferdig med bolen og muligens begynt på et erme. Den strikkes ovenfra og ned, så er ferdig med økninger, inndeling til ermer og bol og har begynt på bolen 

https://www.strikkoteket.no/product/perlepuffgenser/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet å sy havfruehale-fleeceteppe, men har selvfølgelig for lite stoff, så må på europris å kjøpe et til🤦‍♀️😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på et nøstebarnteppe til ei venninne som er gravid. Det fjerde i rekken 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

På tide å få liv i denne tråden igjen :)

Nå om dagen hekler jeg slike revenøkkelringer. Holder på med en til oransje nå, og det blir sikkert et par til før jeg sier meg fornøyd.

20201202_225541.thumb.jpg.3d82358cd0020edd9c0a65924e6e8f56.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med en søt liten nobelkjole i str 3mnd, strikket i garnet alpakka silke. Første plagget jeg har strikket på bestilling faktisk :) dog usikker på hvor mye jeg bør ta betalt.. 

Også er jeg godt i gang med en julekjole til tantejenta mi, snøklokkekjole heter den :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stueloff skrev (22 timer siden):

På tide å få liv i denne tråden igjen :)

Nå om dagen hekler jeg slike revenøkkelringer. Holder på med en til oransje nå, og det blir sikkert et par til før jeg sier meg fornøyd.

20201202_225541.thumb.jpg.3d82358cd0020edd9c0a65924e6e8f56.jpg

Så nydelige!! 😍

Anonymkode: d7452...ac8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på en teststrikk av ei kofte. Fikk sponsa garn, det er skikkelig stas🥰 Og jeg fikk ikke det fordi jeg har mange følgere (under 400), men fordi hun synes jeg strikket pent❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (På 3.7.2020 den 22.43):

Jeg holder på med en balloncardigan. Strikker i sunday og tynn silk mohair. 

image.thumb.jpeg.cc4a1e67c64d7953d3b2295bd6c49394.jpeg

Ai, denne ønsker jeg meg! Gleder meg til jeg kan unne meg garn til denne. :)

Nå strikker jeg Ingen dikkedarer som noen skal få i julegave. Hadde nok pelsull liggende i en skuff. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/2/2020 at 11:18 PM, Cata said:

Er i gensermodus igjen og i full gang med en "Alasuq" i Tinde pelsullgarn. 

Hvordan er det garnet i forhold til Álafosslopi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det garnet i forhold til Álafosslopi? 

Det er mye tynnere så det er den "tynne modellen" av Alasuq jeg strikker. (Strikket Føyka og Villmarksgenseren i Álafosslopi i fjor.) Ellers virker det som om det er litt mykere og vesentlig mer glansfullt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Cata said:

Det er mye tynnere så det er den "tynne modellen" av Alasuq jeg strikker. (Strikket Føyka og Villmarksgenseren i Álafosslopi i fjor.) Ellers virker det som om det er litt mykere og vesentlig mer glansfullt. 

Kanskje det hadde vært noe å prøve... :)

Jeg har strikket Alasuq og Villmarksgenseren i Álafosslopi, og føler meg ikke bekvem i dem selv så de ender opp på finn.no. Har også prøvd å bruke Vams fra Rauma, og da føler jeg blir genseren litt mindre voldsom (må gå opp en størrelse da). Jeg liker Alasuq mønsteret veldig godt og har strikket Alasuq Tynn til meg selv i 3 tråds strikkegarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Knirke skrev (20 minutter siden):

Jeg har strikket Alasuq og Villmarksgenseren i Álafosslopi, og føler meg ikke bekvem i dem selv så de ender opp på finn.no.

Det blir litt voldsomt ja, men nå når jeg har vent meg til den så synes jeg den er helt topp. Den andre strikket jeg for en venninne og hun er også fornøyd. Kjenner jeg har lyst til å strikke "Hopi" i Lettlopi garn - hvis bare min mor er så grei å gi meg Villmarksgensere 2 i julegave. (Og får jeg den ikke i gave så blir det en svipp på bokhandelen i romjula for egen regning kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (25 minutter siden):

Kanskje det hadde vært noe å prøve... :)

Jeg har strikket Alasuq og Villmarksgenseren i Álafosslopi, og føler meg ikke bekvem i dem selv så de ender opp på finn.no. Har også prøvd å bruke Vams fra Rauma, og da føler jeg blir genseren litt mindre voldsom (må gå opp en størrelse da). Jeg liker Alasuq mønsteret veldig godt og har strikket Alasuq Tynn til meg selv i 3 tråds strikkegarn. 

Jeg strikker i håndfarget Tinde pelsull. Vakkert spill i garnet, og passe «hårete». Er spent på hvordan det blir etter en vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Cata said:

Det blir litt voldsomt ja, men nå når jeg har vent meg til den så synes jeg den er helt topp. Den andre strikket jeg for en venninne og hun er også fornøyd. Kjenner jeg har lyst til å strikke "Hopi" i Lettlopi garn - hvis bare min mor er så grei å gi meg Villmarksgensere 2 i julegave. (Og får jeg den ikke i gave så blir det en svipp på bokhandelen i romjula for egen regning kjenner jeg.

Jeg holder på med en genser i Lettlopi nå, og jeg er veldig glad i fargene. Litt spent på hvordan den oppfører seg i bruk. Kan tenke meg at mange synes garnet er stivt, men jeg personlig liker når det er litt grovt (uten å være så hårete som Álafosslopi)

Har også litt lyst på Villmarksgensere 2, bladde i den i butikken og det var mye fint der, men jeg prøver å styre unna og heller fokusere på egne design som jeg kan tjene noen kroner på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (35 minutter siden):

Har også litt lyst på Villmarksgensere 2, bladde i den i butikken og det var mye fint der, men jeg prøver å styre unna og heller fokusere på egne design som jeg kan tjene noen kroner på. 

Veldig off topic men jeg har også kjent litt på lysten til å designe etterhvert (blir vel med tanken, men....) . Bruker du bare penn og papir eller finnes det noen programmer for PC som kan gjøre det litt lettere å få plottet inn mønsteret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...