Gå til innhold

Strikke/hekle/brodere/sy-prosjekt-tråd


skruf

Anbefalte innlegg

Hei!

Inspirert av tråden for de som liker å tegne og male så tenkte jeg at det kunne være kjekt med en tråd for oss som strikker, hekler, broderer eller driver med søm :) En skikkelig lavterskeltråd der alle håndarbeidsprosjekter telles med, det kan være alt fra grytekluter til bunadsbrodering, ikke noe er for smått. For den som har lyst til det så kan det gjerne legges ut bilde av det du har laget når prosjektet er ferdigstilt

Siden jeg startet tråden så kan jeg begynne; akkurat nå holder jeg på med to forskjellige strikkeplagg (jeg er litt adhd-strikker; klarer ikke å bare ha et strikketøy om gangen, må ha flere å veksle mellom) 

-Ankersbluse fra petite knit til tantejenta mi, strikkes i sunday fra Sandnes garn i fargen strågul 

-Garnmannen 175 genser til meg selv, strikkes i finull fra Rauma i fargene naturhvit (bunnfarge), varm brun, okergul, rødbrun og lys oliven 

Håper mange har lyst å være med, og gleder meg til å få ny inspirasjon og kanskje å få se mange fine håndarbeid hvis noen legger ut bilder :) 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsom tråd! 🤩 

jeg har kjøpt meg et mummi hefte, og harry potter strikkeboken (har vokst opp i takt med harry potter, så den boken var et must!) så jeg har mange planer!

Akkurat nå holder jeg på å strikke min egen kofte, med eget mønster.
 

I tillegg strikker jeg på skjerf fra harry potter boken. Jeg har en greie med at jeg ikke liker å strikke det «alle» andre strikker, så jeg prøver å finne ting som ikke så mange andre strikker på 😅 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Strikkegurine skrev:

Morsom tråd! 🤩 

jeg har kjøpt meg et mummi hefte, og harry potter strikkeboken (har vokst opp i takt med harry potter, så den boken var et must!) så jeg har mange planer!

Akkurat nå holder jeg på å strikke min egen kofte, med eget mønster.
 

I tillegg strikker jeg på skjerf fra harry potter boken. Jeg har en greie med at jeg ikke liker å strikke det «alle» andre strikker, så jeg prøver å finne ting som ikke så mange andre strikker på 😅 😂

Høres spennende ut med egenkomponert kofte :)

Den Harry Potter-boka har jeg tenkt å kjøpe også, har to døtre som elsker Harry Potter :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne så gjerne ønske at jeg var en kløpper på strikking og hekling! Er så mye fint man kan lage til både store og små. 

Symaskina skulle jeg også gjerne vært litt flinkere med. 

Men den gang ei! Så her går det i brodering av typen korssting. Jeg er helt ny på dette med håndarbeid. 

Akkurat nå driver med med to dåpsgaver. En til min nyfødte og en til tantebarnet på 5 mnd (sånn brodert bilde med vekt/lengde osv). Blir å lage det samme til toåringen også. Bedre sent enn aldri 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, skruf skrev:

Høres spennende ut med egenkomponert kofte :)

Den Harry Potter-boka har jeg tenkt å kjøpe også, har to døtre som elsker Harry Potter :) 

Utrolig mange flotte mønster i den boka, så anbefaler den virkelig. Kommer nok ikke til å ta de mest avanserte oppskriftene på en stund siden hele boka er på engelsk, men votter, skjerf osv er greit nok når man kan strikke etter diagram 😛 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på meg en ingendikkedarer genser til meg selv, blir den 6. som jeg strikker og jeg har alle selv😅

Jeg har veldig lyst til å begynne på sommerstrikken nå, så jeg trooor jeg må kjøpe mer garn på mandag🧶🙃 *har ikke garn i garnlageret vel😆*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brimi skrev:

Jeg holder på å brodere en til duk som denne😊

FB_IMG_1589536894861.jpg

Den var fin 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge ønsket meg vinterbunad fra Hardanger, så jeg lurer på å kjøpe inn det som trengs for å sy bringeduk og belte, så er jeg ett skritt nærmere :) 

Endret av Maskopi
trykkleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å strikke en Conradskjorte til mini i magen, men med lange ermer. Strikkes i baby merino. Når den er ferdig er planen å  strikke en Imreromper i bomull/bambus blanding til mageboern. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å se en tråd som denne. 😄 Her går det i korssting. Siste prosjektet jeg fullførte var dette. :) Og holder på med et Zelda-prosjekt nå. 

20190211_210924.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd! Det siste jeg fullførte var en Galarian Ponyta (pokémon) i korssting :)

20200515_160227.thumb.jpg.878a3c7a8ed424cb19ed5c9d697e9c8e.jpg

På pinnene nå har jeg en Ingendikkedarer-genser, på kroken har jeg en amigurumi og på nåla har jeg Spider-Gwen 🕷

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp ferdig med Marius skistrømper (gave), og irriterer meg over at oppskriften i boken er i størrelse elefant, både for dame og herre. Jeg mener... Det er INGEN som har så feite ankler! Har rekket opp 3 ganger 😠. Nå skal jeg lage en lue jeg har fått bestilling på, og så skal jeg gjøre det jeg liker best, nemlig å designe egne mønster😋

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Knirke skrev:

Nettopp ferdig med Marius skistrømper (gave), og irriterer meg over at oppskriften i boken er i størrelse elefant, både for dame og herre. Jeg mener... Det er INGEN som har så feite ankler! Har rekket opp 3 ganger 😠. Nå skal jeg lage en lue jeg har fått bestilling på, og så skal jeg gjøre det jeg liker best, nemlig å designe egne mønster😋

ah noen oppskrifter er altså helt på bærtur.. man kan jo lure på om de i det hele tatt har teststrikket sine egne mønster 🤦🏼‍♀️ 

Det er så morsomt å designe selv 😍 samboer skjønner ikke hvordan jeg kan sitte i timer med utregninger og diagramtegning 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Strikkegurine said:

ah noen oppskrifter er altså helt på bærtur.. man kan jo lure på om de i det hele tatt har teststrikket sine egne mønster 🤦🏼‍♀️ 
 

Det er som om de har laget masketallet sånn at mønsteret går opp, og så strikket resten av foten proporsjonal med elefantleggen sånn at det ser riktig ut på bildet. Det er omtrent det eneste bildet i boka der plagget ikke sitter på et menneske. Nå skjønner jeg jo hvorfor🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Knirke skrev:

Det er som om de har laget masketallet sånn at mønsteret går opp, og så strikket resten av foten proporsjonal med elefantleggen sånn at det ser riktig ut på bildet. Det er omtrent det eneste bildet i boka der plagget ikke sitter på et menneske. Nå skjønner jeg jo hvorfor🙄

Slitsomt å forholde seg til mål som ikke er «normale».. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å strikke en Tiril Snøkrystall-genser, men jeg ble så lei av garnet og fargen at jeg måtte gjøre noe jeg aldri pleier å gjøre - å legge bort en UFO!

Så nå holder jeg på med Ingen Dikkedarer nr 4. 😂 Har strikket tre ID Junior-gensere i Drops Air, og nå holder jeg på med en til meg selv i Drops Baby Alpaca Silk og Drops KidSilk. Synes sistnevnte kombinasjon ble så fin og lett, så jeg gikk på en smell og bestilte garn til en genser til + en cardigan. 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Luka_S skrev:

Jeg holder på å strikke en Tiril Snøkrystall-genser, men jeg ble så lei av garnet og fargen at jeg måtte gjøre noe jeg aldri pleier å gjøre - å legge bort en UFO!

Så nå holder jeg på med Ingen Dikkedarer nr 4. 😂 Har strikket tre ID Junior-gensere i Drops Air, og nå holder jeg på med en til meg selv i Drops Baby Alpaca Silk og Drops KidSilk. Synes sistnevnte kombinasjon ble så fin og lett, så jeg gikk på en smell og bestilte garn til en genser til + en cardigan. 🙈

Jeg har også en sånn drittlei-genser som jeg bare måtte legge bort; sunday sweater mohair, strikket med 2 tråder Sandnes silk mohair på pinne nr 4. Tar jo evigheter pga tynt garn selv om det er to tråder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så gøy tråd! :hjerter: 

Jeg holder også på med flere prosjekter samtidig. Strikker på Cacti Crop (uten hjertene) og hekler noe egendesignet i stjernemønster. 

Innimellom holder jeg også på med Rozeta High Noon. Legger ut bilde selv om det ikke er ferdig, fordi det kommer til å ta litt tid. Over 600 masker per runde nå. :fnise: Er et sånn prosjekt som jeg koser meg med, men som jeg også må legge fra meg for å ta pause.

image.png.688e178abbc7d8372ca4ce543e80628f.png

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...