Gå til innhold

Strikke/hekle/brodere/sy-prosjekt-tråd


skruf

Anbefalte innlegg

Jeg syr

Har den siste tiden sydd 4 kjoler til jenta mi, 15 bukser som bestilling, en jakke til jenta mi, en jakke tilmeg selv og 8 kjoler tilmeg selv.

Anonymkode: c548b...548

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lasta ned cross sticht editor app på mobilen. Nå holder jeg på å brodere et fotografi som jeg hadde på telefonen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, pia mater skrev:

Driver å lærer meg å strikke med flere farger, og begynner å få taket på det uten å strikke altfor stramt. Holder på med et veldig enkelt mønster på juleragger, som er akkurat passe vanskelig for meg 🙈

Mønster: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5339&cid=1

Å strikke med flere farger er kjekt synes jeg, artig når man får det til og strikketøyet blir mindre ensformig å strikke :) husker det første med mønster som jeg strikket, ble så stramt at det lignet en tubetopp😄 og helt ubrukelig. 

Jeg bruker alltid å ha bunnfargetråden på fingeren også kaster jeg med mønsterfargen. Drar litt i maskene innimellom for å sjekke at det ikke er for stramt. Og ved lange hopp mellom mønstermaskene så tvinner jeg mønsterfargetråden med bunnfargetråden. 

Her så fikk jeg det plutselig litt travelt: datteren til svigerinnen min venter småfolk i slutten av juni og jeg holder på å strikke et sett til den lille. Nettopp ferdig med ankers bluse fra petite knit og skal også strikke lillebrors romper og ankers kyse. Hadde tenkt å strikke ferdig den garnmannen-genseren før jeg begynte på resten av babytøyet, men nå får jeg bare sette i gang med romperen siden jeg fikk melding fra svigerinnen min i går kveld om at fødselen var i gang. Heldigvis fort gjort å strikke så små plagg :) 

 https://www.petiteknit.com/collections/baby-norsk/products/ankers-bluse-3?variant=7808803405879


https://www.petiteknit.com/collections/baby-norsk/products/lillebrors-romper-norsk?variant=25601480840
 

https://www.petiteknit.com/collections/baby-norsk/products/copy-of-ankers-kyse

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med babystrikk da😃 Fint for restegarn også, spesielt når man strikke de minste størrelsene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, skruf skrev:

Å strikke med flere farger er kjekt synes jeg, artig når man får det til og strikketøyet blir mindre ensformig å strikke :) husker det første med mønster som jeg strikket, ble så stramt at det lignet en tubetopp😄 og helt ubrukelig. 

Jeg bruker alltid å ha bunnfargetråden på fingeren også kaster jeg med mønsterfargen. Drar litt i maskene innimellom for å sjekke at det ikke er for stramt. Og ved lange hopp mellom mønstermaskene så tvinner jeg mønsterfargetråden med bunnfargetråden. 

Her så fikk jeg det plutselig litt travelt: datteren til svigerinnen min venter småfolk i slutten av juni og jeg holder på å strikke et sett til den lille. Nettopp ferdig med ankers bluse fra petite knit og skal også strikke lillebrors romper og ankers kyse. Hadde tenkt å strikke ferdig den garnmannen-genseren før jeg begynte på resten av babytøyet, men nå får jeg bare sette i gang med romperen siden jeg fikk melding fra svigerinnen min i går kveld om at fødselen var i gang. Heldigvis fort gjort å strikke så små plagg :) 

 https://www.petiteknit.com/collections/baby-norsk/products/ankers-bluse-3?variant=7808803405879


https://www.petiteknit.com/collections/baby-norsk/products/lillebrors-romper-norsk?variant=25601480840
 

https://www.petiteknit.com/collections/baby-norsk/products/copy-of-ankers-kyse

Hahah kjenner meg igjen i det! Jaa, sånn gjør jeg det og! Er helt umulig med begge fargene på fingeren samtidig. Har begynt å blitt flinkere til å tvinne, selv om jeg tvinner meg helt bort i nøstene hvis jeg er oppe i tre farger 🥴

Åh de var så nydelige! Må lære meg å strikke babyklær, har heldigvis litt tid på meg ennå for ingen av mine venninner planlegger unger helt enda 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ferdig med Lillebrors romper 😊gikk superfort å strikke, var ferdig på 2 dager, gjenstår bare å sy i knapper, skylle opp og dampe. Strikket i tynn merinoull fra Sandnes og på pinnenr 5. 

Så nå er babysettet nesten ferdig, mangler bare å strikke ankers kyse, og den la jeg opp maskene til nå i morges (går ikke an å sove litt frampå på en lørdagsmorgen når man har en tissetrengt hund🙄)

Har også tenkt å strikke matchende ankers bluse til storesøsteren til den lille nyfødte, men kjenner det er litt tiltak...blusen til storesøster er i str 5 år, og ankers bluse var litt kjedelig å strikke. I tillegg tynt garn og pinnenr 3. Men får bare hoppe i det og heller strikke videre på garnmannen-genseren når blusen blir for kjedelig. 

edit; tenkte å legge ut bilder når jeg er ferdig😊

Endret av skruf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Nå er jeg ferdig med Lillebrors romper 😊gikk superfort å strikke, var ferdig på 2 dager, gjenstår bare å sy i knapper, skylle opp og dampe. Strikket i tynn merinoull fra Sandnes og på pinnenr 5. 

Så nå er babysettet nesten ferdig, mangler bare å strikke ankers kyse, og den la jeg opp maskene til nå i morges (går ikke an å sove litt frampå på en lørdagsmorgen når man har en tissetrengt hund🙄)

Har også tenkt å strikke matchende ankers bluse til storesøsteren til den lille nyfødte, men kjenner det er litt tiltak...blusen til storesøster er i str 5 år, og ankers bluse var litt kjedelig å strikke. I tillegg tynt garn og pinnenr 3. Men får bare hoppe i det og heller strikke videre på garnmannen-genseren når blusen blir for kjedelig. 

edit; tenkte å legge ut bilder når jeg er ferdig😊

Kan du ikke strikke genseren til storesøster, den er vel på litt tykkere pinner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro 🤗

Jeg strikker, og designer helst mine egne ting. Nå jobber med med å skrive ned 3 oppskrifter, for det var flere som ville ha. Det gir en god følelse! 

Jeg er en genserhore, er nesten bare det jeg strikker (og drakter og kjoler til baby). Nå for tiden er det Sunnfjordkofta med hvit bunnfarge og blått mønster, og en av genserne fra Rauma x Guttenogstrikkemor (husker ikke navnet, men fargen er Terrakotta). I tillegg har jeg 7 bestillinger på egne design 🙈 Flere her som ikke er flinke nok til å si nei?

Når jeg strikker flerfarget mønster har jeg begge trådene over fingeren. Da får jeg dratt med begge to så ingenting strammer. Mønsterfargen ligger fremst, så den blir dominant. Synes det går fortere sånn 🤗

Anonymkode: 68861...e80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å strikke min andre "Trine-jakke"(bilde hentet fra Strikkemekka).

5dee4a4e46139.jpg

Den første ble strikket som gave til min mor, som klarte å ødelegge den etter 4 timers bruk (stakkar). Nå strikker jeg til meg selv, men jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å reise hjem fra sommerferie uten jakke hvis den passer til mor...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Diamant20 skrev:

Kan du ikke strikke genseren til storesøster, den er vel på litt tykkere pinner?

Jo, men har allerede mønsteret til ankers bluse og har kjøpt inn garn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cata skrev:

Jeg holder på å strikke min andre "Trine-jakke"(bilde hentet fra Strikkemekka).

5dee4a4e46139.jpg

Den første ble strikket som gave til min mor, som klarte å ødelegge den etter 4 timers bruk (stakkar). Nå strikker jeg til meg selv, men jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å reise hjem fra sommerferie uten jakke hvis den passer til mor...

Hvordan i alle dager klarte hun det 😮?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingendikkedarergenseren min ble ferdig i går kveld, så i dag skal jeg legge opp til kumulus bluse. 😃 Er det flere her inne som  «loggfører» strikkeprosjektene sine? Har the bullet journal for knitters og den er veldig praktisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Diamant20 skrev:

Ingendikkedarergenseren min ble ferdig i går kveld, så i dag skal jeg legge opp til kumulus bluse. 😃 Er det flere her inne som  «loggfører» strikkeprosjektene sine? Har the bullet journal for knitters og den er veldig praktisk. 

Jeg har en loggbok til strikking men er dessverre alt for dårlig til å bruke den. Brenner meg på det hver gang jeg ikke husker hva slags justering jeg gjorde på en spesifikk oppskrift og vil gjøre tilsvarende på ett plagg til 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Hvordan i alle dager klarte hun det 😮?

Long story short - skulle ta blodprøve og trodde blodet hadde stoppet. Det hadde det ikke viste det seg, og jakken var lys... (Hun er i den alder at hun går på blodfortynnende.) Dermed var det ene ermet noe...rødflekket da hun kom hjem. Kaldt vann og en runde i vaskemaskinen reddet ikke situasjonen. Flekk var riktignok vekk, men jakke hadde krympet. Har tipset om bløtlegging i kaldt vann og iherdig strekking etterpå, men sjansene er små. Alpaca Bris er ikke veldig lett å strekke ut. Det er så fluffy at det "låser seg" selv i tørr tilstand. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diamant20 skrev:

Ingendikkedarergenseren min ble ferdig i går kveld, så i dag skal jeg legge opp til kumulus bluse. 😃 Er det flere her inne som  «loggfører» strikkeprosjektene sine? Har the bullet journal for knitters og den er veldig praktisk. 

Jeg loggfører på Ravelry, det er også kjekt med den "queue"en for ting man har lyst til å strikke. (Og så glemmer jeg ikke hva garnet jeg har kjøpt inn skal brukes til.) ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.5.2020 den 11.55, Cata skrev:

Long story short - skulle ta blodprøve og trodde blodet hadde stoppet. Det hadde det ikke viste det seg, og jakken var lys... (Hun er i den alder at hun går på blodfortynnende.) Dermed var det ene ermet noe...rødflekket da hun kom hjem. Kaldt vann og en runde i vaskemaskinen reddet ikke situasjonen. Flekk var riktignok vekk, men jakke hadde krympet. Har tipset om bløtlegging i kaldt vann og iherdig strekking etterpå, men sjansene er små. Alpaca Bris er ikke veldig lett å strekke ut. Det er så fluffy at det "låser seg" selv i tørr tilstand. 

Stakkars. 

 

Jeg har fått myket opp en ullgenser som tovet ved hjelp av hårbalsam, men det blir uansett ikke like mykt og deilig som før tovingen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har mange prosjekter på gang🙊 Gleder meg spesielt til å begynne på ponchojakka😁

IMG_20200703_222530.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en balloncardigan. Strikker i sunday og tynn silk mohair. 

image.thumb.jpeg.cc4a1e67c64d7953d3b2295bd6c49394.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med perlepuffgenser i dag, strikket i ei nydelig gul farge fra Sandnes Kos :) veldig godt garn å strikke med 

Også er jeg straks ferdig med en søt sommerkjole i bomull til tantejenta mi, den er strikket med PT-garn fra Rauma 

edit; Garnmannen er også ferdig, ble nydelig fin om jeg får si det selv :) 

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...