Gå til innhold

Hvilken diett har fungert for deg?


kanelbolle99

Anbefalte innlegg

Spise mer proteiner og mer grønnsaker

Samt mindre karbohydrater og fett

Anonymkode: 9fa06...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også prøvd alt gjennom livet. Det som funka for meg var å lære seg å spise mindre, samt slutte å tenke på slanking/spise følelsen mine. Raste ned i vekt og var der stabilt i mange år. Nå har jeg dessverre gått mye opp etter svangerskapet hvor jeg igjen begynte å spise mye for at jeg syntes synd på meg selv etc. Og må igjen starte prosessen av å lære meg å spise mindre, samt ikke tenke på mag hele tiden, faktisk kun spise når man er sulten. Men det er en prosess 

Anonymkode: ad389...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen diett, men måtehold. Ingenting er neimat, det er avogtilmat. 

Og at man trenger ikke spise "det beste man vet" til hvert måltid, for da er det lettere å overspise. 

Anonymkode: f45dc...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg på lavkarbo nå (uten melkeprodukter i) og håper jeg lykkes😄

Anonymkode: e5602...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Alle» dietter fungerer så lenge du klarer å holde deg til den. Cluet er å gå i kcaloriunderskudd over tid ved å benytte seg av ulike begrensninger. De ulike diettene begrenser enten type mat, tidspunkt eller mengde. Resultatet er kcaloriunderskudd. 

Anonymkode: 16769...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med kaloriunderskudd. Jeg bruker Lifesum nå og den anbefaler meg 1600 for å gå ned. Det er greit. Hva hvis jeg trener og forbrenner 400 på løping. Kan jeg spise 2000 kalorier den dagen ? 

Anonymkode: 08e33...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den viktigste effekten av kaloritelling som jeg kan se, er stress. Folk bruker masse tid og energi på å måle og veie maten, og mange har gått i "en kalori er en kalori"-fella. En kalori er ikke en kalori. Tusen kalorier fra biff har en helt annen virkning på kroppen enn tusen kalorier fra potetgull. Biffen gjør deg mett, slank og bygger muskelmasse, potetgullet gjør deg slapp, sulten og tykk. Fokuser heller på hva kroppen din trenger, enn på å stresse med hvor mye energi som teoretisk finnes i matvarene. Det kroppen trenger er protein, fett, og enkelte mineraler og vitaminer. Det får du i deg ved å spise det man litt forenklet kan kalle ren eller ordentlig mat, dvs kjøtt, egg, fisk, grønnsaker, ost osv. Kutt ut mat som ikke gjør annet enn å tilføre energi, altså karbohydrater. Det kan ta litt tid å venne seg av med det, men etter bare noen få dager kan du merke at brød, brus, potetgull og sjokolade rett og slett ikke frister lenger.

Hvor mange kalorier maten inneholder forteller deg egentlig ingenting om effekten den har på kroppen. Kalorimengden måles ved å brenne matvaren i et kammer og se hvor mye varme den avgir. Det er unøyaktig og i bunn og grunn ubrukelig for å vurdere om det er noe du bør spise eller la være.

Anonymkode: 0c324...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 40 kg med spis hva f.. jeg vill dietten så lenge det er under vedlikehold kaloriene. ( dette er en diett jeg har funnet opp,) Vedlikehold kaloriene mine er på 3000 og jeg gikk ned 30 kg med å spise 2500 kcal. Og 5 kg til på 2200 kcal og de siste 5 kg på 2000 kcal. Når jeg var ferdig kjørte jeg så klart kalorien opp langsomt til 3000 iglen. Har holdt vekten stabilt.

Anonymkode: 6a259...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...