Gå til innhold

Hvilken diett har fungert for deg?


kanelbolle99

Anbefalte innlegg

Hvilken diett har fungert for deg? Hvor mye gikk du ned og hvor lang tid tok det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lavkarbo👌

Gått ned 13 kilo på ca 2 mnd.

Jeg har gått på veldig streng lavkarbo. Dvs at jeg ikke har unnet meg noen ting. Kun spist kjøtt, grønnsaker og slike ting. For meg så funker det utrolig bra og det er også flere goder som kommer av lavkarbo, sånn som bedre psyke, litt mer stabilt humør. Sliter veldig med pms/humørsvingninger, men det blir bedre av å gå på lavkarbo, har også litt betennelse i hoftene og det blir så godt som borte. 

Anbefaler lavkarbo men da må du bare holde ut og holde deg unna alt som du ikke skal ha. Det er tøft i starten men suget etter noe usunt går bort etterhvert.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis deg fri. Ned 20 kg på 5 mnd, holdt det vedlike i 1 år og 3 mnd. Første gang kroppen har villet gi slipp på så mange kilo. 

Anonymkode: b4456...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Euordiet, 2mnd 13kg 

Anonymkode: 4e234...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasting. Jeg klarer ikke så mye neimat og kaloritelling. Så jeg kutter heller ut måltider enn matvarer. 
gikk ned masse på å spise en gang om dagen. Nå har jeg det ikke så travelt,  men går fortsatt ned ved å Ikke spise før 11, og ikke etter 17. (På hverdager)

Endret av Wilmus
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det funket veldig bra å miste to familiemedlemmer på under ett år, samt få påvist begynnende livmorhalskreft, slik at matlysten forsvant og jeg såvidt klarte å presse ned et par knekkebrød med jarlsberg daglig. Gått ned 10 kg på 6 måneder, og mer skal det nok bli 👍

Anonymkode: 59db0...27e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbuedietten, der man spiser utelukkende mat som har riktig farge for den dagen. Dermed, på

mandag spiser man rød mat
tirsdag spiser man oransje mat
onsdag spiser man gul mat
torsdag spiser man grønn mat
fredag spiser man blå mat
lørdag spiser man indigo mat
søndag spiser man fiolett mat.

Jeg gikk ned 21,8 kilo på 11,2 måneder.

Anonymkode: 686fb...04f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo, gått ned over 30 kg. 
Gikk fort til å begynne med, de 30 tok vel 10mnd, men tok 7 kg den første mnd.

Endret av Nnilm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloritelling. Har hatt en del pauser innimellom, en uke der og en uke her samt jul ect. Har hatt spisedag hver lørdag.

 

Gått ned 24 kilo på 10-11 mnd. Har 6 kilo igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo og periodisk faste. Har ikke veid meg på årevis, dels fordi vekta uansett svinger og mye av nedgangen kan være vann, men også fordi jeg trener styrke og dermed har lagt på meg en del muskelmasse. Tipper vekta er noenlunde lik, men fettprosenten har gått betydelig ned.

Anonymkode: 0c324...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kaloritelling virket i ti kilo, så ble jeg sliten og lei av det. 

De neste 7 med intermittent fasting og spise vindu som stenges kl 18,fordi snacking om kvelden er min store akilles. Ved å gjøre det forbudt, og spise 10-18 (er på jobb til 16)så hindres jeg i de teite valgene og tenker ikke øengre over HVA eller hvor mye jeg spiser. Men går sakte nedover (1,5 kg ned siste to måned). Har 3 kg igjen til ønskevekt. 

Anonymkode: b05e3...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tro på dietter, det blir det lett jojo-slanking av. For meg funket det å legge om kostholdet, hvor ingenting er forbudt, men hvor jeg spiser minst mulig sukker, lite fett og mest mulig grove korntyper. Ellers mye grønnsaker, fisk, magert kjøtt og bønner/linser og meieriprodukter. Funker veldig bra for meg, og jeg trives veldig godt med kostholdet mitt. 

Anonymkode: adc3f...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å lære seg at det var så enkelt som å spise litt mindre til hvert måltid. 

Et knekkebrød til frokost i stedet for to. Droppe pesto og ost i salatbaren på jobb. Drikke kaffe eller vann om man føler for noe å nippe til. Stoppe etter tre pizzastykker eller en tacolefse på fredag kveld. 

Raste ned 10 kg til idealvekten, og ble der. 

Anonymkode: b7702...2b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantebasert med mye linser. 

Anonymkode: 8fe90...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært jojoslanker hele mitt voksne liv. Har veid alt fra  57 kg til 94 kg. Har vært innom alt fra lavkalori til lavkarbo. Det som har fungert best og helt klart vært best for psyken har vært ganske enkelt: slutte med diett. Jeg har studert og kopiert naturlig slankes forhold til mat. Jeg begynte med å spise frokost, lunch, mellommåltid og middag. Hva de ulike måltidene var spilte ingen rolle, men jeg holdt vanlige porsjoner og kun en porsjon for omstillingens del. Gikk plutselig ned 0,5-1,5 kg i uken og det har holdt seg stabilt. Et helt annet liv. 

Anonymkode: e488f...669

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det å lære seg at det var så enkelt som å spise litt mindre til hvert måltid. 

Et knekkebrød til frokost i stedet for to. Droppe pesto og ost i salatbaren på jobb. Drikke kaffe eller vann om man føler for noe å nippe til. Stoppe etter tre pizzastykker eller en tacolefse på fredag kveld. 

Raste ned 10 kg til idealvekten, og ble der. 

Anonymkode: b7702...2b0

Dette! 
Begynte med denne tankegangen, og alt endret seg.

denne tråden er helt syk. Regnbuedietten...! 
i have no words.

Anonymkode: d3936...b7d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette! 
Begynte med denne tankegangen, og alt endret seg.

denne tråden er helt syk. Regnbuedietten...! 
i have no words.

Anonymkode: d3936...b7d

Tror du ikke det var et motsvar på hvor sinnsykt dette egentlig er? For svaret er enkelt: spis mindre.

Regnbuedietten finnes selvsagt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bayley skrev:

Tror du ikke det var et motsvar på hvor sinnsykt dette egentlig er? For svaret er enkelt: spis mindre.

Regnbuedietten finnes selvsagt ikke. 

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...