Gå til innhold

Én i barnehagen har kraftig nøtteallergi så INGEN kan ha med noe som engang inneholder spor av nøtter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange syntes sikkert dette er ugreit av meg, men jeg syntes dette er HELT sykt. Det er selvfølgelig foreldre i barnehagen som glemmer seg å sender med barna mat som inneholder spor av nøtter jevnlig. Jeg tviler dessverre på at det er så alvorlig som de skal ha det til, for hvis min sønn hadde hatt så kraftig allergi så hadde jeg aldri i livet sendt han på en vanlig avdeling i en barnehage. Jeg hadde heller aldri forventet at en HEL barnehage skulle leve på stramt kosthold fordi min sønn hadde allergi. Det MÅ finnes andre løsninger. Vi har ikke bil og to små gutter og har aldri i verden tid, kunnskap eller energi til å lese bakpå at all maten vi kjøper ikke skal inneholde SPOR av nøtter..

Anonymkode: 367a8...368

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan jo spise nøtter hjemme, må du spise det i barnehagen? 

• Liker 31
Skrevet
Akkurat nå, cattleya skrev:

De kan jo spise nøtter hjemme, må du spise det i barnehagen? 

Nå snakker ikke TS akkurat om nøtter, men slitsomheten om å sjekke at et produkt inneholder spor av nøtter. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Du tror ikke det er alvorlig fordi ungen er i en vanlig avdeling? Finnes det egne avdelinger for barn med allergier altså?

Anonymkode: 77c49...b3c

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes nøtteallergibarn må få gå trygt i barnehagen jeg. Bare tenk det begrensede livet de må leve, aldri gå på butikken, aldri ta buss/tog/fly generelt reise, aldri dra på kino og teater osv. Det er jo helt tragisk.

Anonymkode: a5fc8...28a

• Liker 45
Gjest theTitanic
Skrevet

Tenker du barnet skulle gått i spesialbarnehage for nøtteallergibarn....?  

Litt fornuft så VET du hva som inneholder nøtter. Ingen grunn til å lage en studie ut av det. Og ikke noe problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sorry da er jeg egoistisk fordi jeg er redd for at en unge skal dø hvis jeg en gang hadde glemt meg å sendt med brød jeg ikke visste inneholdt spor av nøtter. Syntes det er HELT sykt. Hadde aldri turt å sende ungen min i en «vanlig» barnehage på en «vanlig» avdeling, hvis det var sånn at barnet mitt kunne dødd om noen hadde vært «uheldige» og glemt seg. Derfor tviler jeg sterkt på at det er så alvorlig som de skal ha det til.

TS

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange syntes sikkert dette er ugreit av meg, men jeg syntes dette er HELT sykt. Det er selvfølgelig foreldre i barnehagen som glemmer seg å sender med barna mat som inneholder spor av nøtter jevnlig. Jeg tviler dessverre på at det er så alvorlig som de skal ha det til, for hvis min sønn hadde hatt så kraftig allergi så hadde jeg aldri i livet sendt han på en vanlig avdeling i en barnehage. Jeg hadde heller aldri forventet at en HEL barnehage skulle leve på stramt kosthold fordi min sønn hadde allergi. Det MÅ finnes andre løsninger. Vi har ikke bil og to små gutter og har aldri i verden tid, kunnskap eller energi til å lese bakpå at all maten vi kjøper ikke skal inneholde SPOR av nøtter..

Så trist at du ser sånn på det. 

Jeg har alltid tenkt at barna mine lærer mye av å gå i barnehage/ skole sammen med barm som trenger spesielle behov. Hvor tenker du man skal gjøre av disse barna da? Skal barnehagen/skolen være bare for dem som aldri trenger noe ekstra? For da blir det vel ikke mange barn igjen.

Mangfold er supert, og barna blir ofte veldig flinke til å ta hensyn. Det er læring for livet.

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel uansett ikke så mye av det som sendes med som matpakke i bhg som inneholder nøtter eller spor av nøtter da. Har alvorlig nøtteallergi selv, og nøtter og spor av nøtter er i hovedsak forbeholdt kjeks, sjokolade og andre søtsaker. Ting man uansett ikke sender med i bhg. 

Anonymkode: 361e7...e7e

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, theTitanic skrev:

Tenker du barnet skulle gått i spesialbarnehage for nøtteallergibarn....?  

Litt fornuft så VET du hva som inneholder nøtter. Ingen grunn til å lage en studie ut av det. Og ikke noe problem. 

Ja nesten. Jeg hadde hatt angst for å sende guttene mine i en vanlig barnehage med så sterk nøtteallergi.

TS

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener dette barnet skal gå i en avdeling helt for seg selv uten å kunne leke med andre? Fordi du MÅ sende mat med nøtter til ditt barn?

Anonymkode: bd6fa...6a1

• Liker 37
Skrevet

Det høres ut som barnet får anafylaktisk sjokk av nøtter. Det er IKKE å til å spøke med eller ikke tro på at det ikke er så alvorlig. Barnet kan DØ. Jeg har ikke hørt om barn som dør av å lære å ta hensyn til andre. Anafylaktisk sjokk skaper en reaksjon i hele kroppen. Luftveiene stenges og barnet får ikke puste. Blodtrykket fyker ned og hjertet klarer ikke å pumpe nok blod rundt i kroppen. Det er LIVSFARLIG. Så jeg ambefaler deg å lese litt om anafylaktisk sjokk og slutte å tvile på om det er alvorlig nok. 

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange barn tenket du skal være i potensiell livsfare for at du skal ta deg bryet med å lese innhold på matvarer, siden overskriften din indikerer én unge ikke er verdt det? 

Det er ikke stramt kosthold, det et snakk om matpakken i bhg. 

Hva har bil med saken å gjøre? 

Anonymkode: d6356...3fe

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Ikke bare er det et urimelig ekstraarbeid å pålegge mange, mange familier - hvis det er så at foreldre faktisk jevnlig sender med barna mat som inneholder spor av nøtter, burde dette barnet fått allergiske reaksjoner jevnlig, også. Og det gjør det ikke, eller? 

Anonymkode: e8e35...b59

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel uansett ikke så mye av det som sendes med som matpakke i bhg som inneholder nøtter eller spor av nøtter da. Har alvorlig nøtteallergi selv, og nøtter og spor av nøtter er i hovedsak forbeholdt kjeks, sjokolade og andre søtsaker. Ting man uansett ikke sender med i bhg. 

Anonymkode: 361e7...e7e

Det er HELT greit å sende med F. Eks kjeks i barnehagen en sjelden gang.

TS

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...